بازدید 22051
حاجی بابایی:

طرح آبرسانی به همدان تنش‌ها را کاهش می‌دهد

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: با بهره برداری از طرح اضطراری آبرسانی به همدان ۲۵۰ لیتر درثانیه آب به شبکه آبرسانی شهر همدان اضافه شده که این موضوع تنش‌های آبی این شهر را کاهش می‌دهد.
کد خبر: ۱۰۷۰۷۹۱
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۳:۳۹ 19 August 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، «حمیدرضا حاجی بابایی» عصر چهارشنبه در آیین بهره برداری از آبرسانی اضطراری به شهر همدان افزود: تصفیه خانه این طرح بزرگترین تصفیه خانه غرب کشور است و ظرفیت تصفیه سه هزار و ۶۰۰ لیتر آب در ثانیه را دارد و ظرفیت آن ۲ و نیم برابر مصرف مورد نیاز شهر همدان است.

وی اظهار داشت: بر اساس پیش بینی‌های انجام شده با توجه به خشکسالی اخیر، سد اکباتان تا اوایل مهرماه ظرفیت تامین آب شهر همدان را داشت که با بهره برداری از این طرح اضطراری چالش تامین آب آشامیدنی این شهر به صورت موقت برطرف می‌شود.

حاجی بابایی عنوان کرد: با بهره برداری از این طرح، در یک ماه آینده ۶۵۰ هزار متر مکعب آب آشامیدنی مورد نیاز مشترکان همدان را تامین می‌شود.

وی تصریح کرد: آبرسانی به شهر همدان اگر طولانی شده به خاطر تخصیص بودجه و اعتبار نیست بلکه مسائل منطقه ای، اجازه انتقال آب به استان همدان را نداده است.

نماینده مردم همدان و فامنین در خانه ملت با اشاره به اینکه این آب از ۷۰ کیلومتری شهر همدان تامین می‌شود، خاطرنشان کرد: این آب امشب وارد شبکه آب لوله کشی مشترکان شهر همدان می‌شود و از کیفیت بالایی برخوردار است.

وی بیان کرد: برای اجرای این طرح ۱۲۲ کیلومتر لوله گذاری کار گذاشته شده و مخازنی با گنجایش ۹۰ هزار متر مکعب ساخته شده است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای این طرح درنظر گرفته شده که ۷۸ میلیارد تومان از این اعتبار مربوط به امسال است که ۴۵ میلیارد تومان آن از طریق اعتبارات ملی و ۳۳ میلیارد دیگر نیز از محل تنش آب و جابه جایی ردیف‌های بودجه تامین شده است.

وی تاکید کرد: آب مورد نیاز همدان، بهار، کبوداهنگ، لالجین، جورقان و ۵۹ روستا از طریق این خط تامین می‌شود.

حاجی بابایی اضافه کرد: استان همدان ۵۶ میلیون متر مکعب از سد تالوار حق آبه داشت که اکنون این میزان به ۱۶ میلیون متر مکعب کاهش یافته و به دلیل ساخت چند سد در بالا دست این سد میزان آب سد تالوار کاهش یافته است.

وی ادامه داد: اکنون از مجموع چند سد دیگر ۵۶ میلیون متر مکعب مورد نیاز استان همدان تامین می‌شود و این موضوع نیاز به کار‌های گونتگون اجتماعی و فرهنگی اقتصادی و امنیتی دارد.

نماینده مردم همدان و فامنین در خانه ملت افزود: عملیات ساخت ۲ منبع آب هر کدام به گنجایش ۱۰ هزار متر مکعب در شهر همدان آغاز و برای آن ۴۵ میلیارد تومان اعتبار درنظر گرفته شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان نیز وراین مراسم گفت: با تلاش نیرو‌های حوزه آب استان همدان، طرح اضطراری آبرسانی به شهر همدان یک ماه زودتر از زمان تعیین شده بهره برداری شد.

«سید هادی حسینی بیدار» اظهار داشت: از مردم خوب همدان م خواهیم با مصرف بهینه ما را در خدمت رسانی و تامین آب سالم آشامیدنی یاری کنند.

وی عنوان کرد: ورود سد اکباتان سال گذشته ۶۴ میلیون متر مکعب بود در حالی که این میزان در سال آبی جاری به ۲۶ میلیون متر مکعب کاهش یافته است.

حسینی بیدار بیان کرد: در حال حاضر کمتر از ۱۰ میلیون متر مکعب پشت سد اکباتان آب ذخیره شده داریم و امیدواریم با کمک مردم در صرفه جویی مصرف آب از این مشکلات کم آبی نجات پیدا کنیم.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست