بازدید 8613

رگبار باران در ۱۳ استان کشور

یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.
کد خبر: ۱۰۶۹۵۴۴
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۵ 12 August 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از میزان، کبری رفیعی، در خصوص آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور گفت: طی امروز و فردا برای استان‌های آذربایجان‌شرقی و غربی، اردبیل، کردستان، زنجان، ارتفاعات استان‌های البرز، قزوین و تهران و همچنین مناطقی از استان‌های هرمزگان، جنوب بلوچستان، کرمان و فارس در ساعت‌های بعدازظهر و اوایل شب گاهی رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

وی ضمن اشاره به اینکه روز شنبه به جز شمال‌غرب، ارتفاعات البرز مرکزی و استان‌های سیستان‌وبلوستان، هرمزگان و فارس در بیشتر مناطق کشور آسمان صاف است و وزش باد رخ می‌دهد، افزود: روزهای یکشنبه و دوشنبه در شمال آذربایجان‌غربی و شرقی، اردبیل، استان‌های ساحلی دریای خزر مازندران، گیلان، سمنان و ارتفاعات شرقی تهران انتظار رگبار پراکنده را داریم و در سایر مناطق کشور آسمان صاف و آفتابی است.

این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه طی ۲ روز آینده برای جنوب‌غرب و جنوب کشور افزایش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود، ادامه داد: از ابتدای هفته آینده در بیشتر مناطق کشور با کاهش نسبی دما مواجه هستیم که این کاهش دما ر روزهای یکشنبه تا سه‌شنبه هفته آینده در شمال‌شرق و سواحل دریای خزر بین ۴ تا ۶ درجه است.

رفیعی با اشاره به اینکه طی ۵ روز آتی برای مناطقی از شمال‌شرق و شرق کشور به ویژه منطقه زابل وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود که خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا را به همراه دارد، اظهار کرد: در ساعت‌های بعدازظهر روزهای یکشنبه و دوشنبه در جنوب‌غرب کشور به علت وزش بادهای شدید در برخی از نقاط احتمال خیزش گردوخاک وجود دارد.

وی در خصوص آخرین وضعیت آب‌وهوایی تهران توضیح داد: آسمان تهران امروز در اواخر وقت ابری می‌شود و گاهی وزش باد شدید در پایتخت رخ می‌دهد و حداکثر دمای امروز این شهر ۳۸ و حداقل دمای آن به ۲۹ درجه می‌رسد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان