امین رئیسی برای اجرای برنامه های صنعتی - معدنی و تجارت در دولت قوی کیست؟

«سیدرضا فاطمی امین»، وزیر پیشنهادی صنعت معدن تجارت دولت سیزدهم بوده که با توجه به سوابق بسیار و برنامه های دقیق و گسترده‌اش در این حوزه گزینه مناسبی برای راهبری این وزارتخانه است؛ امری که بسیاری از نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز بر آن صحه گذاشته‌اند.
کد خبر: ۱۰۷۱۲۰۱
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۸ 21 August 2021

«سیدرضا فاطمی امین»، وزیر پیشنهادی صنعت معدن تجارت دولت سیزدهم بوده که با توجه به سوابق بسیار و برنامه های دقیق و گسترده‌اش در این حوزه گزینه مناسبی برای راهبری این وزارتخانه است؛ امری که بسیاری از نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز بر آن صحه گذاشته‌اند.

به گزارش تابناک، سیدرضا فاطمی امین وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت متولد سال ۱۳۵۳ دارای دکترای تخصصی مدیریت راهبردی دانش است که کارشناسی ارشد خود را در رشته مهندسی الکترونیک، مهندسی سیستم های اقتصادی و اجتماعی به پایان رساند؛ از جمله سوابق او می توان به معاونت معاونت برنامه‌ریزی وزارت صمت، عضویت هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، مشاوری وزیر و رئیس ستاد تحول صنایع و معادن، مدیرعاملی سازمان اقتصادی رضوی و مجری‌گری طرح نوسازی خودروهای فرسوده اشاره کرد.

همچنین عضویت در هیات نمایندگان اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران و تهران، شورای پژوهشی سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها، کارگروه تخصصی صنعتی‌سازی ساختمان و مسکن (در سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران)، رئیس کمیسیون صنایع، معادن و ارتباطات شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری، عضو و دبیر ستاد سرمایه‌گذاری و اشتغال وزارت صنایع و معادن، عضو کارگروه اجرای قانون ارتقاء کیفی تولید خودرو و سایر تولیدات صنعتی و عضو کمیته عالی پدافند غیرعامل وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز از دیگر سوابق کاری فاطمی امین است.

حالا ابراهیم رییسی رییس جمهوری «فاطمی امین » را برای وزرات صنعت معدن و تجارت به مجلس معرفی کرده است؛ فردی که به باور بسیاری از کارشناسان و فعالان صنایع و معادن کشور گزینه مناسب برای راهبری وزارت صنعت، معدن و تجارت است.به طوری که غلامحسین شافعی رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت که با توجه به شناخت هیئت رئیسه اتاق ایران از آقای فاطمی امین او گزینه خوبی برای وزارت صنعت، معدن و تجارت می‌داند.

فاطمی امین که از روز شنبه ۲۳ مرداد همزمان با بررسی برنامه وزرای پیشنهادی در کمیسیون های تخصصی مجلس شورای اسلامی جهت تشریح برنامه هایش حضور پیدا کرده توانسته نظر مثبت تعداد زیادی از نمایندگان را جلب کند تا جایی که کمیسیون عمران و بسیاری از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از او حمایت کرده اند.

در این باره محمدرضا رضایی کوچی رییس کمیسیون عمران اظهار کرد: تولید و توزیع مصالح ساختمانی و کنترل قیمت آن ها ، همچنین ارتقا کیفیت خودروها و استفاده صحیح از ظرفیت معادن از موارد مهم در وزرات صمت است که در برنامه فاطمی امین مورد توجه قرار گرفته است.

او این را هم گفت که کمیسیون عمران بعد از بررسی برنامه ها و کارنامه وزیر پیشنهادی صمت به این نتیجه رسید که از آقای فاطمی امین در جلسه رای اعتماد حمایت کند .

سید جواد حسینی کیا نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن هم گفت: طبق برآورد کلی نظر کمیسیون صنایع و معادن نسبت به آقای فاطمی امین مثبت است.

اصغر سلیمی عضو کمیسیون اقتصادی نیز بیان کرد: فاطمی امین از لحاظ تخصصی و تجربه کاری در زیرمجوعه های وزارت صمت، همچین از لحاظ مداراک مرتبط و تجربه خدمت رسانی میدانی قابلیت لازم برای پیشبرد امور در این وزارتخانه را دارد. علاوه بر این آشنایی خوبی نسبت به بدنه این وزراتخانه داشته و برنامه خوبی برای پیشبرد امور در زیرمجوعه های این وزراتخانه ارائه کرده لذا به نظر می رسد با رای قاطع به وزارت صنعت رود.

همچنین محمدطلا مظلومی عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه فاطمی امین برنامه های بسیار خوبی در سطح کلان کشوری،استانی و شهرستانی دارد، افزود: در برنامه ایشان علاوه بر توجه به دغدغه های مردم از قبیل بحث معیشت و سیاست های کنترل بازار به توسعه صنعت و سیاست های حمایتی از تولید داخل نیز توجه شده لذا می تواند رای اعتماد از نمایندگان را اخذ کند.

اقبال شاکری نماینده تهران نیز کارنامه و برنامه فاطمی امین را برای تصدی وزارت صمت قابل قبول خواند و گفت: یکی از برنامه های مهم وزیر پیشنهادی اصلاح چرخه نظام توزیع کالاها اعم از کالاهای عمومی، کالاهای اساسی و کالاهای مورد نیاز صنعت است آن هم در شرایطی که به علت نوسانات در قیمت کالاها با مشکل مواجه ایم؛ از نظر بنده ایشان برنامه قابل قبولی به مجلس ارائه داده و موفق به کسب رای اعتماد از نمایندگان خواهد شد.

بررسی صلاحیت ‌ به وزرای پیشنهادی در صحن علنی مجلس شورای اسلامی از روز شنبه ۳۰ مرداد آغاز می شود و رای گیری برای کل کابینه در روز چهارشنبه هفته آینده صورت می گیرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست