بازدید 28498

روسیه رادار بی نظیر خود را نوسازی کرد

یوری آنوشکو، مدیر کل شرکت روسی ار.ت.آی سیستمس RTI Systems (دست اندر کار ساخت تجهیزات رادیوالکترونیک پیشرفته) اعلام کرد که این شرکت ایستگاه رادار بی نظیر در حومه مسکو را نوسازی کرد.
کد خبر: ۱۰۷۲۳۳۱
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۴ 27 August 2021

به گزارش «ـابناک» به نقل از ایرنا، آنوشکو روز پنجشنبه به خبرگزاری ریانووستی گفت: ایستگاه رادار و هشدار دهی موشکی «دون-۲ ان» در حومه مسکو نوسازی شده و در زمان حاضر تحت آزمایش قرار دارد.

مدیر کل شرکت ار.ت.آی سیستمس گفت که در نتیجه نوسازی ایستگاه رادار «دون-۲ ان»، توانمندی و امکانات آن تغییر یافته است.

آنوشکو بدون ذکر جزییات بیشتر خاطرنشان کرد: ماهیت این رادار هم از نظر کیفی و هم کمیتی بهبود یافته است.

ایستگاه رادار «دون-۲ ان» بخشی از سیستم هشداردهی موشکی است و اطلاعات دریافتی را در اختیار سامانه پدافند موشکی مسکو قرار می دهد.

ساخت این رادار در سال ۱۹۷۸ آغاز شد و در سال ۱۹۸۹ ارتش روسیه آنرا تحویل گرفت. دو سال بعد به مرحله بهره برداری رسید و از آن زمان تاکنون بطور مستمر کار می کند.

در همین حال به گزارش تارنمای روسی «آکتوال نیوز»،با نوسازی ایستگاه رادار «دون-۲ ان» پارامترهای ان ازجمله دقت شناسایی اهداف، دقت تعیین مسیر پرواز اهداف و استمرار کار آن بهبود خواهد یافت.

این ایستگاه رادار در نزدیکی منطقه سوفرینو در استان مسکو قرار دارد و نظامیان روس توانستند با استفاده از آن یک ساچمه فلزی به قطر ۵ سانتیمتر را در فاصله دو هزار کیلومتری در فضا شناسایی کنند.

ایستگاه رادار «دون-۲ ان» می تواند پس از نوسازی، کلاهک های موشک های قاره پیما تا فاصله ۴ هزار کیلومتری را شناسایی کند.

تارنمای روسی به نقل از کارشناسان نوشت: نوسازی این ایستگاه رادار، امنیت پایتخت روسیه را در برابر موشک های کشورهای دیگر ازجمله موشک های ترایدنت و مینیتمن آمریکا افزایش دهد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار