بازدید 6540

زخمی شدن سه آمریکایی در حمله به فرودگاه کابل

شبکه خبری‌ای بی سی نیوز آمریکا در پی حمله به فرودگاه کابل اعلام کرد دستکم سه سرباز آمریکایی در این حمله زخمی شده اند.
کد خبر: ۱۰۷۲۳۰۵
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۳ 26 August 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، پیش از این، خبرنگار فاکس نیوز در حساب کاربری خود در توییتر به نقل از مقام‌های آمریکایی از مجروح‌شدن حداقل سه نظامی آمریکایی در انفجار کابل خبر داده بود.
یک مقام طالبان نیز در مصاحبه با خبرنگار الجزیره گفته است: در این انفجار‌ها چندین نفر زخمی شده‌اند.

پولیتیکو: داعش عامل انفجار فرودگاه کابل
پایگاه خبری پولیتیکو نیز گزارش داد انفجار در بیرون فرودگاه کابل توسط یک عامل داعش انجام شده است.

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا روز گذشته در گزارشی به رسانه‌ها درباره وضعیت خروج نیرو‌های آمریکایی از افغانستان اظهار داشت: ما در یک محیط خطرناک و در کشوری که اکنون تحت کنترل طالبان است، کار می‌کنیم. احتمال حمله داعش بسیار واقعی است.

پنتاگون تلفات آمریکایی‌ها و دومین انفجار را تایید کرد
جان کربی سخنگوی پنتاگون در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: انفجار در فرودگاه کابل نتیجه یک حمله پیچیده بود. این انفجار منجر به تلفات در میان غیرنظامیان و آمریکایی‌ها شده است.
سخنگوی وزارت دفاع آمریکا همچنین دومین انفجار در نزدیکی هتل بارون را تایید کرد.
پیش از این، رسانه‌های آمریکایی از جمله سی ان ان به نقل از یک مقام این کشور اعلام کردند حمله به کابل پایتخت افغانستان نتیجه عملیات انتحاری بود و گزارش‌های اولیه حاکی از وقوع تلفات در بین شهروندان افغانستان است.

تعویق دیدار بایدن با مقام اسرائیلی
در پی این انفجار‌ها در کابل، کاخ سفید، دیدار جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا با نفتالی بنت نخست وزیر رژیم اسرائیل را به تعویق انداخت.
بر اساس گزارش ها، رئیس‌جمهوری آمریکا در حال دیدار با تیم امنیت ملی کاخ سفید برای گفتگو درباره انفجار‌های کابل است.

این انفجار همزمان با نزدیک شدن به ضرب الاجل ۳۱ اوت (۹ شهریور) جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا برای خروج نیرو‌های آمریکایی از افغانستان صورت گرفته است و دولت بایدن را به دلیل خروج شتابزده از افغانستان بیش از پیش زیر تیغ انتقادات برده است.

به گفته وزیر امور خارجه آمریکا، تاکنون حدود چهار هزار و ۵۰۰ شهروند آمریکایی از افغانستان خارج شده‌اند و تلاش‌ها برای خروج تمامی آمریکایی‌هایی که خواهان خروج از افغانستان هستند، ادامه دارد.
بلینکن روز گذشته تصریح کرد هیچ ضرب الاجلی برای کار ما و کمک به خروج شهروندان آمریکایی باقی مانده به همراه افغانستانی‌های زیادی که در این سال‌ها در کنار ما بوده اند وجود ندارد و این تلاش تا ۳۱ اوت هر روز ادامه خواهد داشت.
وزیر خارجه آمریکا همچنین اظهار داشت ما از هر ابزار کمک دیپلماتیک و اقتصادی که در اختیار داریم استفاده خواهیم کرد و با همکاری جامعه بین المللی تلاش می‌کنیم تا اطمینان حاصل شود که کسانی که می‌خواهند پس از ۳۱ اوت افغانستان را ترک کنند، قادر به انجام این کار هستند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # سیل