بازدید 6112

هزاران قطعه ماهی در اشنویه از تلف شدن نجات یافتند

رییس اداره حفاظت محیط زیست اشنویه گفت: همزمان با ادامە برنامە نجات هزاران قطعە ماهی رودخانە گادر در این شهرستان با همت یگان حفاظت محیط زیست بیش از هزار قطعه ماهی در رودخانه‌های روستای "سنگان" نجات یافتند.
کد خبر: ۱۰۷۲۲۰۵
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۶ 26 August 2021

به گزارش «تابناک»، کریم خضری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هزاران قطعە ماهی در محدودە پل روستای "سرگیز"توسط یگان حفاظت محیط زیست بە بخش‌های سرآب رودخانە منتقل شدند.

وی ادامه داد: خشک شدن آب و نبود منابع آبی، بندآب‌های کشاورزی در بالادست رودخانه و عدم اختصاص حق‌آبه دلیل به وجود آمدن مشکل است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست اشنویه گفت: هنوز تعداد زیادی ماهی در این مسیر در خطر نابودی قرار دارند و از روستاییان "سرگیز" و شهروندان تقاضا داریم کە در برنامەهای بعدی نجات آبزیان در محدودە پل در دست احداث این روستا، با ادارە حفاظت محیط زیست اشنویە در این حرکت انسان دوستانە مشارکت کنند.

وی افزود: رودخانه گادر از کوه‌های غرب اشنویه سرچشمه می گیرد و با طی مسافتی در حدود ۱۰۰ کیلومتر، طول شهرستان های اشنویه و نقده را می‌پیماید و سرانجام به دریاچه ارومیه می‌ریزد.

وی در خصوص برخورد با متخلفین زندەگیری سهرەطلایی در اشنویە افزود: دو نفر متخلف غیربومی زندەگیری پرندە سهرە طلایی در یکی از زیستگاه‌های این شهرستان دستگیر و ضمن تشکیل پروندە مقدماتی، خسارت زیست محیطی از آنان اخذ شد.

خضری اظهار داشت: از این ۲ متخلف هشت قطعە سهرە طلایی و تعدادی ادوات شکار و صید ضبط و توقیف شد و پرندەهای سالم در یکی از زیستگاه‌های این گونە، رهاسازی شدند.

اشنویه از شهرستان‌های مرزی آذربایجان‌غربی است که باتوجه به وضعیت اکولوژیکی و برخورداری از سیمای زیست محیطی مطلوب از زیستگاه‌های مهم استان به‌شمار می‌آید.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست