بازدید 5943

رایزنی قالیباف با رییس مجلس سنای پاکستان

رییس مجلس شورای اسلامی در دیدار با رییس مجلس سنای پاکستان ضمن اشاره به اولویت جمهوری اسلامی در خصوص توسعه روابط با همسایگان گفت: تقویت مناسبات ایران و پاکستان و تسهیل مراودات تجاری می‌تواند منجر به بهبود معیشت مرزنشینان شود.
کد خبر: ۱۰۶۸۰۷۱
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۱:۴۷ 05 August 2021
به گزارش تابناک به نقل از خانه ملت، محمدباقر قالیباف روز چهارشنبه با رییس مجلس سنای پاکستان که برای شرکت در مراسم تحلیف سیزدهمین دوره ریاست جمهوری به تهران سفر کرده است، ضمن خوشامدگویی گفت: اولویت جمهوری اسلامی ایران توسعه روابط با همسایگان و کشور‌های اسلامی است از این رو اهمیت ویژه‌ای برای گسترش روابط با پاکستان قائل هستیم.

قالیباف در ادامه با اشاره به ظرفیت مناسب دو کشور بر ضرورت ارتقاء سطح همکاری‌های اقتصادی و تجاری فی‌مابین تأکید کرد و افزود: تقویت و تحکیم مناسبات جمهوری اسلامی ایران و پاکستان در زمینه‌های مختلف به ویژه اقتصادی در راستای مانع‌زدایی و تسهیل جریان مراودات تجاری و بازرگانی علی‌الخصوص در مناطق مرزی است که می‌تواند منجر به بهبود معیشت ساکنان مناطق مرزی در کشور شود.

قالیباف با ابراز نگرانی از تحولات کنونی افغانستان به عنوان کشور همسایه ایران و پاکستان اظهار کرد: استقرار صلح و امنیت در افغانستان اولویت جمهوری اسلامی ایران است.

وی در پایان تصریح کرد: از ظرفیت تمام کشور‌های منطقه برای تأثیرگذاری در مذاکرات بین‌الافغانی باید استفاده نمود.

حمایت جمهوری اسلامی از مسلمانان مظلوم جهان قابل تقدیر است

محمد صادق سنجرانی رییس مجلس سنای پاکستان نیز در این دیدار با اشاره به سابقه همکاری‌های فی‌مابین، اشتراکات دینی، تاریخی، فرهنگی و سرزمینی دو کشور را عامل تحکیم ارتباطات میان دو ملت در طول تاریخ دانست.

وی در ادامه بر حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از مسلمانان مظلوم در اقصی نقاط جهان تأکید کرد و گفت: دولت و ملت پاکستان همیشه قدردان حمایت‌های مقام معظم رهبری و دولت جمهوری اسلامی ایران از مردم مظلوم کشمیر هستند.

رییس مجلس سنای پاکستان در پایان این دیدار ضمن تأیید سخنان رئیس مجلس شورای اسلامی در خصوص توسعه و تقویت بازارچه‌های مرزی و ارتقاء سطح همکاری‌های اقتصادی دو کشور افزود: پاکستان از هر نوع ابتکاری که منجر به گسترش همکاری‌های فی‌مابین شود استقبال می‌کند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار