بازدید 10551

هشدار دمای بالای ۵۰ درجه در برخی استان‌ها

سازمان هواشناسی با اشاره به رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید ۵ روزه در ۱۸ استان نسبت به دمای بالای ۵۰ درجه در برخی استان‌ها هشدار داد.
کد خبر: ۱۰۶۹۶۵۷
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۴ 13 August 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از تسنیم، بر اساس پیش بینی کلی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز در استان‌های آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، شمال کردستان، همدان، مرکزی، ارتفاعات استان‌های قزوین، البرز، تهران، سمنان، گیلان، مازندران، هرمزگان و ارتفاعات جنوب کرمان در ساعات بعدازظهر و اوایل شب افزایش ابر، وزش باد شدید موقتی، رگبار و رعدوبرق پیش بینی شده است.

فردا شنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ در استان‌های ساحلی دریای خزر، شمال استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و ارتفاعات البرز مرکزی بارش پراکنده انتظار می‌رود.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی روز‌های یکشنبه و دوشنبه هفته آینده در استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و ارتفاعات البرز مرکزی در استان مازندران این وضعیت تکرار می‌شود. روز سه شتبه آینده در ارتفاعات البرز واقع در استان‌های مازندران، گلستان، شرق تهران و سمنان بارش پراکنده و وزش باد شدید موقتی پیش بینی شده است.

از امروز تا یکشنبه آینده در شرق کشور و از جمعه و طی روز‌های شنبه و یکشنبه در جنوب استان‌های سمنان، تهران، شرق اصفهان و یزد وزش باد شدید همراه با گردوخاک پیش بینی می‌شود. از روز یکشنبه آینده در استان‌های ساحلی دریای خزر و شمال شرق کشور کاهش نسبی دما روی می‌دهد.

به گزاش تسنیم، بیشنیه دمای امروز اهواز به ۴۹ درجه بالای صفر خواهد رسید.

توصیف سامانه اول: استقرار توده هوای گرم

نوع مخاطره: وقوع دما‌های ۴۹ درجه و بالاتر

منطقه اثر:

جمعه ۱۴۰۰/۰۵/۲۲: خوزستان، جنوب ایلام.

شنبه ۱۴۰۰/۰۵/۲۳: بوشهر

اثر مخاطره: احتمال گرمازدگی و افزایش مصرف حامل‌های انرژی

توصیه: اتخاذ تمهیدات لازم جهت مصرف بهینه آب و برق به سبب افزایش دمای هوا، اجتناب از تردد‌های غیر ضرور در حوالی ظهر تا اوایل غروب جهت جلوگیری از گرمازدگی.

توصیف سامانه دوم: افزایش شیو فشار

نوع مخاطره: وزش باد شدید گاهی خیلی شدید، کاهش کیفیت هوا و دید افقی و توفان گرد و خاک بویژه در نوار شرقی کشور

منطقه اثر: خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان، قم، جنوب سمنان، شمال و شرق اصفهان، خوزستان

اثر مخاطره: خیزش گردوخاک، کاهش دید، کاهش کیفیت هوا، اختلال در تردد جاده‌ای و خسارت به سازه‌های موقت و محصولات کشاورزی

توصیه: احتیاط در تردد جاده‌ای و خودداری از تردد غیر ضروری، محکم کردن سازه‌های موقت و تابلو‌های تبلیغاتی، احتیاط در عبور از مجاورت ساختمان‌های نیمه کاره و پرهیز از حضور در فضای باز بویژه گروه‌های حساس.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی