گزارش تابناک از بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات

حکمرانی دیجیتال و توسعه شبکه ملی اطلاعات از برنامه های زارع پور است/زارع پور قانون حمایت از حقوق پدیدآورندگان نرم افزار را اجرایی نمود

با اتمام بررسی صلاحیت حسین باغ گلی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، مجلس وارد بررسی صلاحیت عیسی زارع پور وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات شد.بر اساس ماده ۲۰۲ آیین نامه داخلی مجلس قبل از صحبت های موافقان و مخالفان هر وزیر پیشنهادی، گزارش کمیسیون تخصصی مربوطه توسط سخنگو قرائت می شود.
کد خبر: ۱۰۷۱۲۵۶
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۵ 21 August 2021

با پایان بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، مجلس وارد بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی وزرات ارتباطات و فناوری اطلاعات شد.

به گزارش تابناک، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست عصر امروز (شنبه) و بعد از اتمام بررسی برنامه دولت سیزدهم، بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی را به ترتیب حروف الفبا آغاز کردند.

با اتمام بررسی صلاحیت حسین باغ گلی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، مجلس وارد بررسی صلاحیت عیسی زارع پور وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات شد.

بر اساس ماده ۲۰۲ آیین نامه داخلی مجلس قبل از صحبت های موافقان و مخالفان هر وزیر پیشنهادی، گزارش کمیسیون تخصصی مربوطه توسط سخنگو قرائت می شود.

وزیر پیشنهادی ارتباطات در تشریح برنامه های خود:
۱۴۰۰/۰۵/۳۱ - ۰۹:۴۰

چرا پیام ها در فضای مجازی باید به کشورهای خارجی ارسال شود

عیسی زارع پور وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات در تشریح برنامه ها و سوابق خود، گفت: از نمایندگان تشکر می کنم که نقطه نظرات کارشناسی خود را به عنوان موافق و مخالف مطرح کردند؛ متولد سال 59 شهرستان اسلام آباد غرب از استان کرمانشاه هستم و در صورت رأی اعتماد صدای مناطق محروم در دولت سیزدهم خواهم بود.

وی ادامه داد: عضو هیات علمی گروه شبکه های کامپیوتری دانشگاه علم و صنعت که یکی از دانشگاه های برتر کشور و تحصیلاتم لیسانس، فوق لیسانس و دکتری در همین رشته است و در دوره پسا دکتری هم در حوزه نسل جدید شبکه های رایانه ای را در دانشگاه صنعتی شریف و استرالیا گذراندم.

وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه سابقه راه اندازی تاسیس و اداره مرکز توسعه فناوری دیجیتال را در 15 سال پیش در کارنامه خود دارم، گفت: افتخار می کنم که اولین مجموعه ای بودیم که دغدغه ساماندهی، حمایت و حضور پرقدرت در فضای مجازی را داشتیم و در دورانی که مدیریت مجموعه را برعهده داشتم ساز وکار لازم برای حمایت جوانان ایرانی فراهم شد.

زارع پور یادآور شد: در دوران مسئولیت اینجانب در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صدها شرکت به معنای امروزی دانش بنیان درحوزه تولید محتوای دیجیتال شکل گرفت و در سال 90 بیش از 20 میلیون دلار صادرات نرم افزارهای فرهنگی را داشتیم، همچنین در حوزه قوه قضائیه هم با کار و مجاهدت شبانه روزی همکارانمان با انجام اقدامات خاصی کار مردم را تسهیل و مراجعات میلیونی آن ها را کاهش دادیم و این مسیر تداوم خواهد داشت.

وی خطاب به نمایندگان، افزود: به عنوان یکی از میلیون ها تربیت یافته مکتب امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری به عنوان جوان گام دومی آماده ام که تجربه تخصصی و اجرایی 15 ساله ام و همچنین آشنایی با تجربیات جهانی را در صورت رأی اعتماد شما به کار گیرم.

وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: با همراهی شما و تعامل با همه بخش های نظام مقدس جمهوری اسلامی و کار و مجاهدت شبانه روزی تمامی ظرفیت های این فناوری مهم و سرنوشت ساز را به کار می گیریم تا جایگاه نظام مقدس را ارتقاء دهیم و یک ایران هوشمند در تراز انقلاب اسلامی را رقم بزنیم.

وی یادآور شد: رهبر معظم انقلاب در مراسم تنفیذ فرمودند امروز کشور به کار شبانه روزی احتیاج دارد و در صورت رأی اعتماد شما این مهم را رسم العین همکاران و خودم قرار خواهم داد.

زارع پور با بیان اینکه امروزه فناوری ارتباطات و اطلاعات تبدیل به بخش جدایی ناپذیر زندگی مردم شده، گفت: بیش از 50 میلیون نفر در شبکه های اجتماعی حضور دارند و بیش از 35 میلیون نفر از نوجوانان و جوانان به عنوان بازیگران حرفه ای در این فضا مشغول هستند و امروزه کسی بدون این فضا نمی تواند امور روزمره خود را پیگیری کند و در واقع به فناوری اجتماعی تبدیل شده و در زندگی مردم رسوخ پیدا کرده و بخش جدایی ناپذیر شده بنابراین اگر در این حوزه برنامه ریزی مناسب و نگاه فعال نداشته باشیم به آسیب های آن دچار خواهیم شد.

وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: امروز برای مردم کوچه و خیابان هم مهم است که چه کسی سکان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات را برعهده می گیرد زیرا هر اقدامی در این وزارتخانه می تواند زندگی، کسب وکار، اقتصاد، معیشت، امنیت و فرهنگ آن ها را تحت تاثیر قرار دهد؛ این فناوری فرصت بی نظیری را برای ما فراهم کرده تا بتوانیم از آن استفاده و جهش فوق العاده ای را داشته باشیم و به تعبیر رهبر معظم انقلاب می توان در این فضا تمدن سازی کرد.

وی ادامه داد: البته این فناوری شمشیر دولبه است و فرصت های بی نظیر و تهدیدهای جدی دارد اما معتقدم که فرصت این فضا بسیار بیشتر از آسیب های آن است و اگر برنامه ریزی و آینده نگری داشته باشیم می توان از فرصت های آن بهره زیادی ببریم؛ براساس اسناد بالادستی و مصوبات بر زمین مانده شورای عالی فضای مجازی برنامه ای را تدوین کردم که در کمیسیون ها بررسی و از نقطه نظرات نمایندگان استفاده کردم.

وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه حکمرانی دیجیتال امروزه تغییر کرده، افزود: در حال حاضر مرزهای فیزیکی، مرزهای کشورها را مشخص نمی‌کند چرا که در عصر پلتفرم‌ها به سر می‌بریم و عمق نفوذ و تعداد کاربران پلتفرم‌ها عمق راهبردی هر کشور را تعیین می‌کند.

وی با بیان اینکه امروزه بسیاری از کشورها توسط پلتفرم‌ها اشغال شده و مرزها جابجا شده است، ادامه داد: دو سال پیش نرم‌افزاری از میلیون‌ها گوشی هموطنان پاک شد که این امر به معنای آن است که اختیاری در این حوزه نداشتیم و از ظرفیت این فضا غفلت کردیم حال آن که در حال حاضر پلتفرم‌های خدمات‌رسان‌ مناسبی در حوزه خرید و فروش و تاکسی‌های اینترنتی داریم که ما را بی‌نیاز کرده است، آیا نمی‌توانیم در حوزه‌های دیگر نیز به این دستاوردها برسیم.

زارع‌پور با بیان اینکه می‌توانستیم در حوزه فضایی حرفی برای گفتن داشته باشیم، تصریح کرد: فضای دیجیتال موضوعی ملی است و فقط مربوط به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیست، آنچه بنده ارائه کردم مربوط به اقداماتی است که این وزارتخانه باید آن را انجام دهد.

وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به ضرورت اجرای شبکه ملی اطلاعات گفت: این طرح طی20 سال گذشته اجرایی نشده است هر چند به غلط گفته می‌شود که شبکه ملی اطلاعات به معنای قطع دسترسی جهانی و اینترنت جهانی است اما بنده عرض می‌کنم که شبکه ملی اطلاعات از افتخارات طرح کشور است و اجرای آن به معنای قطع دسترسی به شبکه جهانی نیست.

وی با طرح این پرسش که چرا زمانی که پیغامی در فضای مجازی ارسال می‌کنیم، بسته‌های اطلاعاتی مربوطه باید از کشور خارج و به سایر کشورها مانند آلمان و آمریکا رفته و از آنجا مجدد به کشور بازگردد، گفت: با این روند از یک سو ناچار به پرداخت هزینه پهنای باند بین‌المللی هستیم و از سوی دیگر امنیت و استقلال کشور دچار مخاطره می‌شود و اگر اتفاقی رخ دهد لنگر کشتی گیر کند، کل خدمات داخلی از کار می‌افتد.

زارع‌پور با بیان اینکه شبکه ملی اطلاعات چندین لایه دارد که لایه زیرساخت آن آغاز شده و لایه‌های مربوط به مراکز داده‌ها، خدمات و محتوا نیز دارد، افزود: ما در سقف زمانی 4 سال آینده شبکه ملی اطلاعات و تمام تکالیف مربوط به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات که حدود 70 درصد اجرای این شبکه است را اجرایی می‌کنیم.

وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات از دسترسی تمامی روستاهای بالای 20 خانوار به شبکه پرشتاب تا پایان 1400 خبر داد و گفت: از صدها هزار دانش‌آموزی که به دلیل مشکلات موجود در این حوزه از تحصیل و آموزش الکترونیک باز مانده‌اند اطلاع دارم و قول می‌دهم در صورت رأی اعتماد به بنده ظرف یک سال و نیم آینده این مسئله حل شود.

وی با بیان اینکه ظرفیت شبکه انتقال داخلی کشور در حال اشباع است، ادامه داد: این ظرفیت را طی دو سال آینده دو برابر می‌کنیم تا مشکلی برای تعاملات الکترونیکی نداشته باشیم.

زارع‌پور با بیان اینکه برای دسترسی 80 درصد خانوار به شبکه ارتباطی ثابت برنامه داریم، افزود: سهم 30 درصدی ترافیک داخلی کشور را با تکیه بر همت نخبگان و جوانان به 70 درصد می رسانیم همچنین تلاش می‌کنیم موقعیت جغرافیایی کشور را به عنوان هاب منطقه‌ای انتقال داده‌ها که غفلت شده را ظرف مدت دو سال آینده احیاء کنیم.

وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به تلاش برای پوشش جاده‌ای تا پایان 1400 درباره دولت الکترونیک گفت: هر چند دولت‌های گذشته زحماتی در این حوزه انجام نداده‌اند اما هنوز بسیاری از مراجعات حضوری است و جایگاه مطلوبی در شاخص‌های جهانی نداریم.

وی تصریح کرد: رتبه ایران از نظر کمیت خدمات الکترونیکی در دنیا 89 و از نظر کیفیت 118 هستیم.

یوسفی در موافقت با وزیر پیشنهادی ارتباطات:
۱۴۰۰/۰۵/۳۱ - ۰۹:۲۳

حکمرانی دیجیتال و توسعه شبکه ملی اطلاعات از برنامه های زارع پور است

مجتبی یوسفی در جریان بررسی صلاحیت عیسی زارع پور وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت سیزدهم در موافقت با برنامه های وی گفت: کابینه توانمند و به تعبیر مقام معظم رهبری جوانِ مومنِ انقلابی یعنی حضور کارآمدترین و متخصص ترین افراد در حوزه های مختلف که بتواند در شرایط حساس کنونی مشکلات مردم را حل کند، لذا داشتن برنامه و کارنامه مشخص که وزرا در هر حوزه بتوانند تحول گرا باشند یا در مقابل رانت و تعارض منافع اقدام موثر انجام دهند و مرغوب لابی ها نشوند، از اهمیت بالایی برخوردار است.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی افزود: ما افتخار می کنیم که جوانان در کنار پیشکسوتان حضور داشته باشند، اما جوان بودن به معنای جوانی برای مجلس موضوعیت ندارد، بلکه کارآمدی بسیار مهم است.

وی با اشاره به تحصیلات مرتبط زارع پور در حوزه زیرساخت اظهار کرد: در وزارت ارتباطات دو ساحت وجود دارد؛ نخست در حوزه توسعه زیرساخت هاست که باید کار فراوان انجام شود و به برکت نظام جمهوری اسلامی تاکنون اقدامات خوبی در این حوزه انجام گرفته است و دیگری در حوزه نرم افزار، مدیریت منابع و حکمرانی در فضای مجازی است که امروزه به فضای حقیقی تبدیل شده و بیشترین تصمیم گیری ها و معیشت اقتصاد مردم به فضای مجازی گره خورده است.

یوسفی ادامه داد: وزیر پیشنهادی ارتباطات در حوزه نرم افزاری باید برنامه و شهامت تحول داشته باشد که زارع پور در سوابق خود این موضوع را ثابت کرده است. وی با راه اندازی مرکز فضای دیجیتال در وزارت ارشاد و دستگاه قضایی، به حفظ مالکیت معنوی و حق مالکیت افراد در پیگیری مسائل خود کمک شایانی کرده است. ساماندهی نیروهای شرکتی در پرداخت حقوق از دیگر درخواست های نمایندگان است که خدمت رئیس جمهور نیز بیان کرده و همه وزرا باید برای نیروهای شرکتی و بازنشستگان خود برنامه مشخصی داشته باشند که وزیر پیشنهادی ارتباطات نیز وعده هایی در این زمینه داده است.

نماینده مردم اهواز در مجلس یازدهم تصریح کرد: حکمرانی دیجیتال و تعاملات بین المللی از اولین برنامه های وزیر پیشنهادی ارتباطات است، ما نباید تنها به صورت سنتی در بازارهای بین المللی حضور پیدا کنیم، لذا ایجاد پهنای باند و توسعه ارتباطات و مبادلات اینترنتی برای ما بازارهای جدید ایجاد خواهد کرد. همچنین در حوزه شبکه ملی اطلاعات و توسعه پایدار در حوزه زیرساختی از دیگر برنامه های آقای زارع پور است. ما برای ایجاد دولت هوشمند و دیجیتال طبق برنامه های توسعه کشور و کاهش مراجعات مردم به ادارات باید این شبکه ملی را راه اندازی می کردیم که تاکنون محقق نشده و در برنامه های وزیر پیشنهادی ارتباطات عنوان شده است.

عضو هیات رئیسه مجلس یادآور شد: توسعه اقتصاد دیجیتال از دیگر برنامه های آقای زارع پور است. اقتصاد مردم در فضای مجازی برای نمایندگان مهم است، اما بحث مالکیت و حق مالکیت آنها باید مورد توجه و ساماندهی قرار گیرد. همچنین حمایت از شرکت های دانش بنیان به عنوان یکی از برنامه های وزیر پیشنهادی مطرح شده، ما نباید تنها مشکلات اقتصادی مان را با توسعه کارخانجات تولیدی حل کنیم، لذا در حوزه دیجیتال باید برنامه داشته باشیم و به سهم 10 درصدی طبق برنامه ها برسیم که در برخی کشورها این میزان به 35 درصد رسیده است.

وی به برنامه وزیر پیشنهادی ارتباطات در حوزه توسعه زیرساخت ها در روستاها اشاره کرد و گفت: 3.5 میلیون دانش آموز در روستاهای ما حضور دارند و 20 درصد جمعیت کشور را روستاییان تشکیل می دهند، لذا در شرایط فعلی کرونا که موضوع آموزش و پرورش در فضای مجازی از اهمیت بسیاری برخوردار است و نادیده گرفته شده، وزیر پیشنهادی ارتباطات در برنامه های خود به توسعه زیرساخت های روستاییان و دسترسی دانش آموزان به اینترنت پرسرعت تاکید دارد.

محفوظی در موافقت با برنامه های وزیر پیشنهادی ارتباطات:
۱۴۰۰/۰۵/۳۱ - ۰۹:۲۱

خدمات زارع پور در قوه قضائیه موجب افزایش رضایتمندی مردم از این قوه شد

سیدمجتبی محفوظی در نشست علنی امروز (یکشنبه، 31 مردادماه) مجلس شورای اسلامی که به عنوان موافق کلیات برنامه های وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات سخن می گفت، اظهار کرد: زارع پور از انگیزه و تخصص و تجربه برای تصدی این مسئولیت برخوردار است و در عین حال تحصیلات عالی و مرتبط با حوزه مسئولیتش نیز دارد.

وی افزود: امروز ما در بحث وزارتخانه ارتباطات نیاز به متخصصانی داریم که در حوزه های مختلف صاحب تجربه باشند، در این وزارتخانه 10 هزار نیرو مشغول فعالیتند. 100 هزار نیرو مختص زمانی بود که هنوز مخابرات خصوصی سازی نشده بود و آقای زارع پور سال ها تجربه مثبت در حوزه عملکردی خود دارد و در دوره 5 ساله مسئولیت خود در وزارت ارشاد نیز عملکرد خوبی داشته است.

نماینده مردم آبادان در مجلس تصریح کرد: در توسعه خدمات الکترونیکی در وزارت ارشاد خدمات زیادی ارائه کرده است و قانون حمایت از حقوق پدیدآورندگان نرم افزار را اجرایی نمودند. همچنین شناسایی صاحبان سایت ها بخش دیگری از خدمات ایشان بود و ایشان در سال 89 به عنوان مدیر برتر وزارت فرهنگ مورد تقدیر قرار گرفتند.

وی با اشاره به دوره مسئولیت وزیر پیشنهادی ارتباطات در قوه قضائیه، گفت: بخش زیادی از رضایتمندی مردم از این قوه مربوط به خدمات الکترونیک است که به همت آقای زارع پور راه اندازی شد و 5 و نیم میلیون مراجعه مرگ و میر به قوه را کاهش داد و 10 درصد زمان رسیدگی به پرونده ها را کم کرد. ایشان راه اندازی سامانه های فراوان و اپلیکیشن های نظیر استعلامات الکترونیکی و آنلاین کردن دادگاه ها را در کارنامه خدمات خود دارد اما ما انتظارات نیز از ایشان در حوزه وزارت ارتباطات داریم.

محفوظی در پایان خاطرنشان کرد: انتظار داریم ایشان در جهت خارج شدن انحصار اپلیکیشن های خارجی از فضای مجازی کشور و راه اندازی شبکه ملی ارتباطات و اجرای آن به نفع مردم و بهره مندی علوم جامعه از مزایای آن برنامه های عملیاتی و اجرایی ارائه کنند.

نظری در مخالفت با برنامه‌های وزیر پیشنهادی ارتباطات:
۱۴۰۰/۰۵/۳۱ - ۰۹:۰۲

روحیه زارع پور با وزارتخانه پرپول ارتباطات سازگار نیست

سید غنی نظری خانقاه در جریان بررسی صلاحیت عیسی زارع پور وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت سیزدهم در مخالفت با برنامه های وی گفت: دلیل اصلی مخالفت من فقدان روحیه شفافیت در وجود آقای زارع پور است، چرا که ایشان در یک کمیسیون با طرح مصونیت فضای مجازی مخالفت کرده و در کمیسیون که طراحان حضور دارند، قاطعانه می گوید؛ موافق است. بنابراین معتقدم روحیه ایشان با این وزارتخانه پرپول تناسب ندارد.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس یازدهم ادامه داد: آقای زارع پور صرفاً مسئول آی تی هستند و لذا اداره وزارتخانه عریض و طویل ارتباطات در توان وی نیست. ضمن آنکه ایشان هنوز در شبکه های مجازی و خارجی عضو نیستند، یا با خط شخصی خود وارد این فضاها نشده و یا کلاً اعتقادی به این پلتفرم ها ندارد.

وی افزود: اکنون کارگزاران مخابرات روستایی دچار گرفتاری های بسیاری هستند، چرا که 20 سال است وضعیت استخدامی مشخصی ندارند، این در حالی است که در برنامه وزیر پیشنهادی چیزی از رسیدگی به وضعیت آنها ذکر نشده است، لذا مخالفت ما با برنامه های ایشان است. در واقع آقای زارع پور با برنامه هایی که دارد، نمی تواند این ارتباط گسترده را مدیریت کند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس یازدهم بیان کرد: واقعیت این است که وزیر پیشنهادی وزارتخانه ارتباطات و فناوری با چالش های اساسی حوزه ارتباطات روبرو نشده است، بنابراین نمی تواند گزینه خوبی برای تکیه بر صندلی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات باشد.

مشکینی در مخالفت با برنامه‌های وزیر پیشنهادی ارتباطات:
۱۴۰۰/۰۵/۳۱ - ۰۹:۰۰

زارع‌پور تخصص و تجربه کافی برای وزارت ارتباطات ندارد

محمود عباس زاده مشکینی در مخالفت با برنامه های وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات خطاب به معاون اول رئیس جمهور گفت: از منظر مدیریت سیاسی کابینه باید در کنار کارآمدی، مظهر و تجلی وحدت ملی و انسجام اجتماعی باشد.

نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی افزود: عاشورا و تاسوعا که به حوزه انتخابیه خود رفتم، مطلع شدم که مردم آذربایجان انتظار داشتند حداقل 2 تا 3 وزیر به ویژه در حوزه‌های بنیادی از جمله اقتصادی در کابینه از مردم آذربایجان انتخاب شوند؛ لطفاً پیام ما را به رئیس جمهور برسانید.

وی با اشاره به یکی از سخنان پیامبر اکرم (ص) اضافه کرد: ایشان می‌فرمایند اگر در یک جامعه کارگزاری را انتخاب کنیم که شایسته‌تر از او در جمع باقی مانده باشد خیانت به خدا و مسلمانان است.

مشکینی ادامه داد: نمایندگان باید فارغ از اینکه وزیر پیشنهادی چه نسبتی با ما دارد، مانند جراح که هنگام جراحی فقط محل بیماری را مورد بررسی قرار می‌دهد، در حال حاضر نیازمندی‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات را بررسی کند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، وزارتخانه‌ای زیربنایی است، تصریح کرد: این وزارتخانه شاهراهی را باز می‌کند که تمامی وزارتخانه‌ها از جمله آموزش و پرورش، آموزش عالی، بهداشت و درمان، اقتصاد و ... از آن عبور کرده و توسعه را جستجو می‌کنند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: برای انتخاب وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات باید به دو مولفه «خواستن» و «توانستن» توجه کرد، هر چند وزیر پیشنهادی مولفه انگیزه و خواستن را دارا است اما باید موضوع توانستن وی مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات باید تخصص و تجربه کافی داشته باشد، تصریح کرد: متأسفانه آقای زارع‌پور در حوزه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تخصص نداشته و تحصیلکرده کامپیوتر یا IT است، این در حالی است که مأموریت وزارتخانه مذکور ICT و فناوری است.

مشکینی با بیان اینکه بیش از 95 درصد وظایف وزارتخانه مذکور زیرساختی است، ادامه داد: باید دقت کرد که IT با ICT متفاوت است، این موضوع همانند مقایسه مهندسی پزشکی با پزشکی است، یک پزشک بیماری‌های عفونی ممکن است از دستگاه سی.تی.اسکن و ام.آر.آی استفاده کند اما توانایی تعمیر و ساخت آن را ندارد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: وزیر پیشنهادی سابقه یک روز کار در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات را ندارد در حالی که حدود یکصد هزار کارمند، متخصص، مهندس و ... در این وزارتخانه مشغول هستند.

نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و اپراتورهایش بیش از 50 هزار میلیارد تومان درآمد دارند در حالی که وزیر پیشنهادی تاکنون مجموعه‌ای که یک صدم این گردش مالی را داشته اداره نکرده است، اضافه کرد: فردی که برای این وزارتخانه در نظر گرفته می‌شود باید متخصص میان رشته‌ای باشد.

وی با بیان اینکه ما به دنبال تحول هستیم و در صورتی که وزیر توانایی نداشته باشد نمی‌تواند این مهم را محقق کند، ادامه داد: این وزارتخانه حدود 20 میلیارد دلار تجهیزات زیربنایی دارد بنابراین نداشتن تجربه در اقتصاد کلان امکان اداره موفق این وزارتخانه را فراهم نمی‌کند.

مشکینی با تصریح بر اینکه نباید با سرنوشت کشور شوخی کرد، ادامه داد: هر چند ما به دنبال جوانگرایی هستیم اما آیا برای امور زیربنایی خانه خود تنها به موضوع جوانگرایی توجه می‌کنیم و بحث تخصص را در نظر نمی‌گیریم.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به سوابق وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: ایشان رئیس مرکز دیجیتال در وزارت ارشاد بود که تنها کار کنترل، پایش، ثبت و ضبط وبلاگ‌ها و سایت‌های اینترنتی را انجام می‌داد که این کار اقدامی فرهنگی بود. همچنین در بازه زمانی مشاوره سازمان ساترا بود، 18 ماه نیز به عنوان مسئول رسیدگی به امور فناوری اطلاعات قوه قضائیه خدمت کرده است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: شفافیت یکی از مولفه‌های مهم وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است و این در حالی است که وزیر پیشنهادی به موافقان طرح صیانت از کاربران پیام‌رسان‌های اجتماعی گفته که با روح طرح موافق است و در جای دیگر به مخالفان گفته که با روح طرح مخالف است. بهتر است وزیر پیشنهادی پشت همین تریبون مطرح کند که با روح طرح صیانت موافق است یا مخالف.

پایان دومین جلسه بررسی رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی
۱۴۰۰/۰۵/۳۰ - ۱۸:۴۴

محمدباقر قالیباف در نشست علنی امروز زنگ پایان جلسه را رأس ساعت 18:28 دقیقه به صدا در آورد.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: جلسه بعدی صبح فردا (یکشنبه، 31 مردادماه) با ادامه دستور کار بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم رأی ساعت 7:45 برگزار می‌شود.

عنابستانی در مخالفت با وزیر پیشنهادی ارتباطات:
۱۴۰۰/۰۵/۳۰ - ۱۸:۴۲

برنامه وزیر پیشنهادی فقط به بیان چالش ها پرداخته است

علی اصغر عنابستانی در مخالفت با برنامه های وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات عنوان کرد: آقای زارع پور جوان انقلابی است و باید از رئیس جمهور به خاطر معرفی وزرای جوان به مجلس تشکر کرد، وی همچنین برنامه جامعی در حوزه های مختلف به ویژه حکمرانی در فضای دیجیتال، اقتصاد دیجیتال و دولت هوشمند و همچنین شتاب دهی به فضای مجازی دارد.

نماینده مردم سبزوار، جغتای، جوین، خوشاب و داورزن در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اما اشکال اساسی وارده به برنامه پیشنهادی آقای زارع پور در مورد شبکه ملی اطلاعات این است که وی تنها به بیان چالش های این حوزه و پیشنهاد راهبردهای حل آن ها اشاره کرده و راه حل عملیاتی در برنامه های وی ارائه نشده است.

وی تصریح کرد: آقای زارع پور باید مشخص کند دقیقا تا چه زمانی شبکه ملی اطلاعات که زیرساخت اصلی ارتباطات بوده و مورد مطالبه چندین ساله رهبر معظم انقلاب است، ایجاد خواهد کرد. در برنامه های وزیر پیشنهادی عنوان شده که شبکه ملی اطلاعات در افق 1404 راه اندازی خواهد شد، سوال این است آیا ما باید تا سال 1404 منتظر بمانیم یا برنامه ها بلافاصله بعد از وزارت ایشان آغاز خواهد شد.

این نماینده مردم در مجلس با بیان اینکه باید اهداف کمی توسعه شبکه ملی اطلاعات مشخص شود و سال به سال هدف گذاری شود تا نمایندگان بتوانند مطالبه گری داشته باشند، افزود: وگرنه این طرح ملی نیز مانند 15 سال گذشته اجرایی نخواهد شد.

وی ادامه داد: وزیر پیشنهادی در برنامه خود در مورد طرح موسوم به صیانت از کاربران فضای مجازی اظهارنظر نکرده و متاسفانه ما در کشور در عرصه فناوری اطلاعات، ابتکار عمل در دست نداریم و دارای هیچ پلتفورم، سیستم عامل و یا سخت افزاری نیستیم.

عنابستانی با انتقاد از اینکه طی سال های گذشته از نوآوران در این عرصه نیز هیچگونه حمایتی صورت نگرفته است، اضافه کرد: متاسفانه فقط با چند کپی ناشیانه از نرم افزارهای خارجی که بدون حمایت دولت نیز بوده تلاش کردیم در این عرصه تاثیرگذار باشیم که بدون نتیجه بوده است. آقای وزیر باید مشخص کند که چطور می خواهد از کاربران فضای مجازی حمایت و محافظت کند.

وی یادآور شد: با توجه به ورود تکنولوژی های جدید از جمله اینترنت ماهواره ای و اینترنت 5g، وزیر پیشنهادی باید توضیح دهد که چه برنامه ای برای مواجهه با این تکنولوژی ها دارد.

این نماینده مردم در مجلس افزود: متاسفانه طی سالیان گذشته بسیاری از دستاوردهای ما در حوزه فضایی نادیده گرفته شده و درمی یابیم که باید به این حوزه بیشتر توجه کنیم.

وی درباره واگذاری شرکت مخابرات و مشکلات فراوان ایجاد شده پس از این واگذاری، تصریح کرد: آقای زارع پور باید برنامه خود را برای حل این مشکل ارائه کند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس یادآور شد: متاسفانه تلفن ثابت روستایی کاملا رها شده است و وزیر پیشنهادی باید مشخص کند که این مسئله را تا چه زمانی می خواهد ساماندهی کند. همچنین اینترنت روستایی نیز باید با یک زمان بندی برنامه ای توسعه ای داشته باشد

حاتمی در مخالفت با برنامه‌های وزیر پیشنهادی ارتباطات:
۱۴۰۰/۰۵/۳۰ - ۱۸:۳۲

زارع‌پور در هیچ شبکه اجتماعی عضویت ندارد

حسین حاتمی در جریان بررسی برنامه‌ها و صلاحیت عیسی زارع‌پور وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات در وهله اول خطاب به رئیس جمهور گفت: باید درباره تبعیض موجود در کابینه و عدم پیشنهاد گزینه مناسب توضیح ارائه کنید و امیدواریم حداقل از آذربایجانی‌ها در لایه‌های مدیریتی کابینه استفاده شود.

نماینده مردم کلیبر، خداآفرین و هوراند در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه برنامه‌های زارع‌پور ابهام دارد، عنوان کرد: وی در زمان تصدی معاونتی در وزارت ارشاد با تندروی باعث عدم دریافت مجوز از سوی بسیاری از کسب و کارهای مجازی شد که منجر به تعطیلی آنها شد.

وی در ادامه با بیان اینکه فضای مجازی با همه حواشی بخشی از زندگی روزمره مردم است، عنوان کرد: وی به پلتفرم‌ها هیچ اعتقادی ندارد و در هیچ فضای مجازی عضو نیست و برنامه‌های وی نیز صرفا ابعاد پژوهشی داشته و عملی نیست.

حاتمی در ادامه با تأکید بر ضرورت استفاده از ظرفیت اقتصاد در فضای ارتباطات که وزیر پیشنهادی اطلاعی از آن نداشته و یا در برنامه‌های خود از آن نام نبرده است، اظهار کرد: مزیت‌های فناورانه وزارت ارتباطات با دایره عمل حوزه فناوری قوه قضائیه تفاوت دارد و این موضوع نباید ملاکی بر تصدی این وزارتخانه شود ضمن اینکه برنامه‌های وی فاقد اهداف کیفی و کمی بوده و قابلیت ارزش‌گذاری ندارد.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مسائل جاری و حاشیه‌ای وزارت ارتباطات، مشکل کارمندان و کارکنان روستایی و همچنین شرح وظایف مخابرات هیچ جایگاهی در برنامه‌های وی ندارد. همچنین تعدد تصمیم‌گیران در بخش ICT که باعث بروز مشکل شده در برنامه وی نبوده و برای حل مشکلات دفاتر پیشخوان برای مثال مشکل 570 دفتر آذربایجان شرقی، برنامه‌ای ذکر نشده است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم در پایان با اشاره به کلاهبرداری‌های اخیر برخی پلتفرم‌ها و تعطیلی آنها نظیر روبیکا خاطر نشان کرد: وزیر پیشنهادی برنامه‌ای کاربردی برای جلوگیری از تخلف برنامه‌های ایرانی ارائه نکرده است./

موافقت کمیسیون صنایع و معادن مجلس با وزیر پیشنهادی ارتباطات
۱۴۰۰/۰۵/۳۰ - ۱۸:۱۷

روح الله عباس پور نظر کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره عیسی زارع پور وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات را به شرح زیر قرائت کرد:

«در راستای بررسی صحت مدرک تحصیلی عیسی زارع پور، به استناد نامه وزیر علوم، استعلام شد که وزارت مربوطه تأیید کرد که مراتب فارغ التحصیلی ایشان در مقطع دکتری مهندسی کامپیوتر نیو ساوت ولز استرالیا تأیید شده است.

معیارهای عمومی برنامه وزیر پیشنهادی با مسائل و مشکلات ما متناسب است. برنامه‌های ایشان واقع گرایی لازم را دارد. همچنین ایشان آینده‌نگر هستند و برای یک افق زمانی چهار ساله می‌توانند انسجام عمل داشته باشند. انطباق برنامه‌ها با اسناد بالادستی حکایت از آن دارد که ۵۴ درصد برنامه‌های ایشان با احکام فوق الذکر همسو است. بررسی صلاحیت‌های وزیر پیشنهادی، سوابق اجرایی و تجربیات وزیر پیشنهادی در حوزه فناوری اطلاعات قابل قبول و اتکا است. در زمینه زیرساخت‌ها و همچنین توسعه فناوری‌ها و کاربردهای خدمات فضایی لازم است از قابلیت‌های افراد و مدیران باسابقه استفاده شود. تعهد به ایجاد و تکمیل شبکه ملی اطلاعات برابر مصوبات شورای عالی فضای مجازی شرط لازم جهت تصدی این وزارت خانه مهم است که باید تسریع شود. در مجموع ایشان دارای نگاه جامع به موضوعات متنوع در حوزه مأموریت‌های وزارت خانه بوده. ایشان فردی جوان، متخصص، شناخته شده، با تجربه و دارای حسن سابقه است. ایشان به مشکلات این حوزه اشراف کامل دارند و در هر زمینه دارای برنامه‌های راهبردی و کاربردی است.

کمیسیون صنابع و معادن مجلس یا توجه به ظرفیت‌های علمی ایشان، ایشان را مناسب تشخیص داد.»

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۳
در انتظار بررسی: ۱۸
انتشار یافته: ۶۵
متأسفانه افرادی که برای بعضی از وزراتخانه ها انتخاب و پیشنهاد شده سابقه و تجربه کافی ندارند، حتی اگر وزیر هم بشوند افراد متخصص و با تجربه و قوی برای زیرمجموعه خودشان را ندارند چرا؟ چون که سابقه و تجربه نداشته و ندارند و افراد زیادی را نمی شناسند. خدا به دادمان برسد.
خوبه دیگه تعریف کنیم به نفاق متهم نشیم
خبرهای جهت دار توسط تابناک
سلام
اینکه وزیر ارتباطات یک کشور در هیچ شبکه شبکه اجتماعی عضو نیست، یک امتیاز مثبت تلقی نمی‌شود.
وزیر همانند اکثر مخاطبان خدمات وزارت ارتباطات باید در شبکه های خوب و مفید عضویت داشته باشند.
این موضوع به ایشان کمک خواهد کرد تا چالشهای مربوطه را به شخصا درک کنند.
آرزوی توفیق
اما شرکتی دارد که بدافزار را در موبایل پخش می کند
عنبابستانی باید به عنوان مخالف بره طبق سنت همیشگی اش بزنه توی گوش وزیر معرفی شده
همه این آقایان رای اعتماد می گیرند و اگر نکته ای منفی از اینها در مجلس مطرح میشه صرفاً برای اخذ امتیاز توسط نمایندگان مجلس در آینده ست...
یکی این عنابو بزاره سایلنت
وقتی با هیچ کشوری نمی خواهیم ارتباط داشته باشیم
وزیر ارتباطات کیلو چند؟/؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۱
هر گردی گردو نیست
امیدواریم حداقل از آذربایجانی‌ها در لایه‌های مدیریتی کابینه استفاده شود.
اقای نماینده سطح توقعت را اینقدر پایین نیار!!!
وی در زمان تصدی معاونتی در وزارت ارشاد با تندروی باعث عدم دریافت مجوز از سوی بسیاری از کسب و کارهای مجازی شد که منجر به تعطیلی آنها شد.
انقلابی یعنی تندروی!!!
وی به پلتفرم‌ها هیچ اعتقادی ندارد و در هیچ فضای مجازی عضو نیست.
جل الخالق وزیر ارتباطات در هیچ فضای مجازی، حتی، عضو هم نیست!!!
هممم ! همینه دیگه ! کسی که هیچی از فضای مجازی نمی دونه ، چه طوی می خواد براش تصمیم بگیره یا حداقل بفهمه تصمیم گرفته شده چقدر درسته ؟؟؟
خدایا ما رو از دست جهالت نجات بده.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۱
همه رو نجات میده الا تو یکی
ایشان مانند جهرمی از امور فنی در وزارت ارتباطات سر رشته ای ندارد و وزیر شدنش به بدتر شدن وضعیت این وزارتخانه می انجامد!
دولتی که وزیر ارتباطات اش در هیچ شبکه اجتماعی حضور نداشته باشه، به دردِ اداره مملکت توی 1400 سال پیش میخوره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۱
میخوای یکی از شاخای اینستا رو بذارن وزیر، فالور هاش هم کمتر 10 میلیون نباشه، چطوره
آیا این که وزیز پیشنهادی در هیچ شبکه اجتماعی نیست، امتیاز مثبتی برای ایشان است؟ یا منفی؟ وزیزی که اساسا از ارتباطات امروز پرت است به چه درد وزارت می خورد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۱
حضور در شبکه های اجتماعی هیچ امتیاز مثبتی نداره، و عدم حضور نشانه عدم اصلاع نیست
اگر بخواهیم وضعیت کشور را به چیزی تشبیه کنیم مثل بار الاغی است که یکطرف آن سنگین و یک طرف آن سبک است و یا مثل کشتی که یک طرف آن سنگین از بار و قسمت دیگر آن خالی است و احتمال واژگونی آن بالا رفته است
ممکن است کمبود بار بخاطر تحریم و یا کرونا باشد ولی عدم توازن بار بخاطر ضعف مدیریت است و دولت قبل باید محاکمه شود تا دولت های بعد حساب ببرند
کسی که در فضای مجازی نیست ویا نمی داند چیست چطور می خواهد وزیر شود؟
عنابستانی چقد داغ کرده سر فضای مجازی اخه یکی نیست اگه ویدیو جدید ازت توی نرم افزار داخلی لو بره حتما گوشی باید جمع بشه اره؟؟
ایشان مدرکش مشکل ندارد. شرایط اخذ بورسیه ایشان دچار مشکل است. ایشان برای بورسیه گرفتن از وزارت علوم تخلف کرده است
صنایع و معادن چه ربطی به ارتباطات داره؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۱
هیچ ربطی نداره؟
رفتن پشت پرده بده بستان کنند
بسیار زیاد تاسفبار و ترسناکه و نگران کننده است

که وزرای پیشنهادی اکثرا فاقد تجربه های لازم و تخصص و اشنایی به کار وزارت هستند

و این در حالیست که خود جناب رییسی هم فاقد چنین علوم و تجربه کافی و لازم اجرایی است

و امروز متاسفانه در مجلس به غیر از کلی گویی های ملال اور و تکراری و روخوانی ، هیچ برنامه و راهکاری

برای خروج و کنترل هزاران مشکل موجود کشور نداشتند و ارایه ندادند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۱
باشه چهار سال دیگه حسن دوباره میاد بهش رای بده
کسی که در هیچ شبکه اجتماعی فعال نباشه بهتر بجای وزیر ارتباطات شدن بره وزیر غار و غارنشینی بشه
استرالیا زیر پرچم انگلیس خبیث اداره میشه و ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۱
اقامتش چک شده؟
عضويت نداشتن در شبكه هاي اجتماعي نمي تواند سند سلامت و كارداني يك وزير باشد بلكه برعكس يك وزير بايد به دانش روز وزارتخانه خود مسلح باشد تا بتواند سازمان خود را براساس نيازهاي جامعه ايراني درست اداره و هدايت كند. بله عضو هيچ شبكه اجتماعي نبودن در بدترين حالت مي تواند نشان دهنده اين واقعيت تلخ باشد كه ايشان مخالف رشد و پيشرفت علمي است. البته كنترل اين فضاهاي مجازي حرفي ديگر است ولي اگر ما اعتقاد به پيشرفت علمي و دانشي داريم بايد در اين فضاها حضور مثبت و تاثيرگزار داشته باشيم.
کمیسیون عدد 54% رو چطوری حساب کردن برام جالبه! :-)
اینکه ایشان در هیچ شبکه اجتماعی عضویت ندارند، اصلا نه تنها افتخاری نیست، بلکه یک ضعف بزرگ هست. یعنی ایشان اصلا شناخت درست و اطلاعات کافی در مورد فضای مجازی ندارند و بدون شناخت می خواهند مسوول کنترل و مدیریت فضای مجازی کشور شوند.
چه ربطی داره که یه نفر عضو شبکه های اجتماعی باشه یا نباشه
آقای رئیسی چنتا از وزاری دولت روحانی قوی بودن لزومی نداشت آقای جهرمی روبردارین توروخدا وهرچه مقدسات خودتو گرفتار ظاهر نکن فریب مکتوبات کیهانی وفریادهای ظاهرسازان نون به نرخ بخور را نخورید
در اين مجال كاري به نقاط ضعف و قوت وزير پيشنهادي ندارم ولي واقعا و واقعا براي برخي از نمايندگان خصوصا نماينده مشكين شهر متاسفم كه نگاه قومي و قبيله اي به اداره كشور دارند. قبلا نيز نماينده اي گفته بود كه بايد 7 وزير ترك زبان باشند( نماينده چندين دوره اروميه بودند كه اسم نمي برم)
اين نگاه ها در اين سطح از مديريت كشور حتي با درنظرگرفتن اينكه چكيده واقعي راي هاي كشور نيستند و با مشاركت زير 30% وارد مجلس شده باشند عميقا نگران كننده است و بايد جلويش گرفته شود
اینم شد افتخار؟؟؟؟این باید بیشتر از ما عضو شبکه های اجتماعی باشه و فعال هم باشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۱
قراره مدیریت کنه، فالور که نمیخواد جمع کنه
بگو اینترنت بین المللی رو کی قطع میکنی؟
وزیر پیشنهادی شاید از وجود اینترنت و توییتر بی خبر باشد لطفا برایش توضیح دهید
وی با اشاره به یکی از سخنان پیامبر اکرم (ص) اضافه کرد: ایشان می‌فرمایند اگر در یک جامعه کارگزاری را انتخاب کنیم که شایسته‌تر از او در جمع باقی مانده باشد خیانت به خدا و مسلمانان است
با این اوصاف هیچ یک از وزرای پیشنهادی شایستگی لازم را ندارند چرا که خیلی با سواد تر و شایسته تر از اینها در گوشه گوشه ایران یا بیکارند و یا اسنپ میرسانند.
این که ایشون در هیچ شبکه اجتماعی حضور نداره هنر نیست. ضعفش هست
تا بخوان اینا کابینه معرفی و کنن وتائید بگیرن مملت از دست میره بابا چشم به هم بزنی این 4سال تمام شده دارین چکار میکنین
وزیر ارتباطاتی که توی شبکه های اجتماعی عضو نیست اصلا نباید تایید صلاحیت بشه
همه به خط ....عقبببب گرد....
به عنوان یک کارشناس حوزه آی تی با شبکه داخلی کاملا موافقم ولی برای راه اندازی شبکه ملی اطلاعات میلیاردها دلار سخت افزار و دیتا سنترهای عظیم و البته نیروگاههای برق لازم است که ما نداریم
اینکه وزیر ارتباطات کشور بگه من عضو شبکه اجتماعی نیستم یا چرا باید پیامهای ما بره خارج این نشون میده که هیچ درکی از اینترنت و شبکه نداره و از واقعیت جامعه دوره!
این حرفهای نمایندگان و وزیر مثل اینه که بگن پرواز داخلی هست برای چی پرواز به خارج داریم؟؟ تعامل با دنیا با اینترنت انجام می شه نه اینترانت. فکر کردین مردم فقط با هم دیگه در داخل در ارتباط هستند فامیل و دوست و کار خارج از ایران ندارند؟
درضمن شما برای بچه ها خانواده هایی که نیاز به محافظت دارند دلیل نداره اینترنت همه رو ببندی! می تونی زیرساخت فراهم کنین که اینترنت محدود برای بچه ها یا اصولا کسانیکه می خوان از طرف سرویس دهنده ها ارائه بشه! به شما ربطی نداره من بالغ چی میبینم شما قیم من نیستین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۱
فکر کرده میخواد بره خواستگاری گفته بگذار بگم توی شبکه اجتماعی نیستم تا کارش خراب نشه
وامصیبتا با چنین وزرایی
وزیر پیشنهادی اتفاقا برخلاف دیگر وزرای پیشنهادی کاملا به حوزه خود آگهی و اطلاع کافی دارد به چند دلیل زیر:
- عضویت در شوراهای عالی توسعه دولت الکترونیکی کشور
- موفقیت در قوه قضائیه و وزارت ارشاد در گسترش خدمات الکترونیکی
- پسا دکتری در دانشگاه های معتبر خارجی و فارغ التحصیل دانشگاه شریف
- دارای تجربه عملی و علمی در حوزه فناوری اطلاعات (مراجعه به رزومه)
- جوان بودن، انگیزه بالا داشتن
- عضویت نداشتنش در شبکه های اجتماعی دلیل خاصی ندارد، قطعا به دلیل مشغولیت زیاد و ارزش بالا قائل شدن برای کارش بوده و گرنه ایشان کانال ارتباطی مانند ایمیل با مخاطبینش داشته. قاعدتا، با تغییر مسئولیت عضویت را هم خواهد داشت.. نکنه مخالفین فکر می کنند بلد نیست!
- قبل از هرگونه مخالفت با هر کسی، کاش یک نمونه می آوردین که با اطلاع کامل، میگفتین این بهتر است؟
- طبیعتا ایشان هم مثل خیلی از افراد دیگر، نقاط ضعف دارد ولی در مجموع فرد شایسته ای است و شرایط لازم و کافی را نیز دارد.
در دام آنها که به اسم انترنت ملی بدنبال دریافت بودجه های نجومی هستند نباش قضیه واکسن تکرار نشود هر گونه فیلترینگ بی نتیجه است نبودن در فضای مجازی افتخاری ندارد
منم 15 سال سابقه کار اجرایی دارم، چرا منو وزیر نمیکنین؟!!!
اینکه وزیر پیشنهادی فرمودند چرا پیام در پیام رسان باید از کشور خارج شود و از چند کشور خارج شده و به سرور اون پیام رسان برسد خوب باید گفت وقتی آنها سرور خود را در ایران قرار ندهند تکلیف چیست یعنی مثلا واتس آپباید قطع شود و همه از پیام رسان داخلی استفاده کنند؟ مثلا پیام کشورهای دیگر از کشورشان خارج نمیشود؟
به نظر میرسه گزینه مطلوبی باشد
کی باید به جوانان اعتماد کنیم
ایشان باید مدیریت کند معاونین قوی با سواد ونخبه ومتخصص را بکار گیرد
از مشاوران متعهد وکاربلد استفاده کند
برنامه محوری وتخصص اساتید در حوزه فناوری در دستور کار وبهره گیری کند
من بعنوان یک شهروند به آقای رئیس جمهور عرض میکنم انتخاب وزرا ودستیاران ومشاوران درشرایط فعلی دقیقا بمانند انتخاب افراد شجاع وکارازموده ومبارزه برای رفتن به یک جنگ تمام عیار است.که اشتباه در این انتخابها مساویست با انتهار وخود زنی وشاید جبران ناپذیر.
درخصوص آقای زارع پور چند کته قابل توجه است
1- ایشان فرد پرتلاش و سالمی هستند
2- توفیق های ایشان در قوه قضاییه حاصل سیاست ها و پیگیری طرح تحول قضایی بوده است و خلاقیت یا ایده ایشان نبوده است
3- عمده کارهای انجام شده در زمان تصدی ایشان در مرکز فناوری قوه قضاییه، موکول به برقراری ارتباط الکترونیکی بین سازمان ها و ذینفعان بوده است که تمامی بسترها و اقدامات زیر ساختی آن در دوره گذشته انجام شده بود و مسیر برقراری ارتباطات الکترونیکی هم در حال انجام بود منتهی با شدت و سرعت بسیار کمتر
4 - مرکز فناوری قوه یک تیم حدود 200 نفره برای امور قضایی در اختیار دارد که این امور در این بستر انجام شده است و در تعامل با شرکت ها با مشکل مواجه بودند و شرکت های فعال در قوه قضائیه، عمدتا با مدیریت ایشان عمدتا متوقف شدند و این در حالیست که وزارت ارتباطات کلا تعامل و ارتباطات با شرکت ها جز وظایف ایشان می باشد که در این حوزه بسیار ضعیف می باشند
5 - مسولیت های قبلی ایشان فاقد وجه بودجه بوده است حداکثر چند میلیارد بودجه سنواتی که در همین حوزه در قراردادهای یک یا 2 میلیاردی شرکت های همکار قوه قضاییه دچار مشکلات عدیده بودند
تيم جالبي هستند. وزير ارتباطات در هيچ شبكه اجتماعي حضور ندارد. وزير آموزش و پرورش هيچ سابقه اجرايي در اين وزارت ندارد. وزير بهداشت با واردات وتكسن كرونا مخالف است و نامه امضا كرده كه جلو واردات گرفته شود. وزير خارجه هم در سطح متوسطه انگليسي حرف مي زند.
پایگاه های داده شبکه ملی اطلاعات چیست؟ اوراکل؟ سخت افزارش چیست؟ اینتل اسرائیلی؟
بنظر می رسد درک درستی از وزارت ارتباطات در مجلس وجود ندارد.
وزارت ارتباطات دارای 5 بخش و یا لایه است لایه سخت افزار که شامل شبکه فیبر نوری و رادیویی و سیستم های ذخیره و انتقال اطلاعات هستند که بصورت کمی و کیفی باید دارای برنامه باشد.
در همین لایه یک لایه بالایی وجود دارد که دولتی است که زیرساخت و پهنای باند کلی ارتباطات از قبیل بین الملل و بین استانی را برای شرکت های خصوصی و بزرگ فراهم می کنند و یک بخش خصوصی که پهنای باند و زیرساخت مرتبط با مردم را فراهم می کنند
لایه نرم افزار که شامل نرم افزار ها و پلتفرم ها است از قبیل شبکه های اجتماعی و جستجو گرها و فایل شیرینگ و ایمیل سرور ها که باید با همراهی دولت و تقویت بخش خصوصی انجام گیرد و در این لایه مردم خواستار ارتباطات بین الملل هستند و لذا یا باید برای نرم افزارهای خارجی سرورهای CDN داخلی تعریف کرد و یا نرم افزارهای داخلی را بصورت بین المللی تعریف کرد و محدود کرذن داده فقط در داخل اساساً بی معنی است
در این لایه دو موضوع مطرح است موضوع اول خود نرم افزارها و موضوع دوم مجوز ها که بنظر می رسد مجوزها ارتباطی با این وزارت خانه ندارد.
در لایه سوم تعریف و اعمال قوانین است که بنظر می رسد باید در سایر لایه ها ادغام شود و باید مورد بررسی مجدد قرار گیرد
لایه چهارم شامل پست و تبادل محموله های فیزیکی است
لایه پنجم شامل ارتباطات فضایی است که باید با همکاری نهادهای دفاعی و تخصصی انجام شود
ایشون که تحصیلاتش در حوزه‌ی اینترنت اشیا رو در استرالیا گذرونده، خوب می‌دونه چرا اطلاعات باید گردش آزاد بین‌المللی داشته باشه.
اوایل انقلاب بخاطر وضعیت خاص کشور ما قحط الرجال داشتیم و ناچار و مجبور بودیم از افراد بی تجربه که سلسه مراتب اداری را طی نکرده بودند استفاده کنیم و آنزمان خبری از حقوق های نجومی و بی عدالتی هایی که الان وجود دارد نبود و کسی برای پول کار نمی کرد
ولی الان مناصب دولتی قبل از محل خدمت برای همه یک نوع امتیاز محسوب می شود و انگیزه های الهی دیگر مثل قبل نیست که اگر بود کشور اینگونه نبود و بهترین امکانات برای مسئولین است
البته اشکالی ندارد در کشورهای غربی هم انگیزه های الهی وجود ندارد ولی نظام مند هستند
پس در این شرایط باید کشور را سلسله مراتبی و نظامند اداره کرد و نباید به بهانه های اخلاص و کارهای جهادی آدم های ناپخته را در مسند امور گذاشت و پس از 4 سال توی سر خودمان بزنیم و بگوییم عجب اشتباهی کردیم
انتخاب ها و سلسه مراتب باید نظامند و اصولی شوند و نباید یک نفر یک ساله و دو ساله مدیر کل شود و یک نفر با وجود ده سال در سیستم اداری با وجود کفایت کارشناس بماند و ارتقا و رشد بر اساس خود را نشان دادن
قول می دم یک ایمیل بلد نیست بسازه
پاسخ ها
رضا
| Viet Nam |
۱۶:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۱
23 سال قبل در دوره ی لیسانس دو ترم با ایشان همکلاس بودم. واقعا فرد باهوش و نخبه ای هستن. ایشان در ترم دوم برنامه نویسی کار بافایل را انجام دادن با زبان سی پلاس پلاس. اونایی که این کاره هستن مطلب رو میگیرن چی میگم.
خوش بحال آغازاده ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی