بازدید 3221
حاجی دلیگانی:

موضع مجلس در جلوگیری از واردات لوازم خانگی محکم است

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: موضع مجلس در جلوگیری از واردات لوازم خانگی محکم‌تر از دولت و قوه قضائیه است.
کد خبر: ۱۰۶۸۱۳۵
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۷:۱۶ 05 August 2021

به گزارش تالناک اقتصادی، عزت الله اکبری تالارپشتی، رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در جریان بازدید یک روزه از خطوط تولید بزرگ‌ترین مجتمع تولیدکننده لوازم خانگی ایران با تاکید بر اینکه تمام وزرای اقتصادی و غیراقتصادی دولت جدید باید با رویکرد حمایت از تولید ملی، فعالیت خود را آغاز کنند، اظهار کرد: متاسفانه سفارتخانه‌های ایران در کشورهای خارجی، خروجی اقتصادی قابل توجهی ندارند و استفاده از ظرفیت سفارتخانه‌ها در تسهیلگری برای فعالان اقتصادی یک اولویت مهم است.

وی افزود: بهره‌برداری از ظرفیت تولید تمام استان‌های کشور و پتانسیل اقتصادی جایگاه استانداران و فرمانداران ایرانی یکی دیگر از مهم‌ترین اولویت‌هایی است که دولت سیزدهم باید در روند فعالیت خود در دستور کار داشته باشد.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه استانداری‌های کشور باید در شرایط جنگ اقتصادی به یک ستاد مدیریت جنگی تبدیل شوند، تصریح کرد: تمام استان‌های ایران ظرفیت توسعه اقتصادی و صنعتی را دارند.

اکبری تالارپشتی اضافه کرد: 98 درصد از سازوکارهای وارداتی کشور مربوط به سیاست‌های دولت می‌شود و تنها راه بازگشت شرکت‌های خارجی لوازم خانگی به ایران سرمایه‌گذاری محسوس و شاخص در این صنعت پیشران است.

وی ادامه داد: مخالف واردات محصول کامل لوازم خانگی از مرزهای ایران هستیم و معتقدیم همت عالی تولیدکنندگان داخلی قادر است تمام نیازهای موجود در بازارهای لوازم خانگی کشور را پوشش دهد.

موضع مجلس در جلوگیری از واردات لوازم خانگی محکم است

حسینعلی حاجی دلیگانی، عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی نیز در حاشیه این بازدید اظهار کرد: موضع مجلس در جلوگیری از واردات لوازم خانگی محکم‌تر از دولت و قوه قضائیه است و چندین طرح در کمیسیون‌های مختلف در دست بررسی و رسیدگی است تا بتوانیم این روند ممنوعیت واردات را چارچوب دار هدایت کنیم.

وی افزود: شرکت‌های خارجی که در شرایط سخت اقتصادی بازارهای ایران را رها کردند و رفتند نمی‌توانند به راحتی مجددا وارد کشور شوند. در صورتی که شرکت‌های خارجی دیگری به جز برندهای کره‌ای بخواهند وارد ایران شوند از سرمایه‌گذاری پایدار و محسوس آنها در صنعت لوازم خانگی استقبال می‌کنیم.

حاجی دلیگانی تصریح کرد: سرمایه‌گذاری در حوزه‌هایی از صنعت لوازم خانگی ایران که در حال حاضر محصول از سوی تولیدکنندگان داخلی در آنها تولید نمی‌شود قابل پذیرش است.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار