گزارش تابناک از بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی کار

علیزاده: وزیر پیشنهادی کار در عین جوانی دارای تجربیات خوبی است/روح الامینی: وزیر پیشنهادی کار به وزارتخانه اشراف ندارد/ پایان پنجمین جلسه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم

از ابتدای بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم، تاکنون صلاحیت ۶ وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، ارتباطات و فناوری اطلاعات، اطلاعات، امور اقتصادی و دارایی، امور خارجه و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مورد بررسی قرار گرفته است. بررسی صلاحیت حجت الله عبدالملکی وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دستور کار جلسه علنی نوبت صبح امروز (دوشنبه) مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.
کد خبر: ۱۰۷۱۶۱۴
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۳ 23 August 2021

بررسی صلاحیت حجت الله عبدالملکی وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دستور کار جلسه علنی نوبت صبح امروز (دوشنبه) مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.

از ابتدای بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم، تاکنون صلاحیت ۶ وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، ارتباطات و فناوری اطلاعات، اطلاعات، امور اقتصادی و دارایی، امور خارجه و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مورد بررسی قرار گرفته است.

طبق ماده ۲۰۲ آیین نامه داخلی مجلس، پیش از بیان نظرات نمایندگان مخالف و موافق درباره هر یک از وزرای پیشنهادی، گزارش کمیسیون های تخصصی مربوطه قرائت می شود.

عبدالملکی: موضوع اشتغال یکی از اصلی‌ترین محورهای برنامه‌های بنده است
۱۴۰۰/۰۶/۰۱ - ۱۲:۳۳

حجت‌الله عبدالملکی در جریان جلسه علنی مجلس شورای اسلامی و ضمن تشریح برنامه‌های خود جهت تصدی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: بنده از آقای رئیس جمهور جهت اعتماد به بنده برای تصدی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تشکر می‌کنم. از نمایندگان نیز جهت جلسات متعددی که برای تبیین برنامه‌های بنده و تبادل نظر فراهم کردند سپاسگزارم. از حمایت کمیسیون‌های اجتماعی، بهداشت و درمان و آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی از خود نیز سپاسگزارم.

وی در ادامه اظهار کرد: بنده دکترای علوم اقتصاد را از دانشگاه اصفهان داشته و عضو هیات علمی دانشکده اقتصاد دانشگاه امام صادق (ع) با رتبه دانشیاری هستم. بیش از ۴۰ سال سابقه فعالیت اجرایی و مدیریتی در زیرمجموعه‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزارت امور اقتصادی، استانداری کردستان و کمیته امام خمینی (ره) داشتم و بر بیش از ۱۰ مجموعه اقتصادی که ۱۰ هزار میلیارد تومان گردش مالی دارد مدیریت داشتم قطعا نمایندگان مجلس شورای اسلامی بین سابقه طولانی و تجربه موفق تفاوت قائل هستند. همانطوری که در دوران دفاع مقدس فرمانده گردان با کسب موفقیت فرمانده لشگر می‌شد اما برخی از افراد در جایگاه‌های بالا چندین سال بدون موفقیت فعالیت داشتند و لذا سابقه طولانی صرفا بیانگر موفقیت نخواهد بود.

وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی یک وزارتخانه بزرگی است که بیشترین سطح تماس را با اقشار مختلف جامعه نظیر کارگران، بازنشستگان، عشایر و روستایی‌ها، معلولان، زنان سرپرست خانوار، کارجویان و آسیب دیدگان اجتماعی دارد. این وزارتخانه به بیش از ۷۰ درصد مردم ایران خدمات می‌دهد و بنده این وزارتخانه را وزارت مردم می‌دانم.

عبدالملکی در ادامه تاکید کرد: تحقق برنامه‌هایی که به مجلس شورای اسلامی ارائه کرده‌ام و اجرای دقیق اسناد بالادستی و قوانین مجلس در اولویت بنده است. بنده به عنوان یک مدیر اجرایی که سال‌ها در این کشور فعالیت کرده‌ام معتقد هستم که بخش زیادی از مشکلات ما به اجرا نکردن صحیح قوانین باز می‌گردد. ما اصول متعدد قانون اساسی، بخش‌های مهمی از بیانیه گام دوم انقلاب در خصوص مبارزه با فساد و ایجاد رفاه برای مردم، اقتصاد مقاومتی، اجرای صحیح ۴۴ قانون اساسی و توجه به بحث سلامت، مسکن، خانواده و اشتغال را داریم که باید به شکل صحیحی اجرایی شوند. بنده قول می‌دهم با کمک و پشتیبانی تمام بخش‌ها در مسیر اجرای دقیق این قوانین حرکت کنم.

وی در ادامه با اشاره به محورهای برنامه خود تاکید کرد: اولین محور برنامه بنده بحث اشتغال است یکی از مهم‌ترین مشکلات رفاهی مردم بحث بیکاری است. اگرچه تولید و اشتغال در بخش‌های کشاورزی، صنعت، ساخت‌وساز، گردشگری، بهداشت و درمان و آموزش شکل می‌گیرد اما با توجه به این‌که وزارت کار دبیرخانه ستاد اشتغال کشور است لازم است در مسیر تحقق اشتغال با فرماندهی رئیس جمهور گام جدی بردارد.

وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: سوال بنده از شما این است که آیا با گذشت ۴۰ سال از عمر انقلاب ما سامانه‌ای داریم که وضعیت اشتغال مردم را مشخص کند؟ می‌توانیم ببینیم چند نفر بیکار و چند نفر شاغل هستند؟ چه کسانی جویای کار بوده و چه تجربه و مهارتی را دارند؟ زمانی که ما این اطلاعات را نداریم قطعا نمی‌توانیم برنامه ریزی صحیحی در این حوزه داشته باشیم.

وی ادامه داد: برنامه من ایجاد سامانه جامع اشتغال ایرانیان است. تعیین آخرین وضعیت اشتغال کمک می‌کند تا ما بتوانیم برنامه ریزی دقیقی را در این حوزه داشته باشیم. بنده با راه اندازی این سامانه بانک اطلاعاتی را فراهم می‌کنم تا کارفرماها نیز با مراجعه به آن بتوانند نیروهای کار خود را انتخاب کنند. از سوی دیگر با به دست آمدن اطلاعات افراد جویای کار در حوزه آموزش‌های فنی و مهارتی نیز می‌توانیم برنامه ریزی صحیحی داشته باشیم.

عبدالملکی در ادامه تصریح کرد: یکی دیگر از مهم‌ترین مطالبات شما این است که چرا هلدینگ‌های زیرمجموعه‌ صندوق‌ در مناطق محروم سرمایه گذاری نمی‌کنند بنده تمام تلاش خود را خواهم کرد تا همه دستگاه‌ها به نوبه خود و در حد امکانات در مسیر توسعه متوازن کشور ایفای نقش کنم. آمایش سرزمینی در حد کلان در کشور انجام شده است اما در مناطق محروم نیز باید دنبال شود. باید با حرکت در این مسیر به پیشرفت اقتصادی منطقه و تکمیل زنجیره ارزش شغلی مناطق مختلف کمک کنیم.

وی در ادامه با اشاره به محور بعدی برنامه خود بیان کرد: کنار زدن روابط زائد و تسهیل در فرآیند اداری تامین اجتماعی از دیگر اولویت‌های بنده است. وجود ضوابط زائد مشکلات زیادی را برای افراد ایجاد می‌کند. بنده در مدیریت قبلی خود ۷۰ درصد ضوابط زائد را حذف کردم. محور بعدی که بنده بر آن تاکید دارم سه جانبه‌گرایی برای اصلاح حقوق کار است.

وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه اظهار کرد: در جلسات متعددی که با کارگران و کارفرمایان برگزار کرده‌ام همگی بر ضرورت اصلاح روابط کارگری و کارفرمایان تاکید داشتند و باید حقوق کار اصلاح شود. از سوی دیگر بنده منابعی را علاوه بر بیمه قالیبافان، کارگران، رانندگان به کارفرمایان نیز ارائه می‌کنم تا در استخدام نیروهای خود مشکل نداشته باشند، چرا که خیلی از کارفرمایان معتقد هستند اگر هزینه بیمه کمتر شود نیروی کار خود را به صورت رسمی استخدام می‌کند. توجه به مشاغل خانگی از دیگر مواردی است که بنده آن را دنبال خواهم کرد.

موافق وزیر پیشنهادی کار
۱۴۰۰/۰۶/۰۱ - ۱۲:۳۲

روشنفکر: اولین ویژگی وزیر کار اعتقاد عمیق به "ما می‌توانیم" است

مهدی روشنفکر نماینده بویراحمد و دنا در جلسه علنی نوبت صبح امروز (دوشنبه) مجلس شورای اسلامی به عنوان موافق وزیر پیشنهادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گفت: بعضی از کسانی که از سوی دکتر رئیسی برای وزارت پیشنهاد شده‌اند، مشخص است که انسان‌های برجسته بوده و کارنامه‌دار هستند و باید خدای بزرگ را شاکر باشیم. بی‌شک مجلس وظیفه سنگینی را بر عهده دارد و آینده کشور و مردم در چهار سال آینده به نقدهایی بستگی دارد که در اینجا مطرح می‌شود، ما برنامه‌های این وزیران را رصد کرده و نقد می‌کنیم و رای می‌دهیم.

وی افزود: با بررسی‌هایی که انجام دادیم، اولین ویژگی که وزیر پیشنهادی کار دارند باورمندی و اعتقاد عمیق به جمله "ما می‌توانیم" است.

موافق وزیر پیشنهاد کار
۱۴۰۰/۰۶/۰۱ - ۱۲:۳۱

موحد: عبدالملکی از نخبگان اقتصاد است

سید محمد موحد، به عنوان موافق وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جلسه علنی امروز مجلس گفت: به اعتقاد اینجانب دولت آقای رییسی با دولت های مختلف که در ادوار مختلف شاهد معرفی وزرای آنها به مجالس مختلف بودم قابل مقایسه نیست.

وی افزود: برخی در خصوص دولت آقای رییسی نکاتی مطرح کردند که واقعا مایه تاسف است، کمیسیون ها، فراکسیون ها، مجلس و همه این مجموعه ها در طول این دوران وزرا را در فرایند مختلف و جایگاه های مختلف در یک موازنه قرار داده اند، وزرای این دولت با کدامین دولت قابل مقایسه است؟

نایب رییس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس بیان کرد کرد: آیا این مجموعه ها کارشناس نیستند؟ این ها مجموعه هایی نیستند که بتوانند تشخیص دهند؟ این دولت از قوی ترین دولت های جمهوری اسلامی ایران می باشد و وزرای آن، وزرای توانمند، جوان، نخبه و توانمند می باشد؟ همین آقای عبدالملکی که مورد نقد قرار گرفته است از نخبگان اقتصاد است.

مخالف وزیر پیشنهادی کار
۱۴۰۰/۰۶/۰۱ - ۱۲:۰۴

موسوی لارگانی: رای اعتماد به وزیر پیشنهادی کار ظلم به این جوان، مجلس و دولت است

حجت الاسلام سیدناصر موسوی لارگانی در جلسه علنی امروز مجلس به عنوان مخالف وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: مخالفت بنده با ایشان از روی دلسوزی برای رئیس جمهور و مجلس است و هیچ انگیزه سیاسی در کار نیست. وزارت کار تعاون و رفاه اجتماعی از سه بخش تشکیل شده که هر کدام به اندازه یک وزارتخانه است و یکی از عظیم ترین وزارت خانه های کشور است که حدود ۳۲ هزار میلیارد تومان ماهانه حقوق کارمندانش پرداخت می کند.

وی در ادامه گفت: در گذشته وزرای در قد و قواره رئیس جمهور برای این وزارتخانه معرفی می شدند. انتظار می رفت آقای رئیس جمهور شخصی در تراز دکتر مخبر برای تصدی این مجموعه عظیم معرفی می کرد وزیر کار باید فردی کارآزموده و دارای سابقه اجرایی باشد. وزیر کار باید مورد مقبول جامعه کارگری و بازنشستگان کشور باشد. وزیر کار باید مورد تایید آسیب دیدگان اجتماعی و مددجویان بهزیستی باشد. وزیر کار باید مقبول حداقل ۷۰ درصد جامعه باشد.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس گفت: وزیر کار باید عالم به صنعت پزشکی، پتروشیمی و مسائل مربوط به صادرات و واردات و بیمه ای باشد. وزیر کار باید علاوه بر تولید پول و ارز برای صندوق های بازنشستگی، بحرانهای متعدد این حوزه را مدیریت کند.

وی گفت: از نظر بنده آقای عبدالملکی جوان هوشمند و تئوری پرداز و مسلط به حوزه اقتصادی است، اما ایشان فردی جوان است و نمی تواند از عهده این وزارتخانه عظیم بر بیاید، این وزارت خانه زیرمجموعه هایی نظیر سازمان تامین اجتماعی، سازمان بهزیستی، شستا و صندوق بازنشستگی دارد که هر کدام نیازمند مدیری در حد وزیر است.

موسوی لارگانی افزود: ما در سالیان گذشته سه حادثه دلخراش سقوط هواپیمای آسمان، آتش سوزی سانچی و سانحه معدن یورت در استان گلستان را داشتیم که هر سه سانحه فاجعه بار بود، این وزارت خانه بسیار کار سنگینی برعهده دارد. آقای عبدالملکی دارای آینده درخشان است چرا اجازه نمی دهید تجارب لازم را کسب کند و بعدا وارد چالشهای بزرگتر شود.

مخالف وزیر پیشنهادی کار
۱۴۰۰/۰۶/۰۱ - ۱۲:۰۴

سلیمی: برنامه عبدالملکی برای اشتغال پایدار بلندپروازانه است

اصغر سلیمی در جریان بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان مخالف وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: وزارت کار مشغله‌های زیادی دارد که اداره آن قواعد خاص خود را می‌طلبد پس به یک تیم قوی و اتخاذ تصمیمات کارشناسی نیاز داشته و بهتر بود که وزیر پیشنهادی از بدنه این وزارتخانه انتخاب می‌شد.

وی ادامه داد: با توجه به بحران صندوق‌های بازنشستگی معلوم نیست که چگونه وزیر پیشنهادی می‌خواهد از این بحران جلوگیری کند. آیا دانش و تجربه موثر در حوزه صندوق‌های بازنشستگی دارند که بتواند از حقوق بازنشستگان صیانت کند و یا این‌که اساسا اعتقادی به همسان‌سازی حقوق بازنشستگان دارد که دریافتی فعلی آنها کفاف زندگی‌شان را نمی‌دهد؟

این نماینده مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: تاکنون در درون وزارت کار انتصابات براساس گرایش‌های سیاسی بوده که نتیجه آن استفاده از افراد فاقد صلاحیت در ترکیب هیات مدیران است. آیا قول می‌دهید که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را به حیات خلوتی برای دوستان و همفکران خود نکنید چون پیش از این هم وزرای قبلی در دولت‌های گذشته مثل شما برنامه‌های جامعی ارائه کردند اما در عمل اتفاق دیگری افتاد اساسا شما اعتقادی به برنامه دارید .

سلیمی با طرح این پرسش که برنامه عبدالملکی برای مددجویان بهزیستی و رفع بی‌عدالتی چیست؟ گفت: به زنان سرپرست خانوار و پوشش بیمه‌ای چه جایگاهی در برنامه شما دارند؟ برنامه شما جهت اشتغال پایدار سالانه بلندپروازانه است و به نظر می‌رسد که حوزه تعاون، کار و رفاه اجتماعی مقفول مانده است چه کاری می‌خواهید برای ریزش دو میلیون شغل انجام دهید؟ و چه فکری برای واکسیناسیون کارگران دارید؟

وی اضافه کرد: با این اوصاف بهتر نبود که فردی از داخل بدنه تعاون، کار و رفاه اجتماعی معرفی می‌شد؟ آقای عبدالملکی شما خود را دارای صلاحیت کافی برای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی می‌دانید.

موافق وزیر پیشنهادی کار
۱۴۰۰/۰۶/۰۱ - ۱۲:۰۲

بسطامی بیان کرد: توصیه سازمان بین المللی کار به استفاده از الگوی مدیریتی عبدالملکی

علی اکبر بسطامی در جلسه علنی صبح امروز (دوشنبه) مجلس شورای اسلامی در موافقت با وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: رهبری در مورد مجلس یازدهم اظهار کرده‌اند که این مجلس باید سه کار مهم انجام دهد؛ توجه به اشتغال، توجه به معیشت مردم و البته توجه به اقشار ضعیف جامعه. ما باید در نظر داشته باشیم که مخاطب اجرایی شدن سه مورد بالا، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی است. امروز چهار معضل از هفت معضل بزرگ کشور مربوط به مساله‌ی تعاون، کار و رفاه اجتماعی است که مهم‌ترین آنها بیکاری، صندوق‌های بازنشستگی، توجه به اقشار آسیب‌پذیر و ... است.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر این‌که وزیر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید جوان باشد، تصریح کرد: مصداق بارز فرد مناسب، حجت‌الله عبدالملکی است. این جوان انقلابی با عملکرد مثبت خود در زمینه‌ی اشتغال و کارآفرینی، صندوق‌های بازنشستگی و ... توام با توفیق بوده است. ایشان از تحصیلات آکادمیک بهره‌مند است و تجربیات ایشان در زمینه اقتصاد و مدیریت زبانزد خاص و عام است.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی با استناد به سوابق حجت‌الله عبدالملکی در کمیته امداد تاکید کرد: ایشان در دوره مدیریتی خود الگویی را به جهان ارائه کردند که سازمان بین‌المللی کار توصیه کرد که از الگوی مدیریتی عبدالملکی استفاده شود. ایشان توانستند با نیم درصد از اعتبارات کشور ۳۰ درصد از اشتغال کشور را ایجاد کنند. در طول چهار سال بیش از ۶۹۳ هزار شغل در کشور ایجاد کردند.

بسطامی اضافه کرد: جای جای این کشور و مخصوصا کلبه محقر محرومان با قدوم عبدالملکی آشنا است. بنده رجاء واثق دارم که ایشان پرورش یافته مکتب امام خمینی(ره) است. عبدالملکی شب و روز در کنار مردم بوده است و به وظایف وزارتخانه اشراف کامل دارد. دست همکارانم را برای اعتماد به ایشان به گرمی می‌فشارم.

مخالف وزیر پیشنهادی کار
۱۴۰۰/۰۶/۰۱ - ۱۱:۱۵

روح الامینی: وزیر پیشنهادی کار به وزارتخانه اشراف ندارد

عبدالحسین روح الامینی نماینده تهران در جلسه علنی نوبت صبح امروز (دوشنبه) مجلس شورای اسلامی به عنوان مخالف وزیر پیشنهادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اظهار کرد:


اولا همانطور که جناب رییس جمهور میدانند ، مخالفت و انتقادات ما از سر دلسوزی و دغدغه است ولاغیر
انتخاب یک جوان و توجه به عزیزان گام دوم انقلاب بسیار مبارک است ولی پله پله و با توجه به ملاحظات خاص
ما جوانان نخبه و پخته در مجموعه رفاه کم نداریم
انتخابات‌های نادرست و فقط توجه به جوان بودن حتما باعث سرخوردگی و سوزاندن موضوع جوانگرایی خواهد شد
جناب آقای عبدلمالکی همانطور که در جلسه خصوصی هم خدمت شما عرض شد نگرانی های جدی در خصوص بکارگیری شما در مجموعه وسیع وزارت کار وجود دارد که جواب قانع کننده ای دریافت نشد و البته تشدید شد
به نظر می‌رسد علت انتخاب شما توسط آقای رییسی مساله مهم اشتغال باشد ولی در این وزارت خانه یک مساله اش اشتغال است و صداها مساله دیگر دارد که شما نه سابقه حداقلی در ان دارید و نه برنامه مشخصی و تک تک مسایل باقی مانده مثل یک بمب آماده انفجار است و بحرانی است
شاید بهتر باشد برای رفع دغدغه به حق آقای رییسی در جایگاه معاون اشتغال یا سازمان بهزیستی ایشان را کمک کنید و جناب رییس جمهور فردی پخته تر و با سوابق مرتبط تر برای جایگاه معرفی نمایند
من هر چه فکر کردم حتی یک حجت شرعی برای نه تنها رای ندادن بلکه اعلام خطر به سایر نمایندگان پیدا نکردم و این یک هشدار است به همه همکاران که فارغ از شخصیت فردی شما ، که قطعا با حضور شما نه تنها تحولی اتفاق نخواهد افتاد بلکه قطعا بحران‌های جدی پیش رو خواهیم داشت
جناب آقای عبدلمالکی حل مساله اشتغال در کمیته امداد که با یک وام کوچک یا چرخ خیاطی و … حل میشود با حل مساله اشتغال کشور تفاوت دارد

‌البته در خصوص بهزیستی هم سابقه فعالیت اجتماعی مهم است که شما ندارید

موضوعات ان وزارت خانه همگی در نقطه بحران قرار دارد و‌فرصت آزمون و خطا نیست
همکاران محترم به این دغدغه ها توجه کنند و با چه سابقه ای در ایشان و چه حجت شرعی میخواهید به ایشان رای بدهید

1- صندوق های بازنشستگی عمدتا ورشکسته هستند ، شما با چه سابقه و چه برنامه ای قراره این مساله را حل کنند - آیا میزان بدهی دولت بر اساس محاسبات اکچوری را میدانید - آیا مبدانید که ورودی بیمه شده و خروجی بازنشستگان هیچ تناسبی با هم ندارند و نسبت عکس دارند - اگر میدانید با کدام تجربه و سابقه میخواهید این بحران را مدیریت کنید

2-به خاطر حرم سنی ، و سالمندی و عدم تعادل ورودی و خروجی های بیمه و … بحران در صندوق ها داریم ( مدل صندوق ) این مساله را چطور حل میکنید


3- ۶۰ درصد صنعت دارویی انجاست در واکسن چه کرده و چه برنامه ای دارید- با کدام تیم و نیرو که شناخت ندارید - آیا همانطور که حضورا گفتید دلخوش به کمکهای معاون محترم اول و دوست عزیز ما جناب مخبر هستید
خب علی رغم تلاش‌های بسیار خوب انجام شده ما بهتر میدانیم که در مجموعه ستاد اجرایی چه عملکردی بوده است
در حوزه سلامت و تامین اجتماعی شما با کدام شناخت و تجربه این همه بحران و صفهای بیمه شدگان را میخواهید حل کنید
در خصوص شستا آیا درکی از سیستمهای پیچیده آنجا دارید - این کارها با نظریه پردازی حل نمی‌شود
تصمیم گیری در خصوص دریایی از شرکت‌های متنوع شستا مانند مسابقه تلویزیونی نیست - یک تصمیم اشتباه که ناشی از عدم شناخت و درک لازم باشد یعنی از دست دادن میلیاردها تومن سرمایه بیمه شدگان و بازنشستگان و زندگی این عزیزان
همکاران محترم نقطه حساس و کلیدی دوره نمایندگی ما امروز است و ۲٫۵ سال فرصت باقی مانده خدمت ما نباید صرف صبر برای آزمون خطا باشد - دقت کنیم در رای خود تا بتوانیم در پیشگاه ملت عزیز و خدای خود پاسخگو باشیم

موافق وزیر پیشنهادی کار
۱۴۰۰/۰۶/۰۱ - ۱۱:۱۵

علیزاده: وزیر پیشنهادی کار در عین جوانی دارای تجربیات خوبی است

بهزاد علیزاده، نماینده مردم دهلران در مجلس، در جلسه علنی امروز مجلس به عنوان موافق وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ضمن تبریک روز بزرگداشت پزشک و تقدیر از تلاش این روزهای کادر درمان کشور، عنوان کرد: از رییس جمهور به دلیل معرفی کابینه با تجربه و جوان تشکر می کنم، البته اعضای کابینه از ویژگی هایی چون روحیه جهادی، انقلابی، فساد ستیزی و تخصص هم برخوردار می باشند، البته هم درون مجلس و هم خارج مجلس ممکن است افراد به اعضای کابینه انتقاداتی داشته باشند ولی کابینه در مجموع از توان لازم برای اداره برخوردار است.

وی افزود: وزارت کار از بزرگترین و مهم ترین وزارتخانه های دولت و دارای چالش می باشد که برای حل آن ها نیازمند برنامه هستیم که وزیر پیشنهادی دارای این برنامه ها می باشد، ما معتقدیم اگر این مجموعه وزارت کار با برنامه و به خوبی اداره شود در رونق اشتغال و معیشت و در رفع بخشی از مشکلات کشور تاثیر مثبتی خواهد داشت، این وزارتخانه همچنین سکان دار هلدینگ ها و شرکت های وابسته به صندوق های بازنشستگی هم می باشد که اهمیت این وزارتخانه را افزایش می دهد.

علیزاده گفت: پس شخصی که وزیر این مجموعه خواهد بود باید دارای برنامه، متخصص، تلاش گر و همجنین پاک دست باشد که وزیر پیشنهادی دارای این ویژگی ها می باشد، ایشان در حوزه اقتصاد مقاومتی صاحب نظر بوده و نگاه مثبتی به ظرفیت های داخلی دارند، در عین جوانی دارای تجربیات خوبی هم می باشند، مشاور وزارت اقتصاد، دبیر شورای اقتصادی سازمان صداو سیما و…از جمله تجارب کاری ایشان می باشد، وی به واسطه اهل تعامل بودن در مجموعه هایی که فعالیت کردند موجب پویایی آن قسمت شده اند.

وی ادامه داد: نامناسب بودن فضای کسب و کار، تداوم نرخ بیکاری، عدم تناسب نرخ حقوق و تورم، کاهش توان خرید، عدم همگرایی بخش های دولت، کارگر و کارفرما در سیاست گذاری ها، غیر فعال بودن ۴۰ درصد تعاونی ها، اتکاء سازمان بهزیستی به بودجه های دولتی، بی عدالتی درمانی و تبعیض در حوزه بیمه شدگان صندوق ها و … از جمله مشکلات است که با توجه به اشراف و آگاهی وزیر پیشنهادی به این مشکلات، رفع و حل علمی و عملی آن ها در برنامه های ایشان مشاهده می شود.

نماینده مردم دهلران گفت: از جمله راهکار هایی که در برنامه ایشان دیده می شود می توان به بهبود فضای کسب و کار، حمایت از بخش خصوصی و تعاونی ها، توسعه ظرفیت اشتغال در فضای مجازی، حمایت از تشکل های کارگری و کارفرمایی، توانمندسازی خدمت گیران بهزیستی، شایسته سالاری در انتصاب مدیران صندوق ها، شرکت ها و هلدینگ ها و شفافیت در این حوزه و …اشاره کرد.

وی ادامه داد: ولی توقعاتی هم از ایشان وجود دارد، یکی از این توقعات در خصوص انتصابات است، یکی از بخش های مهم صندوق ها، هلدینگ ها و شرکت ها می باشند، دقت در انتصاب اعضای هیات مدیره شرکت ها امر مهمی است، نظارت کافی بر فعالیت اقتصادی و توجه به دخل و خرج آن ها هم امر مهمی است

علیزاده در پایان تاکید کرد: حضور ایشان در این وزارتخانه منشاء تحول، خیر و برکت خواهد شد.

مخالف وزیر پیشنهادی کار
۱۴۰۰/۰۶/۰۱ - ۱۱:۱۴

چنارانی:عبدالملکی برنامه مشخصی برای اداره وزارت کار ندارد

نماینده نیشابور در مجلس شورای اسلامی گفت که وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی برنامه مشخصی برای اداره این وزارتخانه ندارد که حداقل ۳۰ درصد بودجه کشور مربوط به این وزارتخانه است.

به گزارش ایسنا، هاجر چنارانی در جلسه علنی صبح امروز (دوشنبه) و در جریان بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان مخالف گفت: آقای رئیسی ما توقع دیگری در معرفی کابینه پیشنهادی از شما داشتیم. کسانی که معرفی شدند افرادی لایق، عالی و در نوع خود شایسته هستند اما انگار آن ها جابجا معرفی شدند.

وی با بیان اینکه ما نماینده مردم هستیم، گفت: آقای رئیسی دیگر زمان آزمون و خطا و ان شاءالله، ماشاءالله تمام شده است و ۴۳ سال از عمر بابرکت جمهوری اسلامی گذشته است. خیلی ها تماس گرفتند که ما صحبت نکنیم اما اگر وزیری مخالف نداشته باشد چطور می خواهیم برنامه هایمان را به مردم عرضه کنیم؟ شما باید بگویید زنده باد مخالف من و ما هم باید از نمایندگانی که در مقام مخالفت صحبت می کنند استقبال کنیم. اینجا فرصتی برای دفاع از برنامه ها است و ما نمایندگان مردم هستیم.

این نماینده مردم با بیان اینکه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی وزارتخانه کوچکی نیست، گفت: وزارت کار گردش هنگفت مالی دارد و سه وزارتخانه ترکیب شده و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را تشکیل داده است.

وی خطاب به رئیس جمهور گفت: مردم با امید به آقای رئیسی رأی دادند و ما ایشان را فردی فسادستیز و مبارزه با ظالم می شناسند. خیلی از مردم دست یاری دارند. این مدل کابینه که معرفی شده درست نیست چون تخصص ها جای خود نیست و وزرا جابه جا گذاشته شده اند.

چنارانی افزود: ما جوانان و جوانان زمان جنگ را قبول داریم اما الان دیگر فرصت آن نیست که کسی که تسلطی بر بدنه وزارتخانه ای ندارد و از آن سیستم نیامده، وزیر آن وزارتخانه شود چون حداقل شش ماه طول می کشد تا بر آن وزارتخانه تازه مسلط شود.

وی افزود: آقای رئیسی دغدغه ها را برطرف کنید. ما به دنبال مدیران متخصص و انقلابی هستیم.

چنارانی با اشاره به برنامه های ارائه شده از سوی عبدالملکی گفت: ۳۰ صفحه از برنامه ها تصویر است و بخشی از آن هم به بیان چالش ها، معضلات و راهکارهای تئوری و نظری پرداخته شده که با سرچ در اینترنت می توان آن را پیدا کرد. توقع ما این است که وزیر پیشنهادی کار برنامه دهد. برنامه یعنی در سه مدل کوتاه، میان و بلند مدت. البته ایشان در حوزه بهزیستی برنامه هایی را ارائه کردند که دلیل آن هم تسلط شان بر این حوزه است. اما وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تنها سازمان بهزیستی نیست.

این نماینده مجلس با طرح این پرسش که برنامه عبدالملکی درباره اشتغال چیست، گفت: آقای عبدالملکی کشور ما پتانسیل های زیادی برای اشتغال دارد اما برنامه شما برای ایجاد اشتغال چیست. باید دست از تئوری پردازی برداشته و برنامه عملیاتی ارائه کنید. مثل همان چیزی که در حوزه بهزیستی ارائه کردید.

وی با طرح پرسش دیگری مبنی بر اینکه وزیر پیشنهادی کار چه برنامه هایی برای صندوق های تأمین اجتماعی دارد، گفت: مجلس یازدهم با شعار شفافیت آمد پس اکنون هم لازم است با شفافیت گفته شود که حداقل وزیر پیشنهادی برای شش ماه آینده چه برنامه و کاری را مد نظر دارد آن هم برای وزارتخانه ای که حداقل ۳۰ درصد بودجه کشور را در اختیار دارد.

چنارانی در پایان گفت: برنامه وزیر پیشنهادی کار برای معیشت و رفاه کارگران چیست و چه کارهایی می خواهد انجام دهد؟ متأسفانه برنامه های ایشان روشن نیست.

نظر مثبت کمیسیون اجتماعی نسبت به عبدالملکی
۱۴۰۰/۰۶/۰۱ - ۱۱:۱۳

مجید انصاری در جلسه علنی نوبت صبح (دوشنبه) مجلس شورای اسلامی ضمن تشریح گزارش کمیسیون اجتماعی در خصوص وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: با توجه به تکلیف قانونی که در ماده ۲۰۲ آیین‌نامه داخلی مجلس برعهده کمیسیون‌های مجلس شورای اسلامی گذاشته‌اند این گزارش براساس بررسی صلاحیت و انطباق مدارک، سوابق و برنامه‌های وزیر پیشنهادی با اسناد بالادستی تهیه شده است.

وی در ادامه اظهار کرد: معیارهایی نظیر واقع‌گرایی، شفافیت، انسجام، جامعیت، آینده‌نگری در بررسی برنامه‌های وزیر پیشنهادی در جلسات متعدد کمیسیون مورد تاکید قرار گرفته است.

وی ادامه داد: گزارش کمیسیون اجتماعی براساس مباحث مطروحه در جلسات کمیسیون، تبیین برنامه‌های وزیر پیشنهادی، سوالات و ابهامات مطروحه از سوی نمایندگان و پاسخ‌های ارائه شده از سوی وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی تنظیم شده است. به منظور صحت سنجی مدرک تحصیلی دکتر عین‌اللهی از وزارت علوم استعلام شد که مورد تایید قرار گرفت. شفافیت و شایسته گزینی مدیران جوان، ایجاد نظام شایسته گزینی، فساد ستیزی و مقابله با رانت، برکناری مدیران فاقد صلاحیت، تشکیل جلسات ماهانه با مجمع نمایندگان استان‌ها و شورای معاونین استان در مرکز استان جهت حل و فصل مشکلات مناطق، تشکیل ستادی برای انتصاب مدیران وزارتخانه، ایجاد سازوکاری منسجم برای ارزیابی دقیق اشخاص و مدیریت‌ها، هوشمند سازی و ایجاد نظام جامع اطلاعات، راه‌اندازی سامانه اشتغال از جمله محورهای برنامه‌ ایشان بود.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: پس از انطباق برنامه‌های ایشان با اسناد بالادستی مشخص شد تا ۳۶ درصد برنامه‌های ایشان منطق با احکام برنامه ششم توسعه و ۵۰ درصد آن همسو با برنامه ششم است و ۱۳ درصد از احکام برنامه ششم در برنامه‌شان ذکر نشده است و معادل یک درصد برنامه‌های ایشان با کل احکام مغایرت دارد.

انصاری در پایان بیان کرد: با عنایت به بررسی‌های انجام شده و جمیع موارد و جلسات برگزار شده کمیسیون اجتماعی با تعهد اجرای کامل برنامه‌ها از سوی وزیر پیشنهادی برنامه‌های ایشان را مثبت ارزیابی می‌کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۲۰
انتشار یافته: ۱۸
درود بر تابناک سایت مردمی


نمایندگان با توجه به سوگندی که در ابتدای ورود به مجلس یاد نمودند، باید در انتخاب وزرا بیطرف باشند که بعد از انتخاب اگر خدای نخواسته وزیری به بیراه رفت،نمایندگان باید پاسخگوی بدبختی ملت باشند، پس در انتخاب وزرا نهایت تلاش انجام شود تا دعای خیر ملت پشتیبان شما نمایندگان عزیز باشد


به امید فردای بهتر و سلامتی کادر درمان کشور



بابل.کارآفرین کشاورزی.جمشید حسینی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۱
خود رییسی که فاقد تجربه و تخصص و اشنایی به امور کشور داری است

و عاقلانه بود اگر بهترین و متخصص ترین و کاران ترین افراد را از داخل و حتی خارج از کشور

دعوت به همکاری میکردند

این وزرای پیشنهادی اکثرا فاقد تجربه و کارایی مخصوصا در شرایط بسیار بحرانی کشور هستند

و قطعا این کابینه پس از دولت احمدی نزاد ضعیف ترین دولت
و تیر خلاس خواهد بود
انشاا... در طول 8 سال آینده کار یاد میگیرن و به وزارت خانه اشراف پیدا میکنن.آقای امیر عبدالهیان هم زبان انگلیسش خوب میشه
کابینه رئیسی همان کابینه کم تجربه احمدی نژاد خواهد بود
حالا وزیر کار هم کار خاصی انجام نمی دهد.
تا چهار روز پیش مجری تلویزیون بوده حالا میخاد وزیر کار بشه

چقدر این کابینه افتضاحه

ببینید این حرف و کی گفتم که مردم رد کفش حسن روحانی با این همه افتضاح را خواهند بوسید

از بس این کابینه جدید ضعیفه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۱
واقعا نمیدانم که چرا این افراد صعیف و ناوارد و کم

تجربه را به ریبسی تحمیل کرده اند ،،،؟

این افراد اکثرا حتی برای بخشداری هم مناسب نیستند

و احتمالا اینها پوست خربزه زیر پای رییسی است !!؟
جناب عبدالمالكی یه نمایندگی فروش همون لامبرگینی جوونای تبریز رو بدین جنوب شرق کشور چند نفری شاغل بشیم، قاچاق میکنیم پاکستان ارز میاریم داخل کشور. تازه لامبورگینی سقفش کوتاهه و ما مشکلپارکینگ نداریم اینجوری حمایت از تولید داخل و اشتغال کامل میشه
اگر این مجلس انقلابی بود، بررسی وزرای پیشنهادی را از همان روزی که معرفی شدند، شروع میکرد نه اینکه بروند تعطیلات و بعدش با خیال راحت بشینند حرفهای صد من یک غاز تحویل بدهند. با این وضعیت کشور یک هفته دوباره همه کشور را معطل میکنند که میخواهند بررسی کنند. البته که هدفشان بررسی هم نیست بلکه شومنیست.
اين همون بزرگوار نيست كه گفته بود " كره اي ها سقف پاركينگا شون رو كوتاه درست مي كنن تا مردم ماشين آمريكايي نخرن " !! . يكي نيست بگه " خوب وزير آينده با تجربيات خوب ، خود كره اي ها خودرو هاي شاسي بلندشون مثل سانتافه و اسپورتيج و توسان و .... رو شبا تو خيابون ميذارن ؟!!!! "
نظرات ایشان را در اینترنت ببینید که متوجه شوید چگونه ایشان این وزارتخانه را نابود خواهند کرد
خدا به همه مردم ایران رحم کند با این تیم ضعیف و نابلد کابینه
ببخشید، ایشان فرمودند بیش از 40 سال سابقه مدیریتی و اجرایی دارند. مگر چند سال سن دارند؟
مژده مژده سالی که نکوست از بهارش پیداست در اولین ماه ریاست جمهوری آقای رییسی حقوق بازنشستگان پرداخت نشد ومعلوم هم نیست چه زمانی پرداخت شود فعلا بازنشستگان گرامی سماق بمکند وروزه بگیرند
میگه چهل سال دارم و نیمی از عمرم مدیر بودم. توو بیست سالگی با کدوم تحصیلات مدیر کجا بودی؟ سربازی نرفتی؟ . دیگه خودتون تا تهش بخونین اوضاع چقدر خرابه
آقایانی که به وزرا گیر میدهند، مشکلشان کارآمدی نیست. نگرانند نظم مورد نظرشان به هم نخورد.
این آقای عبدالملکی همانی است که گفته با یک میلیون سرمایه اشتغال سازی می کند؟
دیروز رفتم بازار یک فلش تانک پلاستیکی برای سرویس بهداشتی گرفتم 1200000 تومان
بعد ایشان با یک میلیون کارآفرینی می کند؟
چهت اطلاع هم وطنان گلم به این دولت امیدی نیست مراقب دارائی خود باشید.
کسی که بتونه با 1 میلیون تومان شغل ایجاد کنه رو نباید به این راحتی ازدست داد
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار