بازدید 6381

هتل‌های ۳، ۴ و ۵ ستاره چه امکاناتی دارند؟

سفری دل‌انگیز با خاطرات شیرین و اقامتی دلپذیر، آرزوی بیشتر ما برای تعطیلات و زمان‌های فراغت است. اقامت در هتل یا هتل آپارتمانی با بهترین امکانات یکی از  راه های داشتن حال خوب در سفر است. از این رو پیش از رزرو هتل، خوب است کمی درباره‌ی انواع هتل و خصوصاً درجه‌بندی هتل‌ها آگاهی کسب کنید.
کد خبر: ۱۰۷۰۰۵۴
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۲ 15 August 2021

هتل‌های ۳، ۴ و ۵ ستاره چه امکاناتی دارند؟

سفری دل‌انگیز با خاطرات شیرین و اقامتی دلپذیر، آرزوی بیشتر ما برای تعطیلات و زمان‌های فراغت است. اقامت در هتل یا هتل آپارتمانی با بهترین امکانات یکی از راه های داشتن حال خوب در سفر است. از این رو پیش از رزرو هتل، خوب است کمی درباره‌ی انواع هتل و خصوصاً درجه‌بندی هتل‌ها آگاهی کسب کنید. در واقع اگر درباره‌ی درجه‌بندی هتل‌ها اطلاعات‌تان را افزایش دهید، می‌توانید متناسب با نیاز خودتان، امکانات و البته هزینه‌ی اقامت، رزرو هتل را انجام دهید.

کدام هتل را باید رزرو کرد؟

در واقع شاید شما به واسطه‌ی شرایط یا هدف سفر، نیازی به اقامت در هتل ۴ یا ۵ ستاره نداشته باشید و یک هتل ۳ ستاره هم، پاسخگوی نیاز شما باشد. بنابراین با چشم باز دست به انتخاب و رزرو هتل بزنید. عوامل متعددی نظیر خدمات مربوط به غذا، سرگرمی‌ها، چشم‌اندازها، تنوع اتاق‌ها (از جمله در سایز و امکانات بیشتر)، سالن ورزشی و اسپا و موقعیت مکانی مناسب، در درجه‌بندی‌های جهانی‌ هتل‌ها در نظر گرفته می‌شوند. همچنین مراجعه به www.jabama.com/hotels نیز می‌تواند کمک بزرگی برای رزرو هتل باشد. در سایت جاباما شما به فهرست بزرگی از هتل‌های ایران با ستاره‌ها و کیفیت‌ها مختلف دسترسی دارید، ‌در نتیجه انتخاب بهترین گزینه برای سفرتان بسیار راحت خواهد بود.

هتل‌های ۱ ستاره

این هتل‌ها چندان بزرگ نیستند و عموماً فضایی خانوادگی و دوستانه دارند. در واقع در بیشتر موارد صاحب هتل و نزدیکان او، هتل را اداره می‌کنند. رعایت پاکیزگی و سالم بودن وسایل و تجهیزات از الزامات هتل‌های ۱ ستاره است. پذیرش مهمانان نیز تقریباً در تمامی ساعات شبانه‌روز (در برخی از هتل‌ها این زمان کمی پیش از زمان صبحانه شروع می‌شود و تا آخر شب ادامه دارد) توسط مدیر هتل یا یکی از کارمندان او انجام می‌شود. از خدماتی که در هتل‌های ۱ ستاره حتماً باید از پرسنل بخواهید، توضیح درباره‌ی امکانات و تمام هزینه‌هایی است که باید پرداخت کنید.

این امکانات می‌تواند خدمات معمول یا خدمات اضافی باشد. تمام این توضیحات باید مودبانه و با رعایت ادب صورت بگیرد. اتاق‌ها هر روز باید تمیز شوند و پاکیزه و خوشبو باشند. درجه حرارت اتاق باید مناسب و برای مهمان، قابل کنترل باشد. وجود فضای غذاخوری تمیز و مرتب ضروری است. صبحانه باید برای مهمانان سرو شود اما وعده‌های ناهار و شام اختیاری است؛ که در صورت ارائه، باید از استانداردهای لازم برخوردار باشد. برخی از هتل‌های ۱ ستاره ممکن است سرویس بهداشتی مجزا نداشته باشند که در این صورت برای هر ۸ مهمان باید ۱ سرویس بهداشتی در نظر گرفته شود. اگر اتاق‌ها حمام مستقل نداشته باشند، وجود حمام عمومی در هتل ضروری است. در سرویس‌های بهداشتی و حمام‌ها وسایل بهداشتی نظیر حوله و صابون وجود دارد. راستی در صورتی که برای حمل بارها نیاز به کمک داشته باشید، پرسنل هتل به کمک‌تان می‌آیند.

هتل‌های ۲ ستاره

هتل‌های ۲ ستاره، کوچک یا متوسط هستند و نزدیک به ۲۰ اتاق دارند. برخورد و پوشش پرسنل هتل‌های ۲ ستاره حرفه‌ای تر و در سطح بالاتری نسبت به هتل‌های ۱ ستاره است. در هتل‌های ۲ ستاره، مانند هتل‌های ۱ ستاره، تقریباً در تمامی ساعات شبانه روز، پذیرش مهمانان انجام می‌شود. اگر برای اقامت به این هتل‌ها مراجعه کردید، پرسنل هتل موظف‌اند در همان ابتدا، و با رعایت ابد تمام خدمات هتل و هزینه‌های آنها را برای‌تان تشریح کنند. کمک در حمل بارها و چمدان‌ها هم در وظایف پرسنل هتل‌های ۲ ستاره تعریف شده است. در هتل‌های ۲ ستاره، برای مهمانان صبحانه آماده می‌شود اما وعده‌ی ناهار و شام اختیاری است. که اگر قرار باشد، ناهار و شام سرو شود، رعایت استانداردها ضروری است. وعده‌ی شام می‌تواند ترکیبی از غذاهای سرد و گرم باشد.

هتل‌های ۳ ستاره

هتل‌های ۳، ۴ و ۵ ستاره چه امکاناتی دارند؟

هتل‌های ۳ ستاره بزرگ‌تر از هتل‌های ۲ ستاره هستند و پرسنل آنها در تمام ساعات شبانه روز، در محل پذیرش حضور دارند تا استقبال گرمی از مهمانان به عمل بیاورند. سرویس بهداشتی و حمام به طور مستقل در آنها وجود دارد و وسایلی نظیر تلویزیون و یخچال حتماً در اتاق به چشم می‌خورند.

هتل‌های ۳ ستاره رستوران‌های متناسبی دارند. هر روز صبحانه، ناهار و شام به طور کامل در این رستوران برای مهمانان سرو می‌شود؛ مدت زمان سرو وعده‌های غذایی نباید کمتر از ۲ ساعت باشد. کیفیت غذا و رعایت بهداشت آشپزخانه رستوران بسیار مهم است. ارائه خدمات لباسشویی در هتل‌های ۳ ستاره بر خلاف هتل‌های ۱ و ۲ ستاره، اجباری است. کیفیت تشک‌های تخت‌ها نیز باید در سطح مطلوبی باشد.

هتل‌های ۴ ستاره

امکانات اتاق‌ها، پذیرایی، چیدمان و زیبایی در هتل‌های ۴ ستاره بالاتر و برتر از هتل‌های ۱، ۲ و ۳ ستاره است. علاوه بر این در هتل‌های ۴ ستاره ﺗخت‌هایی ﺑﺎ اﻧﺪازه‌های ﺑﺰرﮔﺘﺮ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﺳـﺎﯾﺰ ﮐﯿﻨـﮓ و ﮐـﻮﺋﯿﻦ وجود دارد. تشک‌های این تخت‌ها نیز باید با کیفیت خیلی خوب قابل توصیف باشند. در بیشتر هتل‌های ۴ ستاره، سالن بدنسازی، استخر و سالن اسپا نیز برای مهمانان در نظر گرفته شده است. امکاناتی نظیر تلویزیون، یخچال، سشوار و مینی‌بار نیز در اتاق‌ها یا سوئیت‌های هتل‌های ۴ ستاره ضروری است. سعی می‌شود دکوراسیون و چینش اتاق‌های در هتل‌های ۴ ستاره زیبا و دل‌انگیز باشد تا آرامش مهمانان در زمان استراحت و اقامت تأمین شود. وجود فضای سبز مفرح و وسیع نیز از دیگر ویژگی‌های این هتل‌هاست. برخی از هتل‌های ۴ ستاره، استخر و سونا نیز دارند.

هتل‌های ۵ ستاره

هتل‌های ۳، ۴ و ۵ ستاره چه امکاناتی دارند؟

زمانی که هتلی عنوان ۵ ستاره را می‌گیرد باید از ایده‌آل‌ترین شرایط و امکانات برخوردار باشد. یعنی کیفیت اتاق‌ها و سوئیت‌ها و همچنین خدمات باید در بالاترین استانداردهای روز جهان باشد. تخت‌هایی بزرگ و راحت، با تشک‌هایی با کیفیت، در اتاق‌هایی بسیار تمیز و زیبا از حداقل‌های این شرایط است. تنوع رستوران‌ها و غذاهایی لذیذ و خوشمزه نیز از دیگر شرایطی است که در هتل‌های ۵ ستاره مدنظر قرار دارد. وسایل و تجهیزاتی نظیر سشوار، دستگاه واکس، مینی‌بار و… نیز از ملزومات اتاق‌ها و سوئیت‌های زیبای هتل‌های ۵ ستاره است.

پرسنلی مؤدب، آموزش‌دیده و خوش برخورد با پوششی متحدالشکل از دیگر ویژگی‌های هتل‌های ۵ ستاره است. امکانات تفریحی نظیر سالن ورزشی، سالن بازی کودکان، استخر، سونا، جکوزی، سالن ماساژ و اسپا نیز از گزینه‌هایی است که در تمام هتل‌های ۵ ستاره، می‌توانید از آنها استفاده کنید.

با کسب اطلاعاتی از این دست، می‌توانید هتلی را رزرو کنید که مطابق نیازها‌ی‌تان باشد و بیشتر از آنچه نیاز دارید، هزینه نپردازید یا بالعکس زمانی که یک هتل گران رزرو کردید، بدانید امکاناتش در چه سطحی است و از تمام آنها بهره‌ی مطلوب ببرید. اقامت در هتل‌های پنج ستاره می‌تواند کیفیت سفر شما را از این‌رو به آن‌رو کند. به طور مثال اقامت در هتل‌های منحصر‌به‌فرد و خاصی مانند هتل درویشی مشهد و هتل بین المللی کیش تجربه‌ای خواهد بود که به این راحتی‌ها از ذهن کسی پاک نمی‌شود.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست