بازدید 16014

هشداری که اگر جدی گرفته می‌شد، «خندوانه» به تعطیلی کشیده نمی‌شد

با توجه به سرعت شیوع گونه دلتا، شاید وقت آن باشد ملاحظات بهداشتی سختگیرانه‌ای در تولید سینمایی و تلویزیونی در نظر گرفته شود و دست کم برنامه‌های تلویزیونی که تماشاگر دارند، مجدداً بدون حضور تماشاگر برگزار شوند.
کد خبر: ۱۰۶۶۴۶۵
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۹ 27 July 2021

هشداری که اگر جدی گرفته می‌شد، «خندوانه» به تعطیلی کشیده نمی‌شد

بی توجهی به هشدارهایی که درباره مخاطرات تولید برنامه‌ها با حضور طیف وسیعی از تماشاگران داده شد، در نهایت به شیوع گسترده کرونا در یکی از برنامه‌های تلویزیون منتهی شد و «خندوانه» در فصل هفتم زودتر از برنامه به پایان رسید؛ هشدارهایی که اگر جدی گرفته می‌شد و برنامه‌های تلویزیون دست کم بدون تماشاگر برگزار می‌شد، شاید این برنامه همچنان در حال پخش بود!

به گزارش «تابناک»؛ بستر خلق بسیاری از آثار هنری به ویژه پشت صحنه فیلم‌های سینمایی و سریال‌های تلویزیونی و محصولات شبکه نمایش خانگی به شکل اجتناب ناپذیری، با حضور انبوهی از هنرمندان و تکنیسین‌ها همراه است؛ فیلمبردار، صدابردار، نورپرداز و کارگردان به همراه دستیاران‌شان به اجبار پشت دوربین حضور دارند و به این گروه طراح صحنه و لباس و دستیاران‌شان، گریمور و دستیارانش و... افزوده می‌شوند که مجموعه این عوامل در پشت صحنه، گاهی تا سی تن در سر صحنه و ده‌ها تن در اتاق‌های مجاور همراه می‌شود که به آماده سازی گریم و لباس و... مشغولند.

«تابناک» پس از فوت برخی هنرمندان به مسئولان تلویزیون توصیه کرد تا زمان کنترل کرونا، پخش برنامه‌های آرشیوی پرمخاطب را در دستور کار قرار دهند اما در نهایت نه تنها تولید برنامه‌ها تداوم یافت، بلکه با وقفه‌ای کوتاه، تماشاگر نیز به برنامه‌های تلویزیون بازگشت که قاعدتاً برای برنامه‌هایی چون «دورهمی» و «خندوانه»، با وجود همه ملاحظات بهداشتی، ریسک تولید را به شدت بالا می‌برد. این ارزیابی دور از واقعیت نبود و هفده تن از عوامل تولید «خندوانه» از جمله شخص رامبد جوان به کرونا مبتلا شدند.

پس از این اتفاق، سیدعلی احمدی تهیه کننده این برنامه درباره ادامه ساخت «خندوانه» پس از ابتلای رامبد جوان به کرونا، در یادداشتی نوشت: «امروز دقیقاً ۷ ماه است که بیش از ۱۵۰ نفر بروبچه‌های «خندوانه» و «حالا برعکس» در حال تولید این دو مجموعه تلویزیونی هستند. از واکسن اختصاص یافته برای پروژه‌های در حال تصویربرداری تنها ۱۰ سهمیه به این دو پروژه تعلق گرفت که آن هم چهار نفر از عوامل اصلی راضی به تزریق آن نشده و زدن واکسن را موکول به بعد از همه عوامل کردند.»

تهیه کننده خندوانه در ادامه تاکید کرد: «متأسفانه در روزهای اخیر ۱۷ تن از عوامل این دو پروژه به کرونا مبتلا شده‌اند؛ چند بازیگر سریال، عروسک‌گردان‌های خندوانه و رامبد جوان!» امیدواریم با گذشت ایام دشوار ابتلا برای این عزیزان و رامبد عزیز بتوانیم شش برنامه انتهایی این فصل را با تدابیری روانه آنتن کنیم... حال عمومی همکاران عزیزم و رامبد جوان خوب است.» اما در نهایت امروز اعلام شد برنامه خندوانه در فصل هفتم به صورت ناقص پایان می‌یابد و ادامه این برنامه پس از ماه‌های محرم و صفر پخش خواهد شد.

این وضعیت می‌تواند یک هشدار جدی باشد. با توجه به سرعت شیوع گونه دلتا، شاید وقت آن باشد ملاحظات بهداشتی سختگیرانه‌ای در تولید سینمایی و تلویزیونی در نظر گرفته شود و دست کم برنامه‌های تلویزیونی که تماشاگر دارند، مجدداً بدون حضور تماشاگر برگزار شوند. البته شماری از این برنامه‌ها پیش از آغاز ماه محرم به پایان می‌رسند اما ضروری است، سخت گیری بیشتری در نظر گرفته شود تا هم سلامت فعالان این در بخش و هم سلامت تماشاگران و دیگر گروه‌های دخیل تضمین شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۸
تلویزیون که مهم نیست به فکر مراسم محرم و نذری و مداحی و این ها باشید که جمعیت زیادی را شامل می شود.
بهتر که تمام شد
رامبد کانادایی
هرچه کمتر رامبد کانادایی دیده شود بهنر است این نون رو تو ایران در میاره رو؟؟؟؟؟؟؟؟؟
خندوانه تعطیل شد برای اینکه مردم از یک آدم ظاهر ساز و عوام فریب خوششان نمی آید
رامبد جوان حتما در کانادا واکسن زده است.
برنامه سری جدید ایشون بخصوص حالا برعکس اگر تعطیل بشه مشکلی پیش نمیاد فقط بودجه صدا و سیما تلف نمیشه.
فقط بحث تماشاگر نیست مسابقه هایی که برگزار می کنند هیچ کدوم ماسک ندارن کنار هم نشستن به هم نزدیک هستن خب یکی اگر ناقل باشه بقیه مبتلا می شن تماشاگرها که بیچاره ها همه ماسک دارن
همان بهنر که تعطیل شد

این برنامه فقط یک درامد نجومی برای مجری اش جهت مخارج دلاری در زندگی اشرافی کانادایی اش بود و بس
کاری ندارم تابی جون چه گیری همیشه به صدا و سیما
مشکل از اونجاست که این برنامه هم به خاطر حواشی خود آقای جوان دیگه اون جایگاه قبلی رو نداره ؛ البته که تو کویری مثل صداوسیما برنامه بسیار خوب و نوآوری هستش و مثل بقیه کپی نیست ولی افت بسیار زیادی کرده.
بهتر که تعطیل شد. یه برنامه بی محتوای جلف که مجری آن کشور آدمکش کودکان بومی رو به ایران خودش ترجیح میده و بچه اش رو. اونجا بدنیا میاره
ای بابا حالا چی رو مگه از دست دادیم... دیگه خندوانه که فقط وقت ملت رو میگرفت...
راه حل
خرید واکسن با همکاری هلال احمر و تزریق ضربتی به افراد بالای ۱۸ سال
خندوانه چیه مرد حسابی تو این اوضاع ادم طبیعی و سالم میخنده؟
سلام ای اقا زندگی ملت با این گرانی ها تعطیل شده خندوانه کیلویی چند
با توجه به زیادشدن واکسن دیگر نیازی به این محدودیتها نیست. حتی برای شرکت کنندگان هم فقط لازمست زمان کافی از تزریق دز دوم گذشته باشه و افراد هم بیماری زمینه ای جدی هم نداشته باشند و یکسری احتیاطهایی از این دست. در اینصورت احتمال مشکلات جدی هم خیلی کمه.
حتی الان بجای توصیه این محدودیتها میشه تشویق کرد که پرسنل اصلی و فرعی و خدمات و شرکت کنندگان و حتی خانواده هایشان از این واکسنهای داخلی بزنند تا باعث تشویق عموم هم بشوند (برای زدن واکسن بطورکلی، و بطورخاص برای واکسنهای داخلی).
اینطوری هم برنامه ها بصورت معمول ادامه پیدا می کنند و هم یک تیر و چندنشان میشه.
بهتر که تعطیل شد
خندوانه مزخرف
جمع کنید این برنامه مزخرف با رامبد جوان خائن رو
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل