بازدید 3864

ماموریت سازمان ملل در یمن یکسال دیگر تمدید شد

اعضای شورای امنیت سازمان ملل ماموریت این سازمان را در یمن برای یکسال دیگر تمدید کردند.
کد خبر: ۱۰۶۴۰۹۹
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۴۰۰ - ۰۴:۴۵ 15 July 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، بر این اساس، ماموریت دفتر سازمان ملل برای نظارت بر اجرای آتش بس در یمن طبق موافقتنامه حدیده یکسال دیگر تمدید و به این ترتیب، قطعنامه ۲۵۸۶ تصویب شد.
پیش نویس این قطعنامه را انگلیس ارائه کرده بود و بر رعایت آتش بس در بندر‌های حدیده، صلیف و راس عیسی نظارت خواهد شد.

بر این اساس، شورای امنیت در نشست روز چهارشنبه خود به وقت محلی تصمیم گرفت تماموریت سازمان ملل متحد در حمایت از توافقنامه حدیده و اجرای توافقنامه استکهلم تا ۱۵ ژوئیه ۲۰۲۲ (۲۴ تیرماه ۱۴۰۱) تمدید شود.

دفتر سازمان ملل برای نظارت بر اجرای آتش بس در یمن طبق موافقتنامه حدیده، برای اطمینان از تأمین امنیت توسط نیرو‌های امنیتی محلی با تسهیل، هماهنگی و پشتیبانی سازمان ملل برای اجرای این توافق نامه (حدیده) همکاری خواهد کرد.

توافقنامه حدیده در سال ۲۰۱۸ در سوئد میان دولت نجات ملی یمن و حامیان دولت مستعفی و فراری "عبد ربه منصور هادی" برای برقراری آتش بس به دست آمد.

عربستان و امارات از فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور غربی و عربی و با کمک آمریکا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، حملات گسترده‌ای را علیه یمن- فقیرترین کشور عربی - آغاز کرده اند.
در حدود ۶ سال گذشته به استثنای امارات و آمریکا، سایر همپیمانان سعودی از این ائتلاف خارج شدند و ابوظبی نیز هم‌اکنون از یک همپیمان قدیمی به یک رقیب رو در روی ریاض در جنوب یمن تبدیل شده است.

بر اثر این تجاوز، تاکنون هزاران یمنی کشته شده‌اند و بر اساس گزارش سازمان ملل متحد، قحطی در این کشور به بزرگ‌ترین فاجعه انسانی در جهان تبدیل شده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل