بدرقه دولت روحانی با کارت زرد مجلس به رحمانی فضلی

کمتر از یک هفته به پایان عمر دولت دوازدهم مانده است، ولی این موضوع، دلیلی بر عدم پاسخگویی وزرای کابینه به سوالات مجلس نیست؛ امروز وزیر کشور برای جواب دادن به سوالی در پارلمان حاضر شد که نتیجه آن کارت زرد دیگری برای رحمانی فضلی بود.
کد خبر: ۱۰۶۶۳۷۰
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۷ 27 July 2021

کمتر از یک هفته به پایان عمر دولت دوازدهم مانده است، ولی این موضوع، دلیلی بر عدم پاسخگویی وزرای کابینه به سوالات مجلس نیست؛ امروز وزیر کشور برای جواب دادن به سوالی در پارلمان حاضر شد که نتیجه آن کارت زرد دیگری برای رحمانی فضلی بود.

به گزارش تابناک، عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور در جلسه علنی امروز (۵ مرداد) مجلس شورای اسلامی، برای پاسخگویی به سوال مجتبی یوسفی نماینده اهواز حاضر شد. پرسش او درباره علت عدم نظارت بر عملکرد شهرداری‌ها و عدم اجرای مفاد قانون شرایط انتخاب شهرداران بود که پاسخ‌های رحمانی فضلی، نه تنها یوسفی که اکثریت مجلس را نتوانست قانع کنند و وزیر را در روز‌های پایانی کاری اش با کارت زرد راهی وزارت کشور کرد.

یوسفی مشکلات خوزستان را نتیجه انتصابات وزیر کشور در این استان برشمرد و از بی توجهی دولت به تعیین اعتبار ۵۰۰ میلیاردی مجلس برای حل مشکلات خوزستان انتقاد کرد. این عضو هیات رییسه مجلس خطاب به وزیر کشور گفت: «نکند شما هم مانند رئیس جمهور که اعلام کرده وضعیت مردم خوب است و آن‌ها از عملکرد دولت راضی هستند و این دولت عملکرد بی‌بدیلی در خوزستان داشته، اقتصاد و استان‌ها را خوب اداره کرده‌اید؟! پس انگار ما و مردم باید برای بروز شرایط کنونی از شما عذرخواهی کنیم!»

در پاسخ، رحمانی فضلی با بیان اینکه وزیر کشور در عزل شهرداران هیچ اختیاری ندارد گفت: قانون مدیریت شهری و انتخاب شهرداران به تجدیدنظر جدی نیاز دارد تا بتوان از این نهاد برخاسته از قانون اساسی یعنی شورا‌های شهر به خوبی استفاده کرد.

علاوه بر موضوع سوال از وزیر، بخشی از جلسه علنی امروز صرف بررسی ایرادات شورای نگهبان به چند لایحه گذشت؛ لوایح معاهده استرداد مجرمین بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری فدرال برزیل، پروتکل همکاری در زمینه مبارزه با جرایم سازمان یافته در دریای خزر الحاقی به موافقت نامه همکاری در زمینه امنیت دریای خزر و معاهده استرداد مجرمین بین ایران و برزیل به دلیل اصرار مجلس بر مصوبه خود به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع شد. لایحه نحوه واگذاری اموال، تأسیسات، ماشین آلات و هرگونه مالکیت مربوط به تأسیسات آب و فاضلاب نیز اصلاح شد.

یکی دیگر از موارد کاری امروز مجلس، قرائت گزارش کمیسیون اصل ۹۰ در خصوص وضعیت خط لوله گوره به جاسک بود که طبق توضیحات علی خضریان سخنگوی این کمیسیون، در این گزارش به اهداف احداث و وضعیت فعلی پروژه و افتتاح آن علی رغم عقب ماندگی‌ها و پیامد‌های بهره برداری اشاره شده است.

همچنین نمایندگان مجلس شورای اسلامی تصمیم گرفتند که طرح تمدید مهلت جذب اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای و مالی سال ۱۳۹۹ با اولویت یعنی در جلسه فردا (چهارشنبه) مجلس مورد بررسی قرار گیرد. این طرح درباره ایجاد استفاده از اعتبارات عمرانی دستگاه‌ها پس از پایان مهلت منظور شده در بودجه (شهریور) است.

امروز هم به روال جلسات گذشته، نمایندگان مجلس در قالب نطق و تذکر به بیان مشکلات کشور پرداختند؛ جعفر قادری نماینده شیراز با اشاره به گرانی سیمان گفت: برخی اعلام کرده اند که بازار سیمان در اختیار ۱۵ نفر قرار دارد که اگر این ادعا درست باشد، باید دستگاه‌های نظارتی برخورد‌های لازم را انجام دهند و در صورت عدم صحت این ادعا با افراد مطرح کننده این مسائل برخورد شود.

او همچنین با اشاره به برخی شائبه‌ها درخصوص طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی گفت: اطمینان می‌دهیم که هدف ما صیانت از حقوق کاربران است و بحث محدودیت فضای مجازی به هیچ عنوان مطرح نیست.

یعقوب رضازاده، عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی هم از خاموشی‌ها و قطعی برق گسترده گلایه کرد و گفت که این موضوع باعث تعطیلی کارخانجات و افزایش جرایم شده است.

او با انتقاد از تعطیلی مغازه‌ها و پاساژ‌ها تاکید داشت: با این تعطیلی‌ها و جرایم صوری راهور در جاده‌ها نمی‌توان با کرونا مقابله کرد. پول و اعتبار باید از صندوق توسعه ملی و سایر منابع بنیاد مستضعفان و ستاد اجرایی فرمان امام در خصوص پوشش واکسن سراسری مردم اختصاص یابد.

صمدالله محمدی، نماینده بافت و عضو مجمع نمایندگان استان کرمان نیز به سیل اخیر در کرمان اشاره و اظهار کرد: در سیل اخیر، خسارات سنگینی به زیرساخت‌های کشاورزی، راه‌های روستایی و منازل مسکونی وارد شده و براساس نظر کارشناسان خسارات اولیه بالغ بر ۲۵۰ میلیارد تومان برآورد شده است، انتظار داریم هر چه سریعتر اعتبارات ستاد بحران به استان کرمان اختصاص یابد تا مردم با پیگیری‌های دلسوزانه مدیران اجرایی و حمایت مجدانه مجلس، شاهد پایان روز‌های سخت باشند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۷
کارت زرد اونم دقیقه نود؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
نیش آخر را زدند
باز هم یک سیاه نمایی دیگر از مجلس! خب حالا گیریم هم سوال کردی و قانع نشد! این بابا که هفته دیگه عوض میشه! پیگیر این باش که نفر بعدی که میاد این ایرادات رو نداشته باشه و ایرادات قبلی رو برطرف کنه
از این مجلس پر از پایداری واصولگرایان تند رو ومخالف سر سخت برجام غیر از این انتظاری نمی رفت !
بدترین دولت پس از قاجار
کدام دولت ؟

مگه کشور دولت داشت ؟؟؟؟
همه شماها درروزهای اخیرا مردم ایران کارت قرمزگرفتید!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان