بازدید 4445
۱

تداوم روند صعودی آمارها در استان فارس

استان فارس در دوره خیز پنجم شیوع کروناویروس، شاهد افزایش نگران کننده آمارهای ابتلا، بستری و فوت بود و رکوردهای تازه‌ای را آمارهای روزانه تعداد بیماران بستری و مرگ بر اثر ابتلا به کووید۱۹ ثبت کرد.
کد خبر: ۱۰۷۱۳۰۷
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۶ 22 August 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، طی ۱۰ روز گذشته، استان فارس در آمار روزانه بیماران پذیرش شده در مراکز درمانی مرجع کرونا، شاهد رشدی شدید بود که در بالاترین میزان به بیش از ۶۰۰ نفر هم رسید و عدد قربانیان کووید۱۹ هم برای اولین بار، از عدد ۵۰ مورد فوتی طی یک روز عبور کرد.

افزایش تعداد بیماران بستری در بیمارستان‌های استان فارس و تکمیل شدن این مراکز از حدود ۲ هفته قبل، منجر به راه‌اندازی سه بیمارستان پشتیبان با همراهی سپاه فجر و ارتش و آماده‌باش همه دستگاه‌های دولتی برای کمک تجهیزاتی به علوم پزشکی شد.

این در حالیست که طی ماه‌های قبل از آن، وضعیت استان فارس علیرغم همه دشواری‌های شیوع کرونا و اوج گیری عدد بیماران و فوت شدگان، نسبت به سایر استان‌ها و به دلیل وجود مراکز متعدد تخصصی و فوق تخصصی و امکانات و تجهیزات پزشکی در بخش‌های دولتی، خیریه و خصوصی، بهتر ارزیابی می‌شد.

فارس که تا پیش از این به لحاظ واکسیناسیون علیه بیماری کرونا، به نسبت وسعت و جمعیت، پیشتاز کشور محسوب می‌شد، اکنون و به گفته مسئولان دانشگاه علوم پزشکی فارس، حدود ۲۰ درصد کل جمعیت استان را تحت پوشش این راهکار پیشگیرانه قرار داده است.

خیز پنجم شیوع کرونا ویروس، از بعدی دیگر هم نگرانی‌هایی را برای مسئولان به دنبال داشت و آن افزایش درگیری مدافعان سلامت با این بیماری بود؛ به طوریکه براساس اعلام معاون علوم پزشکی شیراز، حدود یک سوم از نیروهای بهداشتی و درمانی در فارس به کرونا مبتلا شده‌اند.

فاکتور دیگری که طی هفته‌های اخیر و در خلال موج پنجم شیوع کرونا، مردم و مسئولان را در فارس نگران کرده، افزایش تعداد مادران باردار، کودکان و اعضای گروه سنی زیر ۶۰ سال مبتلا، بستری و فوت شده بوده است. به طوریکه براساس اعلام رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، حدود نیمی از فوت شدگان این بیمار را افراد گروه سنی زیر ۶۰ سال تشکیل می‌دهند.

اگرچه افزایش تعداد فوت شدگان در شیراز، به دلیل راه اندازی آرامستان بهشت احمدی و ایجاد زیرساخت مناسب و همراهی گروه‌های جهادی، خصوصا بسیجیان و طلاب در خدمات رسانی به خانواده‌های متوفیان، منجر به مشکلی نشد اما آسیب‌های روانی ناشی از بالا رفتن آمارها، تاثیری مشهود بر جامعه داشته است.

به گزارش ایسنا، یکی از مشکلات تاثیرگذار بر تداوم روند افزایشی آمارها، کاهش سطح رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی خصوصا از سوی جوانان اعلام شده است.

این در حالیست که براساس تاکید صاحبنظران، در خیز پنجم کروناویروس، شاهد جولان نوع دلتای این ویروس خطرناک با تظاهراتی نظیر شدت بیماریزایی، گستره علائم بالینی، درگیری بالای ریوی و درگیر شدن گروه‌های مختلف سنی و جنسی، بودیم.

براساس آخرین آمارها، در استان فارس تاکنون بیش از یک میلیون و ۳۱۰ هزار دوز واکسن به اعضای گروه‌های هدف تزریق شده است اما هنوز تا رسیدن به سطح مطلوب و پوشش کامل جمعیت حدود ۵ میلیون نفری این استان، راه طولانی در پیش است.

کارشناسان و صاحبنظران اصرار دارند که در شرایط کنونی که هنوز سطح واکسیناسیون در جامعه به عدد قابل قبول (حداقل ۸۰ درصد کل جمعیت) نرسیده است، بهترین و موثرترین راهکار، پایبندی به اصول و دستورالعمل‌های بهداشت فردی در مقابله با ابتلای به کرونا ویروس است.

استفاده از ماسک بهداشتی، اصلی‌ترین راهکار و رعایت فاصله اجتماعی، پرهیز از حضور در مراکز شلوغ، میهمانی، دورهمی و ... ماندن در خانه، کم هزینه و تاثیرگذارترین راه‌های پیشگیری از ابتلا و شکستن زنجیره انتقال بیماری کووید۱۹ است که تنها با همراهی همه اعضای جامعه و پایبندی به مسئولیت اجتماعی، قابل حصول خواهد بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
بخصوص مردم شیراز اهل دلند و لحظه و دورهمی وجمع شدن خانوادگی که با استفاده از لطف تعطیلات شدت گرفت .دم دولت گرم . در این میانه هم مردم هم دولت وهم کرونا دل شاد شدند . باور نمیکنید سری به پارکها و باغهای شیرازبزنید از همیشه فعالترند . سری به بیمارستانها و قبرستانها بزنید که کرونا نیز فعالتر شده است
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام
وب گردی