بازدید 76531

اقساط وام ازدواج ۷۰ میلیون تومانی چند ساله است؟

نخستین قدمی که باید بردارید این است که در سامانه تسهیلات ازدواج ثبت‌نام کنید و یک کد رهگیری ۱۰ رقمی از سامانه دریافت کنید.
کد خبر: ۱۰۷۰۲۰۰
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۶ 16 August 2021

اقساط وام ازدواج ۷۰ میلیون تومانی چند ساله است؟

باتوجه به شرایط سخت اقتصادی که در آن قرار داریم، ازدواج کردن و شروع یک زندگی جدید چالش‌های مالی زیادی به همراه می‌آورد. از همین رو، زوج‌ها به دنبال وام ازدواجی هستند که به کمک آن حداقل بتوانند محلی برای سکونت خود رهن کنند و تا حدی از بار مشکلات‌شان بکاهند. بانک مرکزی مبلغ وام ازدواج 1400 را بر اساس سن زوجین تعیین کرده است. به زن و شوهرهایی که از فروردین سال ۹۷ تا الان وام ازدواج نگرفته‌اند و به ترتیب بیشتر از ۲۳ سال و ۲۵ سال سن دارند، نفری ۷۰ میلیون تومان وام داده می‌شود. این وام در اغلب بانک‌ها و موسسات مالی کشور قابل ارائه است و متقاضیان

چند سال طول می‌کشد اقساط وام ازدواج تمام شوند؟!

بدون شک مبلغ قسط وام و حداکثر زمان بازپرداخت آن یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که ذهن متقاضیان وام ازدواج را به خود مشغول ساخته است. با وجود اینکه نرخ سود این وام معمولاً در سال‌های مختلف ثابت و برابر ۴ درصد اعلام می‌شود، اما مبلغ و دوره بازپرداخت آن هر سال تغییر پیدا می‌کند. مبلغ وام با توجه به سن زوجین تعیین می‌شود. اگر می‌خواهید از شرایط وام ازدواج در سنین مختلف مطلع شوید می‌توانید به سایت رده مراجعه کنید. به افراد متاهلی که سن کمتری دارند مبلغ بیشتری اختصاص داده شده است.

حداکثر زمان بازپرداخت برای وام ازدواج در سال ۱۴۰۰، ۱۲۰ ماه اعلام شده است. یعنی ۱۰ سال طول می‌کشد تا حساب شما با بانک تسویه شود. هر نفر برای وام ۷۰ میلیونی که از بانک گرفته است به مدت ۱۰ سال باید هرماه حدود ۵۸۴ هزار تومان قسط پرداخت کند.

وام ازدواج و دردسر پیدا کردن ضامن‌هایش

پیدا کردن ضامن مناسب برای وام گرفتن، یکی از چالش‌هایی است که بر سر راه زن و شوهرهای جوان قرار دارد. در خبرها اینطور آمده است که هر یک از زوجین برای دریافت وام باید یک ضامن رسمی معتبر داشته باشد. ضامنی که فیش حقوقی و گواهی کسر از حقوق خود را به بانک ارائه می‌دهد. البته گزارش‌های میدانی سایت رده حکایت از آن دارد که در عمل برای دریافت این وام باید به ازای هر نفر بیش از یک ضامن رسمی به بانک معرفی کرد. همین موضوع موجب دردسر زوج‌ها شده است.

تا چندبار می‌توان وام ازدواج گرفت؟

با توجه به قانون کشورمان ایران، وام ازدواج تنها یک‌بار به هر فرد داده می‌شود. پس اگر قبلا یک‌بار ازدواج کرده‌اید و از بانک هم وام دریافت کرده باشید، برای ازدواج بعدی خود دیگر امکان برخورداری از وام ازدواج را نخواهید داشت. مگر اینکه در هنگام ثبت‌نام وام و پیش از دریافت مبلغ از بانک، از همسرتان جدا شده باشید.

شرایط و مدارک دریافت این وام چیست؟

نخستین قدمی که باید بردارید این است که در سامانه تسهیلات ازدواج ثبت‌نام کنید و یک کد رهگیری ۱۰ رقمی از سامانه دریافت کنید. پس از آن ۱۲ روز فرصت دارید تا با فراهم کردن مدارک خود ثبت‌نام‌تان را تکمیل کنید. ارائه سفته، اصل و کپی مدارک شناسایی و سند ازدواج و معرفی ضامن معتبر برای دریافت این وام ضروری هستند. توجه کنید که اگر سابقه بانکی‌تان خوب نباشد یعنی در پرونده اعتباری‌تان سابقه چک برگشتی یا وام پرداخت نشده وجود داشته باشد، ممکن است این وام به شما داده نشود.

فراموش نکنید که تنها ۲ سال بعد از تاریخ عقدتان فرصت دارید وارد سامانه تسهیلات ازدواج شوید و ثبت‌نام کنید. پس فرصت را از دست ندهید و هرچه زودتر اقدامات لازم را انجام دهید.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار