بازدید 5206

گفت و گوی تلفنی گانتس و آستین با محور ایران و لبنان

بنی گانتس وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در تماس تلفنی با لوید آستین وزیر دفاع آمریکا در مورد درگیری‌ها در جنوب لبنان و مساله ایران گفتگو کردند.
کد خبر: ۱۰۶۸۳۸۵
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۰ 06 August 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، گانتس در این گفت و گوی تلفنی به درگیری‌ها در جنوب لبنان اشاره کرد و مدعی شد که تل آویو برای هر سناریویی آماده است.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی از آستین خواست تا واشنگتن برای توقف درگیری در این قضیه دخالت کند.

درحالیکه رژیم صهیونیستی همواره حریم هوایی لبنان را نقض می‌کند، گانتس ادعا کرد که اسرائیل در صورت لزوم آمادگی ارائه کمک بشردوستانه از طریق جامعه جهانی یا به شکل مستقیم را دارد.
وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به آستین گفت که تل آویو به عملیات علیه حزب الله و گروه‌های دیگر برای دفاع از خود ادامه خواهد داد.
حزب الله لبنان روز جمعه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که ساعت ۱۱:۱۵ صبح امروز جمعه در پاسخ به حملات هوایی پنجشنبه شب رژیم صهیونیستی به زمین‌های باز در مناطق «الجرمق» و «الشواکیر»، گروه‌های «شهید علی کامل محسن» و «شهید محمد قاسم طحان» در مقاومت اسلامی، زمین‌های مجاور پایگاه اشغالگران اسرائیلی در مزارع شبعا را با ده‌ها فروند موشک ۱۲۲ میلی متری هدف قرار داد.
به نوشته روزنامه جروزالم پست این تماس تلفنی پیش از درگیری‌های امروز برنامه ریزی شده بود.
وی براساس روال همیشگی سیاست‌های ضد ایرانی رژیم صهیونیستی، به همتای آمریکایی خود گفت که اقدام‌های لازم برای جلوگیری از فعالیت‌های ایران مخصوصا فعالیت‌های هسته‌ای آن‌ها باید صورت گیرد.
گانتس همچنین از رهبری واشنگتن در قضیه اتهام زنی به ایران بابت حمله به کشتی مرسر استریت در دریای عمان قدردانی کرد.
هفته گذشته رسانه‌های غربی با جوسازی رسانه‌ای و طرح اتهام‌های بی اساس در زمینه حملات به کشتی‌ها تلاش کردند انتقال قدرت در ایران را تحت الشعاع قرار داده و ایران را به مسیر تقابلی بکشانند، اما این بازی رسانه‌ای بدون دستاورد خاصی پایان یافت.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل