بازدید 28876

حمیده «کیمیا علیزاده» نشد

حمیده عباسعلی با حذف از مرحله گروهی بازی‌های کاراته المپیک، از دست یابی به مدال و البته تاریخ سازی در روزش ایران بازماند.
کد خبر: ۱۰۶۸۴۹۵
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۶ 07 August 2021

به گزارش تابناک به نقل از فرارو، حمیده عباسعلی، نزدیک‌ترین دختر کاروان ایران به تاریخ سازی برای ورزش کشور در بازی‌های المپیک توکیو بود. او که با کسب دو مدال جهانی کاراته راهی بازی‌های المپیک توکیو شده بود فرصت رسیدن به مدال برنز را داشت، ولی مصدومیت زانو که یک سال و اندی پیش به سراغش آمده بود، در بدترین موقع ممکن سر راهش قرار گرفت.

عباسعلی که در وزن مثبت ۶۱ کیلوگرم کاراته به مصاف رقبا رفته بود با دو برد و یک شکست در آخرین بازی مرحله گروهی فقط به یک پیروزی نیاز داشت تا به مدال برنز برسد، ولی مصدومیت ثانیه‌های پایانی، مانع از آن شد که او بتواند با صددرصد توان برابر رقیب چینی اش حاضر شود؛ نتیجه شد آنکه بازی را ببازد و حسرت رسیدن به مدال برنز را بر دل کاروان ایران بگذارد.

حمیده عباسعلی در شرایطی فقط چندثانیه تا رسیدن به مدال برنز المپیک فاصله داشت که می‌توانست تاریخ ساز هم شود و جاپای کیمیا علیزاده‌ای بگذارد که چندسال پیش در المپیک ریو، اولین مدال تاریخ ورزشکاران زن ایران را در بازی‌های المپیک به دست آورد. کیمیا در رشته تکواندو برای تیم ملی ایران به میدان رفت و نهایتا موفق به کسب مدال برنز شد.

مهاجرت کیمیا از ایران، اما حساب و کتاب‌ها را بهم ریخت و بسیاری امیدوار بودند حمیده عباسعلی بعد از آن اقدام کیمیا، تبدیل به دیگر دختر ایرانی شود که می‌تواند مدال المپیک را لمس کند. با این حال، مصدومیت و البته یکی دو غفلت کوچک، نه تنها مدال را از دست حمیده پراند بلکه مانع از تاریخ سازی او در بازی‌های المپیک شد. حالا با اتمام کار ورزشکاران زن ایرانی در بازی‌های المپیک، همچنان تنها مدال تاریخی که ایران در بخش زنان به دست آمده مربوط به کیمیا علیزاده است؛ ورزشکاری که دیگر با پرچم ایران در رقابت‌ها جهانی مسابقه نمی‌دهد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار