بازدید 11015
۳
بیشترین جست و جو‌های ایرانیان در گوگل در ۴۸ ساعت گذشته

مراسم تنفیذ رئیس جمهور در کانون توجه کاربران اینترنت/ حادثه‌ای که برای ارشا اقدسی رخ داد، او را ترند گوگل کرد/ کاربران اینترنتی به دنبال اطلاع از زمان واریز یارانه معیشتی/ کره شمالی؛ نامی که به مدد طرح صیانت ترند شد

در بازه زمانی مورد اشاره، مفاهیم و عباراتی چون «تنفیذ چیست؟» «ارشا اقدسی کیست؟»، «آیا معیشتی واریز شده است؟»، «آیا بعد از واکسن کرونا قرنطینه لازم است؟»، «کره شمالی»، «لیست اعضای کابینه» و... از مهم‌ترین موضوعاتی بود که کاربران ایرانی در اینترنت به دنبال اطلاعاتی در مورد آن‌ها بودند.
کد خبر: ۱۰۶۷۴۱۱
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۰ 02 August 2021

مراسم تنفیذ رئیس جمهور در کانون توجه کاربران اینترنت/ حادثه‌ای که برای ارشا اقدسی رخ داد او را ترند گوگل کرد/ کاربران اینترنتی به دنبال اطلاع از زمان واریز یارانه معیشتی/ کره شمالی؛ نامی که به مدد طرح صیانت ترند شد

روزانه عبارت و مفاهیم متعدد و صد البته متفاوتی از سوی کاربران فضای مجازی در شبکه‌های اجتماعی و موتور‌های جستجوگر جست و جو می‌شود؛ مفاهیمی که بعضاً با تحولات خبری ارتباط تنگاتنگی دارند و کاربران به دنبال اطلاعات بیشتری در مورد آن‌ها هستند. در بسته خبری پیش روی، به مهم‌ترین مفاهیم جست و جو و بیان دیگر، ترند‌های گوگل در ۴۸ ساعت گذشته اشاره شده است.

به گزارش «تابناک»؛ در بازه زمانی مورد اشاره، مفاهیم و عباراتی چون «تنفیذ چیست؟» «ارشا اقدسی کیست؟»، «آیا معیشتی واریز شده است؟»، «آیا بعد از واکسن کرونا قرنطینه لازم است؟»، «کره شمالی»، «لیست اعضای کابینه» و... از مهم‌ترین موضوعاتی بود که کاربران ایرانی در اینترنت به دنبال اطلاعاتی در مورد آن‌ها بودند.

تنفیذ چیست؟

به لحاظ لغوی معنای تنفیذ، اعتبار بخشی عمل حقوقیِ قابل ابطال و همچنین اجرای حکم را گویند و از معنای دوم در بابهای صلات، وصیّت و قضاء در این رابطه سخن گفته اند.

با توجه به نزدیک شدن به روی کار آمدن دولت سیزدهم و مراسم تنفیذ رئیس جمهور، حالا عبارت تنفیذ چیست، سئو شده است.

توضیح بیشتر در مورد تنفیذ حکم رئیس جمهور اینکه تنفیذ پیش از مراسم تحلیف حکم ریاست جمهوری طبق بند ۹ اصل ۱۱۰ قانون اساسی، پس از انتخاب مردم از جمله وظایف و اختیارات رهبر انقلاب اسلامی در ایران است.

تنفیذ حکم رئیس‌جمهور ایران به وسیله رهبر انقلاب، از اختیارات ایشان است که در قانون اساسی ذکر شده و هرگز جنبه تشریفاتی و صوری ندارد؛ یعنی، قانوناً، تا زمانی که رهبر انقلاب حکم رئیس‌جمهور منتخب را تنفیذ نکند، وی ریاستی بر قوه مجریه ندارد.

12مردادماه؛ برگزاری مراسم تنفیذ در حسینیه امام خمینی(ره)/ رئیسی از چه زمانی دولت را تحویل می گیرد؟

 واژه «تنفیذ» بیانگر این است که حکم ریاست جمهوری فرد منتخب مردم مادامی که در چارچوب اصول انقلاب اسلامی که مورد تأیید و نظارت کلان رهبر انقلاب است، قرار دارد اعتبار دارد و در صورت عدول از ارزش های مورد اشاره این حکم توسط رهبری قابلیت ابطال دارد.

فردا سه شنبه مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی برگزار خواهد شد و ایشان رسما برای مدت چهار سال سکان قوه مجریه کشور را بر عهده خواهند گرفت.

گفتنی است، مراسم تنفیذ رئیس جمهور در حسینیه امام خمینی (ره) برگزار می‌شود و در تاریخ به جز در دو مورد، همه مراسم تنفیذ در این حسینیه برگزار شده است؛ بار اول امام خمینی (ره) در بیمارستان بستری بودند و مراسم تنفیذ بنی صدر در بیمارستان برگزار شد و بار دوم، تنفیذ حکم پنجمین دوره ریاست جمهوری و اولین دوره هاشمی رفسنجانی بود که به علت آماده نبودن حسینیه امام خمینی (ره)، این مراسم در حسینیه جماران برگزار شد. 

بیشتر بخوانید

آرشا اقدسی کیست؟/ پیمان ابدی چگونه کشته شد؟

ارشا قدسی، یکی از بدلکاران معروف سینمای ایران و متولد سال ۱۳۶۱ است که اخیراً و طی یک حادثه که هنگام بدلکاری برای فیلم سینمایی برایش اتفاق افتاد راهی بیمارستان شد.

توضیح دقیقتر اینکه آرشا اقدسی در تاریخ ۶ مرداد ١۴٠٠ مشغول ضبط یک پروژه سینمایی در لبنان بود که با حادثه‌ای راهی بیمارستان شد. وخامت حال او به قدری شدید بود که پزشکان فاصله بین مرگ و زندگی او را خیلی باریک می‌دیدند. او در حال تهیه سکانس مربوط به چپ کردن خودرو بود که این اتفاق برایش افتاد و در نهایت باعث شد تا در بیمارستانی در بیروت بستری و منتظر عمل جراحی باشد.

پیش از این و در سال ۱۳۸۸ نیز پیمان ابدی یکی دیگر از بدلکاران معروف ایرانی که به نوعی استاد آرشا اقدسی نیز محسوب می‌شد، به واسطه بدلکاری در تله فیلم چشم‌های نامحسوس دچار سانحه شد و جان خود را از دست داد.

حالا و به واسطه حادثه‌ای که برای ارشا قدسی رخ داده است، هم نام او و هم نام زنده یاد پیمان ابدی به ترند‌های مهم گوگل تبدیل شده اند.

                                                   تکذیب به کما رفتن بدلکار ایرانی

با امید به اینکه آرشا قدسی هر چه سریعتر سلامت خود را به دست آورد و دوباره شاهد هنرنمایی های او در عرصه سینما و تلویزیون باشیم.

بیشتر بخوانید

آیا معیشتی واریز شده است؟

همواره با نزیک شدن به دهم ماه که موعد واریز یارانه معیشتی خانواده ها می شود، سوال آیا معیشتی واریز شده است؟ به یکی از ترندهای گوگل تبدیل می شود. با اینکه پیشتر نیز اعلام شده بود که یکشنبه شب یارانه معیشتی خانواده ها واریز می شود ولی از روز شنبه گوگل میزبان این سوال بوده است.

پاسخ به این سوال آن هم امروز که یارانه ها قاعدتاً برای خانواده های مشمول واریز شده است، چندان محلی از اعراب ندارد، اما به هر حال خالی از لطف نیست که بدانید در روزهای گذشته، این سوال یکی از پر جست و جوترین سوالات کاربران ایرانی در گوگل بود.

آیا بعد از واکسن کرونا قرنطینه لازم است؟

در روز‌هایی قرار داریم که روند واکسیناسیون شهروندان شتاب بیشتری گرفته است و به صورت روزانه و میانگین ۴۰۰ هزار شهروند واکسینه می‌شوند.

همزمان با این روند، حالا بسیاری از شهروندانی که واکسن تزریق کرده اند، این سوال را در گوگل مطرح می‌کنند که آیا بعد از واکسن کرونا قرنطینه لازم است؟

 

                                                   پاسخ به پرتکرارترین سوالات درباره واکسن کرونا

در این رابطه و صورت کلی توضیح آن هم از زبان کارشناسان مربوطه اینکه دریافت کنندگان واکسن کرونا در حالت عادی، ناقل بیماری کووید ۱۹ نیستند و نیاز به قرنطینه ندارند، اما باید پروتکل های های بهداشتی را رعایت کنند چون با توجه به اینکه احتمال ابتلا به کرونا در آنها دور از انتظار نیست، در صورت ابتلا، به نوع بدخیم ویروس دچار می شوند بنابراین باید در وهله اول به دلیل حفظ سلامتی خود همچنان پروتکل های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک را جدی بگیرند اما اگر به ویروس مبتلا شدند مانند سایر بیماران، ناقل هستند.

بیشتر بخوانید

کره شمالی

همزمان با مطرح شدن طرح صیانت از فضای مجازی در فضای رسانه ای کشور و نگرانی ها از ابهامات طرح و سرنوشت فضای مجازی در ایران، حالا برخی به شوخی تلاش می کنند تا فرجام این طرح را تبدیل شدن ایران به کره شمالی عنوان کنند.

رویه و برخوردی که موجب شده تا بسیاری از کاربران فضای مجازی ترغیب شوند تا نام کشور کره شمالی را در گوگل جست و جو کنند و به دنبال این باشند که بدانند در کره شمالی فضای مجازی چگونه مدیریت و اداره می شود.

پیشتر و در مورد اینترنت و شبکه های اجتماعی در کره شمالی، سایت دیپلماسی ایرانی نوشته بود: کره شمالی به قدری از دسترسی شهروندانش به اینترنت هراس دارد که حتی داشتن یک کامپیوتر شخصی در این کشور هم منوط به دریافت مجوز از مقامات دولت های محلی است و همه سیستم های کامپیوتری موجود در آن، درست مانند سلاح های گرم در اداره پلیس کره شمالی ثبت شده اند.

مالکیت خصوصی دستگاه های دورنگار در  این کشور ممنوع است و ارسال حتی یک فکس هم نیازمند دریافت مجوزهای مختلف است. داشتن دی وی دی های بدون مجوز در خاک کره شمالی هم به قدری غیر قانونی است که در صورت اطلاع پلیس می تواند پیگرد داشته باشد و حتی به مجازات چندین سال بیگاری در اردوگاه های کار اجباری آن کشور منتهی شود.

 با این توصیف تصور کنید در صورت وقوع این اتفاق چه حوادثی ممکن است در این کشور رخ دهد. از این رو خودتان می توانید تصور کنید که دسترسی به اینترنت در این کشور تا چه اندازه محدود است و تخلف از قوانین مربوط به آن چه پیامدهای بدی می تواند به دنبال داشته باشد.

لیست اعضای کابینه

با نزدیک شدن به مراسم تحلیف رئیس جمهور منتخب، بازار گمانه زنی ها و نیز کنجکاوی ها پیرامون لیست اعضای کابینه دولت آقای رئیسی بالا گرفته است.

کابینه رئیسی متفاوت از لیست‌های منتشره در فضای مجازی/ حضور مخبر، سردار وحیدی و شمخانی در دولت رئیسی قطعی شد

همین موضوع سبب شده تا عبارت لیست اعضای کابینه به یکی از ترندهای گوگل تبدیل شود. در رابطه با این لیست و وضعیت آن در روزهای آینده توضیح اینکه روز گذشته حسینعلی حاجی دلیگانی، عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در خصوص زمان اعلام لیست وزرای پیشنهادی سید ابراهیم رئیسی و روند بررسی‌های مجلس به رسانه ها گفت: آنچه ما شنیده‌ایم، اینطور است که آقای رئیسی تصمیم دارند در همان روز که مراسم تحلیف برگزار می‌شود، اسامی وزرای پیشنهادی‌شان را به همراه کلیاتی از برنامه‌ و خط و مشی دولت به مجلس ارائه دهند. اگر چنین اتفاقی رقم بخورد، یعنی معرفی کابینه به مجلس در روز تحلیف انجام شود، می‌توان گفت که تا قبل از فرارسیدن تاسوعا و عاشورا کابینه مشخص خواهد شد. اما اگر آقای رئیسی تصمیم داشته باشند از مهلت دوهفته‌ای که براساس قانون دارد، استفاده کنند این مساله به بعد از تاسوعا و عاشورا موکول خواهد شد.

بیشتر بخوانید

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۳
و البته طرح صیانت و مهاجرت از کشور.....!!!!!!!!!!!!!!
همه رو بگو!
ای کاش میشد بمناسبت پایان دوره روحانی یک کارناوال شادی در خیابانها راه انداخت
کره شمالی نه برروی کره زمین بلکه کره دیگری است وچنان بسته است که بجزقحطی و مرگ آنهابراثرگرسنگی چیزدیگری به بیرون درزنمیکند!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی