بازدید 13601
۷

انتقادها به صحبت ناشایست فیروز کریمی درباره معلولان

صحبت‌های اخیر فیروز کریمی درباره معلولان، موجی از انتقاد را میان ورزشکاران جانباز و معلول در پی داشته است.
کد خبر: ۱۰۶۴۸۱۲
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۸ 19 July 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از تسنیم، در روزهای اخیر ویدئویی از فیروز کریمی سرمربی تیم فوتبال تراکتور در فضای مجازی منتشر شده که موجی از انتقادات را به ویژه در میان افراد جانباز و معلول و ورزشکاران این بخش از جامعه به دنبال داشته است.

فیروز کریمی به عنوان میهمان در یکی از برنامه‌های اینترنتی شرکت کرد. در بخشی از این برنامه، حامد آهنگی مجری برنامه ابتدا درباره سوابق ورزشی‌اش صحبت کرد و گفت که مانده بود بین فوتبال و بازیگری کدام یک را انتخاب کند. فیروز کریمی در واکنش با این مسئله به حالت تمسخر گفت: «فوتبال معلولی؟» پس از این بیان این عبارت، کریمی به همراه مجری و حضار خندیدند. کریمی در ادامه ضمن عذرخواهی و برای آنکه روی این حرف را بپوشاند و در حالی که همچنان لبخند می‌زد، گفت: «آمدم بگویم فوتبال محلی که گفتم فوتبال معلولی و عذرخواهی می‌کنم.» در ادامه مجری عنوان کرد که در زمانی که فوتبال بازی می‌کرد، به تیر دروازه برخورد می‌کرده که کریمی با خنده واکنش نشان داد: «پس معلول ذهنی هم بوده. علاوه بر معلول جسمی، معلول ذهنی هم بوده.»

همین اتفاق شاید به ظاهر کوچک اما در واقع بزرگ و مهم، باعث شد شماری از ورزشکاران جانباز و معلول، در صفحات مجازی خود به انتقاد از فیروز کریمی بپردازند. امیر جعفری ملی‌پوش باسابقه پاراوزنه‌برداری و یکی از امیدهای کسب مدال در پارالمپیک 2020 توکیو در این باره گفت: در کشوری که افراد معلول زیادی دارد و به تعداد آنها نیز به دلیل تصادفات و ... اضافه می‌شود، نباید چنین نگاهی سخیفی از سوی چهره‌های شناخته شده وجود داشته باشد. واقعاً از فیروز کریمی با این همه سابقه انتظار نمی‌رفت که بخش بزرگی از جامعه را نادیده بگیرد و درباره آنها اینگونه صحبت کند.

وی ادامه داد: کریمی چند ماه قبل نیز صحبتی را علیه نویسندگان کرده بود که جالب نبود. حالا شاهد هستیم که این حرف‌ها درباره معلولان گفته و هیچ واکنشی هم از سوی مسئولان شاهد نیستیم.

ملی‌پوش پارالمپیکی ایران عنوان کرد: چندین سال قبل بود که «گلن هادل» سرمربی تیم ملی انگلیس اظهارنظر بسیار زشتی علیه معلولان کرده بود. پس از آن حرف‌ها، حکم اخراج هادل صادر شد و او با وجود آنکه عذرخواهی کرد، اما هرگز وجهه قبلی‌اش را به دست نیاورد. حالا نمونه داخلی آن را می‌بینیم و واقعاً متاسفم که چنین حرف‌هایی منتشر می‌شود. متاسفانه مرز شوخی و اهانت جابه‌جا شده و افراد با زبان شوخی دست به اهانت می‌زنند.

جعفری با انتقاد از دست‌اندرکاران برنامه گفت: این حرف‌ها در برنامه زنده گفته نشده بود. در واقع مسئولان برنامه و به ویژه مجری، می‌توانستند آن بخش را پخش نکنند. سعی می‌کنیم موضوع را به گوش مسئولان پارالمپیک هم برسانیم و امیدوارم اقداماتی در این باره صورت بگیرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۱
انتشار یافته: ۷
وقتی یه نفر تصور کنه حتما باید یه چیزی بگه، همین میشه.
حساسیت عزیزان معلول و خصوصا جانباز بسیار قابل احترامه در مملکتی که وقتی یه بچه داشته باشی و بخوای با کالسکه جابجاش کنی تازه میفهمی درد اونا که ویلچر دارند چیه ، با توجه به جنگ تحمیلی ، آمار بالای تصادفات به دلیل ماشین ها و جاده های غیر استاندارد ، و همچنین عدم غربالگری مناسب و آمار بالای معلولین مادرزاد ، متاسفانه نه تنها تلاشی برای پایین آوردن این آمار نمی شود ، به تبع اون حتی امکانات مناسبی برای زیستن این افراد هم فراهم نمی شود . با این همه فشار مضاعف ، حالا بیایم مسخرشون هم بکنیم دیگه واقعا زور داره ، خودمون رو لحظاتی جای این عزیزان بگذاریم . فرض کنید میخواید در خیابونی خرید کنید و نیاز به دستشویی دارید ، همه جا پله داره ، ممکنه فرنگی نداشته باشه و ... ، فرض کنید میخواید باری جابجا کنید ، یکی از بهترین فروشگاه های ما مثلا شهرونده ، چرخ خیلی از سبد های خرید قدیمی و خراب شده و به زور باید هلش بدی !

و اما عزیزان معلول ، فیروز کریمی کلا آدمی هست که بین مغز و زبونش یک بزرگراهه بدون عوارضیه ، یعنی عادت نکرده مزه مزه کنه و به خاطر همین نباید ازش دلگیر شد ، میخوام بگم غرض ورزی نداره و بی فکر حرف می زنه ، بیشتر باید از آدم هایی ناراحت شد که فکر می کنن ، با برنامه ، و جملاتی قشنگ و بدون پشتوانه و دروغ رو در تریبون می گن و قصد فریب و قانع کردن مردم رو دارن ، از اونها باید رنجید و باید در شبکه های مجازی بمبارانشون کرد .
ایشان نمونه یک لمپنیسم متوهم است.
فیروز کریمی نه تنها سواد مربی گیری نداره هیچ گونه اخلاق حرفه ای و... نداره
حالا نمی دوم چرا هر چند سال یکبار اینو میارن تو برنامه های تلویزیون
از کوزه همان برون تراود که در اوست.
وقتی یک توپ شوت کن به جایگاهی میرسه که نمیدونه گاهی هم باید سکوت کنه و هرجایی نباید دهنش رو باز کنه، این دفعه اولش نبود، دفعه آخرش هم نخواهد بود.
فیروز کریمی به لودگی و حرفهای سخیف معروفه.
بی فرهنگ‌ است این اقا.
خوب کرد گفت. شوخی کرد. با هرچیزی باید شوخی کرد.شما رسانه ای ها اینقدر جدی گرفتید و همه چی رو رعایت کردید کجا رو گرفتید؟
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان