بازدید 19565
پیمانه اقتصادی

افزایش قیمت دلار در هفته‌ای که گذشت/ با حذف یارانه‌های سوخت، قیمت سوخت در این کشور چهار برابر می‌شود/ شیر و لبنیات بدون مجوز گران شد؟

این پیمانه تیتر‌هایی همچون افزایش ملایم قیمت نفت سنگین ایران، روز تلخ ارز‌های دیجیتالی، کفگیر دولت آمریکا به ته دیگ خورد، قیمت نفت خام کاهش یافت، قیمت جهانی طلا افزایش یافت و صعود دلار در معاملات جهانی را در بر دارد.
کد خبر: ۱۰۶۹۶۷۱
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۴ 13 August 2021

تابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون افزایش ملایم قیمت نفت سنگین ایران، روز تلخ ارز‌های دیجیتالی، کفگیر دولت آمریکا به ته دیگ خورد، قیمت نفت خام کاهش یافت، قیمت جهانی طلا افزایش یافت و صعود دلار در معاملات جهانی را در بر دارد.

قیمت نفت خام کاهش یافت

قیمت نفت خام در معاملات امروز، جمعه، تخت تأثیر پیش‌بینی آژانس بین‌المللی انرژی از کاهش تقاضا در آینده افت کرد. آژانس بین‌المللی انرژی با اشاره به شیوع سریع کرونای دلتا در جهان، چشم‌انداز تقاضای نفت خام را کاهش داد. قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال، بنچ‌مارک بین‌المللی قیمت نفت، تا ساعت ۸:۹۶ به وقت تهران، ۰.۵۵ درصد افت کرد و به ۷۰.۹۲ دلار بازگشت. قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام نیمه‌سنگین آمریکا هم تا این لحظه با ۰.۶۵ درصد افت به ۶۸.۶۴ دلار رسید. شرکت تحقیقاتی بازار نفت، جی‌پی‌ام، اعلام کرد: ما پیش‌بینی می‌کنیم تقاضای نفت خام در این ماه در ۹۸.۳ میلیون بشکه در روز متوقف شود و در ماه آگوست به ۹۷.۹ میلیون بشکه در روز کاهش یابد.

قیمت جهانی طلا افزایش یافت

قیمت جهانی طلا در معاملات امروز، جمعه، تحت تأثیر رشد ارزش دلار تقویت شد تا بخشی از ضرر هفتگی خود را جبران کند. قیمت خرید نقدی هر اونس طلا در بورس لندن، اسپات‌گلد، تا ساعت ۸:۱۹ به وقت تهران، ۰.۱۶ درصد بالا آمد و به ۱٫۷۵۵.۲۶ دلار رسید. قیمت پیش‌خرید هر اونس طلای آمریکا هم تا این لحظه ۰.۲۷ درصد رشد کرد و به ۱٫۷۵۶.۶۰ دلار رسید. افت ارزش دلار باعث می‌شود که قیمت خرید طلا برای دارندگان ارزهای غیر دلاری کاهش یابد و تقاضا برای خرید آن بالا برود. از سوی دیگر به دنبال انتشار گزارش اشتغال ماهانه فراتر از انتظار آمریکا، احتمال افزایش زودتر از موعد نرخ بهره فدرال‌رزرو کاهش یافته و فشارها از روی شاخص‌های طلا برداشته شده است.

افزایش ملایم قیمت نفت سنگین ایران

جدیدترین گزارش ماهانه اوپک نشان داد، قیمت نفت سنگین ایران ماه میلادی گذشته، حدود دو درصد رشد ماهانه داشت. قیمت نفت سنگین ایران در ژوییه به ۷۲ دلار و ۹۸ سنت در هر بشکه رسید که در مقایسه با ۷۱ دلار و ۶۸ سنت در ژوئن، یک دلار و ۳۰ سنت معادل ۱.۸ درصد افزایش نشان داد. میانگین قیمت نفت سنگین ایران از ابتدای سال ۲۰۲۱ تاکنون ۶۵ دلار و یک سنت در مقایسه با ۳۸ دلار و ۵۴ سنت در مدت مشابه سال ۲۰۲۰ بوده است. ارزش سبد نفتی اوپک در ژوییه به ۷۳ دلار و ۵۳ سنت در هر بشکه رسید که بالاترین میانگین ماهانه این شاخص از اکتبر سال ۲۰۱۸ به این طرف بود و در مقایسه با ۷۱ دلار و ۸۹ سنت در ژوئن، یک دلار و ۶۴ سنت معادل ۲.۳ درصد افزایش داشت. میانگین ارزش سبد نفتی اوپک از ابتدای سال ۲۰۲۱ تاکنون ۶۵ دلار و ۲۷ سنت در هر بشکه بوده که در مقایسه با ۳۹ دلار و ۸۵ سنت در مدت مشابه سال گذشته، ۲۵ دلار و ۴۳ سنت معادل ۶۳.۸ درصد افزایش نشان می دهد.

با حذف یارانه‌های سوخت، قیمت سوخت در این کشور چهار برابر می‌شود

بانک مرکزی لبنان یارانه سوخت را قطع کرده و در عوض، خط اعتبار واردکنندگان سوخت را به قیمت فعلی بازار افزایش می دهد. چنین تصمیمی قیمت سوخت در لبنان را حداکثر چهار برابر افزایش می دهد. یارانه‌های سوخت رسما روز پنجشنبه پایان پیدا کردند. بانک مرکزی لبنان اعلام کرد که دیگر نمی تواند یارانه‌های سوخت را که از آغاز بحران مالی این کشور تامین می کرده است، فراهم کند. هزینه بالاتر سوخت به مردم فقیر که بیش از ۵۰ درصد از جمعیت لبنان را تشکیل می دهند، آسیب شدیدی خواهد زد. ارزش ارز لبنان طی مدت دو سال گذشته ۹۰ درصد سقوط کرده است.

افزایش قیمت دلار در هفته‌ای که گذشت/ با حذف یارانه‌های سوخت، قیمت سوخت در این کشور ۴ برابر می‌شود/ شیر و لبنیات بدون مجوز گران شد؟

کمبود سوخت باعث خاموشی های گسترده در لبنان شده و خشونت‌هایی را هم‌زمان با تلاش مردم برای دسترسی به سوخت به دنبال داشته است. دوشنبه هفته جاری سه تن در پی بروز خشونت بر سر منابع اندک در این کشور کشته شدند. شرکت برق لبنان خاموشی های برنامه ریزی شده ای را به اجرا گذاشته که برق را به مدت حدود یک ساعت در روز برای شرکت‌ها و مصرف کنندگان عادی محدود می کند. این شرکت برای تولید برق به سوخت وارداتی متکی است. بیمارستان‌ها در لبنان دستگاه‌های تهویه هوا و در بعضی موارد چراغ‌ها را خاموش کرده اند و نگرانند که مجبور شوند تعطیل کنند. بر اساس گزارش اویل پرایس، هرچند لبنان از زمان جنگ داخلی چند دهه پیش، با خاموشی‌های مداومی روبه رو بود، ولی این خاموشی ها در دو سال گذشته به اوج خود رسیده اند.

افزایش قیمت دلار در هفته‌ای که گذشت

بررسی فعالیت هفته سوم مردادماه بازار ارز نشان می‌دهد، میانگین قیمن فروش هر اسکناس دلار آمریکا در صرافی‌های بانکی و مجاز سطح کشور در پنج روز فعالیت رسمی بازار، با افزایش بیش از ۸۰۰ تومانی به رقم ۲۶۰۵۸ تومان رسیده است.

صعود دلار در معاملات جهانی

ارزش دلار مقابل بیشتر ارزها تقویت شد؛ بنابراین، شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با ۰.۱۴ درصد افزایش نسبت به روز گذشته در سطح ۹۲.۹۵۷ واحد بسته شد. (شاخص دلار معمولا در برابر شش ارز مهم جهانی یا ۱۰ ارز برتر جهانی بیان می شود که شاخص دلار در گزارش های ایسنا، شاخص ده ارزی و دربردارنده تغییرات قیمتی دلار مقابل ارزهای: یورو، پوند انگلیس، روپیه هند، دلار استرالیا، دلار کانادا، دلار سنگاپور، فرانک سوییس، رینگت مالزی، ین ژاپن و یوان چین است)

روز تلخ ارزهای دیجیتالی

رمزارزهای مهم کاهش قیمت زیادی را تجربه کردند. به گزارش ایسنا، به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، تخمین صورت گرفته از صرافی کوین بیس به عنوان یکی از بزرگ ترین صرافی های ارزهای دیجیتالی جهان نشان می دهد در سه ماهه دوم امسال، چیزی حدود ۴۵۸ میلیارد دلار در آن معامله صورت گرفته که این رقم نسبت به سه ماهه قبل افزایش قابل توجه ۳۶.۷ درصدی یافته است. این آمار که تنها مربوط به یکی از صرافی های بزرگ است، نشان می دهد بازار ارزهای دیجیتالی با سرعت عجیبی رو به گسترش است. هرچند ارزهای دیجیتالی هنوز با رکوردهای قیمتی خود فاصله زیادی دارند، در روزهای اخیر صعودهای قابل توجهی داشته اند.

پیش دستی صرافی های بزرگ ارزهای دیجیتالی از جمله باینانس و هیوبی در همکاری با نهادهای نظارتی و قانونی کشورهای مختلف و احیای تدرجی ضریب سختی استخراج بیتکوین در کنار کاهش نسبی ضریب سلطه این رمزارز بر بازار، به نفع آلتکوین ها بوده و آن ها را به سمت اهداف تازه ای سوق داده است. به روزرسانی های جدید صورت گرفته در رمزارزهای محبوب باعث دلگرمی بخشی از فعالان حوزه ارزهای دیجیتالی به ویژه هولدرها شده است. طبق بروزرسانی جدید اتریوم (دومین ارز دیجیتالی برتر بازار) داده های درون شبکه حاکی است که نگه دارندگان بزرگ این رمزارز کماکان تا حد زیادی تمایلی به فروش دارایی خود ندارند. در اپدیت لندن، میزان توکن سوزی اتریوم (از بین بردن تعمدی بخشی از آن برای کمک به بالا رفتن قیمت) افزایش یافته است.  

مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتالی در حال حاضر ۱۸۶۰ میلیارد دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل ۴.۱۹ درصد کمتر شده است. در حال حاضر ۵۰ درصد کل بازار ارزهای دیجیتالی در اختیار بیت کوین و ۱۸ درصد در اختیار اتریوم است. بیت‌ کوین دوازده سال پیش توسط گروه گمنامی از معامله‌گران بر بستر بلاک‌چین ایجاد شد و از سال ۲۰۰۹ معاملات اولیه آن شکل گرفت.  

به‌روزرسانی قیمت ارزهای دیجیتال (تا ساعت ۱۳ ظهر به وقت شرقی)؛ این رده حاوی تغییرات قیمتی ۱۰ ارز دیجیتالی بزرگ از نظر ارزش بازار است.

۱- بیت کوین

قیمت: ۴۴ هزار و ۴۲۱.۱۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۴.۲۵ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۸.۶۰ درصد افزایش

۲- اتریوم

قیمت: ۳۰۵۷.۰۳ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۵.۵۲ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۸.۹۲ درصد افزایش

۳- تتر

قیمت: ۱.۰۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۱ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۱ درصد کاهش

۴- بایننس کوین

قیمت: ۳۸۴.۱۶ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۳.۶۳ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۳.۳۴ درصد افزایش

۵- کاردانو

قیمت: ۱.۷۷ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۵.۱۸ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۲۷.۵۰ درصد افزایش

۶- ریپل

قیمت: ۰.۹۷۲ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۷۱ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۳۲.۶۹ درصد افزایش

۷- دوج کوین

قیمت: ۰.۲۶۵ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۴.۶۶ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۳۱.۹۹ درصد افزایش

۸ - یو اس دی کوین

قیمت: ۱.۰۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۱ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۱ درصد کاهش

۹- پولکا دوت

قیمت: ۲۰.۶۴ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۵.۸۰ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۷.۱۷ درصد افزایش

۱۰- یونی سواپ

قیمت: ۲۷.۷۶ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۶.۸۳ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۰.۹۸ درصد افزایش

شیر و لبنیات بدون مجوز گران شد؟

سخنگوی انجمن صنایع فرآورده‌های لبنی ضمن اعلام اینکه شیر و لبنیات از قیمت‌گذاری دستوری خارج شده است، گفت: برخی از کارخانه‌ها با قیمت ۶۴۰۰ تومان شیرخام را از دامداران می‌خرند و برخی کارخانه‌ها به قیمت کمتر؛ لذا بر اساس برآوردهای انجام شده، حدود ۲۰ درصد به قیمت محصولات لبنی اضافه شده است. سید محمدرضا بنی‌طبا در گفت و گو با ایسنا، در پاسخ به اینکه گفته می‌شود قیمت برخی از محصولات لبنی افزایش یافته و آیا شرکت های لبنی قیمت محصولاتشان را مجددا بالا برده اند، اظهار کرد: در پی عدم توافق وزارت صمت و وزارت جهاد کشاورزی برای تعیین قیمت شیرخام و ده قلم محصول لبنی مشمول قیمت گذاری دولتی، نامه نگاری بسیاری به وزارت جهاد کشاورزی و صمت از طرف انجمن صنایع لبنی صورت گرفت که با توجه به دستورالعمل وزارت جهاد کشاورزی برای خرید تضمینی شیرخام به قیمت ۶۴۰۰ تومان که افزایش حدود ۵۰ درصدی شیرخام  را موجب شده، قیمت محصولات لبنی نیز به تناسب و بر اساس محاسبه میزان افزایش هزینه‌های تولید، افزایش یابد اما توجهی نشد. بنابراین شرکت های لبنی با دامداران مستقیم وارد مذاکره شده اند و با قیمت های توافقی اقدام به خرید شیرخام می کنند.

کفگیر دولت آمریکا به ته دیگ خورد!

کسری بودجه ماهانه دولت آمریکا به یک رکورد تاریخی جدید رسید. به گزارش ایسنا، وزارت خزانه داری آمریکا با صدور بیانیه ای اعلام کرد، کسری بودجه این کشور در ماه جولای به ۳۰۲ میلیارد دلار رسیده که این رقم، بیشترین کسری بودجه ماهانه در طول تاریخ معاصر آمریکا بوده است. با توجه به وضعیت وخیم کرونایی مخارج دولت کماکان رو به افزایش است؛ اما از سوی دیگر سررسید دریافت مالیات ها برای بسیاری از مالیات دهندگان به تاخیر افتاده که این مساله به نوبه خود موجب کاهش محسوس درآمد دولت شده است. 

طبق اعلام وزارت خزانه داری آمریکا، درآمدهای دولت در ماه جولای با کاهش قابل توجه ۵۴ درصدی نسبت به ماه قبل به ۲۶۲ میلیارد دلار رسیده، در حالی که میزان مخارج به ۵۶۴ میلیارد دلار رسیده است. با در نظر گرفتن ده ماهه نخست سال مالی جاری، کسری بودجه به دو تریلیون و ۵۴۰ میلیارد دلار رسیده که اگرچه نسبت به کسری دو تریلیون و ۸۰۷ میلیارد دلاری سال مالی قبلی کمتر شده؛ اما همچنان در سطح بسیار بالایی باقی مانده است. به گفته یک مقام وزارت خزانه داری، اصلی ترین دلیل رکوردشکنی کسری بودجه ماهانه در ماه جولای مربوط به مخارج کرونایی دولت بوده، به ویژه آن که وزارت کار مجبور شده است تا حدود ۳۵۹ میلیارد دلار مزایای بیکاری پرداخت کند. خبر خوب در این بین آنکه کسب و کارهای آمریکایی به تدریج در حال احیا هستند و ۳۲۴ میلیارد دلار مالیات به دولت در این زمان پرداخت کرده اند. تصمیم بانک مرکزی آمریکا برای رساندن نرخ بهره به محدوده صفر درصدی انگیزه مهمی در افزایش تقاضا برای استقراض دولت بوده است. با موافقت کنگره و دولت، تاکنون حدود هفت تریلیون دلار به شکل بسته های مختلف حمایتی از بخش های مختلف اقتصادی آمریکا توسط دولت هزینه شده است. این در حالی است که برخی از قانونگذاران کنگره به دنبال اقدامات حمایتی بیشتری نظیر کاهش مجدد مالیات ها، تزریق نقدینگی و بسته های حمایتی از قشرهای آسیب پذیر هستند که تصویب آن ها می تواند کسری بودجه دولت را بیش از پیش تشدید کند.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۰
باتوجه به اينكه از دولت روحاني هنوز وزيران ومسئولين سركارهستند تمام توان خودشان را براي برهم ريختن بازار وايجاد تشنج بكار مي برند تا دولت رئيسي در اينده به مشكل بربخورد بهتر است وزيران هرچه سريعتر معرفي وبه وزراتخانه هايشا ن بروند ووزيران قبلي وتمام مسئولين دولت قبلي سلب مسئوليت شوند تا دولت حديد كار خودشان را شروع كنند

بهتر است مجلس در اين مورد شتاب كند وراي گيري جهت معرفي وزيران عجله كند دولت اقاي روحاني يك سرزمين سوخته پر از فساد تحويل دولت رئيسي خواهد داد كه در امدن از منجلاب كار بسيار سخت وطاقت فرساي است كه همت وغيرت مي طلبد ودرضمن به منافع ملت وكشور خواهد بود كه حتما توافق برجامي دردولت رئيسي انجام پذيرد در غير اينصورت اوضاع خيلي اسفناك تر از الان خواهد شد
روحانی هم که نیست!
لبنیات سر خود گران شدن عجب! هفته بعد میوه سرخود گران شد! هفته بعدتر خودروسازان سرخود تصمیم گرفتن قیمت خودروها رو ۵۰ درصد ببرند بالا، هفته دیگر سیمان سازان سرخود تصمیم گرفتن سیمان بشه پاکتی ۲۰۰ تومان
اگر قرار هست همه چیز سر خود اتفاق بیافته پس تشکیل حکومت و دولت برای چه؟ در ضمن
ملت منتظرند که نیروهای ارزشی، جهادی و انقلابی کشور رو چطور اداره می کنند
۵۰ درصد که حل شد، اصلاح طلبان به محاق نیستی رفتن
۵۰ درصد مابقی دست این عزیران را می بوسه
تابناک
آئینه چون رخت رابنمود راست خود شکن آئینه شکستن خطاست
بیچاره دولت آمریکا که کفگیرش به ته دیگ خورده . ببینید ما چه وضع خوبی داریم
با سلام آخر این چه جور خبر رسانی است؟ از کجا بدانیم منظورتان از این کشور که در عنوان ذکر می کنید لبنان است؟
در منازرات انطخاباطی هر کس قول می داد در n روز کرونا را شکست می دهد و در m روز اقطساد ایران را رو براه می کند و قتار را به ریل باز می گرداند لطفا از این همه دکاتیر متعدد نهایت استفاده بهینه را بنماییدو به فکر کمک به دیگر مظلومان هم باشید چشم امید دنیا به ماست!
لطفا خودتان را مسخره کنید نون هم حتما من سر خود گران کردم!
كلا سر خودا در كشور حكومت ميكنند دولت اقاي ريئسي هم بهتر از روحاني نخواهد بود بايد ساختار سياسي و اقتصادي را درست كرد با شعار نميشود كاري از پيش برد تا با همه دنيا از جمله امريكا و اروپا رابطه سياسي و اقتصادي از موضع منقطي نگيريم مشكلات نه تنها كمتر بلكه بيشتر خواهد شد اقايوني كه مدعي اداره اقتصاد و رونق شديد ان بدون نياز به دنيا و رفع تحريمها و اف اي تي اف هستيد بسم الله اين گوي و اين ميدان ، الان هم يكدست يكدستيد ولي مطمعن باشيد يك سال ديگر عين روحاني خواهيد گفت عدم موفقيت ما ماتع تراشي ديگران و تحريمهاست خواهيم ديد
هر جور حساب می کنم یک دبه ماست سون چطور می شود 50 هزار تومان درست در نمیاد نکنه شیر شده لیتری 20 هزار تومان ما خبر نداریم یا شیر بز و گوسفند است که باز این قیمت نمی شود در چند سال اخیر ماست سون پیشرو در گرانی های لبنی بوده
ای بابا مجوز چی هست اصلا مجوز نمیخواد که شیر 8000 تومنی شد 12000 تومن مردم دیگه بی حس شدن تحملشون رفته بالا براشون مهم نیست یه شیر مونده بود صبح بخورن اونم نمیخورن به جاش شیر آب رو باز کنی رنگش شبیه شیره دو تا حبه قند هم بندازی توش مزش هم شیرین میشه
شیر و لبنیات بدون مجوز گران شد؟:
کدامیک ازگرانیها با مجوز بود؟ از اول سال 1400 چند بار اجناس گران شدن:
1- اول گرانی بقول شما با مجوز یا بدون مجوز؛
2- گرانی که با تغییر کمیت کالا سودی سرشار بجیب تولیدکنندگان واریز کرد؛
3- سودی که تولیدکنندگان تغییر کفییت (بی کیفیتی) کالا بحساب خود واریز کردند؛
4- سودی که از تغییر نوع تغییر در بسته بندی و شکل ظرف کالاها و اجناسها نصیب تولیدکنندگان کرد.
چه فکر کردید، فکر کردید که فقط تغییر در اعلام قیمت سود نصیب اتحادیه ها و اصناف میکند؟ آیا تاکنون به تغییرات در کمیت و کیفیت و نوع بسته بندی و عرضه نصیب صاحبانش میکند بسیار بیشتر از آن سودی است که با هو و جنجال است. چند بار از تغییرات در کمیت، کیفیت، تغییر در شکل طاهری اجناس و کالاها زده اید؟ من به شخص حتی یکبار هم نشنیده ام.هیچ از خودتان پرسیده اید در طول سال چند ساعت تولیدکننده و اتحادیه و اصناف یا آنانکه تعارض منافع شان به مصرف کننده میچربد، صاحب میکروفون صدا و سیما میشوند و در طول سال چه ثانیه یا دقیقه میکرفون صدا و سیما در اختیار مردم و مصرف کننده است؟ چند بار صحبت از تحقیق و تفحص در مورد جایزه و تخفیفات و ... در صدا و سیما شد؟ چار صدا و سیما قیمت کالاها و اجناس را در تبلیغاتش پخش نمیکند؟ چرا حامیان و تولیدکننده کارکنان صدا و سیما و هنرمندان را در چنگ خود دارند. اشاره به چند نمونه بد نیست آ مهران مدیری در فروشگاههای رنجیره ای رفاه، آ سیامک انصاری در بایا، امین حیایی محصولات بیژن، آ اتیلا پسیانی چای گلستان، آ محمدرضا گلزار دی جی سی، آ پژمان جمشیدی شهرفرش، آ سام درخشانی قرش بهشتی، محسن کیایی محصولات اسنوا، آ والی زاده محصولات بروکس، و ... ده نمونه دیگر و در تبلیغات ماهواره ای آ شجاعی مهر و آ رشیدپور و دهها هنرمند، مجری، خواننده ... به نظر شما استفاده از این عزیزان بنفع مردم است یا صاحب سازنده تبلیغات؟ بقول آ رشیدپور در یکی از تبلیغات ماهواره ای میگوید این کالا "تمام مجوزهای بهداشتی و رسانه ای را دار" از خودتان پرسیده اید که بقول آ رشیدپور رسانه چه نوع مجوری را صادر میکند؟ کجای دنیا دیده ای که صدا و سیما دولت که پولش از بیت المال است از صاحباب پول و ثروت به عناوین مختلف پول بگیر!! صاحبان پول و سرمایه ریالی بی دلیل به کسی نمیدهند. دیدید وقتی رابطۀ یکی از مجریان با سکۀ ثامن افشا شد، صدا و سیمایها، در حمایت از او چه جار و جنجالی به راه انداختند. در کشور ما چه بخواهیم بپذیری و چه نخواهید بپذیرم، پولدار بودن شرط غزت و احترام است. پول نداشته باشی خبری از میکرون صداو سیما نیست.
حالا چطور یادتان به گرانها افتاد؟ در این 5 ماه چندبار انواع مختلف گرانیها اشاره کردید؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی