بازدید 4647

زالی: فشار سنگینی بر کادر درمانی حاکم است

رییس ستاد مقابله با کرونا در استان تهران اعلام کرد: هم اکنون در بیمارستان‌ها با بالاترین حجم موجود در حال ارایه خدمت هستیم و فشار سنگینی را تیم درمان استان تهران تحمل می‌کند.
کد خبر: ۱۰۶۶۲۳۰
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۱ 26 July 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، علیرضا زالی عصر دوشنبه در جلسه هفتگی ستاد مقابله با کرونا استان تهران گفت: افزایش میزان تخت‌های بستری یکی از مباحث مطرح شده است و باید از هر روشی برای این کار استفاده کرد.

وی تاکید کرد: کمیته ترخیص می‌تواند در این زمینه کمک کننده و اثربخش باشد و می‌توان از رسوب موارد بستری جلوگیری کنند، برای رسیدن به ظرفیت مورد نظر باید تیم‌های پایش از بیمارستان‌ها بازدید کنند همچنین پیشنهاد دیگر بهسازی تخت‌های اورژانس از ظرفیت این بخش‌ها نیز استفاده کند همچنین با راه اندازی مراکز درمان بستری موقت از فشار بیمارستان‌ها بکاهیم.

زالی درباره خدمات پیش بستری و پس از بستری افزود: الگویی برای این مورد در نظر گرفته شده و به ظرفیت سازی جدید نیز کمک می‌کند بازشماری در تخت‌های غیردانشگاهی صورت بگیرد و از ظرفیت‌های بیمارستان‌های دیگر دستگاه‌ها استفاده کرد و شاید تا دو هفته دیگر این فشار شاید سنگین‌تر شود و باید کمک کنیم تا فشار وارد نشود.

وی درباره مشکلات مالی مراکز درمانی نیز گفت: هیچ کمک متمرکزی در قالب کمک‌های ستادی شاهد نبودیم و بیمه‌ها باید در این زمینه به ما کمک کنند، حدود ۱۵ بیمارستان در تهران بالاترین بار بیماری را دارند و بیمه‌ها باید کمک کنند تا حساب این بیمارستان‌ها تسویه شود که در حال حاضر بیمه تکمیلی نقش پررنگی ندارد و همچنین متن پیشنهادات مان را برای ستاد ملی ارسال کردیم.

رییس ستاد مقابله با کرونا استان تهران خاطرنشان کرد: در حوزه برنامه ریزی برای شارژ کادر درمان باید دولت یک پاداش در نظر بگیرد نیروی انسانی به کندی در دانشگاه شکل می‌گیرد با توجه به استخدام نیروی جدید در سال گذشته، اما هنوز این نیرو‌ها در دانشگاه حضور ندارند.

به گفته وی، پیشنهاد ما قرارداد ۸۹ روزه بود همچنین استفاده از نیرو‌های داوطلب نیز می‌تواند در کاهش بار سنگین بیمارستان کمک کند. در پیک اول و دوم شاهد اقدامات خیرین بودیم که به ما کمک بسیاری کرد، اما الان این موضوع کمرنگ شده است.

زالی ادامه داد: برخی افراد توان مراجعه به سیستم هوشمند را ندارند نام برخی از این افراد در مراکز جامع سلامت ثبت است، برخی نیز ثبت نیست و باید کمک کنیم این چالش برطرف شود، برخی اوقات سامانه قطع می‌شود و گاهی اوقات اختلال در سیستم ایجاد می‌شود و به نظر می‌رسد بحث حرفه‌ای است.

وی اظهار داشت: کار با سامانه با افزایش گروه‌های بعدی کار بسیار سختی است و از عهده وزارت بهداشت به تنهایی کافی نیست و وزارت ارتباطات لازم است که در این زمینه به ما و وزارت بهداشت کمک کنند.

زالی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: تهران با همه استان‌ها فرق دارد گاهی اوقات یک منطقه شهرداری معادل دو شهر است باید اقدامات در تهران جدای از سایر کشور باشد اعلام گروه‌های سنی در تهران در وزارت بهداشت با شتابزدگی انجام می‌شود و اگر در این خصوص در تهران مدیریت نشود ما را با مشکل مواجه می‌کند.

وی یادآور شد: ما از وزارت بهداشت درخواست کردیم گروه‌های سنی در تهران با متانت و تدبیر اعلام شود تا با جمعیت زیادی در مراکز روبرو نشویم و اعلام گروه سنی با هماهنگی دانشگاه‌های علوم پزشکی در تهران صورت بگیرد. ۹۰ هزار نفر در تهران در هفته گذشته واکسن دریافت کرده اند که در گروه سنی نیستند و در گروه سایرین قرار دارند. ممکن است این گروه سایرین در هفته‌های دیگر افزایش پیدا کند و با اعلام زودهنگام گروه‌های سنی ما قطعا در تهران با مشکل مواجه می‌شویم.

زالی همچنین در پایان جلسه به خبرنگاران گفت: پیش بینی کرده بودم که در روز‌های آینده تعداد بستری‌ها در استان تهران از ۹ هزار نفر عبور خواهد کرد که متأسفانه امروز تعداد بستری‌ها در تهران از این میزان گذشته که از این تعداد ۲ هزار و ۵۰۰ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

وی افزود: روز گذشته ۱۹ هزار مراجعه سرپایی داشتیم و ۱۳۵۰ بیمار نیز ظرف ۲۴ ساعت گذشته ترخیص شده اند، اما ورودی‌های به بیمارستان‌ها همچنان عدد قابل توجهی است؛ به شکلی که ۱۶۰۰ ورودی جدید در ۲۴ ساعت گذشته داشته ایم که از این تعداد ۲۵۰ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شدند.

رییس ستاد مقابله با کرونا استان تهران ادامه داد: شاخص‌ها همچنان در استان تهران رو به افزایش است لذا باید تدارک تخت‌های جدید در دستور کار قرار گیرد.

وی تاکید کرد: بر این اساس تیم‌های پایش و بررسی به بیمارستان‌ها مراجعه خواهند کرد و هر کجا که امکان افزایش تعداد تخت‌ها برای بیماران کرونایی وجود داشته باشد اقدامات لازم انجام خواهد شد همچنین باید تعداد تخت‌های بستری‌های موقت افزایش پیدا کند تا بیمارانی که نیازمند خدمات موقت بستری هستند بتوانند از این خدمات استفاده کنند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر
آخرین اخبار