بازدید 15964
پیمانه اقتصادی

صرفه‌جویی ۵۰۰ دلاری در ساخت هر خودروی داخلی/ آغاز صادرات نفت ایران از دریای عمان/ افزایش قیمت نفت در بازار‌های جهانی با بالا رفتن تقاضا/ صعود دلار در معاملات خارجی

این پیمانه تیتر‌هایی همچون تداوم روند صعودی معاملات بورس با سرعتی معقول، از بورس آمریکا، اروپا و آسیا چه خبر؟ روسیه دلار را از قرارداد‌های نظامی با کشور‌های دیگر حذف کرد، ارزش بازار جهانی ارز‌های دیجیتالی چقدر شد؟ و کاهش قیمت طلا در هفته‌ای که گذشت را در بر دارد.
کد خبر: ۱۰۶۵۵۴۳
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۶ 23 July 2021

تابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون تداوم روند صعودی معاملات بورس با سرعتی معقول، از بورس آمریکا، اروپا و آسیا چه خبر؟ روسیه دلار را از قرارداد‌های نظامی با کشور‌های دیگر حذف کرد، ارزش بازار جهانی ارز‌های دیجیتالی چقدر شد؟ و کاهش قیمت طلا در هفته‌ای که گذشت را در بر دارد.

تداوم روند صعودی معاملات بورس با سرعتی معقول

خاندوزی کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اینکه بازار سرمایه از مرحله تدافعی و بحران خارج شده است، افزود: به نظر می‌رسد در صورت تداوم روند فعلی معاملات بورس و عدم تصمیمات هیجانی از سوی مسئولان، روند صعودی این بازار با سرعت معقول ادامه پیدا کند و مسیر کنونی را در پیش بگیرد. وی، معاملات بورس را با دیگر بازارها مقایسه کرد و گفت: حتما بازار سرمایه تا پایان سال از بالاترین بازدهی نسبت به سایر بازارها برخوردار خواهد بود و روند سال‌های گذشته هم نشان دهنده این بوده است که بازار سرمایه می‌تواند بازدهی بیشتری را نسبت به دیگر بازارها در اختیار سهامداران قرار دهد. /ایرنا

از بورس آمریکا، اروپا و آسیا چه خبر؟

بیشتر شاخص های مهم بورسی در جهان صعود کردند.

در وال استریت همه شاخص ها صعودی بودند؛ تا جایی که هر سه شاخص اصلی بورسی در سطح بالاتری از روز قبل خود بسته شدند. شاخص «داوجونز ایدانستریال اوریج» با ۰.۲ درصد افزایش نسبت به روز قبل و در سطح ۳۴ هزار و ۸۵۶.۳۵ واحد بسته شد. شاخص «اس اند پی ۵۰۰» با ۰.۲ درصد صعود تا سطح ۴۳۶۷.۲۴ واحدی بالا رفت و دیگر شاخص مهم بورسی آمریکا یعنی «نزدک کامپوزیت» با ۰.۳۸ درصد افزایش در سطح ۱۴ هزار و ۴۷۴.۲۷ واحدی بسته شد.

در معاملات بازارهای بورس در اروپا، شاخص "فوتسی ۱۰۰" بورس لندن با ۰.۴۳ درصد افزایش نسبت به روز قبل و در سطح ۶۹۶۸.۳۰ واحد بسته شد.  شاخص "دکس ۳۰" بورس فرانکفورت در آلمان با افزایش ۰.۶ درصدی و ایستادن در سطح ۱۵ هزار و ۵۱۴.۵۴ واحدی به کار خود خاتمه داد و شاخص "کک ۴۰" بورس پاریس با پیشروی ۰.۲۶ درصدی در سطح ۶۴۸۱.۵۹ واحد بسته شد. در مادرید شاخص "ایبکس ۳۵" ۰.۶۴ درصد بالا رفت و به ۸۶۲۱.۸۰ واحد رسید.

در معاملات بورس‌های آسیا، شاخص‌ها عملکرد خوبی داشتند؛ تا جایی که شاخص "نیک کی ۲۲۵" بورس توکیو ژاپن با افزایش ۰.۵۸ درصدی تا سطح ۲۷ هزار و ۵۴۸.۰۱ واحدی بالا رفت. شاخص "هانگ سنگ" بورس هنگ‌کنگ ۱.۸۳ درصد پایین رفت و در سطح ۲۷ هزار و ۷۲۳.۴۸ واحد بسته شد. در چین شاخص "شانگهای  کامپوزیت" صعود ۰.۶۰ درصدی را تجربه کرد و در سطح ۵۱۵۱.۷۵ واحد بسته شد. در استرالیا شاخص "اس اند پی اس اند ایکس ۲۰۰" بورس سیدنی با ۱.۶۳ درصد افزایش و ایستادن در سطح ۷۳۸۱.۴۶ واحدی به کار خود پایان داد. در بین دیگر شاخص‌های مهم آسیایی، شاخص " تاپیکس" ژاپن صعودی بود. (معیار محاسبه تغییرات قیمتی، ساعت پایانی معاملات روزانه بورس نیویورک بوده است)

روسیه دلار را از قراردادهای نظامی با کشورهای دیگر حذف کرد

براساس قرارداد‌های دفاعی، روسیه مبادله دلار را در قرارداد‌های نظامی با کشور‌های دیگر کاملاً حذف کرده و به صفر رسانده است. الکساندر میخایلف، رئیس شرکت رازبرن اسپورت اعلام کرد، بیشتر قرارداد‌های شرکت در سال جاری با روبل روسیه و یا با ارز ملی کشور مقابل بسته شده و سهم دلار در قرارداد‌های نظامی شرکت با دیگر کشور‌ها تقریباً به صفر رسیده است. وی خاطرنشان کرد که روسیه، داوطلبانه دلار را از پرداخت‌های خود حذف کرده و پول صادرات نظامی خود را به دلار دریافت نمی‌کند و طی چند سال گذشته که سالانه ۱۵ میلیارد دلار در سال پول صادرات نظامی خود را به دلار دریافت می‌کرد، تقریباً به صفر رسانده است. براساس این گزارش این اقدام روسیه کشور‌های دیگر را به سیاست دلارزدایی تشویق کرده است و در داخل روسیه هم برنامه‌های اقتصادی به سمت حذف دلار پیش رفته است به طوری که بانک مرکزی این کشور و نیز صندوق ثروت ملی اخیراً دلار آمریکا را از مبادلات خود حذف کرده‌اند. براساس این گزارش، این شرکت نظامی هفته موفقیت‌آمیزی را پشت سر گذاشته و ۱۳ قرارداد نظامی به ارزش ۱.۲ میلیارد دلار در حوزه هوایی منعقد کرده که این قرارداد‌ها با ارز دلار انجام نشده است. /فارس

صعود دلار در معاملات خارجی

ارزش دلار در مقابل بیشتر ارزها افزایش یافت. معامله گران بازار ارز منتظر رونمایی از تصمیمات جدید لندن در قبال مساله ایرلند برای تعیین مسیر بعدی یورو و پوند هستند. با وجود گذشت دو سال از برگزیت، هنوز دو طرف نتوانسته اند اختلافات خود را بر سر طیف گسترده ای از مباحث از جمله امور گمرکی و روابط بانکی حل کنند و در این بین مساله ایرلند یک اختلاف جدی مانده است. ایرلند شمالی جزو خاک بریتانیا و ایرلند جنوبی جزو اتحادیه اروپاست و دولت انگلیس با برقراری مقررات اتحادیه اروپا در مرزهای دو بخش مخالف است. به دنبال ریزش های پی در پی ارزهای دیجیتالی و ناتوانی طلا در شکستن سطح مهم مقاومتی ۲۰۰۰ دلاری، جذابیت بازار ارز برای معامله گران بیش از پیش افزایش یافته، تا جایی که حجم معاملات روزانه در بازارهای ارز در جهان چیزی حدود ۶.۵ تریلیون دلار برآورد می شود.

بنابراین، شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با ۰.۱۳ درصد افزایش نسبت به روز گذشته در سطح ۹۲.۸۸ واحد بسته شد. نرخ برابری هر فرانک سوئیس نیز معادل ۱.۰۸۷ دلار اعلام شد. (نرخ های فوق بر حسب ساعت پایانی معاملات بازارهای ارزی نیویورک محاسبه شده است)

صرفه‌جویی ۵۰۰ دلاری در ساخت هر خودروی داخلی

مدیرکل صنایع خودرو و نیرومحرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت برنامه کاهش ارزبری ۱۰ میلیارد دلاری طی سه سال (۹۸، ۹۹ و ۱۴۰۰) برنامه‌ریزی کرده که یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار آن مربوط به صنعت خودروسازی است. به این منظور تاکنون چهار میز داخلی‌سازی برگزار شد و میز پنجم نیز هرچند به دلیل پاندومی کرونا تاکنون برگزار نشده، قراردادهای آن منعقد شده و از بین ۲۰ قطعه در نظر گرفته شده برای داخلی‌سازی، ۱۴ قطعه به مرحله تولید رسیده است.

صرفه‌جویی ۵۰۰ دلاری در ساخت هر خودروی داخلی/ آغاز صادرات نفت ایران از دریای عمان/ افزایش قیمت نفت در بازار‌های جهانی با بالا رفتن تقاضا/ صعود دلار در معاملات خارجی

به گفته این مقام مسئول، با در نظر گرفتن میز پنجم تاکنون ۱۶۶ پرونده برای تولید انبوه ۳۰۳ قطعه تشکیل شده و با ۱۳۸ سازنده قرارداد منعقد شده است. ارزش این قراردادها ۵۲ هزار میلیارد ریال است که در صورت رسیدن به مرحله تولید انبوه، کاهش ارزبری ۳۸۳ میلیون یورویی را به دنبال خواهند داشت. معمارباشی ادامه‌داد: تاکنون ۸۶ قطعه از ۳۰۳ قطعه یاد شده در این میزها به مرحله تولید انبوه رسیده و صرفه‌جویی ارزی ۱۲۰ میلیون یورویی را نتیجه داده است و بقیه قطعات در حال پیمودن مراحل کار است. برای امسال برگزاری سه میز داخلی‌سازی دیگر برای قطعات خودرو برنامه‌ریزی شده است که شامل ۳۷ قطعه و ۹۰ میلیون یورو کاهش ارزبری خواهد بود. وی اظهار داشت: در یک سال گذشته و با اجرای برنامه‌های یاد شده، تاکنون کاهش ارزبری حدود ۴۰۰ تا ۵۰۰ دلاری در هر خودروی داخلی محقق شده و از ۲ هزار و ۵۰۰ دلار به کمتر از ۲ هزار دلار رسیده است. در خودروهای جدید داخلی که از گیربکس‌های اتوماتیک بهره می‌برند و بسیاری قطعات جدید آنها داخلی‌سازی نشده، ارزبری بیش از سه‌هزار دلار است که خودروهایی نظیر تارا، شاهین و دناپلاس اتوماتیک را شامل می‌شود. /ایرنا

آغاز صادرات نفت ایران از دریای عمان

طرح ملی و راهبردی انتقال نفت خام گوره به جاسک با بهره‌مندی حداکثری از توان شرکت‌های ایرانی به ثمر نشست و صادرات نفت کشور از پایانه جاسک برای نخستین‌بار عملیاتی شد. به گزارش ایسنا، فرآیند رسمی بارگیری و صادرات نخستین محموله نفت خام از پایانه جاسک دیروز (پنجشنبه، ۳۱ تیرماه) با فرمان رئیس‌جمهوری آغاز و هدف دیرینه متنوع‌سازی مبادی صادرات نفت کشور محقق شد. اجرای طرح انتقال نفت خام گوره به جاسک با حدود ۲ میلیارد دلار اعتبار مصوب با هدف ایجاد ظرفیت انتقال روزانه یک میلیون بشکه نفت خام و ذخیره‌سازی و صادرات آن از طریق پایانه جدید جاسک، تضمین استمرار صادرات نفت، تمرکززدایی از پایانه‌های صادراتی و متنوع‌سازی آن و توسعه پایدار و اشتغال‌زایی در سواحل مکران اجرا می‌شود که تاکنون ظرفیت ۳۰۰ هزار بشکه نفت (در روز) ایجاد شده است و این ظرفیت به‌ تدریج و در آینده‌ای نزدیک به روزانه یک میلیون بشکه می‌رسد.

افزایش قیمت نفت در بازار‌های جهانی با بالا رفتن تقاضا

دیروز در بازار‌های جهانی قیمت نفت برنت با پیشی گرفتن تقاضا نسبت به عرضه نفت افزایش یافت. قیمت هر بشکه نفت برنت با ۴۱ سنت افزایش نسبت به روز گذشته به قیمت ۷۲.۶۴ سنت معامله شد. قیمت وست تگزاس آمریکا هم رشد ۲۵ سنتی را تجربه کرد و بشکه‌ای ۷۰ دلار و ۶۵ سنت به فروش رفت. بر اساس این گزارش، آمار‌هایی که امروز اداره اطلاعات انرژی آمریکا از افزایش ذخایر نفت این کشور خبر داد تا حدودی مانع از افزایش بیشتر قیمت شد.

اطلاعات انرژی آمریکا گزارش داد که ذخایر نفتی این کشور که بزرگترین مصرف کننده نفت جهان نیز است به طور غیر منتظره با ۲.۱ میلیون بشکه افزایش در هفته گذشته به ۴۳۹.۷ میلیون بشکه رسیده که برای اولین بار از ماه «می» روند افزایشی داشته است. فشار تقاضا بر عرضه مهم‌ترین عاملی بود که قیمت نفت را در بازار‌های جهانی بالا کشید. کشور‌های عضو اوپک و هم‌پیمانان‌شان موسوم به اوپک پلاس، هفته جاری بر افزایش تولید ۴۰۰ هزار بشکه در روز از ماه آگوست تا دسامبر توافق کردند. اما افزایش تقاضا باعث بالا رفتن قیمت شده است. کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که در نیمه دوم امسال تقاضای جهانی نفت بر عرضه پیشی خواهد گرفت.

ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتالی چقدر شد؟

مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتالی در حال حاضر ۱۳۱۰ میلیارد دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل ۸.۷۸ درصد بیشتر شده است. در حال حاضر ۴۹ درصد کل بازار ارزهای دیجیتالی در اختیار بیت کوین و ۱۷ درصد در اختیار اتریوم است. بیت‌ کوین ۱۲ سال پیش توسط گروه گمنامی از معامله‌گران بر بستر بلاک‌چین ایجاد شد و از سال ۲۰۰۹ معاملات اولیه آن شکل گرفت.  

به‌روزرسانی قیمت ارزهای دیجیتال (تا ساعت ۱۳ ظهر به وقت شرقی)؛ این رده حاوی تغییرات قیمتی ۱۰ ارز دیجیتالی بزرگ از نظر ارزش بازار است.

۱- بیت کوین

قیمت: ۳۲ هزار و ۳۰۰.۱۸ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۴۹ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۳.۰۶ درصد افزایش

۲- اتریوم

قیمت: ۲۰۲۶.۲۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۲.۸۴ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۶.۳۵ درصد افزایش

۳- تتر

قیمت: ۱.۰۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۱ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۱ درصد افزایش

۴- بایننس کوین

قیمت: ۲۹۵.۰۲ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۴۰ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۵.۳۰ درصد کاهش

۵- کاردانو

قیمت: ۱.۲۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۵۱ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱.۵۰ درصد کاهش

۶- ریپل

قیمت: ۰.۵۹۸ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۴.۵۷ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۷۶ درصد افزایش

۷- دوج کوین

قیمت: ۰.۱۹۲ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۴.۱۳ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۵.۲۷ درصد افزایش

۸ - یو اس دی کوین

قیمت: ۱.۰۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۱ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۱ درصد کاهش

۹- پولکا دوت

قیمت: ۱۳.۲۳ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۶.۱۵ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۲.۷۲ درصد افزایش

۱۰- یونی سواپ

قیمت: ۱۷.۳۶ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۶.۳۶ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۲.۰۵ درصد افزایش

کاهش قیمت طلا در هفته‌ای که گذشت

دبیر اتحادیه طلا و جواهر از کاهش قیمت‌ها در بیشتر محصولات بازار طلا و سکه خبر داد. نادر بذرافشان افزود: در هفته‌ای که گذشت در سطح بین‌المللی شاهد کاهش ۹ دلاری قیمت اونس در بازار‌های جهانی بودیم و در داخل کشور نیز بدلیل نوسانات ارز و نبود تقاضای خرید، شاهد کاهش قیمت‌ها در بیشتر محصولات طلا و سکه بودیم. کاهش قیمت جهانی طلا و عوامل داخلی موجب شد هر مثقال طلا ۸ هزار تومان کاهش قیمت داشته باشد و هر گرم طلای ۱۸ عیار هم ۲ هزار تومان کاهش یابد. قیمت سکه تمام بهار آزادی و سکه گرمی تغییری نداشت و سکه نیم و ربع بهار آزادی هم ۵۰ هزار تومان کاهش قیمت داشتند.

به گفته دبیر اتحادیه کشوری طلا و جواهر هر اونس جهانی طلا هزار و ۸۰۱ دلار در این هفته معامله شد و در نتیجه، هر مثقال طلای ۱۷ عیار ۴ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان، هر گرم طلای ۱۸ عیار یک میلیون و ۵۱ هزار تومان، سکه تمام بهار آزادی ۱۰ میلیون و ۵۷۰ هزار تومان، سکه طرح قدیم ۱۰ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان، نیم سکه بهار آزادی ۵ میلیون و ۴۸۰ هزار تومان و ربع سکه بهار آزادی هم ۳ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان معامله شد. بذرافشان افزود: در این مدت همچنین سکه گرمی هم دو میلیون و ۲۵۰ هزار تومان فروخته شد. /صداوسیما

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۸
چطوری روتون میشه این زباله های تولیدیتون که هیچ استاندارد بین المللی را نداره را میگید خودرو؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۱
تازه یه پول هنگفتی هم از مردم میگیرن
دولت لج بازی تنبلی نمیکرد البته همیشه پایه نفوذی ها در میان است باید خودرو ها تمام داخلی میشد
پاسخ ها
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۲
هیچ کجای دنیا خودرو هاشون تمام داخلی نیست همین گنده گویی ها ما رو بدبخت کرده
این خودروهای از رده خارج بی کیفیت کلاً ۵۰۰ دلار نمی ارزن. دیگه قراره بعدش چی تحویل مردم بدبخت بدین؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۱
ای ول
هیچی چهار تا لاستیک میدن میگن خدارو هم شکر کن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۲
دنا و تارا و شاهین!!!!!! اینا خودروهای به روزشونه با همان موتور سمند و تیبا ولی توربو شارژر دارع، خنده داره واقعا
ما حاضرین ۵۰۰ دلار که هیچی ۱۰۰۰ دلار بیشتر بدیم ولی به جای اشغال‌های داخلی ، خودروی لوکس و ایمن خارجی سوارشیم
بطورسیسماتیک همه سایتهاشروع کرده اندبه پخش خبرهای امیدوارکننده!همان مثله معروفه بزک نمیربهارمیاد…
چند صد برابر آن صرفه جویی پانصد دلاری را در اثر مصرف بالای بنزین این خودرو های داخلی از دست میدهیم
پاسخ ها
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۲
تازه اگر حرفشون درست باشه . احسنت
صرفه‌جویی ۵۰۰ دلاری در ساخت هر خودروی داخلی و کاهش 100 درصدی کیفیت آن!
500 دلا صرفه جويي؟ اولا كه اين خودروهايي كه اينا توليد ميكنن با تكنولوژي دهه ٩٠ ميلاديه كه اصلا ديگه هيچ جاي دنيا توليد نميشه ، دوما قيمت توليد خودروهاي داخلي ما تقريبا سه برابر نمونه مشابه خارجيشه البته بدون در نظر گرفتن كيفيت ، در صورت مد نظر گفتن كيفيت تقريبا پنج برابر مشابه خارجيش براي جيب مردم آب ميخوره.
متاسفم که درک نمی کنید این ماشینی که در نبود رقبا به مردم می اندارید سالانه بیش از 500 دلار سوخت اضافی مصرف می کند بیش ار500 قطعه داغی در عرض یک سال دارد آلایندگیش بیش از این مبلغ در هر سال به محیط ضرر دارد ... آنکس که نداند و نداند که نداند در جهل مرکب ابدالدهر بماند ...
همین هایی که اسمش رو میزارین ماشین و تولید داخل بعد از تحویل از کارخونه توی 5 ماه 4 بار رفته نمایندگی هر بار برای یک چیز مختلف...خجالت نمی کشین همه چیو ممنوع می کنین بعد اشغال داخلی رو به قیمت چندبرارب معادل عالی خارجیش می فروشین ادعای تولید ملی دارین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۲
بعدا از چند ماه خریدار باید خارجیش را بخره و تعویض کنه یعنی هم پول داخلی و هم پول خارجیه را باید بده البته هزینه کلای فیک و قلابی را نیز باید پرداخت کنه
خسارت هر خودروی داختلی از طلفات و مصرف سوخت و بی کیفیتی به مراتب ۱۰۰۰برابر بیشتر از ۵۰۰دلاری که میگی میشه!
با سلام واحترام
درشرایطی که تحریم هستیم چطور نفت صادر می کنید.باید تلاش مضاعف بشود تا تحریم ها لغو بشود ومردم از زیربارفشارشدیداقتصادی کمی خارج بشوند. کسانیکه می گویند بااین شرایط میشودکشور را اداره کرد، تنها کاسبان تحریم هستندیاکسانیکه درد مردم را درک نمی کنند.اخر ان کارگری که ۴ماه حقوق اندک خود را هم نگرفته چگونه زندگی کند. تاکی شعار.
علاوه براین 500دلار کلی هم باعث کاهش مصرف مواد غذایی و تقاضای مسکن وازدواج و...........ودیگر مصارف هم میشود.واین افتخار خودروسازان! است.
این ۵۰۰ دلار را از جیب خودمان میدهیم خودروی خارجی سوار شویم نه این تولیدات داخلی را که در آن تامین جانی نداریم و هر لحظه ممکن است آتش بگیرد
صرفه جویی 500 دلاری خودروی داخلی به قیمت جان یک یا چند انسان
در خصوص صرفه جویی ۵۰۰ دلاری برای هر خودرو باید هزینه مصرف سوخت بالاتر خودرو در طول عمر مفیدش+ هزینه آلودگی بیشتر محیط زیست و هوا+ صدمات بیشتر بدنی و فوت ناشی از تصادفات+ هزینه بیشتر نگهداری و زمان تلف شده برای تعمیرات و... رو براورد بفرمایید بعد از مقایسه متوجه خواهید شد هر خودرو تولیدی داخل با وضعیت موجود چه ضرری رو متوجه اقتصاد میکنه
خودروی بی کیفیت و سرتا پا بی امنیت با هزار شرایت پیش پای مردم با قیمت سرسام اور می فروشند و از ارز اوری سخن می گویند
واقعا چطور روتون میشه به این مونتاژ کاری بگید صنعت؟
از سال 95 که اقدام به خرید یک خودرو 206 کریدم چندین برابرقیمت خریدش خرج قطعات غیر استاندارد مثل گیربکس ، سنسور ها و جلوبندی کردم ، دقیقا هزینه بومی سازی از جیب ما پرداخ میشه و قطعه ای که باید چند سال کار کند 6 ماه بیشتر عمر ندارد.
یعنی اگر سمند وارد کنیم 500دلارگرونتر بایدبخریم؟
پاسخ ها
مولا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۲
دقيقن هههههههههه
من نمیدونم این حرف ها رو برای بیشتر سوزوندن ما میزنند یا واقعا ما رو .... فرض کردند.
و همینطور نمدونم این دوستان عزیزی که نظر میدهند خبر دارند که هیچکس اهمیتی به نظر مردم نمیده. و از اون بدتر مشتری این اخبار شاید افراد کم سواد تر باشند ولی فکر نمیکنند کسانی که وارد یه سایت خبری میشوند و خبری رو باز میکنند و میخونند و نظر میدهندحتما از نظر درک اجتمایی بالاتر از سطح عمومی سواد در جامعه هستند و این جور اخبار رو یه جور توهین به خودشون فرض میکنند.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار