بازدید 5519

بستری ۱۹۷۵ بیمار کرونایی در گیلان

معاون علوم پزشکی گیلان، از بستری شدن ۲۰۷ بیمار در بخش مراقبت های ویژه خبر داد و تصریح کرد: در کل ۱۹۷۵ بیمار کرونایی در سطح استان بستری هستند.
کد خبر: ۱۰۶۹۷۸۸
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۰ 14 August 2021

به گزارش «تابناک»، دکتر انوش دهنادی مقدم در گفت وگو با ایسنا، تعداد کل بیماران کرونایی بستری در سطح بیمارستان های استان گیلان را ۱۹۷۵ نفر دانست و اظهار کرد: طی شبانه روز گذشته ۱۹۴ بیمار جدید کرونایی را بستری کردیم.

وی از بستری شدن ۲۰۷ بیمار در بخش مراقبت های ویژه خبر داد و تصریح کرد: همچنین ۳۶۱ بیمار در وضعیت بدحال هستند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با اشاره به وضعیت درمانی بیماران سرپایی و بستری، گفت: همه بیماران مراجعه کننده به کلینیک های سرپایی نیاز به انجام سی.تی اسکن ندارند و فقط بیماران علامتدار با کاهش اکسیژن خون به کمتر ۹۳ درصد باید طبق دستور پزشک سی.تی اسکن انجام دهند.

دهنادی مقدم، با بیان اینکه شرط شروع درمان سرپایی با رمدسیویر تست پی.سی.آر مثبت به همراه علائم تنفسی و مشاهده درگیری ریه در سی.تی اسکن است، خاطرنشان کرد: استفاده از داروهای ضد التهابی مانند کورتون نیز حداکثر تا پنج روز تجویز می شود.

وی متذکر شد: براساس نظریه کمیته علمی وزارت بهداشت نیز ثابت شده تجویز فاویپیراویر تاثیری در درمان بیماری کرونا ندارد، اما متاسفانه تعداد زیادی از مردم در داروخانه ها به دنبال فاویپیراویر هستند.

معاون علوم پزشکی گیلان تنها راه مقابله با کرونا و شکستن زنجیره انتقال ویروس را رعایت پزوتکل های بهداشتی دانست و عنوان کرد: حتما ماسک بزنید و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنید و از حضور در مکان های تجمع و تردد بپرهیزید و تا حد امکان در خانه بمانید.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل