بازدید 4559

ابراز امیدواری اردوغان به تشکیل سریعتر دولت لبنان

رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه در تماس تلفنی با نجیب میقاتی نخست وزیر مامور به تشکیل کابینه لبنان، نسبت به انجام هر چه سریعتر ماموریت میقاتی در تشکیل دولت ابراز امیدواری کرد.
کد خبر: ۱۰۶۷۷۹۷
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۰ 03 August 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا به نقل از خبرگزاری آناتولی، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه امروز (سه شنبه) در گفت و گوی تلفنی با «نجیب میقاتی» مامور به تشکیل کابینه لبنان، انتخاب وی را به این سمت تبریک گفت و برای او جهت تشکیل دولت در این مرحله دشوار در کوتاهترین زمان آرزوی موفقیت کرد.

«نجیب میقاتی» چهارم مرداد بیشترین آرای نمایندگان مجلس لبنان را برای تشکیل کابینه به دست آورد و مأمور تشکیل کابینه این کشور شد.

وی سیاستمدار و بازرگان ۶۷ ساله لبنانی است که در سال‌های گذشته از جمله از ۱۳ ژانویه ۲۰۱۱ تا ۱۵ فوریه ۲۰۱۴ نیز سمت نخست وزیری لبنان را برعهده داشت.

پیش از وی، «سعد حریری» نخست وزیر مامور به تشکیل کابینه انتخاب شده بود، اما پس از هفت ماه، ۲۴ تیر امسال از این مسئولیت کناره گیری کرد.

آمادگی ترکیه برای کمک به مهار آتش سوزی‌ها در لبنان

بر اساس گزارش آناتولی، رئیس جمهور ترکیه همچنین در این تماس تلفنی، درباره آتش سوزی‌هایی که در بیش از یک منطقه لبنان از جمله «عکار» و «الهرمل» رخ داده است، گفتگو کرد و آمادگی کشورش برای در اختیار قراردادن امکانات آتش نشانی به لبنان را اعلام کرد.

چهارشنبه گذشته در چند منطقه لبنان به ویژه در عکار (شمال) و الهرمل (شرق) آتش سوزی رخ داد که بر اثر آن دو نفر کشته و ۱۷ نفر زخمی شدند.

اعلام آمادگی ترکیه از سوی «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور این کشور برای در اختیار قراردادن تجهیزات و امکانات آتش نشانی به لبنان در حالی مطرح می‌شود که سواحل جنوبی ترکیه برای ششمین روز متوالی در آتش می‌سوزد و برخی کشور‌ها از جمله ایران و روسیه به کمک ترکیه شتافته‌اند.

وزارت بهداشت ترکیه اعلام کرد که با جان‌باختن ۲ نفر دیگر در شهر ماناوگات، مجموع کل قربانیان این آتش سوزی‌ها به هشت نفر رسیده است.

مقام‌های ترکیه‌ای می‌گویند آتش‌سوزی‌هایی که در بیش از ۱۰۰ نقطه در ترکیه از ۶ روز پیش شعله‌ور شدند، همچنان در حال سوختن، تخریب منازل و جاده‌ها، قربانی گرفتن و پیشروی به سمت دیگر مناطق است.

وزارت جنگل‌داری ترکیه می‌گوید ۱۳ هواپیما و ۴۵ بالگرد اطفای حریق و ۸۲۸ خودروی آتش‌نشانی در تلاش شبانه‌روزی برای مهار این آتش‌سوزی گسترده هستند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار