بازدید 7318

رئیسی دولت وفاق ملی را دنبال می‌کند

استادیار علوم سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: آیت الله رئیسی، رئیس جمهوری با طرح ایده دولت مردمی آن را دولتی می‌داند که به دنبال وفاق ملی است که در آن جناح و دسته‌بندی سیاسی، قومی، مذهبی و گروهی جایی ندارد و همه زیر لوای نام ایران برای اعتلا و آبادانی آن کوشش می‌کنند.
کد خبر: ۱۰۶۹۰۹۸
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۸ 10 August 2021

به گزرا «تابناک»، مهدی حسنی باقری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا استان کرمان افزود: یکی از عناوین دولت مردمی، دولت وفاق ملی است که چندبار در سخنان رئیس جمهوری تکرار شده است و رهبری معظم انقلاب نیز از رئیس جمهوری خواسته بودند که دولتش مظهر وفاق ملی باشد.

وی با بیان اینکه دستیابی به دولت وفاق ملی از چند وجه قابل بررسی است تصریح کرد: دولتی که می ­خواهد مظهر وفاق ملی باشد در درجه اول باید در انتخاب و انتصاب مدیران حداکثر تلاش خود را به کار ببرد و کسانی انتخاب و در مناصب مهم گمارده شوند که به نوعی وجیه ­المله باشند و سوگیری ­های افراطی جناحی نداشته باشند.

استادیار علوم سیاسی دانشگاه آزاد بیان کرد: در عرصه اجتماعی نیز توجه به مشترکات مورد قبول همه ایرانی ­ها فارغ از قومیت، مذهب و جناح ­بندی­ های سیاسی در ارائه خدمات، شاخصی است که می‌­توان با آن میزان تحقق شعارها را سنجید.

حسنی باقری گفت: بنا بر عرف معمول در جمهوری اسلامی، سخنان مقام معظم رهبری در روز تنفیذ حکم رئیس جمهوری منتخب و هم­چنین سخنرانی برگزیده مردم در روز تحلیف در مجلس شورای اسلامی، چشم ­انداز و خط مشی دولت آینده را نشان می‌دهد و سیزدهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران نیز از این قاعده مستثنی نیست.

وی اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در سخنان روز تنفیذ حکم آیت الله سید ابراهیم رئیسی مواردی را چون حل با برنامه مشکلات اقتصادی، گفت و گوی صادقانه با مردم، مقابله با جنگ تبلیغاتی دشمن، لزوم توجه به ظرفیت های مغفول جامعه برای حل مشکلات و اهتمام دولت برای وفاق ملی را مورد تاکید قرار دادند و آنچه بیش از هرچیز در این سخنان مورد توجه قرار گرفته، تکیه بر داخل و عنایت بیشتر به ظرفیت ­های مردم و داخل کشور است.

استادیار علوم سیاسی دانشگاه آزاد بیان کرد: رئیس جمهوری نیز در سخنان خود در روز تحلیف، خطوط اصلی بیانات رهبری را مدنظر قرار داد و مردم و توجه به آنان یکی از خطوط مهم سخنان ایشان در روز تحلیف بود که اشاره به اصل ششم قانون اساسی که نهادهای حاکمیتی را محصول اراده و رای مردم می­ داند، در همین جهت است.

وی تصریح کرد: از دیدگاه رئیس جمهوری انتظار مردم از دولت جدید در مسایلی مانند تحقق واقعی انقلاب اسلامی، رفع تنگناهای اقتصادی، گسترش نشاط ملی و شور اجتماعی، دفاع از حقوق آنان و قرار گرفتن کشور در مسیر عدالت، پیشرفت، آزادی و عزت است.

حسنی باقری ادامه داد: یکی دیگر از نکته ­های کلیدی سخنان رئیس جمهوری، اشاره به دولت مردمی است و طبیعتا برای تحقق خواسته­ های مردم، همان­گونه که مقام معظم رهبری نیز در سخنان روز تنفیذ حکم بیان کردند، صداقت با مردم و صادق بودن با آنان اصلی گریزناپذیراست.

استادیار علوم سیاسی دانشگاه آزاد تاکید کرد: دولتی می ­تواند چنین رویکردی با مردم داشته باشد که از جنس مردم یا در یک کلام مردمی باشد؛ مدیران این دولت دل در گرو منافع ملی دارند و در بسیج توانمندی­ های مردم بویژه جوانان کوشش می ­کنند.

وی افزود: براساس شاخصه­ های دولت مردمی در سخنان رئیس جمهوری، انتظار می‌­رود بسیاری از مشکلاتی که ناشی از جدایی دولتمردان و قشر مدیریتی از مردم است از بین برود و مسیر دولت در مسیر خدمتگزاری به مردم ریل گذاری شود.

این استاددانشگاه تاکید کرد: البته عملکردها در آینده نه چندان دور به روشنی بیان خواهند کرد که تا چه حد دولت در تحقق وعده ­ها و شعارهای خود صادق بوده است و تا چه اندازه توانسته بارقه ­های امید را دوباره در دل مردم زنده کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی