بازدید 11668

پادشاه اردن: جنگ آخر غزه متفاوت بود

عبدالله دوم پادشاه اردن با اعلام اینکه جنگ آخر بین تل آویو و غزه متفاوت بود، گفت که از سال ۱۹۴۸ تا کنون اولین بار احساس وقوع جنگ داخلی در اسرائیل را کرده است.
کد خبر: ۱۰۶۶۰۲۸
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۴ 25 July 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، عبدالله دوم در گفتگو با شبکه خبری سی‌ان‌ان همچنین جنگ اخیر در نوار غزه را به عنوان یک هشدار برای همه خواند و قدرت و روند اقتصادی و فناوری رژیم صهیونیستی را یک جبهه بسیار شکننده عنوان کرد.

پادشاه اردن معتقد است که تحولات داخلی در شهر‌های فلسطین اشغالی به عنوان یک زنگ خطر برای همه بوده است.

اردیبشهت ماه سال جاری گروه‌های مقاومت در غزه در پاسخ به اشغالگری‌های رژیم صهیونیستی و بیرون راندن فلسطینی‌ها از منطقه شیخ جراح، تل آویو و دیگر شهر‌های جنوب سرزمین‌های اشغالی را هدف قرار دادند.
مقام‌های صهیونیستی اعلام کردند که حدود ۴ هزار موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی شلیک شده و صهیونیست‌ّها نیز به مواضع غیر نظامی در غزه حمله کردند که در جریان این درگیری‌ها نزدیک به ۲۷۰ فلسطینی شهید شدند.
عبدالله دوم در گفتگو با سی‌ان‌ان ملاقات محرمانه خود با نفتالی بنت نخست وزیر و بنی گانتس وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در اوایل این ماه که خبر آن توسط رسانه‌های صهیونیستی منتشر شده بود را تایید کرد.
وی توضیح داد که از این دیدار‌ها بسیار دلگرم بیرون آمدم و فکر می‌کنم در دو هفته گذشته نه تنها شاهد یک تفاهم بهتر بین اسرائیل و اردن بودیم بلکه صدا‌هایی از سمت فلسطینی‌ها و اسرائیلی بیرون می‌آید که باید به سمت جلو حرکت کنیم.
عبدالله دوم در مورد ادعا‌های دور گلد مشاور بنیامین نتانیاهو نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی مبنی بر اینکه اردن تبدیل به کشور فلسطینی شود، تاکید کرد: این یاوه گویی چیز جدیدی نیست. اردن، اردن است. ما یک جامعه مختلط با پیش زمینه‌های متفاوت مذهبی و قومی داریم، اما اینجا کشور ماست.
وی ادامه داد که فلسطینی‌ها نمی‌خواهند در اردن باشند و خواهان سرزمین خود هستند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر