بازدید 7274
۲

کرونا؛ ویروس رسوا کننده‌ای است

دکتر سوری اپیدمیولوژیست به همکاران خود توصیه کرد: از آنجایی که رفتار کرونا ویروس قابل پیش بینی نیست لذا از قضاوت رفتار آن خودداری کنند.
کد خبر: ۱۰۶۷۶۲۱
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۷ 03 August 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، دکتر "حمید سوری" اپیدمیولوژیست در گفتگو تیتر امشب از سویه دلتا کرونا گفت و به تفاوت‌های آن با سویه‌های گذشته خود پرداخت و گفت: کرونا هم برای بقای خودش هوشمندانه در حال تلاش است و دائم در حال تغییر ماهیت ژنتیکی است.

دکتر سوری از قدرت نفوذ ویروس کرونا گفت و افزود: ویروس ووهان چینی در روز‌های نخست (اسفند ۹۸) ضعیف‌تر از سویه دلتا کرونا بوده اند.

او گفت: ویروس‌هایی از خانواده کرونا مانند سارس یک بیماری نوپدید و جدید است. به همین دلیل نمی‌توانیم رفتار این ویروس را به درستی بشناسیم.

او با بیان اینکه کرونا تاریخ انقضا ندارد، گفت: نمی‌توان پایان آن را پیش بینی کرد، اما باید با الگو‌های بومی و منطقه‌ای آن را کنترل کرد.

دکتر حمید سوری گفت: اپیدمی کرونا با رفتار و شیوه زندگی ما انسان‌ها مرتبط است.

رئیس کمیته کشوری اپیدمیولوژیست کرونا با بیان اینکه الگو‌های مدیریتی در اپیدمی وابسته به تصمیمات بومی و محلی است، افزود: برای همه نقاط کشور نمی‌توان نسخه واحد پیچید و از این رو لازم است تصمیمات بر مبنای ظرفیت‌های محلی برنامه ریزی شود.

رئیس گروه واکنش سریع کووید ۱۹، از آغاز پویش واکسیناسیون کامل در برخی از مناطق جنوب و جنوب شرقی کشور به ویژه مناطق جنوب استان سیستان و بلوچستان از اواسط تیر ماه ۱۴۰۰ گفت و افزود: واکسیناسیون حداکثری با همکاری تمام قسمت‌ها آغاز شده است. پوشش واکسیناسیون در سیستان و بلوچستان و در گروه‌های هدف به ۶۵ درصد رسیده است.

دکتر اپیدمیولوژیست از کاهش رعایت پروتکل‌ها گفت و افزود: دستورالعمل‌های بهداشتی باید رعایت شود تا اثر بخشی آن حاصل شود.

دکتر "دهقان" معاون درمان بیمارستان امام خمینی (ره) هم از وضعیت این بیمارستان در مداوای بیماران کرونایی گفت و افزود: پیک پنجم پیش از آنکه پیک چهارم به اتمام برسد آغاز شد و مراجعات سرپایی ما را چهار برابر کرد.

او گفت: بطور متوسط، روزانه بین ۸۰ تا ۹۰ نفر بیمار کرونایی در بیمارستان بستری می‌شوند و در حال حاضر بیمارستان امام خمینی ۵۰۰ بیمار کرونایی بستری کرده است.

دکتر دهقان از ادامه درمان بیماران غیر کرونایی گفت و افزود: در حال حاضر نیمی از تخت‌های بیمارستان به بیماران کرونایی اختصاص یافته است.

معاون درمان بیمارستان امام خمینی گفت: قله پیک پنجم هنوز مشخص نیست و آمار مبتلایان به عدد ثابتی نرسیده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۲
چند پرستار، 500 بیمار کووید19 را کاور می کنند؟ باید بدانیم
تا زمانی که واکسیناسیون رو با سرعت انجام ندین اوضاع بدتر هم میشه
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار