بازدید 7520

بیماران قلبی واکسن کرونا تزریق کنند؟

نجفی گفت: افرادی که دچار بیماری قلبی هستند حتما واکسن کرونا بزنند، هیچ کدام از بیماران قلبی منعی برای زدن واکسن ندارند.
کد خبر: ۱۰۶۷۷۶۲
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۳ 03 August 2021

 

محمدحسین نجفی، فلوشیپ آنژیوپلاسی با اشاره به اینکه بسیاری از مراجعه‌کنندگان به ما افرادی هستند که در ناحیه قفسه سینه احساس درد دارند، اظهار کرد: اتفاقا حساس بودن افراد خوب است گرچه ممکن است که افراد کمی از این تعداد به گرفتگی رگ و یا بیماری قلبی دچار باشند، اما به هرحال بهتر این است که این موضوع توسط متخصص قلب به قطعیت برسد تا خیال شخص از این موضوع راحت شود.

او ادامه داد: بسیار شنیدیم افرادی درد در سینه، معده و یا فک داشتند و نسبت به آن بی‌تفاوت بودند، بعد دچار سکته شدند اگر این افراد زودتر مراجعه می‌کردند شاید زودتر به مشکل قلبی خود پی می‌بردند.

این پزشک متخصص با اشاره به اینکه هر دردی از گوش تا ناف که با فعالیت تشدید شده و با استراحت بهبود پیدا کند، درد قلبی است مگر اینکه خلافش ثابت شود، بیان کرد: ممکن است در راه رفتن انتهای زبان درد بگیرد، یا با راه رفتن فک پائین یا حتی دست راست یا معده درد بگیرد، همه اینها به احتمال زیاد در بررسی‌ها به گرفتگی رگ یا بیماری‌های قلبی ارتباط پیدا می‌کند، همچنین بیماری‌هایی مثل کم کاری تیروئید، فقر آهن و بیماری‌های دهان و دندان هم می‌تواند باعث مشکلات قلبی و تپش قلب شود.

نجفی تصریح کرد: اینکه برخی با فعالیت زیاد دچار تپش قلب می‌شوند طبیعی است، مثل کسی که تحرک کافی ندارد و از پله بالا می‌رود، تپش قلب در او طبیعی است که با فعالیت و تحرک بیشتر این مشکل حل می‌شود، اما اگر تا چند وقت پیش با این میزان از تحرک این تپش را نداشته و حالا شاهد این موضوع است باید نسبت به این موضوع حساس شود. در چنین مواقعی و در زمان بروز حوادث قلبی قبل از مراجعه به پزشک بهترین کار در قدم اول جویدن آسپرین و همچنین مصرف قرص زیرزبانی نیترات است، چون با مصرف این قرص درد قلبی کاهش پیدا می‌کند.

او بیان کرد: بخش زیادی از تظاهرات گرفتگی رگ‌های قلبی به صورت تنگی نفس فعالیتی است، اما اختلال در دریچه‌های قلبی هم می‌تواند تنگی نفس ایجاد کند.

فلوشیپ آنژیوپلاسی در خصوص واکسیناسیون بیماران قلبی توضیح داد: افرادی که دچار بیماری قلبی هستند حتما واکسن کرونا بزنند، هیچ کدام از بیماران قلبی منعی برای زدن واکسن ندارند، هیچ دارویی لازم به قطع کردن نیست و هیچ دارویی هم بعد از زدن واکسن نیاز به اضافه کردن نیست، فقط افرادی که وارفارین استفاده می‌کنند باید با پزشکشان در این خصوص مشورت کنند.

نجفی در پایان با اشاره به اینکه بیماران بسیاری با شکایت از تنگی نفس حرکتی مراجعه می‌کنند، تصریح کرد: ما بعد از اینکه مطمئن شویم منشأ مشکل بیماری قلبی و ریوی نیست، به آن‌ها توصیه می‌کنیم که دنبال دارو و درمان نباشند و فقط فعالیت و تحرک خود را بیشتر کنند، همچنان بهترین پیشگیری در حوزه بیماری‌های قلبی، انجام ورزش منظم روزانه مثل پیاده‌روی و تغذیه مناسب شامل استفاده بیشتر از سبزیجات و میوه‌جات و مصرف کمتر گوشت قرمز است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
آخرین اخبار
وب گردی