بازدید 5632

گسترش دامنه آتش سوزی در ترکیه

پیشروی آتش سوزی ها در جنگل‌های شهرستان‌های میلاس و بدروم ترکیه‏، شهروندان را بر آن داشت تا مراکز‏، هتل‌ها و خانه‌ها را تخلیه کنند.
کد خبر: ۱۰۶۷۸۸۳
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۰ 04 August 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما از آنکارا، دامنه آتش سوزی جنگلی در ترکیه به نزدیکی نیروگاه ترکیبی شهر «میلاس» رسید.

بر اساس این گزارش آتش سوزی سه شنبه شب به ضلع شمالی کوه مجاور نیروگاه ترکیبی شهر «میلاس» در استان «موغلا‌ی» ترکیه رسید. بخش وسیعی از مناطق مسکونی مجاور نیروگاه میلاس تخلیه شده است.

تعدادی از ویلا‌های این منطقه دچار آتش سوزی شده و در مقابل چشمان حیرت زدۀ گردشگران و اهالی منطقه سوختند. آتش سوزی در جنگل‌های استان موغلا که از پنج روز پیش بی وقفه ادامه دارد تاکنون هزاران هکتار جنگل سرسبز را تبدیل به خاکستر کرده و نیرو‌های ژاندارمری نیز اقدام به تخلیه تعدادی از هتل‌ها و خانه‌های مسکونی در منطقۀ «گرن» کرده اند.

گفتنی است در ۷ روز گذشته صد‌ها هکتار از اراضی جنگلی جنوب و جنوب غرب ترکیه به خاکستر تبدیل شده و ده‌ها منطقه مسکونی خالی از سکنه شده و بیشتر خانه‌های کوهپایه‌ای در مناطق جنگلی در آتش سوخته اند.

سازمان مدیریت بلایای طبیعی آمار تلفات جانی آتش سوزی‌ها را تاکنون ۸ کشته و نزدیک به ۵۰۰ زخمی اعلام کرده است. عملیات اطفای حریق هوایی با مشارکت برخی کشور‌های منطقه از جمله یک فروند هواپیما و ۲ بالگرد وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح کشورمان و سازمان هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مناطق آتش سوزی ادامه دارد.

در حالیکه دولت ترکیه تحقیقات گسترده‌ای را در مورد علت بروز این آتش سوزی‌ها آغاز کرده، کارشناسان معتقدند همزمانی این همه آتش سوزی بوی خرابکاری می‌دهد. در همین حال بخاطر تاثیر نامطلوب اینگونه حوادث در شرایط اقلیمی منطقه، برخی کشور‌های همسایه، از جمله کشورمان برای کمک به مهار آتش سوزی، به یاری ترکیه شتافتند.

گفتنی است روز گذشته رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه با انتشار پیامی در رسانه‌های اجتماعی از تمام کشور‌های منطقه از جمله کشورمان و سازمان‌ها، بابت همبستگی و حمایت از تلاش‌های ترکیه در مهار آتش سوزی جنگل‌های کشور تشکر کرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر