بازدید 4643

آبرسانی سیار به ۱۰۰ روستای کردستان

مدیر عامل شرکت آبفا کردستان گفت: در حال حاضر آبرسانی بە ۱۰۰ روستای استان کردستان بە شکل سیار انجام می‌شود.
کد خبر: ۱۰۷۱۵۵۹
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۶ 23 August 2021

به گزارش «تابناک»، علیرضا تخت‌شاهی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص تنش آبی در استان کردستان، اظهار کرد: خوشبختانە در حال حاضر مشکل بحران آب در هیچ نقطه‌ای از استان کردستان وجود ندارد اما در برخی نقاط(شهر و روستا) با تنش آبی مواجه است.

وی عنوان کرد: شهرستان‌های سقز و دیواندره و تا حدودی بانه با تنش آبی مواجە هستند کە برای رفع این مشکل برنامه‌های آبرسانی تعریف شده که در صورت تأمین اعتبار لازم اجرا می شود.

تخت‌شاهی ادامە داد: در حال حاضر آبرسانی بە ۱۰۰ روستای استان کردستان بە شکل سیار انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: شرکت آبفا همواره تلاش می‌کند تا با تعریف و اجرای پروژه‌های مختلف هرساله با توجه به اعتبارات و اولویت‌ها کارتأمین آب پایدار چند روستا را انجام دهد.

تخت‌شاهی افزود: همچنین در سال ۱۴۰۰، ۲۰ روستای دیگر به شکل پایدار از آب شرب لوله‌کشی بهره‌مند می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: از آنجا که تأمین آب پایدار برای شهرستان‌ها یک نیاز اصلی و ضروری به شمار می‌رود، با استفاده از ظرفیت ایجاد شده در احداث سدها، مطالعات تأمین آب پایدار شهرها و روستاهای استان انجام گرفته که شرکت آبفا کردستان برای این منظور با احداث تصفیه‌خانه‌های آب و مجتمع های آبرسانی روستایی نسبت به ارتقاء سطح خدمات رسانی و بهره‌مندی جمعیت استانی در هر دو بخش شهری و روستایی اقدام می کند.

تخت‌شاهی در خصوص اقدامات صورت گرفتە برای مقابلە با تنش کم آبی در استان کردستان گفت: تأمین آب پایدار و بلندمدت برای شهر و روستاهای شهرستان‌های قروه و دهگلان از طریق سد قوچم و تأمین آب پایدار و بلندمدت برای شهر و روستاهای شهرستان‌های بیجار و دیواندره از طریق سد سیازاخ از جملە اقدامات صورت گرفتە در این زمینە است.

وی همچنین تأمین آب پایدار و بلندمدت برای شهر و روستاهای شهرستان مریوان از طریق سد گاران و تأمین آب پایدار و بلندمدت برای شهر و روستاهای شهرستان بانه از طریق سد عباس آباد را از دیگر پروژەهای در نظر گرفتە برای مقابلە با کم آبی در استان کردستان عنوان کرد.

تخت‌شاهی ادامە داد: تأمین آب پایدار و بلندمدت برای شهر و روستاهای شهرستان سقز از طریق سد چراغ ویس و تأمین آب پایدار و بلندمدت برای شهر و روستاهای شهرستان کامیاران از طریق سدهای گاوشان و زیویه از دیگر پروژەهای در دست اجرا است کە برخی از این پروژەها انجام و برخی نیز در حال اجرا است.

وی در خصوص مقابلە با خشکسالی در سال‌های آیندە یادآور شد: تمهیداتی باید در حوزه سدها انجام شود که مرتبط با حوزه فعالیت و مسئولیت‌های شرکت آب منطقه‌ای است،

تخت‌شاهی در پایان سخنان خود یادآور شد: به هر میزان آب خام که از سدها توسط آب منطقه‌ای در اختیار شرکت آبفا قرار بگیرد، این شرکت آمادگی لازم برای تصفیه و توزیع آن را در شبکه خواهد داشت.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار