بازدید 13459
۲
رونمایی از نخستین قطار مغناطیسی با بیشنه سرعت ۶۰۰ کیلومتر در ساعت

راه اندازی سریع‌ترین وسیله نقلیه زمینی جهان در چین

نخستین نمایش عمومی قطار مغناطیسی جدید چین در شهر ساحلی چینگ‌دائو، واقع در استان شاندونگ در شرق چین انجام شد.
کد خبر: ۱۰۶۵۳۸۲
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۲ 22 July 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از عصر ایران، قطار مغناطیسی (مَگ‌لِو) جدید چین، طراحی شده برای حرکت با بیشینه سرعت ۶۰۰ کیلومتر در ساعت، آماده بهره‌برداری شده است. در حال حاضر، این سریع‌ترین وسیله نقلیه زمینی جهان محسوب می‌شود.

نخستین نمایش عمومی قطار مغناطیسی جدید چین روز سه شنبه در شهر ساحلی چینگ‌دائو، واقع در استان شاندونگ در شرق چین انجام شد.

به گفته شرکت حمل و نقل ریلی سی آر آر سی چین، این قطار جدید توسط طراحان و مهندسان چینی ساخته شده و جدیدترین دستاورد علمی و فناوری این کشور در زمینه حمل و نقل ریلی محسوب می‌شود.

معرفی قطار مغناطیسی جدید در چین نشان می‌دهد که این کشور در زمینه فناوری‌های مهندسی این نوع قطار‌های سریع السیر، از جمله یکپارچگی سامانه، تولید وسیله نقلیه، مسیر‌های ریلی و کنترل و ارتباطات حمل و نقل به سطح بالایی از تسلط رسیده است.

پروژه قطار مغناطیسی جدید از اکتبر ۲۰۱۶ آغاز شد، در سال ۲۰۱۹ نمونه اولیه قطار مغناطیسی با بیشینه سرعت ۶۰۰ کیلومتر در ساعت توسعه یافت، و در ژوئن سال ۲۰۲۰ آزمایش موفق این قطار انجام شد.

به گفته دینگ سانسان، مهندس ارشد پروژه، این قطار مغناطیسی جدید می‌تواند با دو تا ۱۰ واگن حرکت کند که هر یک می‌توانند بیش از ۱۰۰ مسافر را در خود جای دهند.

به گفته دینگ، این قطار می‌تواند بهترین راه حل برای سفر‌هایی در محدوده ۱۵۰۰ کیلومتر بوده و شکاف سرعت بین سفر‌های هوایی (۸۰۰ تا ۹۰۰ کیلومتر) و قطار‌های سریع السیر (با بیشینه سرعت حدود ۳۵۰ کیلومتر) را پر کند.

به عنوان نمونه، سفر بین شهر‌های پکن و شانگ‌های با هواپیما دو ساعت، با قطار سریع السیر ۵.۵ ساعت و با قطار‌های مغناطیسی ۲.۵ ساعت طول خواهد کشید.

در مقایسه با وسایل نقلیه‌ای که روی چرخ حرکت می‌کنند، قطار‌های سریع السیر مَگ‌لِو تماسی با خطوط ریلی ندارند. آن‌ها از نظر کارایی و سرعت دارای مزایایی هستند و لرزش و صدای بسیار کمی تولید می‌کنند. حرکت و توقف آن‌ها می‌تواند به سرعت صورت بگیرد و گزینه‌هایی ایمن و قابل اعتماد هستند.

چین در زمینه ساخت و ساز مسیر‌های ریلی سرعت بالا در جهان پیشرو است. تا پایان سال ۲۰۲۰، این کشور ۳۸,۰۰۰ کیلومتر مسیر ریلی سریع السیر در خدمت داشته که طولانی‌ترین در جهان محسوب می‌شود. آلمان، ژاپن، انگلیس، کانادا و آمریکا از دیگر کشور‌های مطرح در زمینه توسعه قطار‌های مغناطیسی هستند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۲
مبارکشون باشه. من بیشتر از این وقت ندارم و باید بروم صف مرغ.
وقتی سیستم درست کار کرد آنوقت چین که چهل سال قبل خداکثر هنرش ساخت اسباب بازی بود ، امروز به این مرجله رسیده . تا پریروز آمریکاییها اصلا نمی دانستند چین کجاست . دیروز مسخره اش می کردند . امروز با اون سر نزاع دارند و فردا زیر دست چین خواهند رفت . از عشاق آمریکا عذر می خوام که به اندازۀ اونها شعور سیاسی مدارم .
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر