بازدید 5061

گفتگوی بلینکن و نخست وزیر سودان درباره اتیوپی

وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه این کشور و عبدالله حمدوک نخست وزیر سودان در گفتگوی تلفنی درباره تشویق همه طرف‌ها برای مشارکت در مذاکرات برقراری آتش بس در منطقه تیگرای توافق کردند.
کد خبر: ۱۰۶۸۰۷۲
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۱:۵۳ 05 August 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد بلینکن و عبدالله حمدوک نخست وزیر سودان در این گفتگوی تلفنی درباره تشویق همه طرف‌ها برای مشارکت در مذاکرات برقراری آتش بس در منطقه تیگرای توافق کردند.

وزارت خارجه آمریکا روز چهارشنبه به وقت محلی گزارش داد دو طرف همچنین درباره نگرانی‌های مشترک در خصوص گسترش درگیری‌ها در دو منطقه "امهره" و "عفر" در اتیوپی گفتگو کردند.
وزیر امور خارجه آمریکا و نخست وزیر سودان همچنین در مورد راه‌های گسترش روابط آمریکا و سودان بحث و تبادل نظر کردند.

منابع خبری سه شنبه شب گزارش دادند، بیش از ۳ هزار پناهجو طی یک روز از درگیری‌ها در غرب اتیوپی فرار و وارد خاک سودان شدند.
خبرگزاری رسمی سودان گزارش داد، مقام‌های محلی در استان القضارف واقع در شرق این کشور، از ۳ هزار پناهجوی اتیوپیایی که از درگیری‌های مسلحانه در غرب این کشور فرار کردند، میزبانی و برای آن‌ها محل اسکان موقت فراهم کردند.

بر اساس این گزارش، این بیشترین آمار ورود پناهجویان اتیوپیایی به خاک سودان از نوامبر گذاشته که درگیری‌ها در تیگرای میان نیرو‌های این منطقه و ارتش اتیوپی آغاز شد، بوده است.
درگیری بین دولت اتیوپی و شورشیان وابسته به جبهه موسوم به آزادی‌بخش مردم تیگرای در ماه نوامبر سال گذشته آغاز شده است. این درگیری‌ها تاکنون منجر به آوارگی نزدیک به دو میلیون نفر و ترک خانه‌هایشان شده و ۴۰۰ هزار نفر را نیز در شرایط قحطی و گرسنگی قرار داده است.

بر اساس آمار و اطلاعات منتشر شده از سوی «رامش راجاسینگهام» رئیس دفتر کمک‌های اضطراری سازمان ملل، خطر گرسنگی مستمر جان بیش از ۴۰۰ هزار نفر از ساکنان تیگرای را تهدید می‌کند.
احتمال گرسنگی حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر دیگر نیز در اتیوپی منتفی نیست. این در حالی است که برخی از منابع شمار کسانی که دچار گرسنگی مفرط شده‌اند را بیش از آن اعلام کرده‌اند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل