بازدید 18389
۸

بازار مصالح ساختمانی ایران در جمهوری آذربایجان

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی از زمینه سازی برای افزایش صادرات به کشور آذربایجان به ویژه در بخش مصالح ساختمانی خبر داد.
کد خبر: ۱۰۶۵۷۳۵
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۸ 24 July 2021


به گزارش تابناک به نقل از همشهری آنلاین، جنگ اخیر قره باغ و ویرانی‌های به جا مانده از این جنگ، نیاز به بازار مصالح ساختمانی در آنسوی مرز ایران را بیشتر کرده و از این رو ایران با محوریت آذربایجان شرقی به عنوان مهمترین استان شمالغرب کشور می‌کوشد تا سهم خوبی در بازار جمهوری آذربایجان داشته باشد.

به همین مناسبت در روزهای اخیر هیاتی اقتصادی از استان در سفری سه روزه به باکو، دیدارهای متعددی با بخش خصوصی و دولتی این کشور داشتند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی در همین زمینه گفت: تحولات اخیر در جمهوری آذربایجان و آزادسازی منطقه قره‌باغ، فضای جدیدی از همکاری برای شرکت‌های دولتی و خصوصی ایران در زمینه بازسازی مناطق آزاد شده فراهم کرده است.
علی جهانگیری ادامه داد: با توجه به اهمیت موضوع و ظرفیت‌ها و توانمندی‌های صنعتی و فنی و مهندسی آذربایجان شرقی برای تأمین امکانات بازسازی و سابقه موفق استان در روابط خارجی، مسئولیت ستاد کشوری توسعه تجارت با جمهوری آذربایجان از سوی وزیر صمت به استاندار آذربایجان شرقی واگذار شده است.

وی یادآور شد: مذاکرات متعددی انجام شد و به توافقات مهمی در این سفر، رسیدیم که زمینه توسعه دو جانبه را فراهم می کند.

وی گفت: ایجاد بازار مصالح ساختمانی ایران در خاک جمهوری آذربایجان و نزدیک‌ترین نقطه به مرز آذربایجان شرقی و همچنین برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های صنعتی و تولیدی ایران در آذربایجان از جمله مهم‌ترین موضوعات مورد توافق در این سفر بود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی افزود: در این سفر همچنین مذاکرات خوبی با مدیران بخش اقتصادی سفارت و رایزن بازرگانی ایران صورت گرفت و مسئولان سفارت بر هرگونه همکاری در راستای توسعه مناسبات اقتصادی و تجاری با جمهوری آذربایجان تاکید کردند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۸
با وجود كمبود اهن و سيمان در بازار ايران و رشد نجومي قيمت مصالح در داخل كشور و همچنين تعطيلي كارخانجات فولاد و سيمان به علت كمبود برق كشور، آيا صادرات مصالح به صلاح كشور است؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۲
خود آذربایجان شرقی سیمان اونجا رو تامین میکنه ربطی به شما نداره
سیمان و آهن در یک هفته ۲ برابر شده ۲ میلیون کارگر ساختمانی را بیکار کرده.مرغ به سوی ۱۰۰ هزارتومن میره صحبت از ابر تورم.هرچی ما ملت فرصت جبران میدیم به مسئولین گویا فکر میکنند هر بلایی میتوانند سرمون بیاورند.شک ندارم ادامه این روند ممکن نیست تحملش
با عرض پوزش سیمان پیدا نمیشه آهن سر به فلک زده سایر مصالح ساختمانی یا نیست یا بسیار گران عده ای نگران بازار دیگر کشورها ی دیگرند
دمتون گرم مشکلات خودمون حل کردین حالا نوبت اذربایجانه ممنون از این همه پشتکار خدا قوت
چندین بار در نمایشگاه‌های مختلف از جمله مصالح ساختمانی در باکو آذربایجان شرکت کردیم ، متاسفانه موفق نبودیم ! بعد از تحقیقات میدانی که انجام دادیم ، متوجه شدیم ترجیح می دهند با بازرگانان ترکیه ای همکاری داشته باشند !!!
چه خوب است که اول نیازهای کشورشان را برطرف نمایند

و بعد مصالح ساختمانی را برای کشورهای دیگر صادر کنند
دلتان را به صادرات مصالح ساختمانی خوش کردید درحالیکه منابع کشور به نوعی غارت میشود و برای یک عده قلیل سود دارد نه اکثریت مردم که ناچارند مصالح را گرانتر بخرند . ایران را ویران و کشورهای دیگر را آباد میکنند
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر