بازدید 9398
۹

نظر کمیته علمی کرونا درباره بازگشایی مدارس

دبیر کمیته علمی کشوری کووید ۱۹ با بیان اینکه با توجه به شرایط پیک پنجم هنوز اظهار نظر درباره وضعیت بازگشایی مدارس زود است، در عین حال از احتمال آغاز واکسیناسیون سنین زیر ۶۰ سال از دو هفته آتی خبر داد.
کد خبر: ۱۰۶۴۸۲۵
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۱ 19 July 2021

به گزارش «تابناک»، دکتر عاطفه عابدینی در گفت و گو با ایسنا، درباره نظر وزارت بهداشت در زمینه بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید، گفت: در حال حاضر دو ماه به فصل مدارس باقی مانده است و هنوز اظهارنظر در این باره زود است. به خصوص اینکه دولت جدید هم خواهد آمد و ممکن است تصمیمات جدید گرفته شود، اما به نظر می‌آید با شرایطی که اکنون وجود دارد، فعلا بهتر است که درباره بازگشایی مدارس صحبتی نکنیم. اگر روند واکسیناسیون رو به جلو باشد، ان‌شاءالله بتوان برای بازگشایی مدارس تصمیم گرفت تا هم پیک پنجم را کنترل کرده و هم واکسیناسیون را افزایش دهیم.

احتمال آغاز واکسیناسیون افراد زیر ۶۰ سال تا دو هفته آینده

عابدینی درباره ادامه وضعیت واکسیناسیون بعد از کامل شدن واکسیناسیون سنین ۶۰ سال به بالا، گفت: قطعا گروه‌های سنی بر اساس سند ملی واکسیناسیون ادامه می‌یابد. در عین حال اگر تعداد واکسنی که قرار است وارد شود و تولید داخلی‌مان هم به حداکثر برسد، قطعا مشاغل حساس و پرخطر نیز جزو گزینه‌های واکسیناسیون هستند. به خصوص درباره مدارس، معلمان و مشاغل پرخطر و ... به نظر می‌رسد از نظر تعدا واکسن در شرایطی باشیم که بتوانیم دو گروه را پیش بریم. طبق سند واکسیناسیون ما گروه‌های سنی را پیش می‌بریم. البته در حال حاضر در دو - سه استان افراد بالای ۵۰ سال را هم واکسینه می‌کنند.

وی درباره زمان اتمام واکسیناسیون افراد بالای ۶۰ سال، گفت: این موضوع به میزان واکسنی که تامین می شود و واکسیناسیونی که انجام می‌شود، بستگی دارد که اگر به همین منوال پیش رود، فکر می‌کنم می‌توانیم تا دو هفته دیگر زیر ۶۰ سال را هم آغاز کنیم.

آخرین وضعیت تولید واکسنهای "برکت" و "پاستوکووک"

عابدینی درباره وضعیت خط تولید واکسن برکت نیز به ایسنا گفت: طبق مواردی که برکت به کمیته علمی گزارش می دهد، هیچ گزارشی از ایجاد مشکل در خط تولید ارایه نشده و روند تولید در جریان است.

وی درباره وضعیت واکسن پاستوکووک نیز گفت: مجوز مصرف اضطراری واکسن پاستوکووک در ایران صادر شد. طبق قانون برای همه واکسن هایی که می توانند در فاز سوم گزارش متوسط داشته و اعلام کنند که کارایی خوبی دارند که پاستوکووک هم همینطور بود، بر اساس فاز سوم که در کوبا انجام شد، مجوزش را گرفت و اکنون می تواند در ایران تولید شود و فکر می کنم بتواند به زودی ۵۰۰ هزار دوز واکسن را به سیستم واکسیناسیون اضافه کند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۹
آقای وزیر آموزش پرورش برای اینکه بگویند ما هستیم نزدیک های پیک کرونا یک مزاحی می فرمایند که مدرسه ها را باز می کنیم.
خوبید؟
نه واکسن که وعده آن را دادید آماده شد و هم پیک پنجم همچنان می تازد روی چه حسابی اصرار به بازگشایی مدارس دارید معلوم نیست وزیر تو که داری میری پس حرف های الکی نزن جان دانش آمزان خیلی با ارزش تر از مصوبات شما است
اولا مدیران مملکت تا یک هفته ی دیگر را نمی توانند پیش بینی کنند از الان در مورد بازگشایی مدارس نظر میدن . ثانیا مانند پارسال وزیر بی سیاست آموزش و پرورش برای اینکه جیب مدارس غیر انتفاعی را پر کند یک هفته قبل از مدارس اعلام می کند مدارس حضوریست دوباره بعد از یک هفته اعلام می کنند غیر حضوریست . آخه این شد مملکت داری به خدا خسته شدیم پارسال بنده ده میلیون پول مدارس غیر انتفاعی دادم یک روز هم حضوری نبود . کجاست نظارت
پاسخ ها
منطقی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
عزیز دل، من هم پسرم مدرسه میره و پول دادم ولی محض رضای خدا که پول ندادیم.... به هر حال مدرسه غیر انتفاعی که من و شما شخصا میریم انتخاب می کنیم تعدادی معلم و مربی داره که باید حقوق و مزایایی به آنها پرداخت بکند! اینطور نیست که شما اگر در منزل بودید و همه چیز آنلاین شد به این معنی است که معلم بنده خدا و کادر مدرسه قرار است فی سبیل اله کار بکنند! بنابراین این هزینه تا حد زیادی حداقل بالای نود درصد ربطی به حضوری و غیر حضوری ندارد. حداقل یک هزینه سرویس تاکسی روزانه کمتر پرداخت کردیم اگرچه هم ما و هم فرزندان ما دوست دارند حتما آموزش حضوری باشد.
احتمالا رحمت بر پدر و مادرت با این انتخاب تیتر آگاهی بخش و روشنگرانه و صرفه جو در وقت مخاطب
فقط باید به تصمیم گیران آموزش و پرورش و دولت یادآوری کرد اگر نمی توانید کار علمی کنید پس لااقل حرف نزنید ، وقتی واکسن هی حال حاضر در دنیا به دو جز دو واکسن آمریکایی قابلیت واکسیناسیون افراد زیر 18 سال را ندارد و سوش های جدید کرونا نیز در نوجوانان نیز مشاهده شد پس چطور می خواهید با جان میلیونها انسان و نوجوان این مملکت بازی کنید البته بماند که اکثر پدر مادرها عاقلانه رفتار می کنند و کودکان و فرزندان خود را به کام مرگ نمی فرستند ، عاقل باشید بزرگواران و عاقلانه عمل کنید
وزیر باورش نشد که 10 روز دیگه رفتنیه و تصمیماتش بی ارزش خواهد شد .
اره مدارس رو باز كنيد بهتره
تحقيقات مدارس شايد باعث ساخت واكسن هاي ديگه بشه
بايد سعي كنيم نوجوانا هم در امر ساخت واكسن سهيم باشن
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان