بازدید 4754
با شیوع کرونای دلتا؛

۳۴۸ هزار آمریکایی در هفته گذشته بیکار شدند

وضعیت بازار کار آمریکا علی‌رغم نگرانی از کرونای دلتا در حال بهبود است، با این حال ۳۴۸ هزار آمریکایی در هفته گذشته شغل خود را از دست دادند.
کد خبر: ۱۰۷۱۱۹۱
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۳ 21 August 2021

۳۴۸ هزار آمریکایی در هفته گذشته بیکار شدند

به گزارش مهر به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، وضعیت بازار کار آمریکا علی‌رغم نگرانی از کرونای دلتا در حال بهبود است، با این حال ۳۴۸ هزار آمریکایی در هفته گذشته شغل خود را از دست دادند.

اقتصاددانان شرکت‌کننده در نظرسنجی داوجونز پیش‌بینی کرده بودند هفته گذشته ۳۶۵ هزار نفر از شاغلان تحت پوشش بیمه، کار خود را از دست بدهند.

به این ترتیب تعداد بیکاران ۲۹ هزار نفر از هفته قبل از آن، کمتر شد.

آخرین باری که بیکاری هفتگی آمریکا این‌قدر پایین بود به ۱۴ مارس ۲۰۲۰ برمی‌گردد که زمان اعلام پاندمی کرونا بود. پاندمی کرونا اقتصاد آمریکا را به عمیق‌ترین و در عین حال کوتاه‌ترین رکود تاریخ خود فرستاد. بیش از ۲۲ میلیون آمریکایی ظرف چند هفته بیکار شدند و نرخ بیکاری تا ۱۴.۸ درصد جهش کرد.

تعداد بیکارانی که به طور مداوم از بیمه بیکاری استفاده کرده‌اند این هفته ۷۹ هزار نفر کاهش یافت و به ۲.۸۲ میلیون نفر رسید. تعداد کل افرادی که در حال حاضر تحت برنامه‌های حمایتی مختلف قرار دارند با ۳۱۲ هزار نفر کاهش به ۱۱.۷۴۰ میلیون نفر رسید. یک سال پیش این رقم به ۲۸ میلیون نفر رسیده بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار