بازدید 8611
تیم یحیی تفاضل را هم از سپاهان گرفت

پرسپولیس ماشین قهرمانی را در تبریز گل زر

کد خبر: ۱۰۶۵۲۴۴
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۷ 20 July 2021

پرسپولیس با پیروزی پرگل مقابل ماشین سازی ضمن تثبیت صدرنشینی و حفظ فاصله با سپاهان، تفاضل گل خود را هم بهبود بخشید.

به گزارش تابناک ورزشی، هفته بیست و هشتم لیگ برتر ایران، ماشین سازی در تبریز میزبان پرسپولیس بود که این دیدار با ۵ گل به نفع شاگردان گل محمدی تمام شد. ماشین سازی از دقیقه ۳۸ با اخراج منصور باقری ۱۰ نفره شد.

پرسپولیس ماشین قهرمانی را در تبریز گل زر

شهریار مغانلو در دقیقه ۱۳ و ۹۰، مهدی عبدی در دقایق ۲۴ و ۵۱ و احمد نوراللهی در دقیقه ۴۳ برای پرسپولیس گل زدند.

پرسپولیس با این برد ۶۱ امتیازی شد و تفاضل گل خود را هم بهبود بخشید و همچنان با دو امتیاز اختلاف نسبت به سپاهان در صدرجدول باقی ماند. ماشین سازی که هفته گذشته به لیگ دسته یک سقوط کرده با این شکست همچنان ۱۴ امتیازی باقی ماند.

نیمه اول

بازی بسیار هجومی آغاز شد و در دقایق ابتدایی، محمدامین اسدی دروازه حامد لک و احمد نوراللهی دروازه محمدامین رضایی را تهدید کردند. در دقیقه ۱۲، ارسال وحید نعمتی از سمت راست روی سر امین اسدی نشست که ضربه سر این بازیکن با اختلاف کم به بیرون رفت.

بعد از ناکامی ماشین سازی در گشودن دروازه لک، پرسپولیس از حالت دفاع به حمله تغییر وضعیت داد و ارسال مهدی عبدی به داخل محوطه جریمه در دقیقه ۱۳ با ضربه سر شهریار مغانلو به گل تبدیل شد و شاگردان گل محمدی با یک گل پیش افتادند.

باز هم پرسپولیس در موقعیت تهاجمی حاضر شد و در دقیقه ۱۵ سانتر امید عالیشاه با ضربه سر از سوی مهدی عبدی همراه شد که محمد امین رضایی توپ را به زحمت دفع کرد و در ادامه نیز شوت مغانلو به تور کنار دروازه خورد.

مهدی عبدی که در ابتدای مسابقه گل‌سازی کرده بود، روی اشتباه منصور باقری با دروازه بان حریف تک به تک شد و در دقیقه ۲۴ توپ را از میان پاهای او به داخل دروازه فرستاد و بازی را ۲ بر صفر به سود سرخپوشان کرد.

بعد از برخوردی که سیامک نعمتی از ناحیه صورت با پای مهاجم ماشین سازی داشت، قادر به ادامه این دیدار نشد و مهدی شیری از دقیقه ۳۸ جای او را در زمین گرفت. منصور باقری نیز بعد از دریافت دومین کارت زرد خود از زمین اخراج شد تا ماشین سازی وارد مخمصه بزرگی شود.

پرسپولیس گل سوم را هم قبل از اتمام نیمه اول به ثمر رساند. احمد نوراللهی با شوت رو پا و محکم خود از داخل محوطه جریمه دروازه ماشین سازی را گشود.

نیمه دوم

در دقیقه ۵۱ روی عطش بالای سرخپوشان برای گلزنی، مهدی عبدی دومین گل خودش و چهارمین گل تیمش را وارد دروازه ماشین سازی کرد.

در دقیقه ۶۰ مهدی ترابی شانس خود را برای گلزنی امتحان کرد که ضربه ایستگاهی این بازیکن با برخورد به بازیکن حریف، با اختلاف اندک نسبت به دروازه به کرنر رفت.

در دقیقه ۶۸، ارسال سعید آقایی و دوباره دفع ناقص رضایی که عالیشاه را در موقعیت گلزنی قرار داد اما شوتش تبدیل به گل نشد.

در دقیقه ۹۰ شهریار مغانلو پنجمین گل پرسپولیس را به ثمر رساند و آخرین تیر سرخپوشان را به پیکر تیم سقوط کرده و ۱۰ نفره ماشین سازی زد تا سرخپوشان دست پر از تبریز به تهران باز گردند. 

ترکیب پرسپولیس: حامد لک، محمدحسین کنعانی، فرشاد فرجی، سیامک نعمتی (مهدی شیری ۳۸)، وحید امیری، احمد نوراللهی، میلاد سرلک، مهدی ترابی (علی شجاعی ۶۲)، امید عالیشاه (عیسی آل کثیر ۶۹)، مهدی عبدی (احسان پهلوان ۶۹)، شهریار مغانلو.

ترکیب ماشین سازی: محمد امین رضایی، وحید نعمتی (علی نجفی ۴۶)، مهدی رستمی، سیروس صادقیان، ایمان باصفا، بهمن سالاری، محمد امین اسدی (سید محمد ابوترابی ۴۶)، منصور باقری (۲ کارت زرد و اخراج)، سید محمد حسینی، اتابک زارعی و هاتف نادری.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان