بازدید 18492
داغ ازدست رفتن نخستین طلای تاریخ عربستان در المپیک

تهدید به قتل داور ترک فینال ایران و عربستان مثل خاشقچی!

ماجرای قتل منتقد سرشناس عربستانی جمال خاشقچی در سفارت سعودی‌ها در خاک ترکیه ، باعث عبرت این کشور نشده و گویا حالا مردم عربستان این شیوه قتل فجیع مخالفان را به عنوان تهدید در میدان‌های ورزشی به‌کار می‌برند.
کد خبر: ۱۰۶۹۱۰۹
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۳ 10 August 2021

داور کاراته اهل ترکیه به دلیل رای به پیروزی ورزشکار ایرانی مقابل حریف عربستانی در فینال المپیک ، به قتل آن هم به شیوه مشابه قتل خاشقچی در سفارت ترکیه تهدید شد!

به گزارش تابناک ورزشی، ماجرای قتل منتقد سرشناس عربستانی جمال خاشقچی در سفارت سعودی‌ها در خاک ترکیه ، باعث عبرت این کشور نشده و گویا حالا مردم عربستان این شیوه قتل فجیع مخالفان را به عنوان تهدید در میدان‌های ورزشی به‌کار می‌برند.

تهدید به قتل داور ترک فینال ایران و عربستان مثل خاشقچی!

سجاد گنج زاده کاراته کای ایران به مدال طلا در دسته +75 کیلوگرم کاراته در المپیک 2020 توکیو رسید. او در مبارزه فینال مقابل طارق حامدی از عربستان از نظر امتیاز عقب بود اما گنج زاده به دلیل ضربه غیرمجاز حریف خود دچار بیهوشی شد تا کاراته کای عربستانی دیسکالیفه شود. عربستان در آستانه اولین مدال طلای تاریخ خود در المپیک قرار داشت اما با تصمیم اوگور کوباش داور اهل ترکیه، سجاد گنج زاده به مدال طلا رسید.

مردم عربستان نمی توانند با این موضوع کنار بیایند چون هرگز تا این اندازه به اولین مدال طلا و شنیدن سرود ملی خود در المپیک نزدیک نشده بودند. پس از این مبارزه، صفحه داور ترک در اینستاگرام مورد هجوم گسترده کاربران عرب قرار گرفت. دامنه توهین ها به این داور به حدی گسترده بود که او مجبور شد کامنت های اینستاگرام خود را ببندد و به طور کامل اکانت خود در توییتر را غیرفعال کند. کوباش با انتشار پیامی در اینستاگرام نوشت:

تا کنون در زندگی خود چنین چیزی ندیده بودم. برخی افراد با توهین های نژادی به سراغ من آمدند. من بر ضد کشوری دیگر و به خصوص کشوری که رابطه خوبی با آنها داریم، هرگز چنین پیام هایی به اشتراک نمی گذارم. اخیرا پیام هایی به نام من بر ضد کشوری خاص (عربستان) منتشر شد که بدون شک دروغ و ساختگی بود. ورزش در نگاه من یعنی عشق، دوستی و آرامش.


این داور ترک در مصاحبه با TRT نیز گفت: به من گفتند تو را در فرودگاه به قتل می رسانیم و به محض رسیدن به ترکیه، کارت تمام است. خانواده ات را هم پیدا می کنیم و آنها را نیز می کشیم. با چاقو، آنها را قطعه قطعه می کنیم. این رفتارها در ورزش جایی ندارد. در همه حساب های خود در شبکه های اجتماعی مورد هجوم قرار گرفتم. به من فحاشی می کردند و مجبور شدم حساب خود در توییتر را ببندم. افرادی که نتوانسته بودند به حساب های من در شبکه های اجتماعی دسترسی پیدا کنند، برای همسر و فرزندانم پیام های تهدیدآمیز نوشتند. من داور هستم و باید قوانین را اجرا کنم. 2 پزشک و 5 داور این تصمیم را گرفتند و من فقط آنرا اعلام کردم.

تهدید به قتل داور ترک فینال ایران و عربستان مثل خاشقچی!

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۲
بردن عربستان اینجوری یه صفای دیگه میده اونم در فینال. بگو چرا اونا هی داور می خرن!
خاک بر سرتان ای آل سعود جنایتکار.
شما لیاقت مدال چوبی المپیک را هم ندارید با این طرز تفکرتان

همه بدبختی ها و جنگهای داخلی مسلمانان از وجود منحوس همین آل سعود است
عربها باید بدونن جاش حالا حالا هااااااااااااااا میسوزه !!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
نگو عربها این باعث تحریک عربهای خودمون میشه. حداقل بگو عربستانی ها در واقع بگو وهابی ها این بهتره چون مردم عربستان هم زیر ستم وهابی ها هستند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
من هم مثل شما از پیروزی تمام فرزندان وطنم در همه زمینه ها به خودم می بالم. ولی این چه ربطی دارد که شما اینجا بخوای ارزش کار رو در سطح یک دعوای قومی، پایین بیاری؟ ایران یعنی فارسها، ترکها، لرها، عربها، ترکمن ها، تات‌ها ، گیلکها، بلوچها، .... و خیلی اقوام دیگری که ممکنه من و شما حتی آسمون رو هم ندونیم
درود بر شرف داور ترک.
ظاهرا سعودی ها یاد گرفته اند تمام مشکلاتشان را با بمباران و یا ساطوری کردن مخالفانشان حل کنند تعجبی هم ندارد جامعه به اصطلاح جهانی طرفدار حقوق بشر غرب وقتی در مقابل این همه جنایت لال می شوند مجوز اینگونه رقتارها را به آل سعود داده اند
قبلاً فکر می‌کردم قضاوت بر اساس قومیت، فقط مختص ایرانه. حالا نظرم عوض شد
بعد از این نظرات خشن به این نظر هم توجه کنید . اگه سجاد در یک تصمیم کاملاً شخصی در موقع اهدای مدالها ، رقیب رو روی سکوی اول میکشید و خودش طلا رو به گردنش می انداخت ، آیا این فوران اخلاق به یادماندنی ترین لحظه کل تاریخ المپیک نمی شد و همه جهان به احترام ملت ما بخاطر تربیت چنین فرزندی کف نمیزدند ؟ حیف که قدر این تحطات رو نمی دونیم . به خدا ما انسان هستیم نه ایرانی و عرب ، نه سفید و سیاه . والله رقیب من رفیق و برادر منه نه دشمنم .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
چه توقع بیجایی داری!!!
برو از مال و اموال خودت بخشش کن برای دیگران نسخه نپیچ
مدال المپیکه و رقابت بر سر همین مدال هست
حالا که مدال رو گرفته بیاد تقدیم کنه که چی بشه؟!
فک می کنی اون عربستانی با اون ضربه ای که زده ملی پوش ما رو بیهوش کرده بعد تقدیم مدال میاد چی کار می کنه؟؟؟!!
جوانمردی ارزشمنده ولی طرفتو هم بشناس
اینها 10 ساله از پس یمنیهای فقیر بر نیومدن ترکیه با ده تا پهباد عربستان رو اشغال میکنه
من شنیدم حتی میگن چون گنج زاده هم ترک بوده داور هم ترک برای همون هواشو داشته؟
اینهمه در مسابقات داور عرب بوده برای بازیهای تیمها و یا ورزشکاران عربستان در مقابل کشورهای غیر عربی اونوقت کسی اعتراضی نداشته
باید کل کشورهای عربی رو با هزار تا بمب اتمی صاف صاف کرد مثل شیشه ...
از نبودنشون دنیا سالمتر و آرامتر خواهد بود !!!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار