به گزارش تابناک ورزشی، در ادامه رقابت‌های وزن ۱۲۵ کیلوگرم کشتی آزاد المپیک ۲۰۲۰ توکیو، امیرحسین زارع نماینده سنگین وزن ایران در سومین مبارزه و در مرحله نیمه نهایی مقابل گنو پتریاشویلی دارنده ۳ مدال‌ طلای جهان و برنز المپیک از گرجستان به روی تشک رفت و در پایان با نتیجه ۶ بر ۳ شکست خورد و از رسیدن به فینال بازماند.

تایم نخست این مبارزه با نتیجه ۳ بر صفر به سود زارع به پایان رسید و پتریاشویلی کاملا ایستاده بود اما زارع بدلیل فشار آوردن بیش از حد در سه دقیقه اول، در تایم دوم کم آورد و پتریاشویلی که نفس خود را برای وقت دوم نگه داشته بود، امتیازات عقب افتاده را با سه بار زیرگیری جبران کرد. در واقع زارع و کادر فنی ایران مغلوب برنامه‌ریزی پتریاشویلی شدند و در تایم دوم ورق برگشت و کشتی گیر گرجی با پیروزی ۶ بر ۳ فینالیست شد.

زارع پیش از این در دور اول مقابل الکساندر خوتسیانویسکی دارنده مدال برنز جهان از اوکراین ۷ بر صفر به برتری رسید و در دومین مبارزه نیز برابر اگزون شالا از کوزوو در مدت زمان یک دقیقه و ۴۷ ثانیه با نتیجه ۱۳ بر ۲ به برتری رسید و راهی نیمه نهایی شد.

مصطفی حسین‌خانی نماینده دیگر ایران در دو وزن دوم این رقابت‌ها، در مبارزه نخست وزن ۷۴ کیلوگرم مقابل کایل دیک دارنده ۲ طلای جهان از آمریکا ۴ بر صفر شکست خورد و از دور رقابت‌ها کنار رفت.