بازدید 3980

هند: امنیت هندی‌ها را در افغانستان تامین می‌کنیم

وزارت خارجه هند روز دوشنبه در بیانیه‌ای در واکنش به تحولات افغانستان اعلام کرد که دولت هند تمام اقدامات لازم برای اطمینان از امنیت شهروندان هندی و منافع خود در افغانستان انجام خواهد داد.
کد خبر: ۱۰۷۰۳۶۸
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۶:۰۷ 17 August 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا از شبکه خبری "ان دی تی وی"، آریندام باغچی سخنگوی وزارت خارجه هند گفت: ما در تماس مداوم با نمایندگان گروه‌های اقلیت سیک و هندو در افغانستان هستیم. پس از بازگشایی پرواز‌ها در کابل، ما افرادی که مایل هستند را از افغانستان خارج خواهیم کرد.
وی افزود: همچنین تعدادی از مردم افغان هستند که همکار ما در پروژه‌های توسعه‌ای، آموزشی و ارتباطات مردمی بوده‌اند. ما از آن‌ها پشتیبانی می‌کنیم. پرواز‌ها در فرودگاه کابل متوقف شده‌اند. این امر تلاش‌های ما برای بازگرداندن شهروندان هندی به کشورشان را به تعویق انداخته است. ما در انتظار باز شدن پرواز‌ها هستیم تا عملیات بازگرداندن شهروندان را دوباره آغاز کنیم.
هند از زمان آغاز خروج نیرو‌های آمریکایی و ناتو از افغانستان و پیشروی‌های طالبان در این کشور، خارج کردن شهروندان خود را آغاز کرده است.
به گفته مقامات هندی هنوز ۲۰۰ شهروند هندی متشکل از دیپلمات‌ها و نیرو‌های امنیتی در کابل حضور دارند.
در همین حال تی س تریموتی نماینده دائم هند در سازمان ملل از وضعیت کنونی در افغانستان ابراز نگرانی کرد.
وی در جریان اظهارات خود در شورای امنیت سازمان ملل گفت: مردم افغانستان در شرایط ترس دائمی زندگی می‌کنند. هند به عنوان همسایه افغانستان و دوست مردم این کشور، از شرایط کنونی بسیار نگران است.
نماینده دائم هند افزود: پیش از آغاز بحران، هند در تکمیل پروژه‌های توسعه‌ای در ۳۴ استان افغانستان فعالیت گسترده‌ای داشته است ما از همه طرف‌ها می‌خواهیم نظم و قانون را حفظ کنند و امنیت تمام طرف‌ها از جمله کارمندان سازمان ملل در این کشور را تامین کنند.
هند ریاست شورای امنیت سازمان ملل را برای ماه اوت بر عهده دارد.
در بیست و چهار ساعت اخیر همزمان با سقوط دولت محمد اشرف غنی و ورود نیرو‌های شبه نظامی طالبان به کابل، برخی از کشور‌ها اعلام کرده‌اند که دیپلمات‌های خود را از افغانستان خارج می‌کنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست