بازدید 29610

وزیر پیشنهادی وزارت صمت کیست و چه برنامه‌ای برای تولید دارد؟

بنا بر این آشنایی با وضع موجود، برنامه‌ها و سیاست‌های این بخش می‌تواند تصویر روشنی از وضعیت و توان آینده اقتصادی ایران در اختیار مخاطب قرار دهد. بخش صنعت، معدن و تجارت نه تنها می‌تواند سهم بالایی در ساماندهی معیشت جامعه داشته باشد، بلکه می‌تواند اقتدار و کارامدی کشور را برای دستیابی به امنیت، عدالت، رفاه، آزادی، استقلال و عزت ملی تقویت کند.
کد خبر: ۱۰۶۹۷۳۵
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۶ 13 August 2021

وزیر پیشنهادی وزارت صمت کیست و چه برنامه‌ای برای تولید دارد؟

روز چهارشنبه بیستم مردادماه، مدیرعامل سازمان اقتصادی آستان قدس رضوی، از سوی رئیس جمهور به عنوان وزیر پیشنهادی وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت (صمت) برای اخذ رای اعتماد به مجلس معرفی شد؛ فردی که چهره‌ای نام آشنا در صنعت و معدن کشور است.

به گزارش «تابناک»؛ سیدرضا فاطمی امین ۴۷ ساله مسئولیت‌های اجرایی زیادی بر عهده داشته که از جمله مسئولیت‌های آن، می‌توان به عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع و معادن کشور، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، رئیس ستاد تحول صنایع و معادن و مشاور و مدیر سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های آستان قدس رضوی اشاره کرد و جدیدترین سمتی که بر عهده وی قرار گرفته، قائم مقام آستان قدس رضوی است که توسط رئیسی به این سمت منصوب شدو جانشین بختیاری شد.

همان گونه که از سیر بالا مشخص است، بیشترین سوابق اجرایی فاطمی امین در دو دولت نهم و دهم است. او قبل از ادغام وزارت بازرگانی با وزارت صنایع و معادن نقش پررنگی در بخش صنایع و معادن داشته است. او از سال ۸۷ در پست‌های مختلفی به‌عنوان مشاور وزیر، رئیس ستاد تحول صنایع و معادن، عضو هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، معاون برنامه‌ریزی و توسعه وزارت صنایع و معادن حضور داشته و پس ‌از آن نیز تا پایان دولت محمود احمدی‌نژاد در این وزارت خانه مشغول به کار بوده است.

نکته قابل‌توجه در خصوص فاطمی امین این است که سوابق اجرایی آن، نشان از قوی بودن سویه صنعتی اوست که در این ‌بین، معاونی که برای بخش بازرگانی صمت تعیین می‌شود، بسیار مهم است، چون بیشترین تعامل با بخش خصوصی و اتاق بازرگانی را این بخش بر عهده دارد که فاطمی امین به مدت چهار سال در اتاق حضور داشته و آشنایی و تخصص کافی در این زمینه داراست.

یکی از ویژگی‌های اصلی سیدرضا فاطمی امین نسبت به سایر وزرای پیشنهادی است که او از همکاران قدیمی و از حلقه اصلی یاران رییس جمهور محسوب می‌شود و سند تحولی و برنامه دولت سیزدهم در عرصه صنعت و معدن کشور نیز توسط او نگاشته شده است و این وزارتخانه سهم بسزایی در ایجاد جهش تولید مورد تاکید رهبر انقلاب دارد.

رییسی نیز در جریان تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری دوره سیزدهم از نبود کنترل و نظارت بر بازار و همچنین توزیع آن انتقاد کرده بود و حالا با معرفی یکی از نزدیک‌ترین افراد منتسب به خود برای قرار گرفتن در راس این وزارتخانه اهتمام جدی دارد تا به این وضعیت آشفته بازار پایان بدهد.

وزارت صمت با دارا بودن بیشترین سهم اقتصادی کشور، دارای تعامل گسترده‌ای با سایر بخش‌های اجتماعی، اقتصادی و سیاسی جامعه ایران است و می‌تواند یکی از موثر‌ترین پیشران‌های اقتصادی کشور باشد.

بنا بر این آشنایی با وضع موجود، برنامه‌ها و سیاست‌های این بخش می‌تواند تصویر روشنی از وضعیت و توان آینده اقتصادی ایران در اختیار مخاطب قرار دهد. بخش صنعت، معدن و تجارت نه تنها می‌تواند سهم بالایی در ساماندهی معیشت جامعه داشته باشد، بلکه می‌تواند اقتدار و کارامدی کشور را برای دستیابی به امنیت، عدالت، رفاه، آزادی، استقلال و عزت ملی تقویت کند.

تجارت الکترونیک از جمله زیرمجموعه‌های مهم این وزارتخانه است که بخش عمده‌ای از کسب‌وکار‌ها این روز‌ها با آن سروکار دارند و تجارت الکترونیکی کشور زیر ذره‌بین این بخش قرار دارد.

همچنین از چالش موضوعات کلانی مانند تأمین کالای اساسی، واردات و صادرات و تخصیص ارز عبور کنیم، موضوعاتی همچون رمز ارز و ارائه مجوز ماینینگ در کشور بر عهده وزارت صمت است که حداقل طی یک سال گذشته، تبدیل به یکی از چالش‌های این وزارتخانه شده است.

از همین روی، در صورت رأی اعتماد مجلس، تقویت سویه بازرگانی و فناورانه فاطمی امین در وزارت صمت بسیار حائز اهمیت است؛ هرچند به نظر می‌رسد حضور او در این پست در راستای سیاست تقویت تولید داخل صورت گرفته، حضور بنا بر تخصص و توانمندی‌ که دارد، می‌تواند جنبه‌های دیگر مسئولیت بزرگی که این وزارتخانه به دوش می‌کشد را هم تقویت کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲۵
لطفا این آقا بفرماید شما چطور توانستید که شرکت شهاب خودرو را که بزرگترین تولید کننده اتوبوس خاورمیانه بود به این فلاکت بیندازید ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
از طریق همان تخصصی که امروز بر اساس هم برای وزارت تشخیص داده شده اند
وزیر در گردش؛
پدیده ای نوین در جهان معاصر!

تفاوت وزرای رئیسی و احمدی نژاد
مثل اینکه متخصصین فقط در استان قدس و قوه قضاییه و مشهد هستند
یک معاون وزارت صمت خب در صدر کار بوده و وضع وزارت اینه، بعدش حتما خراب کرده و چون پست نیوده رفته آستان قدس. چه تخصصی؟ جه پسنی؟ بعدش دوباره میشه وزیر صمت. چرا ما باید فکر کنیم با بکارگیری آدمهای قبلی به نتیجه ای متفاوت می رسیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
اگر فرد معرفي شده تجربه داشته باشد مي گوئيم كه قبلا كار كرده و حتما موفق نبوده وگرنه وضع ما اين نبود، اگر تجربه نداشته باشد مي گوئيم اين فرد هيچ اطلاعي از وضعيت كشور ندارد و بدون تجربه اجرايي نمي تواند كاري از پيش ببرد.
باید قیمت سهام های شرکتهای سیمانی را مثل پارسال بکننداز پارسال تا الان ۸۰درصد تو ضرر هستیم سیمان خواف هر روز منفی می خوره و ۶ماهه که نمیشه فروخت سیمان سبزوار هم پارسال ۷۰۰۰بوده الان شده ۳۰۰تومان وهر روز منفی ویا درجا می زنه این مدیرانش باید جواب گو باشندکه چرا سهامدارانش را به خاک سیاه نشونده آقای رییس جمهور جدید جناب رییسی و آقای وزیروآقای رییس سازمان بورس و آقایانی که می تواند این موضوع را برسی بکنید .لطف بفر مایید این مشکل را حل بفرمایید.تشکر فراوان
هر کی در آستان قدس مشغول بکار بوده جایگاهی در دولت برایش در نظر گرفته شده وربطی به لیاقت وکاربلد بودن و.....ندارد !!!!تک تک افراد پیشنهادی را با وزراء قبلی مقایسه کنید خواهید دید که در آینده چه بلایی سر مملکت خواهد آمد !!!متاسفانه امیدی به مجلس هم برایه رد سلاحیت نیست
پاسخ ها
محمد
| - |
۱۲:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
صلاحيت رو اينگونه مي نويسند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
حضرت آقاي اسدي،
اولا كه صلاحيت نه سلاحيت
ثانيا به جاي پست گذاشتن در جاهاي مختلف و قصاص قبل از جنايت كردن كمي صبر داشته باشيد.
ثالثا آستان قدس خودش اندازه يك دولت كوچك مي باشد مثل شهرداري و افراد ناتوان نمي توانند پايدار بمانند چرا كه عملكردشان سريع خود را نشان مي دهد و رابعا وزراي قبلي مورد حمايت شما كه به قول همفكران شما ژنرال بودند چه گلي به سر اين كشور زدند به جز مفسده هايي كه هر از گاهي خود را از جاهاي مختلف مثل لواسان به مردم نشان مي داد؟
ما از هر گونه تحول می ترسیم لطفا وضع موجود را حفظ کنید که تحمل تحولات بیشتر را نداریم.
جالبه. معلومه که انشاا... ایشان کارهای مهمی را در پست وزارت برای موفقیت آستان قدس به سرانجام خواهند رساند. کلا وزارت خانه انشاا... برای مشهد (منظورم مردم نیستند ها!!!) بسیار مشکل گشا خواهد بود
وزیری جوان، تحصیلکرده و آشنا با مسایل وزارت صمت هست. ارتباط بسیار تناتنگی با کارخانجات صنعتی دارد و مشکلات آن ها را می داند. شناخت بسیار خوبی به خوشه های صنعتی مختلف دارد. به نظرم انتخاب بسیار شایسته ای می باشد. در مورد ایشان بی انصافی نکنید.
هیچ برنامه ای نداره....بنده خدا بره عمق فاجعه رو ببینی تو صنعت و خودروسازی....کلا قفل میکنه
چه شود اين دولت !!!!
آقاي وزير صمت قبلا" مدير مالي آستان قدس بوده و در يك مقطع مديرعامل شهاب خودرو بوده كه اين شركت را به ورشكستگي رسانده
امیدوارم با مدیریت آقای رییسی وزیر شایسته ای باشند.
دیگه چه تجارت الکترونیکی؟!!!!!!! وقتی مجلس انقلابی با طرح صیانت از فضای مجازی توسعه تجارت الکترونیکی در کشور را با خطر رو به رو کرده است ....
فوق العاده وزیر ضعیفه با توجه به اینکه زمانی که در وزارت صنعت بود از نزدیک با عملکردش آشنا هستم، فقط عده ای ناکارآمد به پستهای بالا میرسند و در حال حاضر ذوق زده اند
ایشان در حال حاضر ۴۷ ساله هستند . سن ایشان در سمت های رده بالای مدیریت در زمان گذشته چقدر بوده ?!
بابا کشور دیگه طاقت سعی و خطا ندارد. اینها مملکت را نابود تر می کنند
من مطلب را خواندم بجز کنترل ونظارت بیشتر چیز دگری‌ندیدم صنعت ایران درفلاکت واگر باین منوال بگذرد درحال موت خواهد بود صنعت برنامه توسعه با امکانات داخلی لازم‌دارد
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار