بازدید 19234

رایج ترین نوع تصادفات شهری اعلام شد!

پلیس راهور ۵ نوع از رایج ترین تصادفات رانندگی شهری را معرفی کرد. با توجه به آمار بالای تصادفات هر راننده باید بتواند در این تصادفات مقصر را شناسایی کرده و میزان خسارت وارده را محاسبه کند. تشخیص مقصر در این تصادفات رانندگی بسیار آسان بوده و نیازی به حضور پلیس راهور در صحنه تصادف نیست.
کد خبر: ۱۰۷۰۰۷۲
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۵ 16 August 2021

رایج ترین نوع تصادفات شهری اعلام شد!

روزانه گزارش تعداد تصادفات درون شهری بخصوص در کلان شهرها از سمت پلیس راهور ارائه میشود. در این بین بیشترین نوع تصادفات شهری اعلام شده از سوی پلیس راهور به ترتیب تصادف از بغل، تصادف در میدان، تصادف از عقب، تصادف هنگام دور زدن و در نهایت تصادف هنگام سبقت گیری از سمت راست اعلام شده است.

تشخیص مقصر تصادف در بیشتر مواقع با دنبال کردن و دقت به چند مورد خاص به راحتی امکان پذیر بوده و نیازی به حضور پلیس در محل تصادف وجود ندارد. در ادامه نحوه تشخیص مقصر تصادف در 5 نوع تصادف رایج خودرو را برای شما تشریح کرده ایم:

رایج ترین نوع تصادفات شهری اعلام شد!

تشخیص مقصر تصادف از عقب

گفتنی است مطابق گزارشات پلیس راهور رایج ترین نوع تصادف اتومبیل در شهر، تصادف از عقب است. سوال اصلی این است که در "تصادف از عقب مقصر کیست؟" باید گفت در هر شرایط و مکان، حتی در تصادف از پشت سر در اتوبان نیز مقصر اتومبیل پشتی است که فاصله ایمنی را رعایت نکرده است.

تشخیص مقصر تصادف از بغل

تصادف از بغل به معنی تصادف پهلو به پهلو بوده و تشخیص مقصر آن بسیار راحت است:

مقصر تصادف از بغل سمت راست“ کسی است که بدون توجه به آینه ها و راهنما و یا بدون این که در منتهی الیه سمت راست مسیر خود باشد، ناگهانی مسیر خود را به سمت راست تغییر میدهد. لذا بدیهی است در این مورد خودرویی که اقدام به تغیر مسیر ناگهانی کرده است مقصر شناخته شود.

مقصر تصادف از بغل سمت چپ“ نیز با شرایط ذکر شده در بالا خودرویی است که بدون توجه به آینه یا زدن راهنما اقدام به تغییر مسیر به سمت چپ کرده است.

در کل باید گفت هنگام تغییر مسیر یا تعویض لاین باید در منتهی الیه مسیر خود قرار بگیرید و پس از بررسی شرایط و موقعیت وسایل نقلیه اطراف خودرو خود اقدام به تغییر مسیر کنید، در غیر این صورت مقصر تصادف از بغل شما خواهید بود.

تشخیص مقصر تصادف در میدان

مطابق گزارشات پلیس راهور تصادف از بغل در میدان به عنوان رایج ترین نوع تصادف در میدان، با برخورد اتومبیل حاضر در میدان با خودرویی که قصد ورود یا خروج از میدان را دارد رخ میدهد. ”مقصر تصادف از بغل در میدان“ معمولا خودرویی است که به میدان نزدیکتر است.

مقصر تصادف هنگام دور زدن

در “تصادف هنگام دور زدن مقصر کیست؟“ پاسخ به این سئوال به موارد بسیار زیاد و شرایط بستگی دارد اما بصورت کلی میتوان گفت حق تقدم با خودرویی است که اقدام به دور زدن نکرده و در صورت رخ دادن تصادف، معمولا مقصر اتومبیل دور زننده است.

رایج ترین نوع تصادفات شهری اعلام شد!

مقصر تصادف سبقت از راست

از آنجایی که سبقت از سمت راست تحت هر شرایط خلاف قانون است، بدیهی است ”مقصر تصادف سبقت از راست“ همواره خودرو سبقت گیرنده خواهد بود.

به نحوه تشخیص مقصر 5 نوع از رایج ترین تصادفات شهری توسط پلیس راهور بصورت مختصر پرداختیم. هر راننده ای باید بتواند خود به تنهایی در این شرایط مقصر تصادف را به درستی تشخیص دهد. اما اگر در شراطی متفاوت با اتومبیل خود تصادف کردید یا توضیحات تکمیلی و سایر شرایط و احتمالات همین موارد را خواستید میتوانید با مطالعه مقاله آموزشی مقصر در تصادفات رانندگی، با نحوه تشخیص مقصر تصادف در تمامی شرایط آشنا شوید.

پرداخت خسارت تصادف

اولین بحث بعد از تعیین و تشخیص مقصر تصادف، پرداخت خسارت ناشی از تصادف رخ داده است. با مقایسه گزارش تعداد تصادفات ارائه شده از سوی پلیس راهور و گزارش استفاده از بیمه نامه شخص ثالث خودروها که توسط شرکت های بیمه ارائه شده، میتوان نتیجه گرفت که، خسارت بیش از یک سوم از تصادفات رخ داده در شهرها بدون مراجعه به شرکت های بیمه و استفاده از بیمه نامه شخص ثالث پرداخت شده است و طرفین تصادف با یکدیگر به توافق رسیده و مقصر خسارات وارده را بصورت مستقیم پرداخت میکند.

مهم ترین مورد در زمان تایین میزان خسارت وارد شده به اتومبیل، محاسبه درست قیمت لوازم یدکی خودرو است. بهترین راه برای قیمت گیری قطعات در لحظه، سایت های فروش لوازم یدکی آنلاین مثل یدک یار، دیجی کالا، ترب و …. هستند که قیمت روز لوازم یدکی را بصورت واضح در سایت خود قرار میدهند. شما میتوانید با مراجعه به این سایت ها سریعا قیمت قطعاتی که نیاز به تعویض دارند را مشاهده کرده و مجموع مبلغ خسارت وارد شده را محاسبه کنید.

در صورتی که خسارت وارد شده در تصادف زیاد بوده و ترجیح شما به استفاده از بیمه شخص ثالث خودرو خود را داشتید، علاوه بر امکان دریافت حضوری خسارت در شعب بیمه خود، میتوانید از خدمات شرکت های بیمه آنلاین که خسارت را بصورت آنلاین نیز پرداخت میکنند استفاده نمایید.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها