بازدید 16581
۸
گزارش تابناک از بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی اطلاعات

پایان سومین جلسه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم/ خطیب: وزارت اطلاعات باید در تراز انقلاب اسلامی بروز و ظهور کند

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی نوبت صبح امروز (یکشنبه) و بعد از بررسی صلاحیت عیسی زارع پور، وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات، وارد بررسی صلاحیت حجت الاسلام والمسلمین سیداسماعیل خطیب وزیر پیشنهادی اطلاعات شدند.
کد خبر: ۱۰۷۱۳۳۲
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۸ 22 August 2021

پس از بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات، نمایندگان مجلس شورای اسلامی به بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی اطلاعات پرداختند.

به گزارش تابناک، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی نوبت صبح امروز (یکشنبه) و بعد از بررسی صلاحیت عیسی زارع پور، وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات، وارد بررسی صلاحیت حجت الاسلام والمسلمین سیداسماعیل خطیب وزیر پیشنهادی اطلاعات شدند.

بر اساس ماده ۲۰۲ آیین نامه داخلی مجلس قبل از صحبت های موافقان و مخالفان هر وزیر پیشنهادی، گزارش کمیسیون تخصصی مربوطه توسط سخنگو قرائت می شود.

بر این اساس، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از نظر مثبت این کمیسیون با برنامه های وزیر پیشنهادی اطلاعات خبر داد.

پایان سومین جلسه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم
۱۴۰۰/۰۵/۳۱ - ۱۲:۳۹

علی نیکزاد که ریاست جلسه علنی مجلس شورای اسلامی را برعهده داشت پس از به صدا درآوردن زنگ پایان جلسه علنی مجلس اعلام کرد: جلسه علنی بعد از ظهر امروز مجلس راس ساعت ۱۴ برگزار می‌شود از همه نمایندگان تقاضا دارم که راس ساعت ۱۴ در صحن مجلس شورای اسلامی حضور یابند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی نوبت صبح امروز صلاحیت وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات و همچنین وزیر پیشنهادی اطلاعات را بررسی کردند.

وزیر پیشنهادی اطلاعات در تشریح برنامه‌های خود:
۱۴۰۰/۰۵/۳۱ - ۱۲:۱۶

وزارت اطلاعات باید در تراز انقلاب اسلامی بروز و ظهور کند

 اسماعیل خطیب در تشریح برنامه‌ها و سوابق خود، گفت: از الطاف عزیزان و بزرگواری رئیس انقلابی مجلس، هیأت رئیسه، نمایندگان و عزیزانی که دفاع و نقد کردند تشکر می‌کنم چون همه این‌ها برای جلب رضایت الهی و ملت می‌دانم. از همه عزیزان تقاضامندم در ادامه راه همواره با نکته سنجی ، دقت نظر، یاری و پیشنهاد بنده را اگر مورد رأی قرار گرفتم، مورد حمایت قرار دهند.

وزیر پیشنهادی اطلاعات ادامه داد: سربازخانه گمنام و سربازان گمنام امام زمان (عج) همواره تلاش و زحمات خود را وقف امنیت کشور کرده‌اند و در مصاف دشمنان، توطئه‌ها، فتنه‌ها، سرکردگان جبهه استکبار، گروهک‌های مسلح و مزدوران جاسوس از جان خود مایه گذاشته‌اند و جان ، آبرو و نفس خود را تقدیم کردند.

وی با بیان اینکه لازم است در اینجا از شهدای وزارت اطلاعات یادی کنیم، آنان که به شهادت می‌رسند و نام آنها غریبانه می‌ماند، گفت: از آقای رئیسی که اعتماد کردند و بنده را از جمع سربازان گمنام انتخاب کردند که بتوانم در کابینه مردمی برای ایران قوی گام بردارم، تشکر می‌کنم.

خطیب افزود: شرایط کشور، شرایط امنیتی منطقه و امنیت ملی منظومه در هم تنیده‌ای است که به صورت شتابان همواره در حال تغییر در پدیدارها و عرصه‌های متنوع متکثر موضوعات امنیتی و راهبردی است. وزارت اطلاعات باید با تولید اطلاعات و دقت نظر در تأمین شقوق متنوع امنیتی و هوشیاری در دیده‌بانی و مرزبانی همه جانبه، ابعاد پیچیده و لایه‌های مختلف امنیتی را در مقیاس ملی، فراملی و منطقه‌ای شناسایی کند و لازمه این بالندگی تحولی است که پویایی، پیشگامی و هوشمندی مستمر در تشکیلات پنهان اطلاعات کشور را می‌طلبد.

وزیر پیشنهادی اطلاعات ادامه داد: وزارت اطلاعات یک نهاد برآمده از انقلاب اسلامی و مجموعه تشکیلات حاکمیتی است بنابراین باید در تراز انقلاب اسلامی بروز و ظهور کند و تداوم یابد و مبتنی بر بیانیه راهبردی گام دوم قدم بردارد و با یک حرکت انقلابی و انقلابی ماندن صد درصد به تعبیر رهبر فرزانه برنامه تحولی خود را عملیاتی کند و تمام سربازان گمنام، نیروهای جهادی و انقلابی با مجاهدت‌های خاموش خود این اهداف را در مسیر راه نورانی امام راحل (ره) و منویات مدبرانه و حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی بر اساس خواست ملت عظیم الشأن در چارچوب این دولت محترم قدم خواهد برداشت.

وی ادامه داد: امیدواریم با حمایت، توجه و اتکایی که به آرای مردم و حمایت‌های مجلس شورای اسلامی داریم بتوانیم قدم‌های جدی‌تری را حساس تر، جدی‌تر و پیچیده‌تری را در اجرای مأموریت‌های امنیتی نظام برداریم.

ذوالنوری در موافقت با برنامه های وزیر پیشنهادی اطلاعات:
۱۴۰۰/۰۵/۳۱ - ۱۱:۴۳

خطیب در همه تصمیماتش انقلابی عمل کرده است

مجتبی ذوالنوری در جریان بررسی صلاحیت سید اسماعیل خطیب وزیر پیشنهادی اطلاعات دولت سیزدهم در موافقت با برنامه های وی گفت: از ابتدای جنگ در اطلاعات جنوب و در مسجدسلیمان وقتی کمونیست ها و منافقان این منطقه را محل تاخت و تاز فعالیت های منافقانه خود قرار دادند، ایشان و چند نفر از مدیران انقلابی این منطقه را سروسامان و شرایط را تغییر دادند و در ادامه در جبهه ها حضور داشتند.

وی افزود: در دوران حضور ایشان در قم بنده عضو ثابت شورای تامین قم بودم و مهمترین حوادث و ناآرامی ها در آن دوران در قم رخ داد. آقای سید محمد خاتمی رئیس جمهور شد و با آیت الله العظمی منتظری دیدار داشتند و 13 رجب مطالب پخش شد و رئیس جمهور را تحریک به اغتشاش کردند که مقابل رهبری بنشین و بگو من این اختیارات را می خواهم و اگر این اختیارات تفویض نشد به مردم اعلام کن و استعفا کن و این یک نوع آشوب علیه نظام اسلامی بود و آن دوران قم یکپارچه هیجان شد و بنا به گزارش رسانه های خارجی 400 هزار نفر به خیابان ها آمدند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی سخنران انقلابی آن جمع بود و در حوادثی که منجر شد در دولتی که رئیس شورای عالی امنیت ملی آن آقای سید محمد خاتمی بود، تصمیم به حصر آقای منتظری گرفته شود و آن کسانی که آدرس عوضی به مردم می دهند و حصر را از دیگران مطالبه می کردند، بدانند در تمام این ادوار شورای عالی امنیت ملی که رئیسش آقای خاتمی بود، آقای منتظری را محصور کرد و بعد از آن نیز همین طور. مگر نه اینکه دولت عوض شده، چه کسی باید حصر را برمیداشت؟ و در مورد آن قضایا در این جمع کسی بگوید من بیشتر از ذوالنور از پشت پرده ها اطلاع دارم، حالا قیام کند و بگوید چه کسی است. آقای جلالی می فرمایند من و من از ایشان سوال می کنم شما در کدام یک از جلسات امنیتی حضور داشتید؟

وی ادامه داد: ماجرای دراویش گنابادی و ماجرای مسجد محمدیه یک فتنه بود در قم و موضوعات دیگری که در قم اتفاق افتاد، نشان دهنده عملکرد انقلابی آقای خطیب است. من شهادت شرعی می دهم کاری که بوی انقلابی گری در عملکرد ایشان نداشته باشد، ما ندیدیم و در همه حوادث و وقایع ایشان انقلابی تر از همه بودند.

ذوالنور با بیان اینکه دو دولت اصلاحات و انحراف خواستار عزل ایشان بود، گفت: پس از رأی اعتماد به آقای یونسی، در دولت آقای سید محمد خاتمی، زمانی که آقای یونسی هنوز رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح بود، بنده فردای رأی اعتماد به ایشان به اتفاق سردار قریشی، مرحوم آقای نقوی دادستان، مرحوم بهرامی رئیس دادگاه ویژه، سردار شکارچی ستاد کل و چند نفر دیگر خدمت آقای یونسی به عنوان تبریک رسیدیم که هنوز در سازمان قضایی نیروهای مسلح بودند و به قصد ابقای آقای خطیب از ایشان خواستیم که ایشان در قم بماند، آقای یونسی گفت مطلقاً این را از ما نخواهید، زیرا رئیس جمهور رئیس را احضار کردند و خواستند مدیرکل قم، مدیرکل اصفهان و مدیرکل فارس را در اولین روز کاری عزل کنند و یک بار نیز آقای خطیب توسط آقای احمدی نژاد و در دوران دولت انحراف عزل شد و اگر خطیب کج رفته پس احمدی نژاد درست رفته و ما شاهدیم وقتی احمدی نژاد خطیب را عزل کرد، خطیب در دفتر مقام معظم رهبری در قم مشغول به فعالیت شد.

وی تاکید کرد: در قمی که فعالیت در آن حساسیت های خاصی دارد و این سوال مطرح است که وقتی تمام دنیا و نظام سلطه و ایادی داخلی بسیج شدند که آنتی تز انقلاب از قم دربیاید چرا موفق نبودند و چرا امروز قم یکپارچه پشتیبان نظام و انقلاب است. دو عامل دارد، یک طبیعت قم و حوزه های علمیه و دوم تاثیر کار سربازان گمنام امام زمان (عج) و دستگاه های امنیتی.

نماینده مردم قم در مجلس یازدهم با اشاره به برهم خوردن سخنرانی مرحوم هاشمی در مسجد اعظم قم در سال 85 گفت: آن زمان قوه قضائیه شخص آقای مرحوم هاشمی در وزارت اطلاعات و برخی نهادها فشار سنگین داشت و ما پیگیری کردیم که افراد دستگیر شده آزاد شوند و ما طی جلساتی که با آقای خطیب داشتیم ایشان می گفتند که من به دنبال این هستم که هم این فشارها پاسخ داده شود و هم این بچه ها آسیب نبینند و وقتی این بچه ها محکوم شدند، این احکام هیچکدام اجرا نشد و شلاق و حبس ها هیچکدام اجرایی نشد، چون پاسخ این سوال این است که هر موضوعی اقدام مقتضی خود را می طلبد و ما در اظهارنظرها باید این عملکردها را توجه کنیم.

وی در بخش پایانی صحبت های خود این سوال را مطرح کرد که آیا شرع برای ما مهم است یا قانون اساسی؟ و ادامه داد: شرع می گوید قاضی باید مجتهد باشد، آیا قضات شما امروز مجتهد هستند؟ امام مسلمین و حاکم شرع ولی مسلمین است. امام فرمود اگر مردم همه به رئیس جمهوری رأی دادند، اما ولی فقیه حکم او را تایید نکرد، حق تصرف در امور را ندارد و اگر در امور تصرف کرد طاغوت است. وقتی وزیری که جایگاهش حاکمیتی است و توافق رهبری در مورد آن گرفته می شود، مجاز به تصرف است و این اذن پیدا می کند، مانند قاضی که ماذون در تصرف است. کما اینکه در قانون اساسی نیز در شروط قاضی نیامده است که مجتهد مطلق، آمده است مجتهد یا قریب و الاجتهاد. نکته دیگر این است که آقای خطیب تحول در وزارت اطلاعات ایجاد خواهد کرد و اگر این اتفاق نیفتد خودم در جلسه بعدی مطالبه گری خواهم کرد و متناسب با بحران های جدید این اتفاق باید بیفتد.

پایان تنفس نیم ساعته جلسه علنی نوبت صبح ۳۱ مرداد ماه
۱۴۰۰/۰۵/۳۱ - ۱۱:۳۹

پایان تنفس نیم ساعته جلسه علنی نوبت صبح

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در نشست علنی نوبت صبح امروز (یکشنبه، 31 مردادماه) مجلس شورای اسلامی، پایان تنفس نیم ساعته جلسه علنی را رأس ساعت 11 و 25 دقیقه اعلام کرد و گفت جلسه با حضور 204 نماینده به طور رسمی ادامه دارد.

موافق وزیر پیشنهادی اطلاعات
۱۴۰۰/۰۵/۳۱ - ۱۰:۴۳

زنگنه: نظر مثبت رهبری درباره وزرا در سطوح امنیتی اخذ می‌شود

محسن زنگنه در جلسه علنی نوبت صبح امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی به عنوان موافق پیشنهادی وزیر اطلاعات اظهار کرد: باید در بررسی صلاحیت‌ها، شاخص‌ها را در نظر گرفت نه این‌که به حرف‌های درگوشی، شب‌نامه، شنیده‌ها و فضای مجازی توجه کرد. توقع می‌رود که خروجی مجلس شورای اسلامی تصمیمات انقلابی باشد.

وی با بیان این‌که یکی از شاخص‌های ما برای وزرا توجه به سابقه آنها است، تصریح کرد: وزیر پیشنهادی اطلاعات بیشترین سابقه اجرایی را دارد، آقای خطیب از سال ۶۴ وارد اطلاعات شده او ۱۲ سال در اداره کل اطلاعات قم مسئولیت داشت و قبل از آن ۶ سال به عنوان کارشناس حوزه مربوطه بود، همچنین در دو دولت آقای هاشمی و دولت اول خاتمی و دولت اول احمدی‌نژاد هم بود که اینها همه نشان از تجربه آقای خطیب دارد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در سال ۱۳۸۹ بعد از اداره اطلاعات قم، خطیب به حراست دفتر رهبری می‌رود، در سال ۱۳۹۱ به حفاظت اطلاعات قوه قضاییه رفته و تا پایان دوره رئیس سابق قوه قضاییه مسئولیت دارد.

زنگنه با تاکید بر این‌که نباید شأن مدیرکل اطلاعات را با شأن یک تشکل دانشجویی در مقابله با فتنه‌ها یکی دانست، اظهار کرد: همانطور که آقای قالیباف توضیح داد وزرایی که در سطوح امنیتی مشخص می‌شوند نظر مثبت رهبری را اخذ می‌کنند.

وی اضافه کرد: همکاران مساله‌ای مثل پرونده طبری را مطرح می‌کنند، بدانید که در قضیه طبری براساس تصمیم دستگاه‌های امنیتی موضوع به اطلاعات سپاه سپرده شد و بیشترین همکاری صورت گرفت.

نماینده تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در برخی از وزراتخانه‌ها همچون وزارتخانه‌های دفاع و اطلاعات نگاه بیرونی بسیار زیاد است، انتظار می‌رود مجلس شورای اسلامی رای بالایی به وزیر اطلاعات دهد آن هم وزیری که در بحث ضد جاسوسی در قم در طول بیش از ۱۶ سال اتفاقات بزرگی را رقم زد که نمونه آن پرونده‌هایی مثل مهدی هاشمی است.

زنگنه در پایان اظهار کرد: با رای بالا به آقای خطیب پیام روشنی به سرویس‌های جاسوسی و به کسانی که جمهوری اسلامی ایران را تهدید می‌کنند، بدهیم و افراد را براساس تکالیف شرعی و قانونی انتخاب کنیم. افراد باید بدون توجه به فضاسازی‌های بیرونی تعیین شوند.

موافق وزیر پیشنهادی اطلاعات
۱۴۰۰/۰۵/۳۱ - ۱۰:۴۲

جعفری: وزیر پیشنهادی اطلاعات بر این وزارتخانه اشراف کافی دارد

امیرقلی جعفری بروجنی در موافقت با وزیر پیشنهادی اطلاعات بیان کرد: باید دقت کنیم تا در قضاوت و داوری خود انصاف و عدالت را رعایت کنیم. وظیفه وزارت اطلاعات تولید اطلاعاتی دقیق، ایجاد امنیت پایدار، اشراف اطلاعاتی درون و برون مرزی، مبارزه با تروریسم و فعالیت‌های جاسوسی را برعهده دارد.

وی در ادامه اظهار کرد: از آنجا که کشورهای اطراف ما نیز ملتهب و متلاطم هستند نیازمند رصد اطلاعاتی دقیق هستیم. محیط اطراف ما آرام و امن نبوده و ما نیازمند وزیری توانمند می‌باشیم.

نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ایشان برنامه دقیقی به مجلس ارائه کرده است و مبارزه هوشمندانه و قاطع با بازیگران و شریان‌های هستی فساد یکی از برنامه‌های ایشان می‌باشد. ارتقاء و رونق تولید و جمع‌آوری و انباشت هوشمندانه و لحظه‌ای اطلاعات از دیگر برنامه‌های ایشان است. تقویت هوشمندانه عوامل پیشرفت و آمادگی در مناطق ویژه از دیگر برنامه‌های ایشان است.

جعفری بروجنی در ادامه تاکید کرد: توسعه و تقویت تفکر خودباوری و خودکفایی و نوآوری از دیگر مواردی است که در برنامه ایشان دیده می‌شود. برقراری ارتباط و همکاری با دیگر کشورها با در نظر گرفتن سه اصل عزت، حکمت و مصلحت از دیگر برنامه‌های ایشان است. دفاع از نظریه انقلابی براساس بیانیه گام دوم و توجه به مدیریت جهادی و رفع عیوب ساختاری اقتصاد، کنار زدن وابستگی به نفت، توجه به اقتصاد دانش بنیان و اجرای عدالت از دیگر برنامه‌های ایشان می‌باشد.

وی اضافه کرد: وزیر پیشنهادی اطلاعات از سالیان گذشته در درون این وزارتخانه کار کرده و اولین وزیری است که از درون این مجموعه معرفی شده است. حضور ایشان و خانواده‌شان در میدان‌های جنگ در دوران دفاع مقدس نشانگر دلدادگی ایشان به نظام اسلامی است. ایشان پله به پله مراحل را در وزارتخانه طی کرده و اکنون به این مرحله رسیده است.

نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به مطالبه نمایندگان از وزیر پیشنهادی اطلاعات بیان کرد: همانطوری که رئیس جمهور تاکید کردند ایجاد تحول مهم‌ترین مطالبه ما است که باید حتما صورت گیرد. خط قرمز ما بحث فتنه و نفوذ است که درخواست داریم وزیر پیشنهادی در محضر نمایندگان برنامه‌های خود را شفاف اعلام نمایند.

مخالف وزیر پیشنهادی اطلاعات
۱۴۰۰/۰۵/۳۱ - ۱۰:۴۰

رضوانی: آیا ترک فعل‌ها در زمینه مبارزه با مفاسد در دوران مسئولیت خطیب قابل دفاع است؟

غلامحسین رضوانی در مخالفت با وزیر پیشنهادی اطلاعات گفت: حدود ۲۵ ساعت وقت برای بررسی سید اسماعیل خطیب صرف کردم. میران توقعات قانونی ما، شرایط احراز را تعیین می‌کند. می‌توان به حداقل اکتفا کرد یا سراغ بهترین گزینه رفت.

نماینده مردم تهران در مجلس یازدهم با اشاره به اهمیت مبارزه با فساد اقتصادی، خنثی‌کردن عملیات‌های دشمن و مبارزه با تروریسم گفت: هر چه در انتخاب فردی با شرایط احراز حداکثری دقت بیشتری کنیم، به موفقیت نظام کمک بیشتری کرده‌ایم زیرا نقش وزارت در اصلاح سایر دستگاهها کاملا بی‌بدیل و منحصر به فرد است.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: شخصیت آقای خطیب حتی از نظر مخالفین، سالم، هوشمند و مجاهد است. تعریضی از سوی مخالفان به ایشان ندیدم؛ چیزی که بعضی به ناحق سعی در انتساب آن به مخالفین دارند. سخن از خوب و بد در تصدی این امر نیست. صحبت از خوب و خوب‌تر است. هر گونه تلاش برای ارائه تصویری غیر از آن خلاف واقع و کذب است. برچسب زدن به کسانی که با وزارت ایشان مخالفت می‌کنند، برخلاف انصاف، وجدان و بر خلاف منویات رهبری است. ایشان همواره بر ضرورت انجام وظایف در ساختارهای قانونی تأکید کردند.

وی افزود: افراد هر گروهی در مقام رأی دادن ممکن است با هم همراهی داشته یا نداشته باشند. تلاش ناجوانمردانه نشریات رسوایی که در ماجرای برجام خباثت خود را در قلب واقعیات نشان دادند نباید موجب اشتباه فردی از ما شود. آیا بروز مفسده‌های نسبتا بزرگ توسط بعضی مدیران هر چند اندک یا تصدی بعضی سمت‌های مهم توسط عناصر ناصالح سوال برانگیز نیست؟ اگر افرادی بدون داشتن شرایط لازم در سمت‌های کلیدی طی سنوات متمادی و علی رغم آمد و شد با گرایشات سیاسی مختلف، همچنان مشاغل حساس را در قبضه داشته باشند، حق ریشه‌یابی داریم؟

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: ایشان در کمیسیون به درستی گفتند که در طول زندگیشان کار اطلاعاتی کرده‌اند و می‌دانیم که چندین سال در حفاظت قوه قضائیه آن هم در دورانی که هویت روشن‌تر و اختیارات بیشتر پیدا کرده بود، رئیس بودند، اما اقدام موثری از ایشان مشاهده نشده است. آیا ترک فعل‌ها در زمینه مبارزه با مفاسد در دوران مسئولیت ایشان قابل دفاع است؟ آنچه مخالفان مطرح کردند این است که ایشان علی رغم توانایی بالا به موقع وارد نمی‌شود.

میرزایی در مخالفت با وزیر پیشنهادی اطلاعات:
۱۴۰۰/۰۵/۳۱ - ۱۰:۳۶

چرا برخی برای رسیدن به اهدافشان به نایب ولی زمان خود نسبت دروغ می دهند

حسین میرزایی در نشست علنی نوبت صبح امروز (یکشنبه 31 مرداد) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی صلاحیت سید اسماعیل خطیب وزیر پیشنهادی اطلاعات دولت سیزدهم در مخالفت با برنامه های وی گفت: آیا رهبر انقلاب از بین گزینه های پیشنهادی برای وزارت اطلاعات جناب آقای خطیب را برگزیده اند؟ مجلس فرمایش رهبری را بر روی چشم می گذارد و اگر معظم له کسی را تایید بفرمایند مجلس یکپارچه آن را تایید خواهد کرد، اما اگر کسانی به لطایف الحیل برخلاف واقع تایید کسی را به حضرت آقا نسبت دهند، گرفتار خواهند شد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس یازدهم ادامه داد: در این روزها خبرهایی مبنی بر تایید آقای خطیب توسط حضرت آقا به زبان های مختلف مطرح شده است، برخی تفسیر می کنند وقتی آقای رئیسی لیست افراد پیشنهادی برای وزارت اطلاعات را به محضر حضرت آقا عرضه داشته، معظم له انگشت خود را بر روی اسم آقای خطیب گذاشته اند، بعضی می گویند سیره حضرت آقا معین کردن 4 وزیر اطلاعات، خارجه، دفاع و کشور است و برخی به حق گفته اند؛ سیره حضرت آقا با این 4 فرد خاص به گونه ای است که اگر با فردی مخالف باشند، نهی می کنند، اما معمولا در تایید شخص خاصی نظر نمی دهند.

وی افزود: در مورد نظر حضرت آقا درباره آقای خطیب چه کسی بهتر از رئیس جمهور می تواند پاسخگو باشد؟ این در حالی است که روز گذشته از رئیس جمهور در این رابطه سوال شد، ایشان گفتند که حضرت آقا در مورد آقای خطیب و سایر وزرا نظر خاصی نداشته اند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: برادران و خواهران گرامی؛ چرا برخی از افراد و گروه ها از ارادت مجلس انقلابی به حضرت آقا سوءاستفاده می کنند و دیدگاه های خود را با نسبت ناثواب دادن به حضرت آقا به کرسی می نشانند. آیا این افراد حساب و کتاب را قبول دارند؟ آیا مرگ و معاد را باور دارند؟ آیا خدای متعال را شاهد و ناظر بر اعمال خود می دانند؟ و آیا آزادمردانی بین آنها یافت می شود که این غذای لای دندان مانده گذشتگان را به اهلش بسپارند؟

میرزایی اظهار کرد: آیا تصدی بر یک وزارتخانه آنقدر ارزش دارد که برخی به نایب ولی زمان خود نسبت دروغ دهند تا نمایندگان را دچار خطای محاسباتی و تصمیماتی کنند؟

واکنش رئیس مجلس به اظهارنظرها درباره وزیر پیشنهادی اطلاعات
۱۴۰۰/۰۵/۳۱ - ۱۰:۳۱

محمدباقر قالیباف با اشاره به اظهارات یکی از مخالفان وزیر پیشنهادی اطلاعات، گفت: من شفاف و روشن باید عرض کنم که طبیعتا معرفی وزرای پیشنهادی مسئولیت رئیس جمهور است و ایشان دیروز در جلسه علنی مجلس در خصوص وزرا و نحوه معرفی آن ها توضیح دادند.

وی افزود: براساس قانون اساسی که همه ما به آن سوگند خورده ایم و براساس اصول 110 و 176 آن در موضوعات امنیتی، دفاعی و سیاست خارجی، شخص مقام معظم رهبری مسئولیت دارند و این مسئولیت را قانون اساسی بر عهده ایشان گذاشته است، روال هم این است که در این خصوص دولت ها با ایشان هماهنگی کنند و نظر ایشان را در خصوص این افراد بگیرند و در مورد همه دولت های گذشته اینگونه بوده و حالا هم اینگونه است.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این را خیلی روشن بدانید، نسبتی داده نشود، دوستان اگر به نقل از دیگران موضوعی را مطرح می کنند، محض اطلاع بنده در جلساتی که با شخص رئیس جمهور داشته ام، ایشان مطرح کردند که وزرای پیشنهادی این بخش براساس وظیفه قانونی، خدمت رهبری معرفی شدند و ایشان نیز موافقت کردند و این موضوع کاملا روشن است و حالا اگر کسی سخنی را از جای دیگری نقل می کنند، سخنی اضافی است./

موافق وزیر پیشنهادی اطلاعات
۱۴۰۰/۰۵/۳۱ - ۰۹:۵۳

جعفری: وزیر پیشنهادی اطلاعات بر این وزارتخانه اشراف کافی دارد

امیرقلی جعفری بروجنی در موافقت با وزیر پیشنهادی اطلاعات بیان کرد: باید دقت کنیم تا در قضاوت و داوری خود انصاف و عدالت را رعایت کنیم. وظیفه وزارت اطلاعات تولید اطلاعاتی دقیق، ایجاد امنیت پایدار، اشراف اطلاعاتی درون و برون مرزی، مبارزه با تروریسم و فعالیت‌های جاسوسی را برعهده دارد.

وی در ادامه اظهار کرد: از آنجا که کشورهای اطراف ما نیز ملتهب و متلاطم هستند نیازمند رصد اطلاعاتی دقیق هستیم. محیط اطراف ما آرام و امن نبوده و ما نیازمند وزیری توانمند می‌باشیم.

نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ایشان برنامه دقیقی به مجلس ارائه کرده است و مبارزه هوشمندانه و قاطع با بازیگران و شریان‌های هستی فساد یکی از برنامه‌های ایشان می‌باشد. ارتقاء و رونق تولید و جمع‌آوری و انباشت هوشمندانه و لحظه‌ای اطلاعات از دیگر برنامه‌های ایشان است. تقویت هوشمندانه عوامل پیشرفت و آمادگی در مناطق ویژه از دیگر برنامه‌های ایشان است.

جعفری بروجنی در ادامه تاکید کرد: توسعه و تقویت تفکر خودباوری و خودکفایی و نوآوری از دیگر مواردی است که در برنامه ایشان دیده می‌شود. برقراری ارتباط و همکاری با دیگر کشورها با در نظر گرفتن سه اصل عزت، حکمت و مصلحت از دیگر برنامه‌های ایشان است. دفاع از نظریه انقلابی براساس بیانیه گام دوم و توجه به مدیریت جهادی و رفع عیوب ساختاری اقتصاد، کنار زدن وابستگی به نفت، توجه به اقتصاد دانش بنیان و اجرای عدالت از دیگر برنامه‌های ایشان می‌باشد.

وی اضافه کرد: وزیر پیشنهادی اطلاعات از سالیان گذشته در درون این وزارتخانه کار کرده و اولین وزیری است که از درون این مجموعه معرفی شده است. حضور ایشان و خانواده‌شان در میدان‌های جنگ در دوران دفاع مقدس نشانگر دلدادگی ایشان به نظام اسلامی است. ایشان پله به پله مراحل را در وزارتخانه طی کرده و اکنون به این مرحله رسیده است.

نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به مطالبه نمایندگان از وزیر پیشنهادی اطلاعات بیان کرد: همانطوری که رئیس جمهور تاکید کردند ایجاد تحول مهم‌ترین مطالبه ما است که باید حتما صورت گیرد. خط قرمز ما بحث فتنه و نفوذ است که درخواست داریم وزیر پیشنهادی در محضر نمایندگان برنامه‌های خود را شفاف اعلام نمایند.

عباس زاده قرائت کرد:
۱۴۰۰/۰۵/۳۱ - ۰۹:۴۰

خطیب در تمام سطوح سیستم اطلاعاتی مسئولیت داشته است

محمود عباس زاده مشکینی در جریان بررسی صلاحیت سید اسماعیل خطیب وزیر پیشنهادی اطلاعات دولت سیزدهم گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درخصوص برنامه های وزیر پیشنهادی را قرائت کرد.متن گزارش بدین شرح است:

براساس ماده 202 آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی گزارش کمیسیون امنیت ملی درخصوص بررسی صلاحیت و برنامه های سید اسماعیل خطیب وزیر پیشنهادی اطلاعات ارائه می شود.

کمیسیون امنیت ملی در جلسه ای با حضور اکثریت اعضا، سوابق و برنامه های وزیر پیشنهادی اطلاعات را بررسی نمود. در این جلسه وزیر پیشنهادی سوابق، برنامه ها و راهکارهای خود برای حُسن کارکرد وزارت اطلاعات را ارائه کرد.

آقای خطیب براساس استعلام های واصله در سال 1354 وارد حوزه علمیه قم و پس از طی مراحل مختلف دروس حوزوی، نزد اساتید برجسته و با شرکت در درس خارج فقه و اصول و اتمام آن نزد بزرگانی از جمله حضرت آیت الله خامنه ای مدظله العالی و مرحوم حضرت آیت الله العظمی حاج آقا مجتبی تهرانی، دوره خارج فقه و اصول را به پایان می رساند و از سال 58 و 59 به کار تبلیغ مشغول می شود و با آغاز جنگ تحمیلی عازم جبهه های نبرد می شود.

سپس توسط سردار شهید حسن باقری وارد کار اطلاعات و عملیات می شوند. ایشان در دوره جنگ به افتخار جانبازی نائل می آیند، ایشان برادر شهید و همسر مکرمه شان نیز خواهر شهید هستند.

ایشان در سال 1391 مسئولیت حفاظت اطلاعات قوه قضائیه را برعهده می گیرند و در سال 1398 نیز در آستان قدس رضوی مشغول فعالیت می شوند.

شرح توضیحات و تعهدات شفاهی ایشان

کمیسیون پس از بررسی برنامه های ایشان و طرح سوالات و گرفتن پاسخ و استعلامات به توانمندی ایشان برای اجرای این برنامه ها و تحقق برنامه هایشان نظر مثبت دارد و بر اساس قانون وزارت اطلاعات مصوب سال 1362، وزیر اطلاعات باید 4 شرط داشته باشد، شرط حد اجتهاد، داشتن عدالت و تقوا، داشتن سابقه روشن از نظر سیاسی و مدیریتی، عدم عضویت در احزاب و سازمان ها و گروه های سیاسی که ایشان هر 4 شرط را دارند و شاید تنها وزیر اطلاعاتی باشند که بعد از انقلاب کار اطلاعاتی را از کف سیستم اطلاعاتی شروع کرده اند و در نهایت در سطح ملی هم مسئولیت داشته اند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۸
اين نمايندگاني كه بعنوان موافق ومخالف در صحن مجلس صحبت مي كنند واقعا جاي تاسف دارد كه همچين ادم هاي براي اينده كشور وزيرهايش تصميم مي گيرند بايد بحال اين ملت وكشور گريست با اين مجلس ودولت اش فقط بيخودي

انرژي هدر مي دهند وكلي هزينه روي دست كشور مي گذارند ووقت تلويزيون وملت را هم مي گيرند هركس 4كلمه انشا نوشته وپشت ميكروفن قرائت مي كنند خودشان هم چيزي كه مي خوانند سر درنمي اورند .

چه نيازي به اين بررسي صلاحيت ها وجود دارد وزير ها انتخاب شده توسط رييس جمهور بروند پست هايشان را تحويل بگيرند وكارشان را انجام بدهند با اين وقت كشي ها دارند كشور را نابود مي كنند چون عملا وزيران روحاني سو استفاده مي كنند تا وضع را بدتر از اين بكنند
تيم جالبي هستند. وزير ارتباطات در هيچ شبكه اجتماعي حضور ندارد. وزير آموزش و پرورش هيچ سابقه اجرايي در اين وزارت ندارد. وزير بهداشت با واردات واكسن كرونا مخالف است و نامه امضا كرده كه جلو واردات گرفته شود. وزير خارجه هم در سطح متوسطه انگليسي حرف مي زند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۱
سطح متوسطه؟ خوب دقت کنید در کاربرد سطوح
تيم جالبي هستند. وزير ارتباطات در هيچ شبكه اجتماعي حضور ندارد. وزير آموزش و پرورش هيچ سابقه اجرايي در اين وزارت ندارد. وزير بهداشت با واردات واكسن كرونا مخالف است و نامه امضا كرده كه جلو واردات گرفته شود. وزير خارجه هم در سطح متوسطه انگليسي حرف مي زند.
آقای رئیسی خداوکیلی از این داغون تر کابینه می تونست بده؟
کدوم مسائله اینا می خوان حل کنند؟
وزیر امورخارجه ای که انگلیسی بلد نیست
وزیر بهداشتی با ورود واکسن فایزر و مدرنا مخالف بوده
وزیر آموزش پرورش که هنور بجه است
وزیر فرهنگ سانسور چی
وزیر کار با حرف های مسخره در خصوص خودررسازی در کره جنوبی و کوچیک ساختن درب پارکینگ منازل برای حمایت از خودرو داخلی...
توجه کرده اید هروزیری معرفی میشود دلاربین سیصدتا
هفتصدتومان‌ ترقی میکندبسته به پستی که دردولت خواهندداشت
بنابراین اگرکسی جنسی میخواهدبخرداین یادآوری لازمست که
قبل از معرفی وریراقتصادبخردچون‌بابرنامه‌های ایشان قطعاً
رکوردافزایش قبمت شکسته میشود هنوز وزاری ‌محترم کاررا شروع نکرده وگرانیها کمرشکن ترشده ‌اگرممکن بودوزرای محترم ‌بمرورجهت رای اعتمادمعرفی شوندواثرمعرفی وبرنامه کاریشان رادربرابرجواب کسب وکاروقیمت دلاربسنجندبهترین راه شناخت ورای اعتمادوکلای محترم مردم خواهدبود
تا روز دوشنبه قبل از معرفی وزرا ساعت 10:30 شب که آقای رئیسی و علی آبادی از هم خداحافظی میکنند، ایشان وزیر نیرو بودند. سه شنبه صبح با آقای رئیس جمهور تماس گرفته میشه و بهشون میگن آقای محرابیان باید در کابینه باشه، ایشونم بین وزارت نیرو و صمت انتخاب دیگه ای نداشت و در کمال ناباوری، آقای علی آبادی رو حذف کرد. البته بدانید که محرابیان قطعا رد صلاحیت خواهد شد ...
بعد آقای رئیسی میگه از هیچ جا هیچ فشاری نبوده...
اقای مخبر ار واکسن برکت چه خبر!
شما باید محاکمه شید
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار