بازدید 3762

نکاتی که قبل از خرید کمپرسور باید بدانید

کد خبر: ۱۰۶۵۶۱۹
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۳ 28 July 2021

دستگاه‌های تولیدکننده هوا کاربردهای مختلفی دارند. برای این‌که بتوانید دستگاه مناسبی انتخاب کنید، باید اطلاعات کافی داشته باشید. اول از همه باید کاربری دستگاه کمپرسور را درنظر بگیرید. برای چه کاری می‌خواهید از این دستگاه استفاده کنید؟ در این مقاله قصد داریم در مورد خرید کمپرسور و قیمت آن صحبت کنیم.

راهنمای خرید کمپرسور

 اصولا خریداران از این دستگاه برای تامین انرژی ماشین آلات و ابزارهای پنوماتیک استفاده می‌کنند. بعضی از کارگاه‌ها هم فقط برای بادکردن لاستیک به کمپرسور احتیاج دارند. اگر به جریان زیادی از هوا احتیاج دارید، از کمپرسورهای تانک‌دار استفاده کنید. برای بادکردن لاستیک هم بهتر است دستگاه بدون تانک و قابل حمل بخرید. فشار و حجم دستگاه موردنظرتان را بررسی کنید.

معمولا دستگاه‌‌هایی که برای کار سنگین طراحی شده‌اند، به فشار بیشتری هم احتیاج دارند. درباره انواع کمپرسور تحقیق کنید. به‌طور کلی دو نوع پمپ هوا وجود دارد. پیستونی و اسکرو. متداول‌ترین نوع، کمپرسور پیستونی است. داخل این دستگاه یک پیستون وجود دارد که به سمت بالا و پایین حرکت می‌کند.

برخی از پمپ‌های هوا دو پیستون دارند و در جریان‌های هوای بالاتر و فشار کاری بیشتر استفاده می‌شوند. هنگام خرید به نیروی اسب بخار دستگاه نیز توجه کنید.

بازه متداول نیروی بخار معمولا بین 1.5 تا 6.5 اسب بخار است. قابل حمل‌بودن و حجم دستگاه را بررسی کنید. مثلا آیا می‌توانید دستگاه را بلند کنید یا آن را جابه‌جا کنید؟ پمپ‌های هوا می‌توانند کوچک یا بزرگ باشند. دستگاه‌های قابل حمل مناسبتر هستند. اما اگر می‌خواهید دستگاه را در گوشه گاراژ بگذارید، احتمالا باید از دستگاه بزرگ‌تری استفاده کنید.

اندازه تانک دستگاه هم اهمیت دارد. گرچه تانک هوا تولید نمی‌کند، ولی عمل ذخیره‌سازی آن را انجام می‌دهد. همچنین پمپ و موتور دستگاه را هم بررسی کنید. هر کدام از دستگاه‌های موجود در بازار کاربری خاص خودشان را دارند و شما با توجه به نیازتان باید دستگاه موردنظرتان را خریداری کنید. بعضی‌ها تصور می‌کنند که دستگاه دو اثره عملکرد بهتری از دستگاه تک اثره دارد. اما این حرف لزوما درست نیست.

بیشتر پمپ‌های باد بزرگ و صنعتی که با نیروی 5 اسب بخار کار می‌کنند، دو اثره هستند و عملکرد بهتری دارند. این برتری به این علت است که دستگاه‌های بزرگ برای اهداف صنعتی ساخته شدند.

 

نکاتی که قبل از خرید کمپرسور باید بدانید

 

به طول عمر دستگاه توجه کنید. کمپرسور را از فروشنده‌ها و تولیدکننده‌های صنعتی و مطمئن بخرید تا در مدت زمان بیشتری از دستگاه بتوانید استفاده کنید. بیشتر این اطلاعات برای دستگاه‌های چرخان و الکتریکی هستند. اگر به نیروی 25 اسب بخار و بالاتر احتیاج دارید، باید دستگاه اسکرو بخرید. برای فشار و حجم کم به دستگاه دیافراگمی احتیاج دارید.
قیمت کمپرسور

قیمت کمپرسور با توجه به عوامل متعددی مشخص می‌شود. از جمله این عوامل می‌توان به کیفیت واحد هواساز، الکتروموتور، مخزن، قطعات یدکی و گارانتی، دقت و ظرافت مونتاژ اشاره کرد. واحد هواساز عمل فشرده‌سازی هوا را انجام می‌شود. قیمت هر کدام از دستگاه‌ها هم متفاوت است. مثلا قیمت پمپ باد 1000 لیتری با توجه به قطعات، واحد هواساز یا بلوک سیلندر مشخص می‌شود. برای اطلاع از قیمت بهتر است با کارشناسان کمپرسور صفوی تماس بگیرید.
کمپرسور صنعتی

این دستگاه در صنایع مختلفی استفاده می‌شود و مهم‌ترین کاربردش هم فشرده‌سازی گازها است. اگر بخواهیم پمپ‌‌های هوای صنعتی را تقسیم‌بندی کنیم، دو دسته دینامیکی و جابه‌جایی مثبت، انواع اصلی دستگاه‌های فشرد‌ه‌سازی هوا هستند. دستگاه‌های دینامیکی از پره‌ها استفاده می‌کنند و بازدهی بیشتری دارند. همچنین این دستگاه‌ها حجم بیشتری از هوا را هم منتقل می‌کنند.

دستگاه‌های دینامیکی هم در دو نوع محوری و سانتریفیوژ تولید می‌شوند. کمپرسورهای جابه‌جایی مثبت دسته دوم هستند و هوا را از یک جای پرحجم به یک جای کم‌حجم منتقل می‌کنند. دو نوع روتاری و رفت‌وبرگشتی در این گروه قرار می‌گیرند.

کمپرسور لوب، اسکرو، وان، رینگ مایع و اسکرول از انواع پمپ‌های هوای روتاری هستند. دستگاه‌های رفت‌وبرگشتی هم در سه نوع تولید می‌شوند. دستگاه‌های تک اثره، دو اثره و دیافراگمی. دستگاه‌های تک اثره و دو اثره همان دستگاه پیستونی هستند.

دستگاه‌های زیادی در مجموعه کمپرسور شرکت صفوی تولید می‌شوند و هر کدام مشخصات فنی خودشان را دارند. مثلا پمپ هوا 350 لیتری، 3 اسب بخار و 2 پیستون دارد. این دستگاه می‌تواند حداکثر 10 بار را تولید کند و فشار کاری‌اش 6 تا 8 بار است. حجم مخزن هم 350 لیتر است.

کمپرسور 500 لیتری 2 پیستون دارد و حداکثر 5/5 اسب بخار دور الکتروموتورش است. این دستگاه در فشار 6 تا 8 بار کار می‌کند و حداکثر فشارش هم 12 بار است. پمپ 1000 لیتری هم 2 پیستون دارد و با فشار 6 الی 8 بار کار می‌کند. هوادهی دستگاه 1250 لیتر در دقیقه است.

 

نکاتی که قبل از خرید کمپرسور باید بدانید

 

تولیدکننده کمپرسور

شرکت صفوی به عنوان یکی از فعالان تولید‌کننده کمپرسور، با هواسازهای ABAC ایتالیا کمپرسور تولید می‌کند. در صورتی که حین فرایند خرید به مشکلی برخوردید یا سوالی داشتید، می‌توانید با مشاوران مجرب شرکت صفوی تماس بگیرید.

کمپرسور صفوی

شرکت صفوی کمپرسورهای مختلفی تولید می‌کند که از بین آن‌ها می‌توان به اسکرو، باد پیستونی و نوع دندان‌پزشکی بدون روغن اشاره کرد. شرکت صفوی می‌تواند در سریع‌ترین زمان دستگاه موردنیاز شما را به همه نقاط کشور ارسال کند. همچنین قیمت دستگاه‌های این شرکت نسبت به بقیه تولیدکننده‌ها و شرکت‌ها مناسب‌تر است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی