بازدید 5107

اردوغان با مشاور امنیت ملی امارات دیدار کرد

رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه در اقدامی کم سابقه با میزبانی از طحنون بن زاید آل نهیان مشاور امنیت ملی امارات در ترکیه با وی گفتگو‌هایی در مورد بهبود روابط دو کشور انجام داد.
کد خبر: ۱۰۷۰۷۹۲
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۳:۴۱ 19 August 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، رییس جمهوری ترکیه و مشاور امنیت ملی امارات در مورد بهبود روابط بین دو کشور از جمله فرصت‌های تجاری و سرمایه گذاری با یکدیگر گفتگو کردند.

دیدار روز چهارشنبه مقامات ارشد دو کشور پس از چندین سال تنش بین دو طرف و رقابت آن‌ها در منطقه صورت گرفت.

ابوظبی و آنکارا در سال‌های گذشته سیاست‌های متضادی را در قبال مسائل منطقه از جمله جنگ داخلی لیبی و محاصره قطر اتخاذ کردند.

اردوغان در مورد روابط با امارات گفت که آنکارا در ماه‌های گذشته تماس‌هایی را با ابوظبی برقرار کرده و اگر مذاکرات خوب پیش برود امارات سرمایه گذاری‌های جدی در ترکیه انجام خواهد داد.

اوضاع امنیتی فرودگاه کابل

رییس جمهوری ترکیه در یک مصاحبه تلویزیونی در مورد مسائل امنیتی در فرودگاه کابل نیز اعلان داشت که آنکارا برنامه‌های خود را مطابق با واقعیت‌های جدید برنامه ریزی می‌کند و مذاکرات را مطابق با همان پیش می‌برد.

وی ضمن اشاره به تخلیه ۵۵۲ شهروند ترکیه‌ای از افغانستان افزود که اولویت ترکیه تضمین صلح و امنیت ترک‌ها در افغانستان است.

اردوغان همچنین حضور نظامی ترکیه در افغانستان را تقویت کننده موضع دولت جدید کابل در عرصه بین المللی بر شمرد و گفت که احتمالا با آنگلا مرکل صدراعظم آلمان و ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه تا شروع هفته آینده گفتگو می‌کند.

ترکیه به عنوان یکی از اعضای ناتو که صد‌ها نیرو در افغانستان دارد با ایالات متحده آمریکا در مورد ماندن نیرو‌های خود در این کشور آسیای میانه برای حفاظت از فرودگاه کابل گفتگو کرده است.

منابع آگاه ترکیه‌ای این هفته به خبرگزاری رویترز گفتند که این برنامه‌های اصلی به علت هرج و مرج در کابل ناتمام ماند، اما ترکیه همچنان به طالبان کمک امنیتی و فنی در فرودگاه ارائه می‌دهد.

اردوغان با استقبال از آنچه وی «اظهارات میانه رو» طالبان خواند، گفت که ترکیه آماده همکاری با آن‌ها است، زیرا آن‌ها نسبت به روابط با ترکیه حساس هستند و امیدواریم این حساسیت آن‌ها ادامه داشته باشد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان