بازدید 6071
/بررسی وزرای پیشنهادی کابینه سیزدهم/

رستم قاسمی؛ از ترور نافرجام تا دومین تجربه وزارت!

کد خبر: ۱۰۶۹۵۴۸
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۲ 12 August 2021

رستم قاسمی؛ از ترور نافرجام تا دومین تجربه وزارت!

اگر وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی از سوی مجلس چراغ سبز دریافت کند دومین تجربه وزارت خود را در دو حوزه متفاوت سپری خواهد کرد؛ او که به گفته خودش از اقدام برای ترور توسط اسرائیل جان سالم به در برده، می‌گوید با حوزه مسکن و راه آشنا است.

به گزارش ایسنا، رستم قاسمی ـ وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی ـ بیش از آنکه با حوزه نفت شناخته شود در فعالیتهای عمرانی توسط زیرمجموعه سپاه سابقه فعالیت دارد؛ او پیش از این گفته بود که هنوز خود را سپاهی می‌دانم. چهار سال سابقه او در قرارگاه خاتم‌الانبیاء (ص) بین سالهای ۱۳۸۶ تا ۱۳۹۰ بنا به گفته خودش با ساخت پروژه‌های بسیاری در حوزه حمل و نقل جاده‌ای، ریلی و بنادر همراه بوده و از این جهت با پروژه های عمرانی و حوزه مسکن آشنایی دارد.

قاسمی ۵۷ ساله بین سالهای ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۲ در سمت وزیر نفت دولت دهم فعالیت می‌کرد. شاید یکی از تصویرهای جالبی که از او در ذهن مانده، خاطره‌ای از زبان  خودش درباره سوار شدن بر تاکسی در زمان وزارتش بر نفت باشد که راننده او را نشناخته و به گفته قاسمی ناسزاهایی در انتقاد به وضعیت بنزین داشته است!

رستم قاسمی به عنوان یکی از نیروها با سابقه نظامی، خود را نامزد انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ کرد که البته قبل از اعلام افراد احراز صلاحیت شده از سوی شورای نگهبان انصراف داد. او  هفتم اردیبهشت ماه قبل از اعلام صلاحیت کاندیداها در یک نشست خبری گفته بود که اگر رای بیاورم فرمان مذاکره را به دست می گیرم و با اقتدار مذاکره می‌کنم.

رستم قاسمی که به رشد تولید تاکید دارد سال ۱۳۹۴ در یک همایش، اظهاراتی درباره افزایش مصرف کالاها برای رشد اشتغال صورت داد که با انتقاداتی همراه شد. او بیان کرد: «مبل، یخچال، تلویزیون و بسیاری از وسایل خانه سالیانه می‌توانند عوض شوند. این باعث می‌شود تا کارخانه‌ها کار کنند و شغل ایجاد شود». او در همان همایش پیش‌بینی کرد که سال ۱۴۰۰ با یک جمعیت فراوان بیکار مواجه خواهیم شد.

قاسمی فروردین امسال نیز در یک برنامه تلویزیونی با ارایه توضیحاتی درباره ماجرای ترور خود توسط اسرائیل در جریان سفر به عراق گفت: «قبل از سفر من به مأموریتی که داشتم، خوشبختانه دوستان امنیتی آمدند و عملاً مانع سفر من شدند و گفتند این سفر نباید انجام شود. اما چون اهمیت سفر بسیار زیاد بود و باید انجام می‌شد من گفتم هرطور تصمیم گرفته شود، من آن را انجام می‌دهم، منتها دوستان دیگری بودند که اصرار داشتند این سفر انجام شود، به هر حال تصمیم گرفته شد این سفر انجام شود، ولی خوشبختانه چون اطلاعات از قبل معلوم شده و مسیرها مشخص بود، توانستیم از این حادثه جان سالم به در ببریم».

مردادماه سال ۱۳۹۰ پس از آنکه مسعود میرکاظمی از سمت خود برکنار شد، رستم قاسمی توسط محمود احمدی‌نژاد ـ رییس دولتهای نهم و دهم ـ برای پست وزارت نفت به مجلس معرفی شد که رای اعتماد گرفت. نام قاسمی پیش از آن در فهرست تحریمهای شورای امنیت سازمان ملل قرار داشت که بعد از وزیر شدنش از این فهرست خارج شد.

او امروز برای دومین تجربه وزارت از سوی سید ابراهیم رئیسی ـ رییس جمهور ـ به عنوان وزیر راه و شهرسازی به مجلس پیشنهاد شد. وزیر نفت سابق با بیان اینکه در صورت رای اعتماد مجلس، فارغ از نگاههای جناحی، افراد کارآمد را در وزارت راه و شهرسازی به خدمت می‌گیرد به ایسنا گفت: زمانی که در قرارگاه خاتم‌الانبیاء (ص) مسئولیت داشتم بسیاری از راههای کشور، راه آهن، بنادر و برخی فرودگاهها را احداث کردیم. تمام بنادر کشور را ما ساختیم و در حوزه مسکن نیز اقدامات زیادی انجام دادیم. مسئولیت سنگینی است که امیدارم با دعای خیر مردم بتوانیم از پس کارها بربیاییم و شرایط مطلوبی را ایجاد کنیم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان