بازدید 4946

آغاز هشتمین انتخابات نظام پزشکی در سراسر کشور

هشتمین دوره انتخابات سازمان نظام پزشکی صبح امروز ۲۵ تیرماه در سراسر کشور آغاز شد.
کد خبر: ۱۰۶۴۲۹۳
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۲ 16 July 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، هشتمین دوره انتخابات سازمان نظام پزشکی از دقایقی قبل رسما در سراسر کشور آغاز شد و حدود ۶۰۰۰ نفر در گروه های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، علوم آزمایشگاهی، لیسانسه های پروانه دار و بالاتر و گروه مامایی در سراسر کشور با یکدیگر به رقابت می پردازند.

طبق اعلام قبلی مسوولان، شروع رای گیری در شهرستان هایی که دارای هیات مدیره ۱۷ نفره هستند، به مدت حداقل ۱۲ ساعت ادامه دارد. همچنین امکان افزایش تا حداکثر ۲ ساعت با نظر هیئت نظارت شهرستان امکان پذیر است.

همچنین رای گیری در شهرستان های دارای هیئت مدیره ۱۱ نفره نیز حداقل به مدت ۸ ساعت ادامه دارد و امکان افزایش تا حداکثر ۴ ساعت با نظر هیئت نظارت شهرستان وجود دارد.

همچنین به اذعان مسوولان برگزاری این انتخابات، در مجموع ۲۲۲ حوزه رای گیری در سراسر کشور وجود دارد که ۱۴ حوزه به انتخابات میان دوره ای موکول می شود.

در استان تهران نیز ۱۳ شهرستان واجد شرایط انتخابات نظام پزشکی وجود دارد (شهر تهران به همراه ۱۲ شهرستان تابعه). در شهر تهران یک شعبه نظام پزشکی و در سایر ۱۲ شهرستان‌ نیز یک شعبه نظام پزشکی وجود دارد.

به گفته جلیل کوهپایه زاده - رئیس هیات اجرایی انتخابات نظام پزشکی استان تهران، تهران دارای ۱۶ شهرستان است که سه شهرستان نظام پزشکی ندارند. از ۱۳ شهری که دارای شعب نظام پزشکی هستند؛ ۳ شهر در این انتخابات به حد نصاب نرسیده و به انتخابات میان دوره‌ای می‌روند. این ۳ شهرستان شامل پیشوا، رباط کریم و پاکدشت است. بنابراین انتخابات امروز، در تهران و ۹ شهرستان تابعه برگزار خواهد شد.

همچنین در هر شهر تنها یک مکان یا شعبه برای اخذ رای وجود دارد و محل اخذ رای در شهر تهران دانشگاه علوم پزشکی ایران است.

در تهران نیز روند انتخابات آغاز شده و در شهرستان‌هایی با جمعیت کمتر از ۵۰۰ هزارنفر تا ساعت ۴ بعد از ظهر ادامه خواهد یافت؛ البته امکان تمدید ساعت رای‌گیری تا ۴ ساعت بعد هم وجود دارد. ساعت رای گیری در شهرهای بالای ۵۰۰ هزار نفر جمعیت نیز تا ۸ شب خواهد بود و قابلیت تمدید تا ۲ ساعت بعد نیز وجود دارد.

بنابر اعلام کوهپایه زاده، در شهر تهران حدود ۱۹۰ نفر کاندیدا به رقابت می‌پردازند و البته این عدد در شهرستان‌ها کمتر است. همچنین در تهران حدود ۹۸ هزارنفر واجد شرایط رای دهی وجود دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار