بازدید 5824
ارتش یمن:

صد‌ها تن از متجاوزان در استان بیضاء یمن کشته شدند

سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن از انجام مرحله دوم عملیات «نصر مبین» برای آزادسازی استان بیضاء در جنوب این کشور خبر داد و گفت که در جریان این عملیات صد‌ها تن از نیرو‌های وابسته به ائتلاف سعودی و تکفیری کشته یا زخمی شدند.
کد خبر: ۱۰۶۶۹۷۰
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۶ 30 July 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا از المسیره، «یحیی سریع» روز جمعه افزود: در جریان این مرحله از عملیات، شهرستان‌های «نعمان» و «ناطع» استان بیضاء آزاد شدند و خسارت سنگینی به نیرو‌های ائتلاف متجاوز وارد شد.

سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن تأکید کرد، صد‌ها تن از نیرو‌های ائتلاف متجاوز و عناصر تکفیری کشته، زخمی و یا اسیر شدند.

وی اظهار داشت: نیرو‌های ارتش و کمیته‌های مردمی مصمم هستند تا دیگر مناطق اشغالی در استان بیضاء را از نیرو‌های ائتلاف سعودی و عناصر تکفیری پاکسازی کنند و به عملیات خود تا پایان تجاوز، رفع محاصره و آزادسازی سراسر خاک یمن ادامه خواهند داد.

نیرو‌های مسلح یمن اواخر ماه گذشته (تیر ماه) از آغاز عملیات نصر مبین برای آزادسازی استان بیضاء خبر داده بودند.

سریع در بیانیه‌ای اعلام کرد، در جریان عملیات اخیر نیرو‌های ارتش و کمیته‌های مردمی در استان بیضاء، ۳۵۰ نیروی تکفیری و تروریستی به هلاکت رسیدند.

سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن اعلام کرده بود که پاسخ به تجاوز عناصر مزدور و جنایتکار داعش و القاعده به عنوان عناصر مورد حمایت کشور‌های متجاوز، در عملیاتی تحت عنوان «النصر المبین» انجام شد که تنها ۷۲ ساعت بطول انجامید.

عربستان از فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور غربی و عربی و با کمک آمریکا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، حملات گسترده‌ای را علیه یمن -فقیرترین کشور عربی- آغاز کرد.

بر اثر این تجاوز، تاکنون هزاران یمنی کشته شده‌اند و بر اساس گزارش سازمان ملل متحد، قحطی در این کشور به بزرگ‌ترین فاجعه انسانی در جهان تبدیل شده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست