جلسه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم

رئیسی: تغییر رویکرد اقتصاد سنتی به اقتصاد دانش بنیان محور برنامه دولت است/اولویت اول دولت، مهار کروناست

صبح امروز، جلسه علنی مجلس شورای اسلامی به ریاست محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی، رأس ساعت ۸ و ۶ دقیقه و با حضور بیش از دو سوم نمایندگان آغاز شد.
کد خبر: ۱۰۷۱۱۴۰
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۵ 21 August 2021

صبح امروز، جلسه علنی مجلس شورای اسلامی به ریاست دکتر محمد باقر قالیباف آغاز به کار کرد.

به گزارش تابناک، صبح امروز، جلسه علنی مجلس شورای اسلامی به ریاست محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی، رأس ساعت ۸ و ۶ دقیقه و با حضور بیش از دو سوم نمایندگان آغاز شد.

حسینعلی حاجی دلیگانی، عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در ادامه نشست، دستور کار صحن علنی امروز را به شرح زیر قرائت کرد؛

ـ ادامه رسیدگی به گزارش شور دوم کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست در مورد طرح تقویت امنیت غذایی کشور و رفع موانع تولیدات کشاورزی،

ـ گزارش کمیسیون عمران مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد سازمان بنادر و دریانوردی،

ـ بررسی خط‌مشی و اصول‌کلی برنامه دولت حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید ابراهیم رئیسی.

بررسی برنامه وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم به ترتیب؛

1-دکتر حسین باغگلی (آموزش و پرورش)

2 - دکتر عیسی زارع پور (ارتباطات و فناوری اطلاعات)

۳ - حجت الاسلام والمسلمین سید اسماعیل خطیب (اطلاعات)

۴ - دکتر احسان خاندوزی (امور اقتصادی و دارایی)

۵ - دکتر بهرام عین اللهی (بهداشت، درمان و آموزش پزشکی)

۶ - دکتر حجت‌الله عبدالملکی (تعاون، کار و رفاه اجتماعی)

۷ - دکتر سیدجواد ساداتی نژاد (جهاد کشاورزی)

۸ - دکتر حسین‌امیر عبداللهیان ( امور خارجه)

۹ - دکتر امین‌حسین رحیمی (دادگستری)

۱۰ - امیر سرتیپ ستاد دکتر محمد رضا آشتیانی (دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح)

۱۱ - مهندس رستم قاسمی (راه و شهرسازی)

۱۲ - دکتر سیدرضا فاطمی امین (صنعت ،معدن و تجارت)

۱۳ - دکتر محمدعلی زلفی گل (علوم، تحقیقات و فناوری)

۱۴ - دکتر محمدمهدی اسماعیلی (فرهنگ و ارشاد اسلامی)

۱۵ - دکتر احمد وحیدی (کشور)

۱۶ - مهندس سید عزت الله ضرغامی (میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری)

۱۷ - مهندس جواد اوجی (نفت)

۱۸ - مهندس علی اکبر محرابیان (نیرو)

۱۹ - دکتر سیدحمید سجادی هزاوه (ورزش و جوانان).

طبق ماده ۲۰۶ آیین نامه داخلی مجلس، در شروع بحث در مورد هیأت وزیران، رئیس جمهور برنامه دولت را تشریح و ضمن معرفی وزیران از ترکیب هیأت وزیران دفاع خواهد کرد. پس از آن، مجلس، بررسی برنامه دولت و ترکیب هیأت وزیران را با اظهارات پنج تن از نمایندگان مخالف و پنج تن از نمایندگان موافق با حفظ ترتیب یک نفر مخالف و یک نفر موافق و هر کدام برای مدت ۱۵ دقیقه انجام خواهد داد.

پس از پایان بررسی کلیات برنامه پیشنهادی دولت، مجلس وارد بررسی صلاحیت ۱۹ وزیر پیشنهادی می شود.

آغاز جلسه علنی نوبت عصر ۳۰ مرداد ماه مجلس
۱۴۰۰/۰۵/۳۰ - ۱۴:۲۸

بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم در دستور کار

جلسه علنی مجلس شورای اسلامی عصر امروز به ریاست دکتر محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، رأس ساعت 14 و 6 دقیقه و با حضور 202 نفر از نمایندگان آغاز شد.

ادامه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم در دستور کار مجلس قرار دارد.

زارع در موافقت با کلیات برنامه ها و کابینه پیشنهادی دولت سیزدهم:
۱۴۰۰/۰۵/۳۰ - ۱۳:۰۵

ضرورت ظهور ایده های نو در ابتدای گام دوم انقلاب اسلامی

رحیم زارع ضمن تسلیت ایام محرم و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، در موافقت با کابینه پیشنهادی دولت سیزدهم، گفت: از دیدگاه همکارانی که به جوان گرایی در چینش وزرای پیشنهادی نقد وارد می کنند تعجب می کنم، امروز نتایج سوءعملکرد پیران باتجربه در حوزه های مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و صنعتی را می بینیم.

وی ادامه داد: تا چه زمانی می خواهیم به این سیکل باطل جابه جایی وزرای پیر، خسته و ناکارآمد ادامه دهیم باید اجازه دهیم دیدگاه هایی جدید و اقدامات و نظراتی نو در ابتدای گام دوم انقلاب اجازه ظهور پیدا کنند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی افزود: فراموش نکنید که آقای رئیسی دولت را در شرایطی تحویل می گیرد که با کسری بودجه، بحران کرونا، تورم بالای 40 درصد، وضعیت نابسامان صندوق ها و بیمه ها، تورم تجمیعی نقطه به نقطه چندصد درصدی، بیکاری، مشکلات بورس و بحران آب و خشکسالی و همچنین تحریم مالی شدید مواجه است.

نماینده مردم آباده، بوانات، خرم بید و سرچهان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: گذشته با تمام اتفاقات و تاثیرش بر آینده رخ داده و اکنون باید به دنبال سهم فرزندانمان از آینده باشیم، برای این مهم به عزم ملی نیاز داریم.

وی ادامه داد: در برنامه های دولت سیزدهم موضوع سلامت و مبارزه با کرونا در اولویت قرار گرفته و همچنین در حوزه کشاورزی، امنیت غذایی براساس طرح کامل تدوین شده با محورهای حفظ حداکثری منابع آب و خاک، عدم وابستگی به صادرات، محصولات کشاورزی با پیگیری های آقای ساداتی نژاد عملی خواهد شد. از طرفی موضوع انرژی، استفاده از میادین مشترک نفتی وگازی در برنامه های وزیر پیشنهادی نفت قرار داشته و با جدیت پیگیری می شود.

ورناصری در موافقت با کلیات برنامه ها و کابینه پیشنهادی دولت سیزدهم:
۱۴۰۰/۰۵/۳۰ - ۱۳:۰۴

مسائل اصلی کشور ناشی از تحریم، کمبود منابع و نبود خط و مشی نیست

علیرضا ورناصری قندعلی در موافقت با کلیات برنامه و وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم با اشاره به نشست های متعدد فراکسیون ها و کمیسیون های مختلف با وزرای پیشنهادی عنوان کرد: علت اصلی برای موافقت با سیاست های کلی دولت نگاه عدالت محور و برنامه های ارائه شده از جانب وزرا و همچنین عملکرد رئیس جمهور و وزرای پیشنهادی است.

نماینده مردم مسجدسلیمان، لالی، هفتگل و اندیکا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امروز مسائل اصلی کشور ناشی از تحریم، کمبود منابع و نبود خط و مشی نیست، چرا که طی چهل و چند سال گذشته، 6 برنامه توسعه ای را پشت سر گذاشته ایم، اما نقطه مغفول برنامه های توسعه ای در کشور ما که در عملکرد دولت های پیشین نیز هویدا است، نادیده گرفتن بخشی از توانمندی و ظرفیت های اصلی کشور است.

وی اضافه کرد: علت اینکه امروز در حوزه اقتصاد با پیچیدگی های بسیاری از جمله تورم 50 درصدی مواجهیم، این است که به توانمندی های کشور در این حوزه توجه نشده است. در استان های مختلف ظرفیت هایی وجود دارد که باید مورد توجه چشم بینای برنامه ریزان قرار گیرد، چنانچه این امر محقق شود، نه تنها ایران، بلکه می توانیم خاورمیانه را تحت تاثیر این ظرفیت ها قرار دهیم.

ورناصری با اشاره به وعده احسان خاندوزی وزیر پیشنهادی اقتصاد که فردی عملگراست، گفت: امیدواریم با حضور ایشان، نظام بودجه ریزی کشور به ویژه بودجه شرکت های دولتی مورد بازنگری قرار گیرد، اکثر حوزه های کشور نیازمند راهبری و فرماندهی افراد پاک دست و خدوم و متخصص است.

سخنگوی مجمع نمایندگان استان خوزستان در مجلس تصریح کرد: در حوزه راه ها، مشکلات بسیاری وجود دارد، اما با توجه به اینکه فرد کازآموده ای مانند رستم قاسمی برای این حوزه انتخاب شده، امیدواریم که بر مشکلات و معضلات این حوزه فائق آییم. به ویژه توجه بر مناطق محروم و بافت فرسوده باید مورد توجه قرار گیرد.

وی خام فروشی را معضل دیگر امروز کشور برشمرد و گفت: از آقایان اوجی و فاطمی امین وزرای پیشنهادی نفت و صمت وعده گرفتیم تا با گسترش صنایع پایین دستی از خسارت خام فروشی جلوگیری کنیم. بخش اعظمی از بیکاری می تواند با همین راهکار حل و فصل شود.

این نماینده مردم در مجلس انتخاب وزیری جوان برای وزارت ارتباطات را انتخابی شایسته دانست و گفت: بسیاری از مسائل حوزه انتخابیه با بکارگیری سامانه های نوین در این حوزه حل و فصل شد. امیدواریم این رویکرد در وزارت ارتباطات ادامه داشته باشد. لازم به ذکر است که امروز حدود 3 میلیون دانش آموز به دلیل فراهم نبودن مسائل زیرساختی از نعمت آموزش مجازی محروم هستند. دانش آموزان این مناطق باید با نگاه انقلابی و جهادی مورد توجه قرار گیرند.

ورناصری خطاب به رئیس جمهور عنوان کرد: انتظار داریم آنچه را که دیگران شعار دادند، شما در همان سال نخست به سرانجام برسانید. مردم به من، شما و وزرای پیشنهادی کابینه سیزدهم بسیار امید بسته اند.

سعیدی در مخالفت با کلیات برنامه ها و کابینه پیشنهادی دولت سیزدهم:
۱۴۰۰/۰۵/۳۰ - ۱۲:۳۶

رئیس جمهور برنامه خود را برای اصلاح ساختار فاسد نظام بانکی ارائه کند

معین الدین سعیدی در مخالفت با کلیات برنامه ها و کابینه پیشنهادی دولت سیزدهم خطاب به رئیسی گفت: رأی دشمن شکن مردم به شما به خاطر حفظ نظام بود، لذا لازم است برنامه‌های خود درباره روش‌های کنترل تورم، تثبیت ارزش پول ملی، کاهش ضریب جینی، حل مشکل معیشت مردم و نحوه مدیریت کرونا ارائه کنید.

نماینده مردم چابهار، نیک شهر، کنارک و قصرقند در مجلس شورای اسلامی در ادامه با انتقاد از عدم استفاده از ظرفیت بانون در کابینه دولت سیزدهم عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب طی حکمی یکی از فرزندان ولایتمدار اهل سنت را به فرماندهی نیروی دریایی منصوب کردند پس شما نیز باید از ظرفیت اهل تسنن استفاده کنید.

وی در ادامه با بیان اینکه در خصوص واکسن به وعده‌های عمل نشد، اظهار کرد: باید در این زمینه کارشکنی‌های وزارت بهداشت را علنی کنید، همچنین باید برای ساختار فاسد نظام بانکی برنامه‌های خود را تشریح کرده و شما که نماد مبارزه با فساد هستید، برنامه‌های خود را در این حوزه بیان کنید.

سعیدی در ادامه با بیان اینکه شخص اول مملکت مالزی را بارها بدون محافظ در مجامع عمومی دیده‌ایم، یادآور شد: شما هم نباید از مردم فاصله بگیرید و انتظار داریم در قبال برخی اقدامات واکنش انقلابی داشته باشید ضمن اینکه طبق فرمایش امام (ره) چین و شوروی نیز مانند آمریکا و انگلیس بوده پس باید درباره اقدام اخیر سفیر روسیه در ایران نیز واکنش داشته باشید.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه منافع ملی بر اساس حفظ 3 اصل عزت، حکمت و مصلحت است، عنوان کرد: عدالت شعار محوری شما بود و مجلس نیز برای محرومیت‌زدایی بودجه‌های خاص در نظر گرفته لذا شما نیز باید با رفع تبعیض به محرومیت زدایی کمک کنید.

سیاهکلی در موافقت با کلیات برنامه ها و کابینه پیشنهادی دولت سیزدهم:
۱۴۰۰/۰۵/۳۰ - ۱۲:۳۶

عدالت محوری و فساد ستیزی رویکرد اصلی برنامه های دولت است

لطف اله سیاه کلی در موافقت با کلیات برنامه و کابینه پیشنهادی دولت سیزدهم، گفت: از اینکه مردم بصیر و دشمن شناسی داریم و در این برهه زمانی یار و یاور رهبر فرزانه انقلاب بوده و رئیس جمهوری جهادی و فسادستیز را انتخاب کردند خدا را شاکریم. همچنین اخذ رأی بالا و انتخاب کابینه ای با رویکرد اقتصاد ستیز و انقلابی را به رئیس جمهور تبریک عرض می کنم.

نماینده مردم قزوین و آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مردم با مشکلات معیشتی زیادی روبه رو هستند و سه کلمه عدالت، مبارزه با فساد و رانت جزو خواسته های اصلی آن ها قرار گرفته است که خوشبختانه در برنامه دولت با کیفیت و دقت بالا مورد توجه قرار گرفته است.

وی با اشاره به وجود روحیه تحول خواهی و عدالت محوری و توجه به حل مشکلات مردم در کابینه دولت سیزدهم و برنامه های وزرای پیشنهادی، تصریح کرد: مردم از دولت سیزدهم انتظار دارند با جدیت مشکلات آن ها را پیگیری و حل کنند. همچنین توجه به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی در خصوص فرهنگ، اقتصاد مقاومتی و توسعه روابط بین المللی به ویژه با کشورهای همسایه از جمله نکات مهم در برنامه دولت سیزدهم است. رئیس جمهور در سخنرانی روز تحلیف تعبیرخوبی را برای توسعه روابط بین الملل با همسایگان به کار بردند و همسایگان را به عنوان خویشاوندان کشور یاد کردند که این نگاه اولین باری است که در میان رؤسای جمهور وجود دارد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در کابینه سیزدهم نظام تنظیم و هماهنگی در جهت تحقق عدالت به خوبی آشکار است، خاطرنشان کرد: در سیاست های کابینه دولت سیزدهم مردمی سازی اقتصاد و توجه به فرهنگ پررنگ دیده شده است، همچنین توجه به خانواده یکی از موضوعاتی است که در این دولت مورد توجه قرار گرفته چرا که قدرت کشور در استحکام خانواده بوده و خوشبختانه در ایران به خوبی به این موضوع توجه شده است.

سیاهکلی اضافه کرد: تمرکززدایی یکی از نکات بارز در برنامه های دولت سیزدهم است. استان ها ظرفیت بالایی دارند که باید به آن ها و شعار آمایش سرزمینی توجه کافی صورت بگیرد. همچنین لازم است اختیار استانداران بیشتر شده تا حداقل هزینه های استان را تامین کنند.

وی افزود: عدم مداخله دولت در امور سرمایه ای یکی از موضوعات بسیار مهمی است که خوشبختانه در دولت سیزدهم مورد توجه قرار گرفته و رئیس جمهور مسئولان را از این مداخله منع می کنند متاسفانه دولت گذشته با مداخله غیر مسئولانه در بازار بورس سرمایه مردم را از بین برد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کاهش تصدی گری دولت و توجه به اصلاح ساختار بودجه از جمله موضوعات مهم و مورد تاکید در خط مشی دولت سیزدهم است، اظهار کرد: مجلس در جریان بررسی بودجه 1400 تلاش کرد تا حدودی ساختار بودجه را اصلاح کند اما این امر با کمک دولت امکان پذیر بوده و این رویکرد رئیس جمهور بسیار باارزش است بنابراین با همکاری مجلس و دولت می توان بودجه را از رویکردی سنتی به هوشمند تبدیل کنیم.

وی اضافه کرد: واکسیناسیون عمومی یکی از اولویت های دولت سیزدهم بوده که متاسفانه کمتر مورد توجه قرار گرفته است، همچنین توجه به کنترل تورم و گرانی و ایجاد ثبات اقتصادی، رونق کسب وکارها و بهبود وضعیت معیشتی مردم در اولویت دولت سیزدهم است.

سیاهکلی با اشاره به نظرات مردم در رابطه با رویکرد دولت سیزدهم، اظهار کرد: مردم از تورم افسارگسیخته خسته شدند همچنین انتظار دارند بیمه های درمانی ساماندهی و همسان سازی حقوق بازنشستگان به درستی انجام شود. متاسفانه قشر زیادی از مردم هم اکنون فاقد بیمه بوده چرا که دولت به وعده های خود در این زمینه عمل نکرده است.

محموزاده در مخالفت با کلیات برنامه ها و کابینه پیشنهادی دولت سیزدهم:
۱۴۰۰/۰۵/۳۰ - ۱۲:۳۵

شعار دولت سیزدهم فراجناحی و فراحزبی است اما هیچ وزیری از جناح مخالف در کابینه وجود ندارد

جلال محمودزاده در مخالفت با برنامه‌ها و کابینه پیشنهادی دولت سیزدهم گفت: کشور اکنون دارای مشکلات متعدد اقتصادی است و مسائلی مانند سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی، نفت، تورم، بورس، نقدینگی و ... بسته کاملی از این مشکلات را شامل می‌شود.

نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: مسائلی مانند زباله‌گردی، کولبری، سوخت‌بری، کودکان کار، فروش اعضای بدن برای امرار معاش، قبرخوابی و ... حاصل برنامه‌های اشتباه دولت‌های گذشته است.

وی ادامه داد: اکنون تحت تحریم شدید اقتصادی هستیم و کشورمان به خاطر نپیوستن به FATF در لیست سیاه کشورهای صنعتی از جمله آلمان، فرانسه و ... قرار دارد؛ تیم اقتصادی انتخاب شده از دوستان نزدیک آقای رئیسی است که نمی‌تواند به جنگ با مشکلات اقتصادی برود.

محمودزاده افزود: تیم اقتصادی رئیس جمهور در چنین ساختار مشکل دار در حوزه اقتصادی فاقد تجربه بوده و از طرفی مخالف پیوستن به معاهدات بین المللی است که چنین امری موجب کاهش تعاملات اقتصادی، از دست دادن بازارهای هدف برای صادرات محصولات غیرنفتی، باقی ماندن در لیست کشورهای پرخطر برای سرمایه‌گذاری خارجی، عدم بهبود فضای کسب و کار و عدم ایجاد شعبه‌های مالی در خارج از کشور می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: شعار احداث یک میلیون واحد مسکونی و یک میلیون شغل که از سوی دولت اعلام شده با تیم اقتصادی مذکور محقق نمی‌شود زیرا این تیم متشکل از افرادی است که در آستان قدس و ... فعالیت کرده اند؛ آقای رئیسی آیا نمی‌شد از همه اقتصاددانان کشور از همه طیف‌های مختلف سیاسی در این شرایط اقتصادی دعوت می‌کردید تا برنامه‌های اقتصادی را تبیین کنند.

نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: آقای رئیسی بارها اعلام کردید دولت من فراحزبی، فراجناحی و وفاق ملی است لذا پاسخ دهید در لیست معرفی شده چه کسی از جناح‌های سیاسی دیگر قرار دارد که بگوییم دولت سیزدهم فراجناحی و مستقل است، آیا در کل وزرای دولت قبل یک وزیر عملکرد مثبتی نداشت که معرفی شود تا دیدگاه فراجناحی را مشاهده کنیم.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات همواره این بوده که هر جناحی که دولت را به دست گرفته همه افراد جناح مخالف را از گردونه مدیریت کشور خارج کرده است.

محمودزاده افزود: عدم عمل به توصیه‌های رهبر انقلاب مبنی بر معرفی به موقع کابینه به مجلس علیرغم مهلت دو هفته‌ای و استفاده حداقل از نمایندگان مجلس در کابینه از دیگر ایرادات قابل ذکر است. ضروری بود دولت سیزدهم با توجه به توصیه های رهبر انقلاب کابینه خود را زودتر به قوه مقننه معرفی می‌کرد لذا باید پاسخ دهید دلیل عدم تصمیم‌گیری به موقع در این رابطه و معرفی اعضای کابینه چه بوده است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: کش و قوس‌های مرتب و تغییر اعضای کابینه نشان می‌دهد که لابی‌ها و فشارهای سیاسی در انتخاب اعضای کابینه حاکم بوده نه انتخاب توانمندی و شایستگی افراد که امری قابل تأمل است. آقای رئیسی شما سال‌ها رئیس سازمان بازرسی کل کشور بودید، در انتخابات گذشته رتبه دوم آراء و در این انتخابات حداقل از 6 ماه قبل همه می‌دانستند شما رئیس جمهور می‌شوید چطور در این مدت افراد واجد شرایط را انتخاب نکرده بودید که به مجلس معرفی کنید.

نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: سن بالای افراد کابینه علیرغم شعار جوانگرایی یکی دیگر از مشکلات کابینه است؛ متوسط سن افراد معرفی شده 52 سال است، تجربه کم، ناهمگون بودن و عدم همسویی، عدم استفاده از نخبگان اهل سنت و عدم عمل به سامانه انتخاب مدیران و استفاده از زنان از دیگر مشکلات کابینه معرفی شده است.

وی ادامه داد: در جلسات متعددی در رابطه با به کارگیری افراد نخبه و شایسته مذاهب قول داده ‌بودید اما اکنون کابینه خالی از جناح‌های سیاسی و اهل سنت است؛ دولت سیزدهم در چینش کابینه خود میلیون‌ها نفر از اهل سنت که در همه عرصه‌ها وجود داشتند و بیش از 11 هزار شهید تقدیم انقلاب کردند را نادیده گرفته است؛ آیا در جامعه عظیم اهل سنت انقلابی کرد، بلوچ و عرب، فردی وجود نداشت که به عنوان وزیر در کابینه معرفی شود.

محمودزاده افزود: در این میان جا دارد از اقدام قابل تقدیر و اندیشمندانه رهبر انقلاب در انتخاب یک کرد سنندجی به عنوان فرمانده نیروی دریایی تشکر کنم.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: خوب می‌دانید که زنان 50 درصد جامعه هستند لذا این سوال مطرح است که چرا 50 درصد زنان در کابینه سیزدهم جا ندارند. در ابتدای انتخابتان اعلام کردید سامانه نظرسنجی برای انتخاب مدیران توانمند راه‌اندازی می‌شود اما این شیوه زمانی مثبت بود که به نتایج آن نیز عمل می‌شد؛ آیا در سامانه مذکور از جناح‌های دیگر فردی وجود نداشت که به عنوان وزیر معرفی شود.

نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی خطاب به رئیس جمهور دولت سیزدهم اظهار کرد: تورم بالای 44 درصد، نقدینگی، نرخ بیکاری بالا، کسری بودجه، آمار 32 درصدی خانواده‌های زیر خط فقر، خشکسالی، خاموشی‌های مکرر، شرایط اقتصادی بین‌المللی و ... مشکلاتی را پدید آورده است لذا برای مدیریت کشور نیاز به انتخاب افراد توانمند و اجرایی بود که با شجاعت و هماهنگی فعالیت می‌کردند که متأسفانه کابینه شما فاقد تجربه کافی و سابقه است.

وی ادامه داد: لازم بود حداقل اعضای کابینه را با هم آشنا می‌کردید زیرا برخی از آنها در راهروها و کمیسیون‌های مجلس با یکدیگر آشنا شدند که این موضوع نیز از دیگر مشکلات کابینه معرفی شده است.

محمدیاری در مخالفت با کلیات برنامه‌ها و کابینه پیشنهادی دولت سیزدهم:
۱۴۰۰/۰۵/۳۰ - ۱۲:۰۷

موضع کشور در سیاست خارجه باید قاطعانه و مبتنی بر عقلانیت و خرد جمعی مشخص شود

حسن محمدیاری در مخالفت با کلیات برنامه‌ها و کابینه پیشنهادی دولت سیزدهم گفت: دولت در حوزه سیاست خارجی باید قاطعانه و مبتنی بر عقلانیت و خرد جمعی موضع خود را مشخص کند.

نماینده مردم طوالش و رضوانشهر و ماسال در مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به وضعیت یارانه‌ها افزود: روند کنونی یارانه‌ها جوابگو نیست و این اعتبارات باید به سمت تولید روانه شده و قشر آسیب‌پذیر را پوشش دهد.

وی اضافه کرد: منابع طبیعی در شمال کشور به معضل تبدیل شده است و هر چند نمایشی ویلاها را تخریب می‌کنیم اما باید در ابتدا از ساخت و ساز جلوگیری شود.

محمدیاری با بیان اینکه بانوان نیمی از جمعیت را تشکیل می‌دهند و استفاده از ظرفیت آنها ضروری است که این موضوع در کابینه آقای رئیسی دیده نمی‌شود، ادامه داد: در حوزه زنجیره کرونا شما باید الگو بوده و پروتکل ها را رعایت کنید.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: هر منطقه ظرفیتی دارد و باید با انتخاب استانداران آشنا به مسائل و مشکلات هر منطقه زمینه رفع معضلات را فراهم کرد.

ایزدپناه در موافقت با کلیات برنامه و کابینه پیشنهادی دولت سیزدهم:
۱۴۰۰/۰۵/۳۰ - ۱۱:۱۱

 وعده وزرا برای توجه به مناطق محروم

عبدالله ایزدپناه در نشست علنی امروز (شنبه 30 مرداد) مجلس شورای اسلامی در موافقت با کلیات برنامه و وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم ضمن تسلیت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) گفت: دولت سیزدهم که به دولت مردمی نام گرفت و خداوند متعال دل های مردم را به سوی مردی از خاندان رسول اکرم (ص) ، خمینی کبیر و خامنه ای عزیز هدایت نمود، تا با تکیه بر شعارهای انقلاب اسلامی به عنوان اولین دولت در گام دوم انقلاب اسلامی زمینه ساز جهش ایران باشد. دولت درحالی پا به عرصه خدمتگذاری گذاشته است که جنگ اقتصادی و تحریم های ظالمانه و سوءمدیریت در ادوار گذشته عرصه را بر مردم تنگ نموده و دهک های پایین جامعه را در شرایط بدی با تورم، بیکاری و گرانی قرار داده است.

نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس یازدهم ادامه داد: امروز در این شرایط سخت و دشوار باید آحاد ملت، نخبگان جامعه و مجلس انقلابی همدل و همراه با دولت مردمی در جهت رفع مشکلات اساسی کشور و تحقق شعار ایران قوی گام بردارند. مشکلات کشور زیاد و فرصت خدمت بسیار کوتاه است و ما امروز این فرصت را در اختیار داریم تا با کمک به برنامه های دولت، از رنج ها و مشکلات مردم بکاهیم.

وی در موافقت با کلیات برنامه های دولت سیزدهم تصریح کرد: بنده با مطالعه و بررسی دقیق برنامه های ارائه شده دولت عرض می کنم که رویکرد اصلی دولت اجرای سند تحول دولت مردمی بوده که با نگاه به محورهای بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی رشد و تعالی فرهنگ ایرانی اسلامی، اقتصاد مقاومتی، رفع مشکل معیشتی خانواده های کم درآمد و توسعه روابط بین المللی براساس سه اصل عزت، حکمت و مصلحت می توان به آینده ایران قوی امیدوار بود، لذا لازم است برای تحقق این اهداف در جهت استقرار دولت سیزدهم تلاش کنیم. در تمام برنامه های دولت و وزرای پیشنهادی، عدالت به همراه کار و پیشرفت در کانون برنامه ریزی قرار گرفته و برآیند این برنامه ها، رونق تولید و تعالی ایرانی اسلامی خواهد بود.

ایزدپناه خاطرنشان کرد: برنامه های دولت سیزدهم بر مبنای نگاه واقع بینانه از وضع موجود دولت و کشور و دلایل ایجاد آن و در نهایت با توجه به ظرفیت های ساختاری، مالی و نیروی انسانی دولت، این برنامه ها ترسیم و برای آینده مطلوب هدفگذاری شده است. در بررسی برنامه های وزرای پیشنهادی، نکات برجسته و مشترکی وجود دارد که نشان از اهمیت آن از نگاه دولت و انسجام مجموعه هیات دولت برای تحقق آنها دارد.عدالت محوری، مبارزه با فساد، تحول گرایی، اقدام برای حل مشکلات کشور، افزایش تسهیل گری، به صحنه آوردن ظرفیت وسیع مردمی به ویژه جوانان و نخبگان، توزیع منابع کشور براساس آمایش سرزمینی، نمونه هایی از مشترکات برنامه های وزرای دولت است.

حسینی در موافقت با کلیات برنامه و کابینه پیشنهادی دولت سیزدهم:
۱۴۰۰/۰۵/۳۰ - ۱۱:۱۰

جوانی، تجربه و سلامت نفس شاخص‌های متبلور در کابینه سیزدهم است

سیدکریم حسینی در جلسه علنی امروز (شنبه، 30 مردادماه) مجلس شورای اسلامی ضمن تسلیت ایام سوگواری امام حسین (ع) و سالروز شهادت امام سجاد (ع)، در موافقت با کابینه دولت سیزدهم گفت: امروز ایران اسلامی در مقطع حساسی به سر می‌برد، انتظار از دولت جدید رفع دغدغه‌های مردم به ویژه در موضوعاتی که در سال‌های اخیر در بیانات مقام معظم رهبری و دلسوزان کشور دیده است.

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: ثبات اقتصادی و رفع مشکلات معیشتی و تقویت فضای کسب و کار، بسط عدالت در جامعه و رفع تبعیض و صیانت از آزادی‌های قانونی و مبارزه با فساد و پرداختن به مسائل فرهنگی از دغدغه‌های مردم و مسئولان است.

وی ادامه داد: مهمترین از بیان این مطالب اقدام و عمل به موارد فوق و استقرار آنها است، امروز نیاز به برنامه آنی و فوری برای دو مطلب است، کنترل بیماری کرونا و دوم تثبیت قیمت‌ها و تنظیم بازار و معیشت مردم و اشتغال است. این موضوعات در گفته‌های رئیس جمهوری نیز مطرح شده است.

حسینی تأکید کرد: نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی در هفته گذشته بیش از 260 جلسه و نشست با وزرای پیشنهادی داشته‌‌اند که نشان از اصرار و تأکید آنها بر حمایت جدی از برنامه های رئیس جمهوری است و این در جهت سوگندی است که ایشان و نمایندگان یاد کرده‌اند و این موضوع حمایت از مردم است.

رئیس مجمع نمایندگان استان خوزستان در مجلس شورای اسلامی مطرح کرد: اغلب وزرای پیشنهادی و برنامه‌های آنها و همه شخصیت‌هایی که معرفی شده‌اند از سوابق و تجربه‌های والا و علم و درایت کافی برخوردار هستند و به تأسی از فرمایش حضرت امیر (ع) در نهج‌البلاغه؛ دارای 5 شایستگی هستند، درایت و خردمند، معرفت و آگاهی، عدالت، توانمندی و سعه صدر و سلامت نفس. شاخص بسیار متبلور در کابینه پیشنهادی رئیس جمهور، جوانی، علم و تخصص و تجربه و سلامت نفس است.

وی ادامه داد: اگر صحبت از مخالفت با برخی از وزرای پیشنهادی مطرح است عین حمایت از دولت است و همان‌گونه که رئیس جمهوری گفته‌اند اختیار و تصمیم با مجلس است و اگر کسی رأی نیاورد و مجلس را مجاب نکند؛ عملکرد و تشخیص آن کارگروه است نه عزم و اراده رئیس جمهور و به معنی مخالفت با جوانگرایی و بیانیه گام دوم انقلاب نیست.

حسینی در پایان مطرح کرد: مواردی که انتظار می‌رود در برنامه‌های رئیس جمهور محترم و برنامه‌های وزرای پیشنهادی به آن اقدام و عمل شود، تمرکززدایی و توجه جدی به استان‌های مرزی و محروم ، توسعه متوازن در استان‌ها به ویژه در استان‌های خوزستان و سیستان و بلوچستان است. مطالبه جدی مردم این استان‌ها از دولت این است که زیبنده نظام نیست که هم اکنون خوزستان علیرغم دارا بودن ظرفیت‌های بسیار بالا و نعمت‌های فراوان خدادادی از تنش آب، بیکاری و وعده‌‌های بر زمین مانده رنج ببرند.

نماینده مردم اهواز در مجلس ادامه داد: مواردی را که در بیانات مخالف محترم مطرح شد قطعاً دغدغه رئیس جمهور و وزرای پیشنهادی است به ویژه تنوع قراردادها و نظام استخدامی و اداری، نظام مالی و بانکی، محیط زیست و مسائل فراوزارتخانه‌ای در برنامه‌های اعلام شده، مواضع و صحبت‌های وزرا و رئیس جمهوری است. امروز رأی بالا به کابینه آیت‌الله رئیسی یعنی قدرت و نشانه اقتدار نظام است و وزرای بسیار باتجربه و باسابقه و علم و آگاهی در این مجموعه وجود دارند که مایه افتخار ایران اسلامی خواهند بود.

بابایی کارنامی در مخالفت با کلیات برنامه‌‌ها و کابینه پیشنهادی دولت سیزدهم:
۱۴۰۰/۰۵/۳۰ - ۱۱:۱۰

پاسخگوی همه ۸۴ میلیون ایرانی باشید

علی بابائی کارنامی در جلسه علنی امروز (شنبه، 30 مردادماه) مجلس شورای اسلامی در مخالفت با کلیات برنامه‌های رئیس دولت سیزدهم با بیان اینکه کارگری روستازاده هستم و مخالفت من از باب دغدغه بوده و در غیر این صورت حامی دولت هستم، گفت: تورم بالای 45 درصد داریم و شما مشخص نکرده‌اید در چه زمانی و چگونه می‌خواهید این تورم افسارگسیخته را مهار کنید و نگفته‌اید کرونا را چگونه مدیریت می‌کنید.

نماینده مردم ساری و میان‌دورود در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه عدالت استخدامی برنامه می‌خواهد، تأکید کرد: شما درباره عدالت کارگری برنامه‌ای نداده‌‌اید و سیاست‌های پولی و مالی که نیازمند رجوع به عالمان اقتصاد است برنامه مشخصی ندارد؛ همچنین بیکاری جوانان نیازمند برنامه است و فرمانده اقتصاد ملی باید با مجلس در ارتباط باشد.

وی در ادامه با اشاره به مشکل ضریب جینی و کوچک شدن سفره مردم تأکید کرد: این مشکلات نیازمند برنامه کوتاه مدت و بلندمدت است ضمن اینکه اقتصاد روستا نیازمند شکوفایی است چرا که روستاها نابود شده‌اند در حالی که فرهنگ روستایی است که می‌تواند اقتصاد مقاومتی را عملیاتی کند.

بابایی در ادامه با انتقاد از عدم ارائه برنامه در خصوص محیط زیست و مدیریت شهری بیان کرد: بانک‌ها مردم را مستأصل کرده‌اند و اقتصاد روستا را به نابودی کشانده‌اند، همچنین لازم است برای مبارزه با مافیای فولاد، دارو، خودرو و واردات برنج برنامه مشخص ارائه شود.

این عضو مجمع نمایندگان استان مازندران در ادامه با اشاره به عدم ارائه برنامه در خصوص مدیریت پسماند و فاضلاب استان‌های شمالی بیان کرد: صندوق‌های بازنشستگی تبدیل به حیاط خلوت شرکت‌های دولتی شده‌اند و نیازمند برنامه اجرایی محکمی هستند لذا باید بدانید که به شما اعتقاد داریم اما انتقاد هم داریم و مردم به لحاظ کمی از برنامه های دولت آگاه نیستند و از ما می‌پرسند 6 ماه بعد چه می‌شود و بی‌عدالتی کی به پایان می‌رسد لذا مجلس انقلابی و دولت انقلابی باید با هم کار کنند. شما نیز باید به تمامی 84 میلیون نفر ایرانی پاسخگو باشید و بین آنها زندگی کنید.

ملک فاضلی در مخالفت با برنامه ها و کابینه پیشنهادی دولت سیزدهم:
۱۴۰۰/۰۵/۳۰ - ۱۱:۰۹

مبارزه با بیماری کرونا اولین اولویت کشور است

ملک فاضلی در نشست علنی امروز (شنبه، 30 مردادماه) مجلس شورای اسلامی در مخالفت با کلیات برنامه ها و کابینه دولت سیزدهم، گفت: برنامه های ارائه شده از سوی دولت باید با شرایط کنونی کشور هم سنگ بوده و بتواند مسائل پیش روی جامعه که میراثی برای این دولت است، را حل کند.

نماینده مردم سراوان ، سیب، سوران و مهرستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشارکت 90 درصدی برخی مناطق استان سیستان و بلوچستان در انتخابات گذشته، افزود: این استان حدود 11 درصد از جمعیت کشور را در بر گرفته و دارای افراد توانمندی است که می توانستند در کابینه حضور داشته باشند که در حال حاضر اثری از آن ها نمی بینیم.

وی اضافه کرد: جامعه اهل سنت همیشه ولایت مدار بودند که رئیس جمهور باید از این افراد در سطوح پایین تر استفاده کرده و به شایسته گزینی توجه کنیم.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: در حال حاضر بیماری کرونا اولین اولویت و مشکل کشور است و حل این موضوع تنها مربوط به وزارت بهداشت و درمان نیست بلکه باید تمام کابینه برای رفع آن تلاش کنند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه مشکل کرونا به حدی در کشور جدی است که ناچار به تعطیلی شده ایم، تصریح کرد: واکسیناسیون در حداقل زمان و با گستردگی در تمام کشور شرط اول برای مبارزه با کرونا است.

ملک فاضلی با بیان اینکه برنامه ریزی برای مبارزه با کرونا تنها در گرو اقدام وزیر بهداشت نیست و عنایت همه بخش ها را می طلبد، به مشکلات مربوط به اشتغال و گرانی اشاره کرد و ادامه داد: وزرای کابینه باید تمام تلاش خود را برای بهبود وضعیت معیشتی مردم به کار برند و چراغ حل این مشکل بالا بردن ارزش پول ملی است.

وی با بیان اینکه سیستان و بلوچستان استانی خاص است، تصریح کرد: اگر فکری به حال آب موردنیاز این استان نشود ساکنان برخی شهرستان ها مجبور به مهاجرت می شوند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه ما ناامید نبوده و توانا هستیم اما ابزار توانمندی باید فراهم شود، تصریح کرد: تحقق این مهم به عزم ملی و مشارکت همگانی نیاز دارد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه کسی که دل در گرو ایران دارد می تواند از خارج کشور نیز در ایران سرمایه گذاری کند، ادامه داد: امید استان سیستان و بلوچستان به دکتر رئیسی است و ما با تمام وجود در خدمت شما هستیم، شما نیز عنایتی درخور، به این استان کنید.

ملک فاضلی با بیان اینکه هرچند وزرای پیشنهادی برنامه هایی برای استان سیستان و بلوچستان داشته اند اما این برنامه ها تکافوی استان نیست، ادامه داد: توجه به اشتغال یکی از ضروری ترین موضوعات است.

وی با اشاره به مشکلات معلمان افزود: باید نیروهای خرید خدمتی و نهضتی تعیین تکلیف شوند که با توجه به وضعیت کنونی وزارت آموزش و پرورش اگر این نیروها به کار گرفته نشود مشکل رفع نخواهد شد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به همسایگی ایران با 15 کشور، گفت: باید از این ظرفیت استفاده کرد.

ملک فاضلی تصریح کرد: آنچه گفته شد دلیلی بر ناتوانی وزرا نیست همه افراد نواقص و توانایی دارند که با عنایت پروردگار باید مشکلات از جمله گرانی و تورم حل شود. وزرای بخش های اقتصادی، سیاسی و اجتماعی باید همگی در خدمت رفع مشکلات حوزه کرونا و معیشت باشند.

مولوی در موافقت با کلیات برنامه و کابینه پیشنهادی دولت سیزدهم:
۱۴۰۰/۰۵/۳۰ - ۱۱:۰۸

وزرای پیشنهادی در مقایسه با دولت های قبل جوانتر هستند

سیدمحمد مولوی در نشست علنی امروز (شنبه 30 مرداد) مجلس شورای اسلامی در موافقت با کلیات برنامه و وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم، از هیات رئیسه به ویژه رئیس مجلس به دلیل برنامه ریزی برای بررسی کارشناسی صلاحیت وزرای پیشنهادی در کمیسیون های تخصصی مجلس تقدیر و خطاب به رئیس جمهور از انتصاب دکتر مخبر به عنوان معاون اول رئیس جمهور به نمایندگی از نمایندگان استان خوزستان تقدیر و تشکر کرد.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با مطالعه کارنامه و سوابق سیاسی و اجرایی وزرای پیشنهادی به این نتیجه می رسیم که در انتخاب وزرای پیشنهادی رئیس جمهور بسیار تلاش شده است، به طوری که این تلاش در شناسایی، فرآیند و نتیجه گیری بوده است.

وی با بیان اینکه متاسفانه دولت گذشته وضعیت را به نحوی تحویل آقای رئیسی داد که شاهد افزایش بی رویه قیمت ها، نرخ بالای بیکاری و نرخ بالای تورم بوده ایم، گفت: افزون بر این شرایط نامناسب آب آشامیدنی، اوضاع نابسامان کرونا، ادامه تحریم های ظالمانه و وضعیت معیشتی مردم را شاهد بودیم.

مولوی یادآور شد: آقای رئیسی دو رویکرد را در معرفی وزرای خود دنبال کرده است که همکارانی که در مخالفت با برنامه و کابینه صحبت کردند به هیچ عنوان به این دو رویکرد ورود نکردند. دو حوزه ای که رئیس جمهور دنبال می کند؛ ارتقای معیشت و تقویت سرمایه اجتماعی و اعتماد عمومی مردم است.

وی با بیان اینکه در حوزه اعتماد عمومی و تقویت سرمایه اجتماعی طی سال های گذشته، آسیب دیده ایم، تصریح کرد: قطعاً با رأی موافق یا مخالف مجلس، کابینه کار خود را باید با قدرت انجام دهد و نباید لطمه ای بر روند رسیدن به اهداف کابینه پیشنهادی ایجاد شود. یکی از ویژگی های وزرای پیشنهادی همراهی با این رویکرد است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم گفت: جوانترین وزیر پیشنهادی 40 سال و مسن ترین وزیر 60 سال سن دارد و میانگین سنی کابینه آقای رئیسی 53 سال است که نسبت به کابینه های سال های گذشته جوانتر است. مسئله ای که در بیانیه گام دوم انقلاب به آن تاکید شده بود.

مولوی ویژگی های وزرای معرفی شده را فسادستیزی، تخصص، بهره مندی از روحیه انقلابی، هماهنگی و مردمی بودن دانست و اضافه کرد: همچنین وجود نگرش عملیاتی، گره گشایی، امیدآفرینی نیز در این کابینه دیده می شود.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی ضمن تقدیر از کار تطبیقی معاون نظارت مجلس در زمینه مقایسه برنامه وزرای پشنهادی و برنامه ششم و اسناد بالادستی گفت: در این مقایسه همه وزرا از میانگین بالایی بهره مند بودند که این نشان دهنده رویکرد برنامه محوری کابینه آقای رئیسی است.

وی رویکرد نظارت بر بازار بجای دخالت را یکی از ویژگی های مثبت دیگر تیم اقتصادی رئیس جمهور دانست و اضافه کرد: در این کابینه به جای استفاده از سیستم سنتی، استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان و نخبگان در دستور کار قرار دارد.

حسین زاده بحرینی در مخالفت با کلیات برنامه و کابینه پیشنهادی دولت سیزدهم:
۱۴۰۰/۰۵/۳۰ - ۱۰:۲۳

دولت برای مسائل فرا وزارتخانه ای برنامه ای ارائه نکرده است

محمدحسین حسین زاده بحرینی در مخالفت با کلیات برنامه و وزیران پیشنهادی کابینه سیزدهم، گفت: حضور افراد مصمم، خوش فکر، جوان و عالم در کابینه بیانگر ارائه کابینه مورد قبول و حمایتی است اما در خصوص برنامه ها مطالبی وجود دارد که قابل توجه است.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: هر وزیر برنامه مجزا برای خودش دارد اما بسیاری از مسائل هستند که فرا وزارتخانه ای است لذا انتظار می رفت دولت برنامه منسجم ارائه کند که هر بخشی از آن توسط یکی از وزرا محقق و اجرایی می شد.

وی ادامه داد: در برنامه وزرای پیشنهادی به مسائل مختلفی اشاره شده است اما بسیاری از برنامه های فرا وزارتخانه ای چون در حوزه کاری افراد نیست به آن مسئله توجه نشده در حالی که این موضوعات برای شرایط کنونی کشور و اقتصاد ایران مهم است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: امروز مسئله و معضل دیوان سالاری در کشور قابل توجه است لذا شاهد بروکراسی پنهانی هستیم؛ خیل عظیمی از کارمندان وجود دارند که در قالب نیروهای شرکتی، قراردادی، قانون کار و ... فعالیت می کنند و باید با چنین دیوان سالاری کشور را اداره کنند اما در برنامه هیچ کدام از وزرا برای این موضوع تدبیر نشده است.

رئیس کمیسیون آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی گفت: در واقع از لحاظ عدالت اجتماعی در یک اتاق سه کارمند حضور دارند که یکی رسمی، یکی شرکتی و دیگری پیمانی است و حتی دریافتی ها نیز با یکدیگر متفاوت است لذا اگر می خواهیم کشور را مدیریت کنیم باید به این مسائل رسیدگی شود. توقع این بود رئیس جمهور مسائل فرا وزارتخانه ای را طی برنامه ای مورد توجه قرار می داد.

بحرینی با اشاره به برخی از مسائل فرا وزارتخانه ای، اظهار کرد: صندوق های بازنشستگی در حوزه وزارت رفاه قرار دارد اما همه این صندوق ها ذیل این مجموعه قرار ندارند؛ امروز صندوق بازنشستگی کشوری یکی از معضلات بالفعل اقتصاد کشور است و در برنامه بودجه سالانه برای پرداخت مستمری افراد اعتبار در نظر گرفته می شود.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: همچنین در حوزه محیط زیست چون وزارتخانه ای وجود ندارد برنامه مشخصی نیز تدبیر نشده در حالی که 80 درصد جنگل های کشور تاکنون نابود شده است. رئیس جمهور چه برنامه ای برای احیای محیط زیست، رفع آلودگی تهران، مشهد و ... دارد و کدام وزارتخانه باید به این مسائل رسیدگی کند؛ ای کاش برنامه جامعی ارائه می شد که هر بخش از پازل آن مشخص بود.

وی با اشاره به دیگر مسائل فرا وزارتخانه ای که باید از سوی دولت سیزدهم مورد توجه قرار می گرفت، ادامه داد: امروز مسئله کسری بودجه جدی است و در این خصوص رهبر انقلاب آن را ام الخبائث خوانده اند؛ این مسئله فرا وزارتخانه ای است و باید به طور جامع برای آن تدبیر شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: در خصوص مسئله مالیات آقای خاندوزی برنامه های خوبی در نظر دارد اما مسائل دیگری مانند کسری بودجه وجود دارد.

رئیس کمیسیون آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی گفت: باید یادآور شد بانک ها در ایران ریشه تورم هستند؛ کسری بودجه و بی انضباطی شدید حاکم بر بانک ها از دهه 80 که بانک های خصوصی تاسیس شد وجود دارند که نتیجه آن تورم کنونی است.

بحرینی اظهار کرد: اوایل شکل گیری دولت آقای روحانی نامه ای نوشتم که طی یادداشتی با عنوان آقای رئیس جمهور مراقب باشید بانک ها زمینتان نزنند، منتشر شد؛ دولت یازدهم و دوازدهم را بانک ها زمین زدند لذا آقای رئیسی مراقب باشید بانک ها زمینتان نزنند؛ در برنامه ها در خصوص بانک ها توجهی نشده است در حالی که بانک های خصوصی ریشه اقتصاد کشور را خشکانده اند.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مسائل مطرح شده به عنوان مخالفت در خصوص برنامه ها و مسائل فرا منطقه ای است لذا این مخالفت به معنای مخالفت با وزرای پیشنهادی نیست.

حسن نوروزی در نطق میان دستور
۱۴۰۰/۰۵/۳۰ - ۱۰:۲۲

برنامه های ارائه شده کمّی نیست

 حسن نوروزی در مخالفت با کلیات برنامه ها و کابینه دولت سیزدهم گفت: برنامه آیت الله رئیسی کیفی و توصیفی بود و جنبه های کمّی در آن دیده نمی شد.

نماینده مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس یازدهم با طرح این پرسش که آیا در انتخاب وزرای پیشنهادی، سابقه ایثارگری و رزم آوری این عزیزان در نظر گرفته شده است یا خیر، افزود: هر چند این موضوع را درباره وزرای پیشنهادی دفاع و پیشتیبانی نیروهای مسلح و کشور قبول دارم، اما باید دید آیا به بحث ایثارگری، حضور در جبهه، جانبازی و آزادگی توجه شده است یا خیر؛ که به نظر می رسد توجهی صورت نگرفته است.

نایب رئیس کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: موضوع مبارزه با فساد از لحاظ کمّی در 4 سال آینده باید تا چه میزان محقق شود، همچنین باید روشن شود که برنامه ای برای سامانه شفافیت و ثبت اموال مسئولان که در قانون آمده، وجود دارد.

وی با بیان اینکه باید مشخص شود که در 4 سال آینده چه تعداد مسکن و شغل ایجاد می شود و تورم تا چه میزان کاهش می یابد، تصریح کرد: باید دید آیا دولت سیزدهم برنامه های برای اصلاح نظام پولی و بانکی و ایجاد بانک اسلامی و بدون ربا را دارد یا وضعیت کنونی ادامه پیدا می کند؟

این نماینده مردم در مجلس با طرح این سوال که نظارت بر بازار چگونه خواهد بود؟ افزود: ایران خودرو و سایپا را به صاحبان اصلی خود که بخش خصوصی هستند، واگذار کنید. با وجود اینکه دولت در ایران خودرو 6 درصد سهام دارد، چرا باید مدیران این مجموعه را انتخاب کند، در حالی که بخش خصوصی مدعی است اگر اداره این مجموعه را به این بخش بسپارید، در صورتی که طی یک سال شرکتی که 35 هزار میلیارد تومان بدهی دارد را سودده نشد، تمام سهام خود را به حرم امام رضا (ع) هدیه می کنیم.

نوروزی با طرح این پرسش که چند درصد برنامه های ارائه شده در راستای چشم انداز 20 ساله است، تصریح کرد: باید مشخص شود آیا برنامه های برای حل فاصله طبقاتی و برقراری سامانه شفافیت وجود دارد یا خیر؟

قالیباف در صحن علنی مطرح کرد:
۱۴۰۰/۰۵/۳۰ - ۱۰:۰۸

تشریح روند بررسی کلیات برنامه و کابینه دولت سیزدهم در صحن علنی

دکتر محمدباقر قالیباف در نشست علنی امروز (شنبه، 30 مردادماه) مجلس شورای اسلامی در خصوص روند بررسی برنامه های وزرای پیشنهادی در صحن علنی مجلس، گفت: در موضوع کلیات ارائه برنامه و معرفی وزیران، رئیس جمهور براساس ماده 204 قانون آئین نامه داخلی 150 دقیقه وقت دارد که اکنون یک ساعت از آن را در صحبت اولیه استفاده کرده است لذا در نوبت دوم نیز فرصت طرح صحبت دارد که مجموع آن دو ساعت و نیم خواهد بود.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: همچنین 10 نفر از نمایندگان در قالب 5 نماینده موافق و 5 نماینده مخالف هر کدام 15 دقیقه که مجموعا 150 دقیقه می شود درباره کلیات برنامه ها صحبت خواهند کرد و سپس رئیس جمهور نسبت به مسائل مطرح شده پاسخ هایی را خواهند داد و در غیر این صورت، فردی که از سوی رئیس جمهور معرفی می شود اقدام به این امر خواهد کرد.

وی تصریح کرد: طبق آئین نامه هرکدام از نمایندگان سوالات کتبی داشته باشند باید به بنده ارجاع کنند تا به رئیس جمهور ارجاع شود تا پاسخ آن به نمایندگان داده شود.

حجت الاسلام رئیسی در تشریح برنامه‌های کلان دولت:
۱۴۰۰/۰۵/۳۰ - ۰۹:۲۳

رئیسی: تغییر رویکرد اقتصاد سنتی به اقتصاد دانش بنیان محور برنامه دولت است

حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی در جلسه علنی امروز (شنبه، 30 مردادماه) مجلس شورای اسلامی که جهت بررسی برنامه‌های کلان دولت و وزرای پیشنهادی برگزار شده است، ضمن عرض تسلیت ایام سوگواری سالار شهیدان امام حسین (ع) ویارانش گفت: از حضور هیآت عزاداری که با رعایت مقررات بهداشتی، مراسم‌های مذهبی را برگزار کردند، تشکر مضاعف می‌کنم.

رئیس جمهور کشورمان در ادامه ضمن تشکر از نمایندگان مجلس برای بررسی وضعیت و برنامه های وزرای پیشنهادی و وقت گذاشتن در کمیسیون‌ها گفت: همچنین تشکر مضاعفی از رئیس مجلس و اعضای کمیسیون‌ها برای حرکت ابتکاری که در جهت شناخت برنامه‌های وزرای پیشنهادی صورت دادند و ارزشمند بود، دارم.

وی در ادامه با اشاره به برنامه‌های کلان دولت عنوان کرد: خداوند منان را شاکریم که دل‌های مردم عزیز ایران را هدایت فرمود و توفیق عظیم خدمت و بار سنگین امانت را به بندگانی از دل مردم سپرد تا در آستانه قرن 15 هجری شمسی و تکیه بر اصیل‌ترین شعارهای نهضت خمینی کبیر (ره) و رهنمودهای رهبر حکیم امانتدار اولین دولت گام دوم انقلاب اسلامی در ملک قائم آل محمد (ص) و زمینه‌ساز جهش به سوی ایران قوی باشیم.

رئیسی ادامه داد: فرصت خدمت کوتاه و رنج‌ها و مشکلات مردم بسیار است و بار امانت جز با هدایت الهی و عنایت ائمه اطهار (ع) و عزم پولادین برای تحول به سرمنزل مقصود نخواهد رسید و تحول‌خواهی جز با پیروی از اسلام اصیل و حکم رکین ولایت فقیه به پیشرفت منتهی نمی‌شود.

رئیس قوه مجریه افزود: اکنون هنگامه حرکتی جهادی، شجاعانه، حکیمانه و مردمی است که با استفاده از ظرفیت‌های عظیم فکری و نخبگانی و مشارکت عمومی و همراهی و همدلی مجلس انقلابی و نمایندگان مردم در چارچوب سند تحول دولت مردمی، زمینه‌ساز تحقق ایران قوی باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه سند تحول دولت مردمی به عنوان چارچوب حاکم در برنامه وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم است، اظهار داشت: این برنامه‌ها بر پایه محورهای بنیادین پنج گانه شامل 1- بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، 2- تعالی فرهنگ اسلامی و ایرانی، 3- اقتصاد مقاومتی، 4- تأمین و بهبود معیشت جامعه به ویژه اقشار کم درآمد، 5- توسعه روابط بین‌المللی بر اساس منافع ملی و الهام‌بخشی در جهان اسلام است.

رئیس جمهور ادامه داد: در هر یک از برنامه ها عدالت و پیشرفت کانون برنامه ریزی ما قرار گرفته است و برآیند آن ها رونق تولید داخلی و تعالی ایران اسلامی خواهد بود. به علاوه زنجیره کامل فرآیند تحولی در هر حوزه شامل توصیف و تحلیل واقع بینانه از وضع موجود، تصویرپردازی از آینده مطلوب، تاکید بر ارائه راهبردها و راهکارها معطوف به علل وقوع چالش ها، برنامه ریزی در چارچوب ظرفیت های ساختاری، انسانی و مالی دولت با رویکرد همراهی دیگر قوا و نهادهای حاکمیتی مدنظر قرار گرفته است.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی تصریح کرد: همچنین کاهش نقش های تصدی گرایانه و افزایش نقش میدان ساز و تسهیل گری دولت برای به صحنه آمدن و بسیج ظرفیت گسترده و متنوع مردمی به ویژه جوانان و نخبگان که همواره پیشگام و پیشتاز تحول خواهی هستند، از دیگر نگات برنامه دولت است.

وی افزود: تمامی برنامه ها به گونه ای تهیه و تنظیم شده که تضمین کننده دو محور اصلی یعنی عدالت و پیشرفت در کشور باشد. عدالت محوری هم در توزیع منابع و هم در توزیع فرصت ها و هم در توانمندسازی و کشف و تقویت استعدادها است.

رئیس جمهور یادآور شد: علاوه بر این عدالت محوری در شایسته سالاری و شکستن باندهای بسته ثروت و قدرت است. رویکرد عدالت محوری در تضمین حقوق همه مردم از زن و مرد و کودک و نوجوان، روستایی و شهری مطرح می شود.

برنامه 15 گانه دولت برای تحول عدالت‌محور و پیشرفت در کشور

وی یادآور شد: محور دوم در پرتو مشارکت و تلاش همه جانبه برای مردمی سازی اقتصاد و فرهنگ و صیانت از حقوق اساسی و عامه است. همچنین در فعال سازی با رویکرد خانواده شکل می گیرد. برای تحول در دو محور عدالت و پیشرفت با مشارکت همگانی برنامه دولت چرخش های تحول آفرینی را در 15 محور دنبال می کند.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی چرخش از بروکراسی کندکننده و فساد خیز به نفع ساز وکارهای جذب مشارکت عمومی را نخستین محور و تغییر رویکرد از اقدامات صرفا مقابله ای با فساد به اقدامات پیشگیرانه از فساد را دومین محور برشمرد.

وی افزود: سومین محور چرخش از رویکرد تفکیکی در برنامه ریزی های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی به رویکرد تلفیق سیاست های فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی است. تغییر رویکرد از بخشی نگری و پایتخت محوری در اتخاذ تصمیمات و توزیع منابع و امکانات به فعال سازی ظرفیت ها در سراسر کشور براساس آمایش سرزمینی محور چهارم است.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی، گذار از تصمیم گیری های سلیقه ای و موسمی در حلقه های بسته کارشناسی و استفاده از فرآینده های جلب مشارکت حداکثری به ویژه بدنه نخبگانی را رویکرد بعدی در برنامه دانست و گفت: ششمین محور تغییر رویکرد مداخله ای به حمایتی و هدایتی و نظارتی در بازارهای سرمایه است.

وی تصریح کرد: محور بعدی ممانعت از تغییر پی در پی مقررات جهت ایجاد ثبات و تقویت تولید و تجارت است. هشتمین محور افزایش نقش دولت در تنظیم گری و تسهیل گری در فضای کسب وکارها است.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی گفت: تغییر رویکرد اقتصاد سنتی متمرکز بر منابع و توجه بیش از پیش به اقتصاد دانش بنیان و مبتنی بر فناوری های نرم و نوین دیگر محور برنامه دولت است. همچنین تغییر رویکرد از صادرات مبتنی بر مواد خام و اولیه به تولید محصولات صنعتی و با تکنولوژی بازار محور دهم دولت است.

وی ادامه داد: تغییر رویکرد از اداره کشور براساس درآمدهای نفتی و روش های تورم زا در تامین منابع دولت و افزایش بهره وری و خلق ثروت ملی رویکرد بعدی دولت خواهد بود. همچنین محور دوازدهم تغییر رویکرد از بودجه ریزی سنتی و مبتنی بر چانه زنی به بودجه ریزی بر مبنای عملکرد عملیاتی و هوشمند خواهد بود.

رئیس جمهور محور سیزدهم برنامه خود را توجه بیش از پیش به فرصت های پیش رو در روستا و بخش کشاورزی دانست و اضافه کرد: چهاردهمین محور افزایش ساز و کارهای حمایتی جهت تقویت بنیه اقتصاد بخش های میانی و گروه های محروم به صورت پایدار خواهد بود.

وی پانزدهمین و محور پایانی برنامه خود را صیانت از محیط زیست و کمک به نهادهای مردمی در این حوزه برشمرد.

رئیس جمهور در بخش دیگری از اظهارات خود، ادامه داد: اگر بخواهم به شرایط امروز کشور اشاره کنم که البته نمایندگان از وضعیت موجود، آمار، اعداد و ارقام مطلع هستند باید به چالش ها و بحران های پیش روی دولت اشاره کنم. ما یک برنامه آنی، فوری و کوتاه مدت با محوریت حل مشکلات پیش روی دولت تعریف کرده ایم. همچنین برنامه میان مدت و بلندمدتی در دستورکار داریم که در اختیار نمایندگان و نخبگان قرار خواهد گرفت که دغدغه نخبگان و نمایندگان در آن دیده خواهد شد.

اولویت اولویت اول دولت مهار کرونا است

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی، اولویت اول دولت را مهار کرونا و ارتقاء وضعیت بهداشتی کشور خواند و گفت: تسریع در واکسیناسیون عمومی، اجرای پروتکل های بهداشتی و ارتقاء سطح درمان اولویت نخستین است که دولت دنبال می کند.

وضعیت فعلی اقتصاد کشور نتیجه گره زدن اقتصاد به خواست دیگران است

وی اولویت بعدی دولت را مسئله اقتصاد، بهبود شاخص های کلان و تقویت معیشت مردم و همچنین رفع مشکلات معیشتی در فضای کسب و کار برشمرد و عنوان کرد: وضعیت فعلی نتیجه گره زدن اقتصاد به خواست دیگران و شرطی کردن اقتصاد کشور است که شما نمایندگان به خوبی از این وضعیت مطلع هستید.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با اشاره به آمار تورم بالای 44 درصد اعلامی از سوی مرکز آمار و تورم بیش از 55 درصد اعلامی از سوی بانک مرکزی، عنوان کرد: افت شدید ارزش پول ملی، کسری قابل توجه بودجه، کاهش قدرت خرید مردم و خانوارها و سختی معیشت مردم در کنار حجم بالای بدهی دولت مواردی است که دولت با آن مواجه است.

وی تاکید کرد: حل این مسائل به حول و قوه الهی امکان پذیر است. اولا نیاز به برنامه و دوم نیازمند نیروی کارآمدی است که در جای جای کشور بتواند تحول آفرین باشد. شرط سوم پیگیری و نظارت مداوم برنامه ها برای تحقق تحول برنامه ها در کشور است، اگر این سه شرط در کنار هم قرار گیرد حتما دولت در کنار مجلس بر مشکلات فائق خواهد آمد.

رئیسی گفت: توجه به تخصص، داشتن دانش، تعهد کاری، روحیه انقلابی، فسادستیزی و مردمی بودن از جمله شاخص‌های انتخاب وزرای پیشنهادی است؛ در واقع تلاش شده ترکیبی از جوانگرایی و تجربه کنار همدیگر باشند تا با مجموعه‌ای از تعهد و تجربه کاری امور را پیش ببرند و کارآمدی محقق شود.

رئیس دولت سیزدهم با اشاره به روش انتخاب وزرای پیشنهادی تصریح کرد: ابتدا در سایت فراخوانی اعلام شد که بر اساس آن بسیاری از نخبگان، مردم، احزاب و دلسوزان، چهره‌های بسیاری را معرفی کردند و بر اساس آن شاهد مشارکت مردمی در معرفی چهره‌های کارآمد و مفید بودیم؛ غیر از دو وزیری که اواخر مشخص شدند، اسامی بقیه افراد ده‌ها بار در این سایت مطرح شده است.

رئیس جمهور کشورمان افزود: اسامی افراد به 9 کارگروه ارسال شد تا شرایط آنها بررسی و ارزیابی شود؛ در این میان از مراجع ذیصلاح بیرون و درون دولت و دستگاه قضایی استعلام‌های لازم در خصوص سوابق اجرایی و ... مرتبط با افراد صورت گرفت که بر اساس آن برای هر وزارتخانه چند نفر مشخص شدند و کارگروه‌ها به بررسی برنامه‌های افراد و انجام مصاحبه با تک تک آنها اقدام کردند.

وی در ادامه اظهار کرد: 5 نفر در هر کارگروه مورد ارزیابی قرار گرفتند که مصاحبه‌کنندگان آن هیچ کدام از نظر یکدیگر اطلاعی نداشتند و نهایتا شخصا تلاش کردند با بررسی دقیق کار را به نتیجه برسانیم؛ سراغ خیلی از نیروها رفتیم که شما نیز آنها را می‌شناسید اما طبیعتا ممکن است هر دعوتی با مشکلاتی برای افراد مواجه شود. حتی برخی افراد مانند نیکزاد و امیرآبادی ترجیح‌شان مجلس بود.

رئیسی در ادامه گفت: در رابطه با مسائلی که برخی سایت‌ها نوشته‌اند باید مطلقا بگویم رابطه سببی، نسبی، خانوادگی و فشار از ناحیه حزب و جریانی در انتخاب وزرا نقش نداشته است؛ همگی بنده را می‌شناسید که روحیه‌ام اینطور نیست که تحت فشار فردی را انتخاب کنم اما پیشنهاد از سوی افراد صورت گرفته است.

رئیس قوه مجریه گفت: ممکن است در نگاه اول به ترکیب وزرای پیشنهادی بگویید هر کدام از یک جا هستند؛ باید تأکید کنم دولت تشکل و حزب نیست که یکسان باشد بلکه تلاش کردیم افراد شایسته را معرفی کنیم.

وی ادامه داد: حقیقتا در بررسی وضعیت و صلاحیت وزرای پیشنهادی تلاش شد که محورهایی مانند کارآمدی، تعهد، ارزشی بودن، مردمداری و جوانگرایی که همواره مورد تأکید رهبر انقلاب است، توجه ویژه‌ای شود.

حواشی کمترین تأثیر را در نظر نمایندگان دارد
۱۴۰۰/۰۵/۳۰ - ۰۸:۴۶

محمدباقر قالیباف در مجلس شورای اسلامی با تسلیت شهادت امام چهارم شیعیان(ع) گفت: از همه ذاکرین، خطبا و خادمین هیئت‌های مذهبی تشکر می‌کنم چرا که عزاداری‌ها را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به خوبی برگزار کردند. ضمن آرزوی قبولی عزاداری‌هایشان در پیشگاه حضرت حق از این عزیزان تشکر می‌کنم.

رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن عرض خیر مقدم به سید ابراهیم رئیسی و معاون اولش در جلسه امروز مجلس گفت: ما در صحن مجلس در چند روز آینده، کارهای مهم و حساسی را به دوش داریم. وزراء پیشنهادی طبق آئین نامه مجلس در جلسات کمیسیون‌ها شرکت کردند، در برنامه‌ریزی که از پیش اجرا شده بود با شکل گیری یک سامانه این فرصت فراهم شد تا یکایک وزرای پیشنهادی در همه کمیسیون‌ها حضور پیدا کنند و همه نمایندگان چهره به چهره با وزراء صحبت کردند.

قالیباف با بیان اینکه بیش از ۲۷۰ جلسه در کمیسیون‌ها به صورت فشرده برگزار شد، گفت: نمایندگان و وزراء شناخت خوبی از یکدیگر پیدا کردند. وزراء پیشنهادی با نگاه‌ها و انتظارات نمایندگان آشنا شدند. این اتفاق خاص بود و باعث شد حواشی کمترین تأثیر را در نظر نمایندگان بگذارد. امیدوارم در این هفته این فرصت فراهم شود که با گفت و شنود به نتیجه نهایی برسیم.

موافقت نمایندگان مجلس با دو شیفته شدن جلسات رأی اعتماد
۱۴۰۰/۰۵/۳۰ - ۰۸:۴۴

نمایندگان در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی با برگزاری جلسات بررسی برنامه های وزرای پیشنهادی کابینه سیزدهم تا پایان فرآیند رأی اعتماد، در دو نوبت صبح و عصر با 248 رأی موافق، 13 رأی مخالف و 5 رأی ممتنع از مجموع 275 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

رئیس جمهور برای دفاع از وزرای پیشنهادی کابینه دولت سیزدهم وارد صحن علنی مجلس شد
۱۴۰۰/۰۵/۳۰ - ۰۸:۴۳

حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور دولت سیزدهم دقایقی قبل برای دفاع از وزرای پیشنهادی کابینه دولت سیزدهم وارد صحن علنی مجلس شد.

لازم به ذکر است که اسماعیلی رئیس دفتر رئیس جمهور و مخبر معاون اول، رئیس جمهور را همراهی کردند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۲
در انتظار بررسی: ۲۳
انتشار یافته: ۶۱
یک هفته است که هیچ کجای گیلان نه مراکز واکسن باز هستند و نه واکسنی تزریق میشود و هیچ کس هم پاسخگو نیست.
پاسخ ها
زهرا حسین بابائی
| Russian Federation |
۱۳:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۰
نه خیر گیلان وضعش خیلی خوبه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۰
سایت نزدیک یکماهه که روی متولدین 47 مونده
احتمالاً اولویت واکسن های واردانی رو به خودی ها و
خانواده هاشون دادند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۰
قراره رئیسیتون بیاد گل و بلبل کنه
متاسفانه باز هم کلی گویی و حرف های قشنگ ولی بدون پشتوانه...
مثلاً تغییر رویکرد از اقتصاد سنتی به اقتصاد دانش بنیان...
اقتصاد سنتی یعنی چه؟؟؟!!!
اقتصاد دانش بنیان یعنی چه؟؟؟!!!
یعنی در کشورهایی که صاحب اقتصاد کلاسیک هستند مانند آلمان و آمریکا و ... دانش بنیان نیستند؟؟؟!!!
یعنی مفاهیم کلاسیک اقتصاد را قبول نداریم و چه مدل جدید اقتصادی یعنی اقتصاد دانش بنیان؟؟؟!!!
مفاهیم و تئوری ها و شاخص های اقتصاد دانش بنیان کدام است و الگوی ما کدام اقتصاد دانش بنیان در دنیاست؟؟؟!!!
پاسخ ها
شهروند
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۰
یعنی 4 سال وقت داره با این حرف های کلی ملت را سر گرم کنه با ببینه بعدش چی میشه
ناشناس
| Romania |
۱۶:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۰
فکر کنم ابتدا باید همه اعضای دولت در کلاس های آقای قرائتی ثبت نام کنند
وزیر صنعت استاد خالی بندی و وزیر تعاون متوهم است
همه روسای جمهور در آغاز کار از این شعارهای دهان پرکن دادند اما هنگام ترک قدرت وضع مملکت خرابتر از زمان تحویل گرفتن قدرت بود
خوشبختانه بنده خودم شخصا رفتم داروخانه پرسیدم دارو داریم؟ گفتن دارو داریم. پس دارو هست. مردم بی خودی توی صف ایستادن، مردم مثل همیشه مقصر هستن چون دارو هست ولی اینها نمی دونم چرا میرن در صف می ایستن. شاید هم دشمن استخدامشون کرده که سیاه نمایی کنند
الله اعلم.
وزرای ردیف 1و3و6و8و11و15 و18در شرایط فعلی مملکت هیچ کارائی نخواهند داشت.
جناب رئیسی عزیز دولت دانش بنیان لازمه اش داشتن وزرای دانشمند است. اگر به مدرک تحصیلی و محل تحصیل وزرای معرفی شده نگاه کنید متوجه خواهیدشد که این افراد (ردیف 1و3و6و8و11و15و18) در حد اداره یک دامداری بزرگ صنعتی نیستند چه رسد به یک کشور با دولت دانش بنیان !!!!!!!!
روش فائق آمدن بر مشکلات مهم است نه طرح صرف مشکلات!
فردی که می خواهد مسئول شود مشکلات را می داند ولی اگر روش حل آنها را از طرق غیر واقعی و فشار بیشتر به مردم جستجو کند! این است که غلط است! و انتخاب و عملکرد آن فرد را زیر سئوال می برد!
استفاده از الفاظ آرمانی آسان است ولی عمل کردن به آنها بس دشوار! فرد با بیان روشهای حل مشکلات خود معرفی می کند ولی منجر شدن آن روشها به نتایج درست و عملی است که فرد را فردی موفق در رسیدن به اهداف جلوه میدهد!
این تیم تیمی نیست که کشور را به سر منزل مقصود برساند!
با این دفاعیات خدا بهمون رحم کنه. فقط میگه خوبن، انقلابین، سوابق خوبی دارن. اصلا برای وزیر بهداشت چی گفت؟ فقط گفت همراه انقلابه!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۰
اولا سابقه و خوبی ندارند که بگوید

ثانیا خودش بنده خدا نمیداند که چه بگوید ؟!!؟
من مخترع و سازنده میفهمم معنی دانش بنیان اینها یعنی چی ، خدا به خیر بگذرونه .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۰
دانش بنیان یعنی ایران خودرو و سایپا به اسم خودرو داخلی لابی میکنن برای فرغون های خودشون و جلوگیری از واردات!!!!
تابناک این صحبت ها رئیسی را یک جا دم دست بگذار تا چهار سال بعد ببین کدام حرف عملی شد کدام نشد و از رئیس جمهور بازخواست کن البته اگر .........
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۰
علم الهدی ناراحت میشه
بیشتراز پیشرفته ترین کشورهادرکابینه دکترداریم که این ازامتیازات دولت محترم است حالابایددیددکترهاچه خواهندکرد
البته درمعرفی وزیرمحترم پیشنهادی اقتصادهم فرمودند ایشان طرح های زیادی درعادلانه کردن مالیاتهادارند که البته تا
کنون درهیچ جای دنیا آزمایش نشده وچون جوان وپرانرژی هستند اجرامیکنند امیدواریم خدواندکمک کندهمه چیزبخیر
بگذرد چون درکشورعزیزماده هاسال استکه طرح های نو
مشکلات فراوان‌ایجادکرده همچون هدفمندی یارانه ها که باعث تورم‌ شدیدوبیکاری پس ازآن شدخداکندوزیرمحترم اقتصادما
دربرنامه هایشان باصبروحوصله وقدم های حساب شده بجلو
بروندکه اگرکاری خراب شددرست کردنش بینهایت سخت است
چطور شده امسال پخش مسقیم از تلویزیون نداریم این شروع دوران شفاف سازی هست؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۰
کوری؟
بزن شبکه خبر
فقط حرفای مفت
ما متظریم سریع تر خورد خوراک مردم مثل گوشت و لبنیات ارزون شه گوشمون از شعار پور هست آقایون
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۰
منتظر باش که خدا منتظران را دوست دارد
اگر صحبتهای عبدالملکی وزیر پیشنهادی تعاون را شنیده باشید متوجه می شوید که باید به فکر دلار 50 هزار تومانی باشیم!
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۰
وگرانی دویست درصدی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۰
اینا میگن تحریم نعمت است و باید ادامه پیدا کند تا تولید رونق گرفته و صادرات افزایش یابد و بعد از آن دلار زیاد شود تا نرخ ارز کاهش یابد!!!! وای خدایا کجا فرار کنیم ا
با این شش کلاسه های نوکیسه به جائی نمی رسیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۰
اول باید از دست امثال تو راحت شویم
که بدون ارائه هیچ راه حلی فقط غر می زنید
ناشناس
| Romania |
۱۶:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۰
۱۴:۵۸
اگر کسی دنبال راه حل بود که الان این افراد انتخاب نمی‌شدند. داریم راجع به کشور صحبت می کنیم و نه آستان قدس
چرا نمی خواهید بفهمید، اقتصاد و شرکت های دانش بنیان توانایی تولید انبوه برای رفع نیازهای 80 میلیون جمعیت را ندارند


تاماااااااااااااااااااااااااااااام
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۰
من نمیدونم اینا از کجا اومدن اما به این نتیجه رسیدم که اومدن مملکت رو نابود کنن! آخه اقتصاد دانش بنیان یعنی چی؟ شماها اگرتوانا بودیددر سی سال گذشته یک شرکت مانند اپل میساختید که تولیدات آن در جهان بازار معتبر داشته باشد و به اندازه کل اقتصاد کنونی ایران گردش مالی ایجاد کن!
راهیابی اقتصاد به رتبه ی دوم اولویت های دولت

زمان انتخابات اقتصاد رتبه ی اول بود

الان کرونا مساله اول کشور شده است

ایــــــــــــــن اســــــــــــت کشـــــــــــــور جهــــــــــــــان ســــــــــوم
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۰
نابغه محترم وقتی زنده نباشی اقتصادبچه دردت میخورداین منطقی ترین حرفی بودکه آقای رئیسی زد ازجان انسان چیزی عزیز ترنیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۰
نظر مردم همین است
وقتی ۶۰۰ نفر در روز میمیرند اولویت باید کرونا باشد
اگر زنده ماندیم بعد به اقتصاد فکر میکنیم
کسی که به ما گفته جهان سوم، تا سه بیشتر بلد نبوده بشماره


واکسن چه شد؟؟؟ روزی 600 کشته کم نیست؟؟
اگه تعطیلات و رای گیری های نمایشی تان تمام شد، یک فکری به حال واردات واکسن بکنید، روزی 500-600 تا تلفات، بحران مرگ و میر است

دست از لجبازی بردارید و از امریکا و انگلیس واکسن وارد کنید، از چین و روسیه آبی گرم نمی شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۰
الان خودت تنهایی این فکر به نظرت رسید یا با تشویق خانوادت به این نظریه رسیدی
اگه میتونی تو برو وارد کن
انگار همه مردم جهان نشستن که ما بریم واکسنمون روبزنیم
نه داداش
سرش دعواست
بیشترین واکسن رو هم که حدود پنج میلیلرد دوز هست رو هم چین تولید ک صادر کرده
قابل توجه جناب عالی
#واکسن بخرید
تعطیلات خوش گذشت؟ حالا برید پشت میزتان و دستور فرمایید تا واکسن برای این مردم غریب تهیه شود؟ اگه زحمتی نیست
الفاظ لوث نکنید این لفظ برای اقتصاد بی ربط است اقتصاد شرکت نیست که دانش بنیان باشه یا نباشه خود اقتصاد دانش وعلم است
فرق بین اقتصاد سنتی ودانش بنیان رااگرتوضیح میفرمودند
بازبان ساده تر بسیارخوب بود چون برای بعضی سوء تفاهم
نشودکه نکنداقتصادکشورهای غربی سنتی وخدای نخواسته
اقتصادکره‌شمالی نوع دوم باشد
دولت باید مسایل برجام وفروش نفت وارتباط بانکهای وسویفت بین الملل را حل همچنین برنامه همه جانبه مثل ماهاتیر محمد مالزی ودولت الکترونیک و دولت بدون کاغذ و توسعه همه جانبه روستاها وادغام روستاهای غیر قابل توسعه با یکدیگر که تعداد انها کم وتوسعه بسیار گسترده خواهدشد واگر برنامه های فوق اجرا نشود کاری پیش نخواهد و همه چیز شعار عوام فریبانه خواهد بود.
واکسن امریکایی و انگلیسی وارد کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۰
چند میگیری مینویسی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۰
برای مردم اجازه نفرمودند !!!؟؟؟

خودشان زدند و خیلی هم جاتون سبز
تا وقتی تحریم هستیم هیچیک از این برنامه های اقتصادی عملی نخواهد شد
جناب رئیسی یا هر رئیس جمهور دیگری...هر وقت توانستید روسیه و مزدورانش را از کشور بیرون بیندازید آنوقت میتوانید شاهد شکوفایی اقتصاد ایران باشید...
اقايان فقط بلدند حرف هاي قلمه سلمبه بزنند هركدام چند كلمه روي كاغذ نوشتند معلوم نيست چقدر فشار تحمل كردند تا اين كلمات را روي كاغذ اوردند از سياست واقتصاد ومديريت هيچ چيزي سرشان نمي شود اين مجلس بودولت بي سواد كه همه انها ازروي سفارش ورانت سركارامدند معلوم نيست چه بلاي سرمردم وكشور خواهند اورد .
با این برنامه ها به زودی ایران سویس خاورمیانه میشود البته اگر قابل اجرا باشد
اقتصاد سنتی و دانش بنیان بازی با کلمات است تا سیاست مملکت درست نشود اقتصاد درست شدنی نیست در کشورهای پیشرفته سیاست شون براساس رفاه مردم اتخاذ میشه نه مسائل ایدئولوژیک
کره شمالی و جنوبی را ببینید مردم از یک نژاد و وضعیت جغرافیای یک نوع فقط بخاطر اختلاف سیاست های اتخاذ شده کره جنوبی جز کشورهای پیشرفته کره شمالی جز فقیرترین کشورها
هنوز نتوانستند در هر وزارت خانه ده تا نیرو از خودشان تربیت کنند که امروز وزیر بشوند وزیر هر وزارت خانه خارج از آن وزارت خانه است البته اگر بهترین مدیر را هم از خارج بیاورند روز چهارم عذرش را می خواهند سیستم وزیر را بعنوان یک مجری دستورات دولت سایه و ... می بیند نه مدیر و برنامه ریز
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۰
یکی نیست از ایشان بپرسد آن دانشی که برای اقتصاد مثلا دانش بنیان لازم دارید را از کجا می آورید؟ نکند میخواهید از اول چرخ را اختراع یا گرد بودن زمین را اثبات یا قانون جاذبه را دوباره کشف کنید؟ با این اوصاف مشکلات کنونی تا صد سال آینده حل نخواهند شد
تعطیلی 5 روزه هم جزو نگرش جدید بود؟
به علت دستور اتاق فکر اصولگرایان مخصوصاض آقای حداد عادل همه وزرا تائید صلاحیت می شوند و از این به بعد در برنامه های صدا و سیما تا چهار سال کشور ایران با استفاده از حقه های سینمایی گل و بلبل نشان داده خواهد شد
اقتصاد کشور از فرد گذرکرده باید رویکرد سیاسی تغییر کنه تا اقتصاد خوب شه
همه نظرات درج شده در اینجا نشان از همفکری و همگرایی مخاطبان تابناک داره، عزیزان بجای حرف زدن، عمل کنید
هر کی فایزر زده خدا ازش نگذره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۰
همه چی رو به خدا واگذار نکنید
همت کنید
اقتصاد مبتنی برعلم است و شرایط عرضه و تقاضا تعیین کننده است . سنتی و مقاومتی و دانش بنیان ندارد.
اینجور فرمایشات نشان دهنده بی خبری کامل و یا سفسطه کامل است
خدا رحم کند باز بازی با کلمات شروع شد اونهم خیلی ناشیانه. اقتصاد دانش بنیان محور دقیقا یعنی چی؟ اقتصاد دانش محور همون اقتصاد دانش بنیان نیست؟!!!!!!1 تخته گاز رو به سوی زوال !!!
منظور از جوانگرایی یعنی نه اینکه اقا زاده مدل 57 را وزیر کنید یعنی خادمین 90 و اندی ساله را با مفهوم بازنشستگی آشنا کنید
برنامه واکسیناسیونشون که هرکی به هرکی است
مهمترین اصل یک دولت، برنامه و قانونمندی آنست
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل